Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras zoek ik?

 
Profiel   

Zolang je er rekening mee houdt qua budget is dat uiteraard prima. Ik vind iedere 3 maanden echt weinig om te gaan, vaak zie je dan best wel wat vilt en dat trekt aan de huid. Ik zou rekenen op iedere 2 maanden a 80-90 euro per keer, dus zo'n 500 euro per jaar aan trimkosten. Vaak zie je trimhonden te weinig naar de trimsalon gaan omdat de eigenaar het een te grote kostenpost vindt, en dan betaalt de hond de prijs.

In de periode dat ik mijn hond netjes in (kort) model had, ging ze iedere 3-4 weken. De ene ronde voor een kleine beurt (25-35 euro) en de andere ronde voor een grote beurt (50-70 euro). Maar dat is een middenslagpoedel, dus 10kg en 40cm schofthoogte. Des te groter de hond, des te langer het kost en des te duurder het dus is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 16:29 



 
Profiel   

Mizora schreef
Zolang je er rekening mee houdt qua budget is dat uiteraard prima. Ik vind iedere 3 maanden echt weinig om te gaan, vaak zie je dan best wel wat vilt en dat trekt aan de huid. Ik zou rekenen op iedere 2 maanden a 80-90 euro per keer, dus zo'n 500 euro per jaar aan trimkosten. Vaak zie je trimhonden te weinig naar de trimsalon gaan omdat de eigenaar het een te grote kostenpost vindt, en dan betaalt de hond de prijs.

In de periode dat ik mijn hond netjes in (kort) model had, ging ze iedere 3-4 weken. De ene ronde voor een kleine beurt (25-35 euro) en de andere ronde voor een grote beurt (50-70 euro). Maar dat is een middenslagpoedel, dus 10kg en 40cm schofthoogte. Des te groter de hond, des te langer het kost en des te duurder het dus is.


Een oprechte vraag..
Ik scheer mijn paard altijd zelf. Ziet er prima uit.
Is dat ook te doen bij een water hond of boomer? Recht toe recht aan is een prima model.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 17:18 



 
Profiel   

Onze Spaanse Waterhond gaat idd helemaal kort, niet in model geknipt o.i.d. Elke 3 maand is echt prima hoor, iets langer zou ook kunnen, ken veel mensen via de fokker van onze hond die 2x per jaar gaan. Vacht is na 3 maand in ieder geval echt niet gaan vilten of klitten. Wij gaan elke 3 maand omdat ik dan het lange haar zat ben, hij neemt het hele bos aan zand en takjes mee naar binnen :Y)

Wij betalen €68 per keer dus €272 per jaar.

Dit is 1 week voor de kapper:


[ img ]

En een paar dagen na de kapper:

[ img ]

We zeggen altijd dat we elk kwartaal een nieuwe hond hebben :D


Laatst bijgewerkt door Mloes op 14-10-21 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 17:44 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Mizora schreef
Zolang je er rekening mee houdt qua budget is dat uiteraard prima. Ik vind iedere 3 maanden echt weinig om te gaan, vaak zie je dan best wel wat vilt en dat trekt aan de huid. Ik zou rekenen op iedere 2 maanden a 80-90 euro per keer, dus zo'n 500 euro per jaar aan trimkosten. Vaak zie je trimhonden te weinig naar de trimsalon gaan omdat de eigenaar het een te grote kostenpost vindt, en dan betaalt de hond de prijs.

In de periode dat ik mijn hond netjes in (kort) model had, ging ze iedere 3-4 weken. De ene ronde voor een kleine beurt (25-35 euro) en de andere ronde voor een grote beurt (50-70 euro). Maar dat is een middenslagpoedel, dus 10kg en 40cm schofthoogte. Des te groter de hond, des te langer het kost en des te duurder het dus is.


Een oprechte vraag..
Ik scheer mijn paard altijd zelf. Ziet er prima uit.
Is dat ook te doen bij een water hond of boomer? Recht toe recht aan is een prima model.


Ja, dat doen dus ook veel mensen die ik ken via onze fokker! Ik waag me er zelf maar niet aan haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 17:45 



 
Profiel   

Omdat het alles op 1 lengte is, is het heel makkelijk zelf te scheren. De vacht groeit circa 1cm per maand, dus als hij kort gaat (bv 5mm), dan zit er na 3 maanden pas 3,5 cm haar op, dat vilt echt nog niet hoor!
Nou is de ene vacht makkelijker dan de ander, maar ik scheer de meeste van mijn spaanse waterhonden 2x per jaar (voorjaar en najaar), omdat dat makkelijker is qua onderhoud. Maar degenen die naar show gaan, scheer ik veel minder vaak. 1 van mijn honden maar 1x per anderhalf a 2 jaar.

Dit is met ruim 1,5 jaar vacht (en ja, ze mogen van mij lekker vies worden, mee het bos in etc)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 08:20 



 
Profiel   

Ik denk ook dat tollers heel goed in jouw plaatje passen, al moet je daar wel rekening houden met een lange wachttijd voordat je een pup kan ophalen.
Wat betreft gezondheidsproblemen: Voor zover ik weet is dit niet meer dan bij andere rassen. Het zijn vooral de broodfok pups die veel problemen geven (o.a. epilepsie), maar de goede fokkers doen juist erg hun best om te voorkomen dat ziektes worden doorgegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 09:02 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
We hebben het thuis de afgelopen dagen nog flink over de honden gehad. Er blijven eigenlijk twee rassen over. Een ruwharige teckel en een Spaanse of Italiaanse waterhond.

Bij beide honden de voor en nadelen afgewogen en ze zijn beide even geliefd.

Het zoeken naar een nestje is wel een ding. Wil een hond aanschaffen via een fokvereniging en dat valt nog niet zo mee. Veel wachtlijsten en om daar op te komen moet ik dagelijks allerlei sites in de gaten houden. Dat valt niet mee.

Voor de lagotto zou je eens naar rozebottels kunnen kijken.
Ondanks dat ik hier iets heel anders heb(engelse staffies), staat een lagotto nog op mijn “ooit” lijstje. Ik heb een aantal jaar geleden met de lagotto’s van Katrien kennis mogen maken/mogen werken in t pension wat ze toen had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 09:48 



 
Profiel   

Daar is hij dan, ons kerstcadeau. Nog even op de foto bij de fokker. Maandag komt hij naar ons huis.
Spaanse x Italiaanse waterhond. Meet Selo.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 11:07 



 
Profiel   

Een Laperro van Rosita? Wat leuk. Een geweldig leuk mens met ontzettend leuke honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 11:29 



 
Profiel   

Mizora schreef
Een Laperro van Rosita? Wat leuk. Een geweldig leuk mens met ontzettend leuke honden.


Klopt! De moeder was ook zo’n enorm lief dier. Dat gaf echt de doorslag.

Ken je Rosita?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 11:52 



 
Profiel   

Ohh een Rosita pup! Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 12:06 



 
Profiel   

Ja, ze heeft mijn poedeltje (Noa) een aantal keer getrimd en ik heb wel eens een week op haar katten +2 van haar honden gepast. Ik ken haar ook van een ander forum. Ze kon goed met Noa om gaan terwijl ze een enorme handleiding had (bleek een hersenaandoening te hebben, maar toen was dat nog niet bekend).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 14:29 



 
Profiel   

Ha ha "" een rositahond"" dan zit je goed.

Ben echt een fan van haar honden. Veel plezier er mee. En foto's plaatsen natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 23:14 



 
Profiel   

Wauw wat een leuke hond!!! Heeel veel plezier gewenst samen <3
Hij lijkt heel erg op mijn pup :) die inmiddels al een 9 maand oude puber is :D
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 23:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen