Hoe zorg ik dat mijn hond zich niet verveeld na operatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Hoe zorg ik dat mijn hond zich niet verveeld na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 21:55

Mijn hond is onlangs geopereerd aan zijn poot en moet nu 3 weken aan de lijn lopen en niet spelen of rennen. Het is nu dag 2 en ik merk dat hij nu al op zoek is naar vermaak, hij pakt zijn speelgoed welke ik maar even heb weggelegd, maar hebben jullie nog ideeën om hem te vermaken?

Hij houdt van zoekspelletjes dus dat ga ik binnenkort weer met hem doen, maar hij heeft alles waarschijnlijk zo gevonden nu hij niet op mag staan of niks met zijn pootjes mag doen waardoor ik het makkelijk moet verstoppen.

Normaal loop ik elke dag flinke stukken en bijna elke dag spelen we met een bal buiten of gaan we naar bos of strand of doen we in huis gooispelletjes of trucjes. Normaal gesproken inspiratie en vermaak genoeg :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 01-10-21 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33788
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe zorg ik dat mijn hond zich niet verveeld na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:58

Snuffelmat
Kong
Brain games van Trixie
Hersenwerk Facebook groep is ook een tip

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:00

Ik heb de mijne jaren geleden vetranquil gegeven om hem suf te maken. Hij was in top conditie, ging manken en binnen 1 week dubbeke LPC operatie. Hij was 2,5 jaar en in fantastische conditie ik zag geen andere optie. Heb geen standaard dosering gegeven maar beetje naar behoefte. Ik had gelukkig een bakfiets en daar bench in, hond in en veel gereden en samen dingen bekeken. Ook vanuit de auto. Dat maakte hem ook moe en tevreden. Was lastige periode maar samen hebben we het overwonnen. Succes jullie!

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 22:00

Ik dacht ook aan een snuffelmat en dat soort dingen, maar hij is altijd snel geneigd om te proberen dingen met zijn poten op te lossen.

Ik had hem juist een paar maanden terug geleerd zijn voeten af te geven op de mat door een koekje in een opgerolde doek te doen, nu niet zo handig. Maar bedankt voor het meedenken :D

Stukjes met de auto rijden zou wel kunnen misschien maar nu nog even niet dan want dan moet hij natuurlijk wel vaak zijn gewicht verplaatsen.

speurneusc

Berichten: 5372
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:35

balletje balletje, zijn speeltje (of een brokje - wel van zijn huidige rantsoen anders is ie zo vet) verstoppen onder een bloempotje eerst 1 andere ernaast, snapt ie dat dan met 2 bloempotjes ernaast en zo kan je dat uitbouwen.

dit kan ie zelfs liggen uitvoeren.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoe zorg ik dat mijn hond zich niet verveeld na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:43

Flinke harde kauwbotten en bench rust een optie? Zou zonde zijn wanneer een geslaagde operatie alsnog mislukt.

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 23:09

moonsparkle schreef:
Ik dacht ook aan een snuffelmat en dat soort dingen, maar hij is altijd snel geneigd om te proberen dingen met zijn poten op te lossen.

Ik had hem juist een paar maanden terug geleerd zijn voeten af te geven op de mat door een koekje in een opgerolde doek te doen, nu niet zo handig. Maar bedankt voor het meedenken :D


Als ze denkspellen met de poten op proberen te lossen kan het nog wel eens helpen het spel op een verhoging te zetten. Vaak gaan ze dan sneller met de neus aan de slag

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 23:15

ryukapple schreef:
moonsparkle schreef:
Ik dacht ook aan een snuffelmat en dat soort dingen, maar hij is altijd snel geneigd om te proberen dingen met zijn poten op te lossen.

Ik had hem juist een paar maanden terug geleerd zijn voeten af te geven op de mat door een koekje in een opgerolde doek te doen, nu niet zo handig. Maar bedankt voor het meedenken :D


Als ze denkspellen met de poten op proberen te lossen kan het nog wel eens helpen het spel op een verhoging te zetten. Vaak gaan ze dan sneller met de neus aan de slag



Goeie daar ga ik over nadenken +:)+ meer ideeën zijn welkom

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Hoe zorg ik dat mijn hond zich niet verveeld na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:31

Lekker met zijn neus aan de slag, en zijn koppie aan het werk zetten. Je zou kunnen beginnen met detectie, dwz een bepaalde geur leren herkennen en dan laten verwijzen (kruidnagel, nootmuskaat, geurolie, wiet, tabak, oid). Er zijn wel youtube-filmpjes te vinden hoe je de eerste stappen aanleert.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:30

speurneusc schreef:
balletje balletje, zijn speeltje (of een brokje - wel van zijn huidige rantsoen anders is ie zo vet) verstoppen onder een bloempotje eerst 1 andere ernaast, snapt ie dat dan met 2 bloempotjes ernaast en zo kan je dat uitbouwen.

dit kan ie zelfs liggen uitvoeren.


Balletje balletje hebben wij inderdaad ook gedaan met onze hond toen hij rust moest houden met zijn poot. Hij vond het fantastisch! Zelfs toen hij weer alles mocht nog vaak gedaan.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hoe zorg ik dat mijn hond zich niet verveeld na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:34

Hangt er van af welk type hond je hebt. Sommige hebben het net nodig om "niks" te doen, die worden net meer hyper van uitdaging en vermaak. Soms kan het gewoon beter zijn om het zoveel mogelijk te negeren, enkel eten en drinken geven en de nodige (rustige) knuffels op de bank, en ze net niet te gaan uitdagen zeg maar.