Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kom ik van mijn huisekster af?

 
Profiel   

Douce schreef
Hahahah de hond denkt 'spring, spring' daar ben ik voor gefokt :D

Welk ras is het? Lief dat ze de vogels zo met rust laten.


De mijne? Is een Friese stabij :) maar laat ze 99 proc met rust hoor soms is ie ze zat dan huppelt ie paar passen maar zal ze nooit pakken van nature idd een jachthond maar alvanaf pup doe ik dit dus hij is er aan gewend zn zoon die k ook heb is net wat reactiever die wil soms nog wel erachteraan gaan maar is pas 11 maanden en aangezien het jachthonden zijn kan ik niet alles eruit trainen maar vooralsnog gaat t goed

Edit hij kan zelf ook erg leuk springen
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:35 



 
Profiel   

Oooh ik ken ze niet in het bruin, erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:45 



 
Profiel   

Komen ook niet heel veel voor in t bruin ( nu iets meer want hij is papa geworden en daar zaten ook 3 bruin witte bij ) k zelf heb nog zwart witte zoon zelf

Maar klopt je ziet ze veel vaker in het zwart wit
Edit bruin witte van mij is ook met stamboom en dna alles

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:47 



 
Profiel   

Oohhhh leuk dit!

Reigers vreten alles…. Maar ik vind ze leuk!

Maar ik ben toch wel benieuwd naar hoe het met die ekster is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 18:02 



 
Profiel   

Zover ik weet is Magnus inmiddels vrijgelaten! De kraai heb ik nog een paar keer gezien, stoer stappen over de stoep, gek beest XD. Heb er wel weer een vriendje bij, nu op de heide. Beestje zit op mijn vaste plek dus ik hoop dat die terug blijft komen, hem hem wat brood kunnen voeren:p.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 11:55 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Roodborsten zien er ook altijd uit als een bal op pootjes :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 12:01 



 
Profiel   

Roodborstjes zijn vaak ook hondsbrutaal :D
Maar ik zou geen brood voeren. Dat is veel te zout voor ze en dus erg ongezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 12:02 



 
Profiel   

Ja precies. Wij geven van huis uit roodborstjes de koosnaam "Adolfje" :=
Echt etterbakjes zijn het :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 12:04 



 
Profiel   

Adolfje :oo _O-
Wij hebben regelmatig een roodborstje in de tuin die zelfs de grote duiven en kauwtjes achterna zit om ze weg te jagen :))
Dat ziet er zo grappig uit, dat kleine balletje veren achter zo'n grote dakduif aan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 12:18 



 
Profiel   

Haha ja, echt terroristen zijn het := En ze zien er zó schattig uit... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 12:32 



 
Profiel   

@ TS; Jij bent best een beetje maf, maar wel heel leuk !!
maar, 1 heel klein puntje van kritiek; svp geen brood voeren, niets, niemand, nooit.... Het is zo slecht.
Ook met gevolg dat ze gewoonweg dood kunnen gaan van brood.
Steek gewoon wat vogelvoer bij je in een zakje als je op pad gaat. B.v. wat maiskorrels voor de grotere vogels en wat kleiner zaad voor de kleinere vogels.
En nu ga ik weer verder met meelezen en genieten van dit leuke topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 12:46 



 
Profiel   

Ver weg blijven bij die roodborstjes. Ik heb er eentje die het huis binnen loopt als ik de voordeur te lang open laat staan. Hij komt hier nu al een paar jaar en we hebben hem maar Napoleon genoemd omdat hij werkelijk alles en iedereen van zijn grondgebied (onze tuin) verjaagt. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 12:53 



 
Profiel   

Haha die verhalen!
Ja ik weet inderdaad dat ze erg brutaal zijn, zo ook deze. Een jaar of 2 terug heeft NadjaNadja ook nog hele mooie foto's gemaakt hier in de buurt van een roodborstje in de sneeuw.

Ik voer normaal gesproken ook geen brood hoor, ik was een broodje aan het eten op dat bakje en had niet gerekend op bezoek XD vandaar. Ik ga in het vervolgt ook inderdaad iets van zaadjes meenemen, gewoon just in case. Veel te leuk dit, en niet in mijn achtertuin XD.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 13:09 



 
Profiel   

Wacht maar tot die je een keer volgt. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 13:14 



 
Profiel   

Ah wat een dotje. Ik ben gek op roodborstjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 13:33 



 
Profiel   

Wat leuk. Roodborstjes zijn zo brutaal. Ze komen ook vaak even bij ons rondhangen als we in de tuin aan het werk zijn.
Dat alles wegjagen herken ik dan weer niet. Roodborstje en winterkoninkje zitten gemoedelijk naast elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 13:46 



 
Profiel   

Nou dan heb je wel het goedaardige lülletje onder de Roodborstjes getroffen denk ik :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 14:10 



 
Profiel   

Hier ook een Roodborstje in de tuin dat niets of niemand weg jaagt. Komt wat van het voer snoepen, kijkt mij ondeugend aan vanaf de schutting en vertrekt dan weer :D .
Het was mevrouw Vink vorig jaar die juist kan kwam kijken wat ik deed als ik in de tuin bezig was. Zelfs toen we met drie man in de tuin bezig waren kwam ze vrolijk fluitend kijken.

Wat mij vooral verbaasd zijn de twee Heggenmussen die ik regelmatig in de tuin heb (samen, ja echt) en elkaar niet de tent uitvechten, maar gewoon gemoedelijk de tuin delen. In de winter zijn Heggenmussen territoriaal en zie je ze eigenlijk nooit samen met een ander. Blijkbaar heb ik dan hele vriendelijke Heggenmussen :D.

De Houtduiven daar en tegen... Die vechten elkaar wel de tuin uit als het even kan :') . De tuin delen staat niet in hun woordenboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:16 



 
Profiel   

Met roodborstjes heb ik die ervaring niet. Merels daarentegen, die kijken me gewoon mijn tuin uit als ik niet op tijd het bakje met meelwormen bij vul in het voorjaar. Dat bakje kan ik rustig zes keer per dag bijvullen en ze komen het in estafette verband leeghalen.

Wat leuk dat Magnus het weer mag proberen als wilde ekster!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 19:29 



 

Wat een leuk topic ik volg. Weet even geen goede tip. Maar zal mee proberen te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 20:19 



 
Profiel   

Roodborstje!!!!

Wij hebben er twee in de Welkoop. :')

Alle pogingen zijn gedaan om ze eruit te houden. Uit eindelijk hebben ze het maar opgegeven.

Klanten kijken er ook niet meer raar van op :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 20:26 



 
Profiel   

[quote

Ik voer normaal gesproken ook geen brood hoor, ik was een broodje aan het eten op dat bakje en had niet gerekend op bezoek XD vandaar. Ik ga in het vervolgt ook inderdaad iets van zaadjes meenemen, gewoon just in case. Veel te leuk dit, en niet in mijn achtertuin XD.[/quote]

Top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 10:29 



 
Profiel   

maralyn schreef
Roodborstje!!!!

Wij hebben er twee in de Welkoop. :')

Alle pogingen zijn gedaan om ze eruit te houden. Uit eindelijk hebben ze het maar opgegeven.

Klanten kijken er ook niet meer raar van op :')


Dat is wel heel slim van ze :D Er valt vast genoeg te eten!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 10:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen