Huisdieren in de vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-21 18:41

Hoi Bokkers,

Wat doen jullie met jullie huisdieren in de vakantie? Zorgt er iemand voor ze of laat je ze alleen thuis? Ik ben benieuwd hoe jullie het doen!
Wij hebben een kat en binnenkort een hamster! ( <3 )
De kat heeft “vaste mensen” die dan dagelijks wat eten en water geven.
Voor de hamster hebben we al een paar mogelijkheden, maar we lopen wat vast.. er zijn niet veel mensen die we kennen die niet op vakantie gaan. Dus we weten niet goed wie voor hem moet zorgen.
Uiteraard wordt dit opgelost en blijft de hamster zeker niet alles tijdens vakantie.

Maar ik ben toch benieuwd, wat doen jullie?


Ps: houd het aardig. Iedereen regelt wat anders voor hun huisdier. ;)
Laatst bijgewerkt door Appeltje_1 op 21-10-21 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:45

Wij hebben twee honden, die brengen we naar een pension, of ze gaan mee op vakantie.

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:46

Onze oplossing met 9 huisdieren is niet op vakantie gaan

Ik de zomer kan het sowieso niet want dan heeft het konijn vaak verstopping en dan moet je minimale signalen opvangen om op tijd te zijn. In de winter zou het eventueel kunnen maar het is wel moeilijk om ze achter te laten

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:46

De katten brengen wij naar een kattenhotel. Dan zitten ze met zijn tweeën in een aparte kamer en krijgen regelmatig knuffels en tijdens de vakantie krijgen wij ook filmpjes van ze door gestuurd.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:48

Voor mijn katten komt er een betaalde professionele oppas 1 keer per dag aan huis. Eerder ook naar een pension gebracht. Was prima voor kat 1, maar niet voor kat 2. Vroeger korte vakanties wel eens opgelost met een buurvrouw, maar dit vind ik fijner.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 19:14

Buuv komt voor de 3 katten 1x per dag.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 19:29

Kan degene die de katten doet de hamster niet ook eten geven?

Hier gaat de hond naar mn ouders, kat wordt gedaan door schoonvader en paard door stalgenootje

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-21 19:40

EmptyWords schreef:
Kan degene die de katten doet de hamster niet ook eten geven?

Hier gaat de hond naar mn ouders, kat wordt gedaan door schoonvader en paard door stalgenootje


Ja dat bedacht ik net ook _O- Heel slim van me :')

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 19:46

Appeltje_1 schreef:
EmptyWords schreef:
Kan degene die de katten doet de hamster niet ook eten geven?

Hier gaat de hond naar mn ouders, kat wordt gedaan door schoonvader en paard door stalgenootje


Ja dat bedacht ik net ook _O- Heel slim van me :')


Ik vind de verzorging van een hamster makkelijker uit handen te geven dan van een kat. Als de mensen die de katten doen ook de hamster schoon water kunnen geven en voer in 't bakje kunnen doen ben je er al. :D

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 19:46

EmptyWords schreef:
Kan degene die de katten doet de hamster niet ook eten geven?

Hier gaat de hond naar mn ouders, kat wordt gedaan door schoonvader en paard door stalgenootje


Of de hamster aan de kat voeren! Of is dat niet de bedoeling? <<)

Ik zou ook diegene vragen die de katten verzorgd vragen of ze de hamster ook willen verzorgen.

Onze honden gaan altijd mee, of we gaan niet. De katten vinden we altijd wel iemand voor, tenzij we maar één nacht weg zijn, dan redden ze zich wel.

nps
Berichten: 1982
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:06

Bij ons komt er familie of kennissen op ons huis passen (we wonen heel fijn ;)) en die zorgen dan ook voor de beesten. Anders de buren.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:08

Pawshake :D

Ik doe zelf dierenoppas. Er komen hier regelmatig katten (mogen overal in huis komen dan en bij ons slapen), ik ga op huis huisbezoek, of ga zelfs in het huis logeren.

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:12

Hier komt m'n broertje meestal in huis voor de katten. Toen m'n zwager nog in de buurt woonde zorgde hij voor de dames als we op vakantie waren.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:16

Honden mee, vissen zonder verzorging in aquarium en paard op de weide met minimaal 2 a 3x per dag controle door verschillende mensen. Wij gaan maximaal 5 dagen zodat dit alles mogelijk is. De honden zijn inmiddels wel 1x dagopvang geweest in dierenpension die heel goed bekend staat. Dit omdat mijn herder erg veel aanpassingen vraagt door zijn gedrag. Op vakantie daar rekening mee houden is niet altijd mogelijk zonder de ene of andere partij tekort te doen helaas.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:31

De ouders van mijn vriend zorgen voor de kat als wij er niet zijn. Komen 1x per dag.
Als dat niet mogelijk is, of er is iets, dan kan ze altijd naar mijn ouders. Maar dat is enkel voor langere tijd, anders is het teveel stress.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:08

Wij laten altijd iemand in ons huis slapen. :j Familie, vrienden of een house sitter. Ik hou er niet van als het huis leeg is als we weg zijn, ook omdat iedereen dat duidelijk kan zien ivm de ligging van ons huis.

Oskarrino
Berichten: 794
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:22

Familie :)

Ik zorg voor mijn zus haar katten en zij of mijn broer zorgt voor onze katten + hamster. Anders hebben we de buren of vriendin van mijn moeder.

jojoleinee

Berichten: 2656
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:56

Ze gaan mee!
Er ligt er nog eentje in de tas.

Afbeelding

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:05

Onze kat gaat naar mijn schoonouders, voor langere perioden (vanaf een week). Voor een paar daagjes, gaat mijn moeder elke dag even langs om te knuffelen, te voeren en water te verversen.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:11

Ben net terug van vakantie. Mijn moeder zorgt voor mijn katten. Zij komt dan twee keer per dag.
Een vriendin zorgt voor mijn paard.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:14

Ik ga normaal enkel weekendjes weg naar mijn moeder.
De honden gaan mee, de andere huisdieren (6 cavia's en een groep Australische flappentakken) hebben een schoon verblijf, meer dan voldoende voer en schoon water en redden zich wel voor die tijd.
Als ik ooit eens langer wegga dan moet ik oppas aan huis regelen die iig de cavia's komt verzorgen, maar dat is met 1x per dag of om de dag ook goed te regelen. :)

Zelf ben ik zeer kleinschalig oppas/opvang voor vakanties.
Momenteel heb ik 1 vast oppasadres waar ik een kat verzorg, de post verzamel en de planten water geef.
Nog geen 10 minuten werk per dag, daarna blijf ik 1-3 uurtjes daar zodat de kat lekker de tuin in kan en aandacht krijgt enzo.
Buiten dat had ik tot afgelopen jaar standaard een logeerhondje erbij voor ong 3 weken in de zomer en een enkele keer een kooi met knaagdier(en) oid.

Leandra

Berichten: 1592
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:37

Onze katten gaan naar een goede vriend van ons. Ze zijn 14 jaar en gaan daar al 13 jaar naar toe. Is echt hun 2e huis.

In de toekomst komt er een hond. Ik hoop dat die bij de fokker mag in de vakanties en anders gaat hij/zij naar het pension of oppas aan huis.

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:43

Appeltje_1 schreef:
EmptyWords schreef:
Kan degene die de katten doet de hamster niet ook eten geven?

Hier gaat de hond naar mn ouders, kat wordt gedaan door schoonvader en paard door stalgenootje


Ja dat bedacht ik net ook _O- Heel slim van me :')


Moet degene die voor de kat zorgt niet vergeten het kooitje dicht te doen. En dan als ze dit beseft de kamerdeur dicht doen zodat de hamster nog kan worden gevonden... Zich niet realiserend dat de kat op bed ligt te slapen... Hamster is nooit meer teruggevonden, jeugdtrauma :') .

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:50

Onze hond gaat in principe altijd mee op vakantie. De buurvrouw zorgde altijd voor de vis en de hamster. Zij kwam 1-2 keer per dag even checken, voeren etc. <3 Deze beestjes zijn er niet meer, maar ze doet nog steeds de plantjes en tuin verzorgen als we weg zijn en de post/vuilnisbakken etc. Andersom doen wij dit ook voor hen.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:05

Als wij een weekendje weg zijn dan komt mijn moeder meestal even langs om eten te geven en de bak te doen. Maar als we langer gaan dan regelen we oppas voor in huis. (kat)
Laatst bijgewerkt door Damelza op 22-10-21 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt