Keramische kralen band

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Keramische kralen band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-21 19:27

Wist effe geen betere titel. Ik zie steeds vaker zo'n zelf gemaakt band met keramische kralen erin tegen vlooien en teken. Nu ben ik nieuwsgierig naar ervaringen. Onze katten hebben altijd een Serestoband om tegen de teken en super tevreden over maar ze zijn zo lelijk en bij mij blijft toch het idee dat ze gif om hebben. Ik heb een site gevonden die ze maken voor katten met een stukje dat los gaat als ze vast komen te zitten, dat is voor mij vereiste. Dus graag ervaringen, wie ze gebruikt en of het werkt.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Keramische kralen band

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:32


jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-21 19:33


maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Keramische kralen band

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:45

Als het om recente ervaring gaat... Dan wil ik die ook wel delen.

Ik kreeg hem cadeau als tester. In dit geval, niet goed, band terug. Wel goed, band houden en de rest doet het werk wel. Oftewel, mond tot mond reclame.

Kralen hoeveelheid was afgestemd op grootte van de hond en omvang van de nek.

Hier een half langharige bordercollie.

Hoewel de eerste week goed leek te gaan, konden we na de tweede week, teek voor teek af vissen.

We dachten eerst, het zal wel zijn tijd moeten hebben, voor het echt werkt. Braaf een maand gewacht.

De hoeveelheid teken werd niet minder, nee, helaas! Het werd meer.

Ook tegen vlooien deed hij niks.

Fijn! Een hond vol vlooien en teken!

Naast het feit dat het niet werkte tegen de vlooien en teken, begon onze teef ook ander gedrag te vertonen.
Enorm hyper, rusteloos, onoplettend ongeleid projectiel.

Drie dagen voordat de cursus weer herstart werd, hebben we de hond de band af gedaan en direct een seresto om gedaan.
Direct van al het gezeik af, en nog vreemder, de hond veranderde in één uur.
Er kwam weer rust. Ongeleid projectiel was weg!

Het verhaal hebben we dan ook bij ons verkoop punt neer gelegd, en zij kwam eerlijk met een verhaal van een rhodesian.
Dat was een reu, waar de band ook niet op werkte.
Daar hebben ze geprobeerd om er meer kralen aan toe te voegen. En ook deze reu begon vanuit het niet, raar en zelfs agressieve uitingen te vertonen.

Je raad het al. Band af, hond weer normaal.

Verkooppunt zelf, ook een rhodesian, zij zweert er bij! Geen teek weer gezien op haar hond!
Meerdere klanten zijn enorm positief!

Maar voor onze hond.
Nooit weer!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Keramische kralen band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-21 20:07

Oke, dank voor je ervaring. Misschien dat sommige honden toch op die trillingen reageren.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Keramische kralen band

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:15

Ik was best een beetje sceptisch, maar dit voorjaar toch zo’n band gekocht met het idee ‘baat het niet, dan schaadt het niet’. Onze hond had daarvoor minstens elke week wel een teek, ondanks regelmatig druppels geven. Sinds ze de band om had, heeft ze geen teek meer gehad. Vorige week de band afgedaan omdat het kouder werd en ik dacht dat het niet meer nodig was, en prompt kon ik gister weer een teek van haar af plukken. Ik heb dus wel het idee dat het goed werkt!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Keramische kralen band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-21 20:19

Als ik onze katten geen Seresto om doe, heeft 1 soms wel 5/6 teken per dag. Verschillende druppels geprobeerd.

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:20

Als je de band mooi vindt moet je hem vooral omdoen ter decoratie, maar verwacht er niks van qua ongedierte voorkoming.

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:20

xSCWx schreef:
Als je de band mooi vindt moet je hem vooral omdoen ter decoratie, maar verwacht er niks van qua ongedierte voorkoming.

Dit. En dat vertel ik uit eigen ervaring.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Keramische kralen band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-21 20:36

Oke, dank jullie

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Keramische kralen band

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:37

Hier ook geen goeie ervaring met de band. Teken gaan er gewoon luttele centimeters vandaan zitten. Geen enkel verschil gemerkt met vorige jaren toen ze de band niet droegen.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:02

Je hoort en leest en zoveel verschillende verhalen over.

Onze hond draagt er altijd eentje van plusminus maart tot oktober. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of het nou echt werkt, al heeft hij nooit vlooien en heel zelden (lees: hooguit 2 per jaar) een teek. Wel krijgt hij voordat we op vakantie of weekend weg (hij gaat altijd mee) gaan een pipetje ivm eventuele aanwezige vlooien in het huisje die ik niet mee naar huis wil nemen. Dus dat is een aantal keer per jaar, wellicht genoeg voor hem om vlovrij te blijven :P

Gedragsverandering heb ik nooit gemerkt maar vind ik wel interessant. Dan ‘doet’ het waarschijnlijk toch iets?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:44

Het is extreem onwaarschijnlijk dat dit enige werking heeft.

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:18

Wij deden 'm inderdaad om onder het mom 'baad het niet, schaadt het niet.' maar ik heb op bijna 2 jaar tijd idd niet het idee gehad dat het wat doet. Of welke andere natuurlijke middelen dan ook wat we gaven; knoflook bonbons, karnemelk, STOP spray/druppels. Als er ergens veel teken zitten, werkt bij ons niks anders als chemisch spul zoals seresto bv. wat we dit seizoen voor het eerst zijn gaan gebruiken, ondanks dat ik liever gewoon bij de natuurlijke middelen was gebleven > maar ik vind de kans op Lyme te eng dus wil er toch hardnekkig preventief wat mee doen.

Op sommige plekken waar we komen zitten veel teken en op sommige plekken nagenoeg niks, dus het is denk ik ook vaak een kwestie van Waar je loopt en geluk of pech hebben. En ik denk dat veel mensen die op plekken lopen waar er toevallig weinig zitten, dan al snel de conclusie trekken dat zoiets werkt maar dat er eerder gewoon weinig teken zitten op sommige plekken. Of dat de hond gewoon minder aantrekkelijk is; ik geloof er ook heilig in dat bepaalde individuen sneller ongedierte aantrekken als een ander, los van wat je gebruikt of niet en dat we nog te weinig weten over de Waarom daarachter om daar beter op in te kunnen spelen. Maar ik geloof idd ook niet meer zo in die werking van de kralenband := Hing dus bij ons uiteindelijk meer om voor de 'leuk'.

Hier in de omgeving valt het in ieder geval wel heel erg op dat ze op sommige plekken/regio's gewoon heel veel aanwezig zijn en op sommige plekken niks. Soms zit ze na een wandeling met 8 teken onder en bij de andere wandeling is er niks. Sowieso vond ik het in het voorjaar dit jaar echt heel extreem. Nu vinden we ze eigenlijk niet meer, ongeacht waar we wandelen.