Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Kittens op stal, wat voeren?

 
Profiel   

Wat een dotjes <3
Als je wilt dat het muizenvangers worden, is het misschien ook wel een idee om ze KVV te geven. Dan wennen ze al aan rauw vlees.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:19 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Mooi stel is het <3

Zitten ze nu altijd in die bench in een trailer ? Daar zou ik toch wat mee opletten voor tocht en weinig daglicht.
Ook voor hun behoeftes te doen lijkt me dit niet echt ideaal.
Is er geen mogelijkheid dat ze ergens in huis bij iemand kunnen opgroeien ?


Dit is nu even een noodoplossing. Ik wil wel wat anders bedenken tzt. Maar het tocht er gelukkig niet en er is wel wat daglicht. Ik wil ze eventueel overdag best in een groter hok in de stal zetten, met de deur dicht zal daar de hond niet komen. Maar snachts staan de ponies daar dus dan gaat dat niet. We hebben (nog) geen vrije box

Ik ben al driftig op zoek naar een grotere bench/hok :)

Ik denk dat het het beste is om ze tot nieuwjaar maar vast te houden..

Vrijdag komt een vriendin en gaan we ze even nakijken. Die loopt nu stage bij een dap dus ze neemt ook meteen ontworming ect mee.

Die vriendin had ook al laten vallen dat ze misschien daar konden, maar aangezien ze thuis woont weet ze niet zeker of dat een optie is. Die heeft zelf 2 volwassen katten wel, maar die lopen ook buiten (dorp)

Daihyo schreef
Wat een dotjes <3
Als je wilt dat het muizenvangers worden, is het misschien ook wel een idee om ze KVV te geven. Dan wennen ze al aan rauw vlees.


Ik kan ze misschien ook af en toe een pas gehemeld muisje geven, want ik ben zelf inmiddels ook al getraind muizenvanger :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:41 



 
Profiel   

Ik denk eerlijk gezegd dat kittens in een hok houden tot nieuwjaar echt geen goed idee is.
Ook niet in een groter hok. Kittens moeten vaardigheden kunnen ontwikkelen, klimmen, spelen, ravotten...
Ze weten ook niet waar ze zijn, kunnen niks zien van de buitenwereld en dus ook aan niks wennen.
Het moet ook de bedoeling zijn als ze weer los kunnen, ze dit vanuit hun veilige haven ( een stal bijv ) kunnen doen, maar hier ook telkens weer terug kunnen komen bij gevaar zonder dat een hond of ander dier ze achterna zit.

Ik hoop dat je samen met je vriendin een goede oplossing vindt voor deze kittentjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:13 



 
Profiel   

Als je bekijkt wat de basis is voor het houden van katten mis je op dit moment ontzettend veel.
Ja, ze krijgen voer en water en ze zitten droog, maar daar is alles wel mee gezegd. Ze hebben meer ruimte nodig, een kattenbak (dagelijks verschonen), een krabpaal of iets anders om de nagels aan te scherpen en omdat het kittens zijn ook nog wat extra stimulatie voor de ontwikkeling: speeltjes.
Heel leuk dat je ze een blijven thuis wil bieden, maar als je nu niet aan hun basisbehoeftes kan voldoen moet je je afvragen of dit wel het goede moment is om ze te houden.
Persoonlijk gezien zou ik ze zo nog geen dag in een kooi willen hebben zitten, kan je ze misschien niet beter meegeven aan de dierenabulance of stichting kattenhulpdienst (zwerfkatten initiatief in Limburg)? https://www.kattenhulpdienst.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:05 



 
Profiel   

Zoals gezegd is dit even nood en kri krijgen ze nog een beter onderblijven :) maar het worden geen binnenkatten oid. Geen zorgen, ik ga echt mijn best doen en ik heb gelukkig mensen met kennis van katten om me heen :) En ik ga ook met een dierenarts overleggen.
Anders zet ik ze rond nieuwjaar weer even ergens "veilig", de buren steekt namelijk wel altijd vuurwerk af.

Die ze gisteren had gevangen had al Katimo gebeld maar die wilde ze niet.

Bedankt voor de zorgen, het komt goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:08 



 
Profiel   

Stichting Katimo is een andere stichting dat kattenhulpdienst, dus die zou je alsnog kunnen proberen. Voor de korte termijn heb ik hier nog een hondenbench staan die je eventueel kan lenen. Als je ze tegen elkaar aanzet hebben ze wat meer ruimte en kan je in 1 van de benches in ieder geval een kattenbakje kwijt.
Ik woon in Venlo en zou het evenuteel wel langs willen komen brengen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:56 



 
Profiel   

Ze zitten nu in een hondenbench en zaterdag kan ik er een van 110 x 70x x 70 halen. Ik wilde er wel inderdaad twee tegen elkaar zetten voor de ruimte.

Hoe groot is die als je er een kattenbak in kunt?

Ik ga nu daar de dierenwinkel om voer en een kattenbakje te halen. :) Heb je kleine bakjes daarvoor of moet meteen een van groot formaat, zo'n dichte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:05 



 
Profiel   

Voor die kleintjes is zoiets als dit wel genoeg. Dichte kattenbak is leuk voor in huis, maar voor buiten maakt het niet zoveel uit. Hoeft ook zeker niet groot te zijn.
Deze specifieke bak heb ik laatst toevallig bij Bauhaus gezien, maar ik denk dat ze kleine maten overal wel verkopen.
Edit: mijn bench is niet zo groot: 63x55x61, maar als je niks anders zou kunnen krijgen is het in ieder geval iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:13 



 
Profiel   

Je hebt speciale kitten kattenbakken die zijn wat kleiner en open. Maar die zal je wel vaker dan 1 keer per dag schoon moeten maken.

Maar zoals de rest ook aangeeft zou het voor de kittens het beste zijn als je op zoek gaat naar een geschikte plek. Kittens zolang in een (kleine) bench houden is ronduit zielig. Ik ben gastgezin voor een kittenopvang en ook bij ons beginnen de hele bange kittens in een bench. Maar dat is een tijdelijke korte oplossing en ook dan gaan ze regelmatig los in een aparte kamer zodat ze hun energie kwijt kunnen. Daarbij is een trailer helemaal geen plek om ze in te houden.
Ze hebben ruimte nodig en een warme veilige plek waar ze beschutting kunnen vinden. Daarbij genoeg ruimte om zich fatsoenlijk te kunnen ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:19 



 
Profiel   

wisja schreef
Je hebt speciale kitten kattenbakken die zijn wat kleiner en open. Maar die zal je wel vaker dan 1 keer per dag schoon moeten maken.

Maar zoals de rest ook aangeeft zou het voor de kittens het beste zijn als je op zoek gaat naar een geschikte plek. Kittens zolang in een (kleine) bench houden is ronduit zielig. Ik ben gastgezin voor een kittenopvang en ook bij ons beginnen de hele bange kittens in een bench. Maar dat is een tijdelijke korte oplossing en ook dan gaan ze regelmatig los in een aparte kamer zodat ze hun energie kwijt kunnen. Daarbij is een trailer helemaal geen plek om ze in te houden.
Ze hebben ruimte nodig en een warme veilige plek waar ze beschutting kunnen vinden. Daarbij genoeg ruimte om zich fatsoenlijk te kunnen ontwikkelen.


Ik weet dat dit niet is wat je wilt horen TS, maar dit is echt het beste voor die kleintjes. Een gastgezin om daar in verder te ontwikkelen. Ze zijn nu nog veels te jong, zeker zonder een mamma die ze nog alles had moeten leren. Ga jij ze ontwormen, ontvlooien, vaccineren en chippen als ze oud genoeg zijn? En met 3 maanden scheiden en castreren? Er komt veel meer aan te pas dan je denkt. Ik weet niet precies waar je woont, maar ken veel mensen in de zwerfkatten wereld en wil best een balletje voor je opgooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:46 



 
Profiel   

Ze zijn wel super schattig!
Ben het wel eens met bovenstaande. Een gastgezin is veel geschikter en ze dan evt terugnemen/plaatsen als ze daar aan toe zijn. Want ze nu nog ruim 2 maand in een trailer houden is echt een slecht idee.

Ik heb zelf ook pas net een kat, en wist er veel te weinig vanaf, maar ik merk dat minty echt gek werd in de bench. Ze heeft er een paar dagen ingezeten als ik weg moest, ivm revalidatie operatie, maar het was echt sneu. Zo gauw het kon mocht ze er uit, en dan was ze helemaal wild. Ze zit nu nooit meer in de bench en is veel stabieler, en minder gefrustreerd.

Ze hebben nu zorg nodig en straks castratie. Dan kan je ze altijd daarna nog ophalen ergens. En misschien vinden ze wel gewoon een heel leuk huisje.
Stalkatten moeten we de rest van hun leven zorg vind ik. Ook de dierenarts als ze ziek zijn, een wond hebben oid. Dus dat is wel iets om over na te denken. Met alleen voer neerzetten ben je er niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:31 



 
Profiel   

Ja ik ontworm, ontvlooi, vaccineer en chip ze. En ook castreren. Over korte plaatsing ga ik contact zoeken.

Nee, ze blijven echt geen 2 maanden in de trailer.

Dat de dierenarts nodig is als ze niet lekker zijn is vanzelfsprekend. Dat is zo bij de paarden, bij de geiten en dus ook bij de katten, stalkat of niet :)

De meneer bij de dierenwinkel was erg behulpzaam en heb voer, kattengrind en speeltjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:38 



 
Profiel   

KittyDylan schreef
Ja ik ontworm, ontvlooi, vaccineer en chip ze. En ook castreren. Over korte plaatsing ga ik contact zoeken.

Nee, ze blijven echt geen 2 maanden in de trailer.

Dat de dierenarts nodig is als ze niet lekker zijn is vanzelfsprekend. Dat is zo bij de paarden, bij de geiten en dus ook bij de katten, stalkat of niet :)

De meneer bij de dierenwinkel was erg behulpzaam en heb voer, kattengrind en speeltjes


Ah super! Tof dat je het zo serieus neemt! Die kleintjes boffen!
Ik heb zelf brokjes van orijen, voor kitten en kat, dus alle leeftijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:06 



 
Profiel   

Ja ik neem het zeker wel serieus. :j maar ik had dat ook allemaal al eerder in het topic aangegeven. Daar wordt helaas overheen gelezen...

Voor vannacht zitten ze nog hier met wat meer ruimte. Maar ze blijven toch veilig achter in de bench.
Een van de speeltjes was een goede keus (madnip vinden ze nog niets, gratis muisje is wel leuk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:35 



 
Profiel   

Ik zou zoiezo het stro vervangen door een lekker fleecekleedje oid. Dat is prettiger voor ze om op te zitten dan stro. En een plekje in de bench waar ze zich kunnen verstoppen is ook geen overbodige luxe. Zodat ze weg kunnen kruipen als ze daar behoefte aan hebben. Wij gebruiken bijvoorbeeld dit:
[ img ]
Dat is een huisje die je rechtop of op zn zeikant kan zetten met ook een krabpaaltje erin.

Qua ontwormen en ontvlooien is het handig om ze eerst een stronghold pipet te geven. Dat werkt tegen wormen en vlooien. En dan over 2 weken nog een milbemax tablet erachteraan. Dan heb je hopelijk in een keer het meeste van de wormen en vlooien eraf. Daarna overstappen op het normale schema ( tot 6 maand elke maand ontwormen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:56 



 
Profiel   

Ach het zijn wel 2 onwijze schatjes zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:24 



 
Profiel   

StellaMay schreef
wisja schreef
Je hebt speciale kitten kattenbakken die zijn wat kleiner en open. Maar die zal je wel vaker dan 1 keer per dag schoon moeten maken.

Maar zoals de rest ook aangeeft zou het voor de kittens het beste zijn als je op zoek gaat naar een geschikte plek. Kittens zolang in een (kleine) bench houden is ronduit zielig. Ik ben gastgezin voor een kittenopvang en ook bij ons beginnen de hele bange kittens in een bench. Maar dat is een tijdelijke korte oplossing en ook dan gaan ze regelmatig los in een aparte kamer zodat ze hun energie kwijt kunnen. Daarbij is een trailer helemaal geen plek om ze in te houden.
Ze hebben ruimte nodig en een warme veilige plek waar ze beschutting kunnen vinden. Daarbij genoeg ruimte om zich fatsoenlijk te kunnen ontwikkelen.


Ik weet dat dit niet is wat je wilt horen TS, maar dit is echt het beste voor die kleintjes. Een gastgezin om daar in verder te ontwikkelen. Ze zijn nu nog veels te jong, zeker zonder een mamma die ze nog alles had moeten leren. Ga jij ze ontwormen, ontvlooien, vaccineren en chippen als ze oud genoeg zijn? En met 3 maanden scheiden en castreren? Er komt veel meer aan te pas dan je denkt. Ik weet niet precies waar je woont, maar ken veel mensen in de zwerfkatten wereld en wil best een balletje voor je opgooien.


Sluit mij hier volledig bij aan, het komt op mij over dat jij die katten perse wilt houden en of dat het beste is voor deze katjes en wat de behoeftes zijn ga je totaal aan voorbij. Katten zijn niet happy in een bench of in een kleine opgesloten ruimte en gezien hun leeftijd hebben zij veel meer behoeftes dan dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:34 



 
Profiel   

Mocht iemand nog willen weten hoe het gaat...
Ze hebben het beide super gedaan, goed en gezond opgegroeid, flink veel gespeeld :D En sinds kort lopen ze dag en nacht buiten (wat ik wel heel eng vind om eerlijk te zijn)
Het mannetje, Eddie, is relatief wel tam geworden. Hij laat zich zeker niet altijd aanhalen maar rond etenstijd of als hij zin heeft is hij zeker wel aanhankelijk. Het vrouwtje, Torvi, is helemaal niet zo tam geworden. Maar gelukkig niet zo wild dat ik ze niet kan hanteren. Als ik ze heb gevangen/vast heb blijven ze wel rustig.
Ook hebben we de andere kittens gevangen en die zijn via via naar een opvang kunnen gaan, eentje had de buren gevangen en die had ook een nieuw huisje. Helaas is die ziek geworden en overleden.

Eddie
[ img ]

Torvi
[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dit was vandaag
[ img ]



Met de kleine hond gaat het goed. De grote wilt er wel achter aan jagen, maar die is te dom en te sloom voor de katten :=

Ze waren de eerste keer met vlag en wimpel geslaagd bij de dierenarts *\o/* Ik had ze al goed bijgevoerd, geen wormen, geen vlooien en overal gewoon netjes gezond.
Oudere kittens hadden wel flinke wormbesmetting toen ze ontwormd werden :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 18:22 



 
Profiel   

Staan ze op de planning om te laten helpen? Is nu volop paar seizoen.

Ze zien er verder wel goed uit! Top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 18:34 



 
Profiel   

Ze zijn beide al geholpen. Net voor nieuwjaar. De dierenarts meende dat ze sowieso al ouder waren dan ik dacht (door hun gewicht) dus ze zijn al geholpen voordat ze naar buiten gingen. En omdat het broer/zus is.

Zojuist waren ze met een muisje aan het spelen die ik al even kwijt was. Hebben ze dus zelf uit hun hok gepikt en mee naar de loods gesleept :')


Dit is overigens hun "hok" nu.
[ img ]

Onderin kattenbak, midden eten en drinken, en boven slapen.
Of ze het slaapplekje gebruiken weet ik niet, maar daar hebben ze in ieder geval wel het muisje uit gehaald

Waar Torvi zit komen nog 2 spijlen zodat onze kleine hond er straks niet bij kan. Nu is er nog een hondenrek voor dit stukje stal waar de katten wel doorheen passen maar de hond niet, dus zitten ze veilig

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 18:51 



 
Profiel   

Leuke update, fijn dat het allemaal goed is gekomen! Ze zien er prachtig uit <3

Jammer dat een van hun nestgenootjes is overleden, maar gelukkig heeft de rest het wel gered en zijn ze allemaal goed terecht gekomen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 22:14 



 
Profiel   

De andere kittens zouden na het castreren ect een plekje op een boerderij krijgen (zoeken). Omdat deze natuurlijk al op leeftijd waren en flink verwilderd.
Overigens grappig, want het was qua kleur precies andersom, dan de mijne. Mannetje was met (net zo veel) wit en vrouwtje compleet grijs.

Vanavond liepen ze me zo achterna richting huis. Niet de bedoeling eigenlijk := Maar ze gingen even voor het woonkamer raam naar binnen kijken, waar de grote hond het natuurlijk niet helemaal mee eens was :=

Ze worden wel steeds gezelliger. Ook het vrouwtje. Echt niet aan te raken of aanhankelijk, maar ze loopt je wel achterna en komt we snuffelen. Dus nieuwsgierig is ze wel.
Morgen weer even hun favoriete snoepjes kopen want die zijn op :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 00:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen