Welk hondenkussen zoek ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 21:05

Ik heb voor mijn hond een kussen van Doctor Bark. Het kussen is wasbaar op 95 graden en mag in de droger. Ik heb het kussen nog niet zolang en hem nog niet gewassen en het zal me benieuwen of dat wassen wel goed gaat gaat. Het kussen is namelijk behoorlijk stug en ik vraag me serieus af of ik dat kussen wel in de wasmachine krijg gevouwen.
https://www.dogline.nl/honden/honden-ac ... denkussen/

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Welk hondenkussen zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 21:24

Ik heb zelf een stuk schuimrubber besteld van 80x140x18 en daar een stuk goede kwaliteit nepleer omheen genaaid. Mijn perfecte maat kussen en makkelijk schoon te maken met een natte doek. Kostte 55 euro en wat werk maar gaat al 7 jaar mee inmiddels.

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Welk hondenkussen zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:09

Wij hebben een orthopedisch kussen van petlando (Lima)
De hoezen stop ik in de wasmachine en zo gaat het niet stinken.
Onze hond ligt er graag op,
Was toen in de aanbieding bij intratuin met 50% korting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:02

Silvia schreef:
Ik heb voor mijn hond een kussen van Doctor Bark. Het kussen is wasbaar op 95 graden en mag in de droger. Ik heb het kussen nog niet zolang en hem nog niet gewassen en het zal me benieuwen of dat wassen wel goed gaat gaat. Het kussen is namelijk behoorlijk stug en ik vraag me serieus af of ik dat kussen wel in de wasmachine krijg gevouwen.
https://www.dogline.nl/honden/honden-ac ... denkussen/

Dat ziet er goed uit. Ideaal dat hij op 95 gr gewassen kan worden. Dat opvouwen en in de wasmachine stoppen lijkt mij ook wel een ding..... Dan zou je hem dus niet kunnen wassen.

Ik heb minimaal een L nodig. Lastig. Welke maat heb jij? En zou je het willen laten weten of je hem in de wasmachine krijgt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-21 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Welk hondenkussen zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:14


TeSzZz
Berichten: 1755
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Welk hondenkussen zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:16


Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Welk hondenkussen zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:49

Wij hebben voor onze (jonge) labrador deze mand:
https://www.knuffelwuff.nl/Knuffelwuff- ... gIEEvD_BwE

Ze vindt het heel fijn om een hogere rand te hebben waar ze haar kop op kan leggen (dat miste ze bij het kussen wat we hiervoor hadden). Lekkere stevige mand. Wij maken de mand op met een deken erin, die je heel goed “vast” kan leggen door hem in de randen ban de mand te stoppen. Wij hebben de grootste maat van de mand genomen.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 13:00

[***] schreef:
Silvia schreef:
Ik heb voor mijn hond een kussen van Doctor Bark. Het kussen is wasbaar op 95 graden en mag in de droger. Ik heb het kussen nog niet zolang en hem nog niet gewassen en het zal me benieuwen of dat wassen wel goed gaat gaat. Het kussen is namelijk behoorlijk stug en ik vraag me serieus af of ik dat kussen wel in de wasmachine krijg gevouwen.
https://www.dogline.nl/honden/honden-ac ... denkussen/

Dat ziet er goed uit. Ideaal dat hij op 95 gr gewassen kan worden. Dat opvouwen en in de wasmachine stoppen lijkt mij ook wel een ding..... Dan zou je hem dus niet kunnen wassen.

Ik heb minimaal een L nodig. Lastig. Welke maat heb jij? En zou je het willen laten weten of je hem in de wasmachine krijgt?


Zojuist geprobeerd en ik kreeg het kussen (maat L) echt met heel veel moeite in de wasmachine en dat zit ie ook echt klem. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor het goed schoon wassen.
Maar het schoot me net te binnen dat een tankstation in de buurt wasmachines heeft waar respectievelijk tot 8 en 18 kilo was in kan. :)* Daar past die vast en zeker wel in. :D

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:36


Anoniem

Re: Welk hondenkussen zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:56

@Silvia, bedankt voor de moeite! Zo'n tankstation is een goed idee, alleen wel een gedoe......

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:50


dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 08:50

Bedankt voor het meedenken allemaal. We hebben nu gekozen voor deze: https://www.knuffelwuff.nl/Knuffelwuff- ... inks-bruin

Kost iets meer dan de bedoeling was dus de hond heeft beloofd nog even wat langer te leven.
Met een vetbed en een waterdichte molton is de eerste herfstachtige modderweek in ieder stankvrij overleefd.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:06

dakplaat schreef:
de hond heeft beloofd nog even wat langer te leven.


Lijkt mij een goeie deal ;)