Dementerende hond en (nacht)rust

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Dementerende hond en (nacht)rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 01:13

Mijn vorige hond werd ookdement, ik dacht dat het heel snel ging. Toen ik foto,s terug ging kijken zag ik hoe lang ze al die lege blik had. Op enig moment raskte ze midden in de kamer de weg kwijt en ging buiten plat op de grond liggen van angst, om dan opeens weer warrig op te staan. Ze kon ook echt soms net een puppie zijn, maar die angst.. niks hielp en ik vond het voor haar echt lijden. Ik heb haar dus in laten slapen en het leek of ze het wist. Ik heb daar heel veel verdriet van gehad en heel lang getwijfeld, was ik niet te vroeg? Maar zoals ik al zei, toen ik terug keek zagikhoe lang haar ogen al leeg waren. En het verschilmet foto,s van vroeger.

Het is een moeilijke keus maar voor mun geldt dat als het leven lijden wordt, en ik kan er niks aan doen, dan laat ik je gaan. Met pijn in mijn ziel.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dementerende hond en (nacht)rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 01:54

Ts: je zegt zelf dat je haar niet in angst wil laten gaan. Maar wat ibbel zegt klopt: je kunt dementie niet genezen. Hoogstens voor een tijd een lapmiddel. Het is helemaal aan jou dus om te beslissen hoe ver je het laat komen. Ik hoop echt dat je met medicijnen nog even verder kan! Maar besef goed dat jullie al het laatste hoofdstukje zijn ingegaan hoe spijtig ook.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Dementerende hond en (nacht)rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 03:20

Zelf geen ervaring met demente hondjes, dus kan je helaas geen tips geven sorry! Wil je wel veel sterkte wensen met eventuele beslissingen en uitzoeken wat voor jou en je hond werkt.
Moet er wel bij zeggen, je kan nooit te vroeg zijn, maar wel te laat. Wanneer dat moment is gaat niemand je kunnen vertellen natuurlijk.

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-21 10:39

Dank voor de lieve, ondersteunende berichten :knuffel:

Met het idee van eventueel andere medicatie proberen zijn we eerst maar eens gestopt met de Vito, om te zien waar we staan en wat dat nou precies doet zeg maar. Al vanaf ochtend 1 gaat het beter **\O/**
Meeste dagen wakker geworden rond half 8, en dan ook op een normale manier dus niet dat angstige dwalen. 2 ochtenden iets eerder wakker, mega gelachen ook nog; tot 3x toe deed ik de deur voor haar open dat ze naar beneden kon, keek ze me aan...en ging toch maar weer gauw lekker dr mandje in :')

We blijven het scherp in de gaten houden natuurlijk, maar voor nu lijkt ze beter zonder medicatie dan met!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Dementerende hond en (nacht)rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:39

Wat fijn! Ik hoop dat het voorlopig nog zo blijft en je nog lang kan genieten van haar <3