Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk hondenkussen zoek ik?

 
Profiel   

Voor mijn oude lab ben ik weer op zoek naar een nieuw kussen. De oude ruikt na een paar boswandelingen al naar een vergeten Rendac-afdeling. Zelfs wassen op 90 graden met azijn helpt niet.

Hij heeft een oud lijf dus ik zoek iets stevigs, geen "plof"kussen of iets waar hij in wegzinkt.
Hij ligt momenteel op een kindermatrasje, maar ik verwacht dat daar snel een "oude hond in een regenbui"geur in gaat trekken :')
Een waterdicht matje ertussen vindt hij eng, bedden horen niet te kraken.

Wie weet wat ik zoek?
- orthopedisch of soortgelijk
- goed wasbaar
- tot €100,-

Andere tips om stinkende hondenkussens tegen te gaan hoor ik ook graag!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:33 



 
Profiel   

Wij hadden voor onze oude briard een hondenkussen van Back on Track.
Ze lag er heel graag op.
De hoes is afritsbaar eb wasbaar.
Maar eerlijk is eerlijk....de lucht zat aan de hond zelf en kregen we echt niet weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:35 



 
Profiel   

https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... bqEALw_wcB deze hebben wij

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:49 



 

Ik heb stretchers, met daarop een wasbare deken/ dik vetbedachtig iets, voor sommige honden nog een extra fleece dekentje.
Ik heb 4 honden van 2 tot 12 jaar in de woonkamer en zo houd ik de woonkamer fris en de honden comfortabel.
Ik was de kussens/fleece dekentjes 1 maal per week, overtrekken 2 maal in de week.
Stretcher 30 euro, dikke vetbedachtig kussen ook 30, fleece 8 euro

In dikke kussens gaat stank zitten en die krijg je niet weg met het wassen van het overtrek en de kussens zijn normaliter een ramp om te wassen en drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:56 



 
Profiel   

Wij hebben een super fijne orthopedische mand van het merk petlando. De hoes kan er in zijn geheel af en uitgewassen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:00 



 
Profiel   

veranadautje schreef

Deze is fijn maar dit is dezelfde met een dikker kussen, voor oude honden aan te raden zodat ze makkelijker kunnen opstaan: https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... d2dec1e525

Hele fijne mand trouwens waar ze onwijs graag in liggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:04 



 

Annem84 schreef
Wij hebben een super fijne orthopedische mand van het merk petlando. De hoes kan er in zijn geheel af en uitgewassen worden.

Probleem is vaak dat de stank in het kussen zit en dan helpt enkel het wassen van de hoes niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:05 



 
Profiel   

Onze diva van bijna 15 met artrose heeft deze.
https://www.welkoop.nl/beeztees-zira-ku ... cm_1313960

Zit een waterdichte hoes om zodat het kussen droog blijft. Onze prinses wil alleen maar in haar (lelijke) bruine, tweedehands mand liggen maar dat is niet super goed voor haar artrose. Dit kleed is het eerste wat ze wel oké vindt. Ze ligt er vaak op voor haar “lange slaapjes” en ‘s nachts ook altijd.

Het helpt ook om een badhanddoek over het kussen te leggen als je hond vies/nat is. Die was je net even wat makkelijker.


Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 18-10-21 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:07 



 
Profiel   

En een simpele waterdichte molton zoals bij kinderen? Deze houd de stank uit het kussen en kan zo nu en dan gewassen of vervangen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:08 



 
Profiel   

maylotje schreef
En een simpele waterdichte molton zoals bij kinderen? Deze houd de stank uit het kussen en kan zo nu en dan gewassen of vervangen worden.

Ja, dat gebruiken wij voor onze kat die soms in zijn slaap wat laat lopen.

Altijd een waterdichte molton (liefst die van Kwantum, die zijn goed stevig maar kraken niet) en daaroverheen een fleece. Ze kunnen niet in de droger, das het enige nadeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:17 



 
Profiel   

https://www.ridgi-pad.de/

Ik heb de "originele", het kussen. Heb ook de bijbehorende hond, dus de grootste maat. Dingen zijn best zwaar maar het schijnt heerlijk te liggen, mijn oudje kan kiezen uit drie verschillende en ik wissel ze weleens van plaats, maar hij gaat altijd op dit kussen liggen, waar ik die ook neerleg.

Bij mij gaan ze ook nat gewoon op de kussens liggen (als in... net uit de sloot :roll: ) en dat ruikt natuurlijk ook niet even fris, dus ik heb er meestal een grote handdoek of fleece kleed op liggen, dat kan dan zo de was in. Heb niet het idee dat het kussen zelf echt gaat stinken, is waterdicht, kan niet echt iets intrekken door het materiaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:20 



 
Profiel   

Citaat
Mindim
Probleem is vaak dat de stank in het kussen zit en dan helpt enkel het wassen van de hoes niet.


Ja dit inderdaad.. ik heb inmiddels al veel kussens weggegooid omdat ik ze vindt stinken. Ik was alles wekelijks en hang de kussens vrijwel dagelijks even buiten, maar onze oude hond is een wandelend apotheekje en daar worden ze ook niet frisser van.

Helaas vindt mijn hond stretchers eng, want dat leek mij ideaal. Ik heb nu alvast zo'n vetbed besteld, die zijn goed wasbaar zie ik. Molton is ook het proberen waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:23 



 
Profiel   

Deze vind ik het fijnste, kraakt minimaal: https://www.kwantum.nl/slapen/beddengoe ... it-0622087

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:25 



 
Profiel   

Ik heb zelf een Biabed (helaas wel prijzig, maar wel skai leer, dus makkelijk schoon te maken en een Dog-companion kussen (is wel een plofzak, maar mijn hond ligt daar echt heerlijk in) en een stretcher.
Misschien een idee om een skai leren overtrek te maken (laten maken) voor het kussen wat jij het fijnst vindt, die kun je makkelijk schoonmaken (doekje erover)en geurtjes gaan er niet in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 00:42 



 
Profiel   

Ik heb ook een bia bed met outdoor hoes en opstaande randen .Hij ligt er graag in met z’n kop op de rand .simpel schoonmaken .Ik heb er een fleece dekentje los inliggen wat ik elke week even was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:16 



 
Profiel   

Een orthopedisch kussen van Scruffs, die dingen zijn top! Hier één van die kussens en die is van voor de oorlog en nog steeds tip top in orde en ruikt wel maar stinkt niet. In de winter leggen we er wel ook een schapenvel op, vinden ze heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:24 



 
Profiel   

Ik heb het afgelopen jaar 2 kussens gekocht. Beide orthopedisch. De eerste werd door de hond afgekeurd. Meneer wilde er niet op. Daarna toch maar diep in de buidel getast voor een orthopedisch kussen van hunter. Deze is volledig goedgekeurd. Wanneer hij van buiten komt leg ik er een handdoek op die daarna in de was gaat. En ik maak het kussen zelf regelmatig schoon met de stoomreiniger. Een labrador is een flinke hond. Die heeft ook een flink kussen nodig en die zijn niet goedkoop.


[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 19-10-21 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:50 



 
Profiel   

Deze hebben wij: https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... a0ff78c96e

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:54 



 
Profiel   

https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... CQQAvD_BwE die hebben wij gewoon met een doek schoon te maken en de honden vinden hem heerlijk liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:34 



 
Profiel   

https://www.bol.com/nl/nl/p/doggybed-or ... owQAvD_BwE

Deze hebben wij jarenlang gehad voor onze grote hond. Deze was afwasbaar en orthopedisch.
Kostte wel iets meer, maar is ideaal en gaat jarenlang mee, we hebben hem weer besteld voor onze andere hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:39 



 
Profiel   

KimD schreef
Een orthopedisch kussen van Scruffs, die dingen zijn top! Hier één van die kussens en die is van voor de oorlog en nog steeds tip top in orde en ruikt wel maar stinkt niet. In de winter leggen we er wel ook een schapenvel op, vinden ze heerlijk!


Die hebben wij ook. Zit ook een waterafstotende hoes onder. (destijds 1 extra besteld in GB). Ik heb daar ook nog een extra hoes bij besteld, zodat ik ook kan afwisselen.

https://www.maxenluna.nl/brands/scruffs/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:39 



 
Profiel   

Oké teveel keus :')
Bedankt voor het meedenken allemaal! Senior gaat geen jaar meer mee dus een bedje van €300,- gaat me iets te ver, maar er is nog genoeg keuze om de laatste maanden comfortabel te liggen zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:54 



 
Profiel   

Kijk eens bij Dog's Compagnion, die bevallen hier heel goed. Heb er 3 voor de katten, 1 voor de hond binnen en 1 voor de hond in zijn nachthok. Zijn kussens met soort isolatieballetjes vulling (a la zitzak idee) in een binnenhoes, die kun je naar wens bijvullen. Daaromheen komt dan een buitenkussen die je in allerlei kleuren patronen en stoffen kunt kopen. Die kun je dus heel eenvoudig wassen. Voor binnen hebben alle kussens 2 katoenen hoezen zodat ik ze kan wisselen om te wassen. Het kussen in het nachthok is waterafstotend, ideaal blijft veel schoner en niets stinken. Heb voor die ook 2 hoezen, zijn ook eenvoudig wasbaar en verschoon elke week. En ze zijn nog redelijk betaalbaar, geschikt voor honden met artrose etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:36 



 

Hier goede ervaringen met:
https://www.reddingo-shop.com/c-2514417/matras/

De kussen van Dog's Companion worden door mijn honden ([***] [***] 36 kg en [***] [***] 30 kg) pertinent afgekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:41 



 
Profiel   

Ik haal van mp een ledikantmatrasje. En heb een paar van die waterdichte hoezen en een paar hoeslakens. Werkt perfect. En kost geen drol.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen