Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kan er iemand mij raad mee geven aub.

 
Profiel   

Weet er iemand wat dit kan zijn bij mijn kat hij blijft altijd likken aan zijn staart en dierenarts zij dat het allergische reactie was op vlooien maar dit is al een tijd geleden maat het blijft en kost iedere keer geld voor geen goeie diagnose te krijgen want dan is dit het probleem dan dat ...... maar wat is het nu eigenlijk .. hoop dat iemand me raad kan geven
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 03:34 



 
Profiel   

Hotspot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 03:42 



 
Profiel   

Heeft de dierenarts geen schraapsel genomen om te onderzoeken? Ik zou anders naar een andere dierenarts gaan als je steeds een verkeerde diagnose krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 03:55 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Heeft de dierenarts geen schraapsel genomen om te onderzoeken? Ik zou anders naar een andere dierenarts gaan als je steeds een verkeerde diagnose krijgt



Dit heb ik al gedaan maar die zegt dan dat het een allergische reactie is die de kat heeft op de vlooien die hij heeft gehad maar die geeft dan medicatie mee maar nog steeds is het hetzelfde gebleven erna ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 03:58 



 
Profiel   

Nee dat heeft hij niet gedaan enkel medicatie voor geschreven die ik moest geven heb dat gdn ging iets of wat beter maar na de termijn dat ik het moest geven is het terug hetzelfde geworden kan dat zijn dat het een stress is of een trek is dat hij blijft lekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 04:02 



 
Profiel   

Herkenbaar mijn inmiddels overleden kat heeft dit ook de laatste jaren gedaan.
Het enige wat hielp was een antiallergie prik. In het begin elk half jaar later werd dat steeds korter wat niet goed was voor zijn lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 04:28 



 
Profiel   

Ongeacht wat de oorzaak is (of was), kun je proberen om de huid met een zalfje te verzachten. Het is nu rood en geïrriteerd. Zodra de haren weer terug gaan groeien, jeukt dat en gaat de kat weer obsessief wassen. Zo krijgt het ook niet de gelegenheid om weer bij te trekken. Volgens mij heb ik ooit honingzalf (Dermiel) of uierzalf gebruikt. Zou je nog even kunnen overleggen met je DA.

En inderdaad: medicatie tegen de jeuk hielp bij ons katertje heel goed (dat was op de borst toen, voedselallergie). Oude poes hebben we dat niet gegeven (darmpjes waren te veel van slag) maar dus wel met zalf kunnen ondersteunen. Die had heel de staartaanzet kaal, nog wel een paar stapjes erger dan op jouw foto. Edit: DA dacht bij haar ook aan vlooien vanwege de plek, maar we hebben nooit een enkele vlo, neet of poepje kunnen ontdekken.


Laatst bijgewerkt door JorineV op 12-10-21 06:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 06:31 



 
Profiel   

Hoelang geleden is de kat behandeld met vlooienmiddel.
En welk merk was dat?

Als de kat nu weer vlooien heeft, of nogsteeds omdat niet alle merken even goed werken dan kun je dit plekje wel behandelen maar als je de oorzaak niet wegneemt word het toch niet beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 06:40 



 
Profiel   

1 van onze maine coons heeft een vlooienallergie, bij hem uitte het aan zijn kop. Ipv obsessief likken bleef hij obsessief krabben.

De plekken smeerde wij in met Vetramil, hij heeft meermaals een injectie gehad en hij draagt het hele jaar een seresto band.

Dit werkt voor hem en hierdoor blijft hij ook krab plekken vrij.

Edit,

Hij heeft ook een tijdje een luchtkraag om gehad zodat de plekken konden helen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 06:48 



 
Profiel   

Ik zou er wat honigzalf opsmeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 07:01 



 
Profiel   

Ik zou idd zorgen dat de kat echt goed ontvlooid en ontwormd is. Ik gebruik vlooienbandjes en Milbemax van de Welkoop. (Elk half jaar)
Mijn kat knapte daar erg van op. Bleek toch de Serestoband niet meer goed te werken bij haar(!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:28 



 
Profiel   

Zie je ook vreemd gedrag bij je kat als hij gaat likken? In de zin van huid op de rug samentrekken en agressief zwiepen met staart?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:30 



 
Profiel   

Mijn oude kat kreeg t label Vlooienallergie, toen zij zichzelf tot bloedenstoe openbeet... geen vlo te vinden.
Van arts naar arts, steeds vaker injecties.. beestje zag er niet meer uit.

Andere arts -> Eiwitallergie op voer.
Binnen 2 maanden was het over!!

Alleen jammer dat ze ruim 6jaar ziek is geweest, en de oplossing pas kwam toen ze 17 was. Maar goed, ze heeft nog 2 jaar een fijn leven gehad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:35 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Hoelang geleden is de kat behandeld met vlooienmiddel.
En welk merk was dat?

Als de kat nu weer vlooien heeft, of nogsteeds omdat niet alle merken even goed werken dan kun je dit plekje wel behandelen maar als je de oorzaak niet wegneemt word het toch niet beter


Precies dat, onze kat had dit ook.
Sinds we ontvlooien met Boflo Gold is ze van de vlooien en dus jeuk af, geen kale plekken meer. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:37 



 
Profiel   

Met welk middel heb je behandeld en wanneer?
Had de kat ook echt vlooien? Ik vind één plekje geen diagnose voor een vlooien allergie.

Waar zit de plek? Kun je een kraagje om doen zodat hij er niet meer aan kan krabben of likken?
Ik zou wat honingzalf / vetramil erop doen (kun je bij de Kruidvat halen zelfs) en als het niet over gaat moet je toch terug naar de DA.
Welke medicijnen heb je mee gekregen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:04 



 
Profiel   

Stal_Fiore schreef
Ik zou er wat honigzalf opsmeren.

Dat gaan ze er weer aflikken en wordt het probleem niet minder.

TS
Mijn hond had een plekje waar hij maar aan bleef likken.. ik kreeg een soort melkachtige vloeistof (op hydrocortison basis), dit moest ik 2a3x per dag met een doekje/watje op de plek deppen, daarna zorgen dat hij 15/20 minuten er niet aan likte (dus even gaan wandelen of afleiden), dan was het erin getrokken.
Dit werkte jeukstillend en ontstekingremmend en binnen 2 a 3 dagen stopte hij met likken en was de cirkel doorbroken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:47 



 
Profiel   

De vraag gaat over een kat, daarom verhuist het topic naar Beestenboel:

MD -> BB

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:57 



 
Profiel   

Zoals hierboven zijn mijn eerste vragen ook waarmee is hij behandelt, wanneer was dat en is hij daarna met regelmaat weer ontvlooid? En zijn ook alle mandjes, kleedjes, vloeren, plinten behandelt? Want vlooien kunnen echt overal in zitten. Ze kunnen zelfs in een soort winterslaap gaan.

Ik zou daarnaast ook kijken of je een kraagje om kan doen (ben zelf fan van de kraagjes van kalpet), want het helen van de plek jeukt, waardoor hij gaat likken en zo blijft de vicieuze cirkel in stand

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:58 



 
Profiel   

Brainless schreef
Stal_Fiore schreef
Ik zou er wat honigzalf opsmeren.

Dat gaan ze er weer aflikken en wordt het probleem niet minder.

TS
Mijn hond had een plekje waar hij maar aan bleef likken.. ik kreeg een soort melkachtige vloeistof (op hydrocortison basis), dit moest ik 2a3x per dag met een doekje/watje op de plek deppen, daarna zorgen dat hij 15/20 minuten er niet aan likte (dus even gaan wandelen of afleiden), dan was het erin getrokken.
Dit werkte jeukstillend en ontstekingremmend en binnen 2 a 3 dagen stopte hij met likken en was de cirkel doorbroken.


Hydrocortisone zalf. Krijg je alleen mee op recept als het dier gezien is. Iets wat TS zo te lezen niet wilt.
Werkt wel als een tierelier en de meest hardnekkige plekjes zijn er mee verdwenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:25 



 
Profiel   

Wil TS niet dat het dier gezien wordt of wil TS geen hydrocortisone zalf? Zo interpreteer ik haar Posts niet.
Vroeger met hardnekkige jeukplekjes hydrocortiderm gebruikt en dat werkt idd als een tierelier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:01 



 
Profiel   

Omdat TS niet genoeg paardgerelateerde berichten heeft geplaatst om op dit forumonderdeel te kunnen posten moet ik dit topic helaas sluiten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen