Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bult na vaccin

 
Profiel   

Hallo allemaal!

Zo'n 5 weken geleden heeft mijn hond zijn jaarlijkse cocktail en een rabies vaccinatie gehad. Nou vond ik vorige week een buitje op de plek van vaccineren, 4 weken na de vaccinatie. Het is een heel klein bultje in de huid en ik kan hem bewegen en vast pakken. Hij lijkt ook wel kleiner te worden, maar ik vroeg mij toch af of mensen er ervaring mee hebben. Ik hou niet zo van bultjes :+
Ik heb de dierenarts al gebeld en die gaf aan dat ik het gewoon in de gaten kan houden en zolang het niet groeit en uiteindelijk weg trekt het allemaal prima is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 16:57 



 
Profiel   

bij rabies kan dat voorkomen, is vaak levend vaccin en daar kan makkelijker een allergische reactie van komen. Heb eens een lab gehad om te trainen daar werd het een bal ter grote van een rugbybal in nog geen uur tijd, is afgetapt en drain gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 18:08 



 
Profiel   

Het is ook een redelijk gevoelig hondje qua allergieën, dus dat verbaasd me dan niet zo.
Ik vind het alleen zo vreemd dat ik het pas na 4 weken heb opgemerkt. Het kan natuurlijk zo zijn dat het er al die tijd al zat, maar echt het ontstaan na 4 weken lijkt me vreemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 18:28 



 
Profiel   

Kan het niet zo zijn dat er een teek heeft gezeten en dat het niets met het vaccin te maken heeft? Ik haalde van de week ook nog een teek van mijn hond af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 18:35 



 
Profiel   

Ja dat kan ook, maar het zit wel echt precies op de plek waar het vaccin is gezet. Ik verwacht dus wel dat het daar mee te maken heeft.

Ik heb ook weer hele enge verhalen gelezen over sarcomen die in zeldzamen gevallen ontstaan na vaccins. Voornamelijk bij katten, maar ik vind het toch allemaal maar spannend haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 18:54 



 
Profiel   

Ik zou me echt niet ongerust maken. Ik heb het al meermaals voor gehad, bij meerdere honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 18:57 



 
Profiel   

Bij katten worden die sarcomen veroorzaakt door de leukose inenting.
Bij honden is het heeel zeldzaam dat er een sarcoom zou kunnen onstaan. Bultje dagelijks masseren, kan zelfs met een heparine zalf, zorgt ervoor dat het sneller weggaat. Over het algemeen als het van de inenting komt ontstaat het snel na de prik en over het algemeen is de inenting dan ook niet geheel correct gezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 19:01 



 
Profiel   

Hier ook al eens gehad. De ene keer ging t zelf weg/open. En de andere keer flinke antibiotica gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 19:03 



 
Profiel   

Toevallig vd week bij de da geweest met onze kat. Hij is 17 weken en heeft ook een bultje. Voelt wat als een vetbultje
Da dacht ook dat het vd rabiës enting kwam, dus nog ff 3 weken aankijken nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 19:18 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties, ik voel me er weer wat geruster op. :)
Ik zal het bultje inderdaad wat masseren zodat het sneller weg in trekken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 19:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen