Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het ultieme elektronische kattenluik

 
Profiel   

Isaac Newton 1643 – 1727 vond het kattenluik uit. Die techniek zou inmiddels dus wel uitontwikkeld moeten zijn. Niet dus. :+

We hebben drie kattenluiken (twee modellen) van het merk SureFlap geprobeerd. Maar het is gewoon Chinese troep. Het gaat twee maanden goed en dan krijgt het ding kuren. Dus we zoeken een kattenluik van betere kwaliteit.
    eisen
  • verkrijgbaar in wit
  • programmeerbaar op de nek chip
  • weerbestendig
  • uiterst betrouwbaar
  • instelbaar (mechanisch of elektronisch) op: open/dicht/een kant op open/andere kant op open
    voorkeur
  • verkrijgbaar met een ronde raamadapter. maar desnoods maken we die zelf

Wie heeft de gouden tip?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:45 



 
Profiel   

Nou ik weet niet wat jij of je katten met dat luik doen dan want ik heb mijne al 1.5 jaar en hij werkt prima.
En ze vliegen er hier soms met mach 3 doorheen. :')
Enige is dat ik persoonlijk vind dat ie al heel snel roept dat de batterijen vervangen moeten worden terwijl je dan nog weken er mee kan.
Wat gaat er niet goed bij jouwe dan? Qua kuren? Want ik herken het echt niet. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:52 



 
Profiel   

misschien is mijn kat dan te langzaam voor een mach 3 luik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:58 



 
Profiel   

:') :')
Ze gaan er ook gewoon normaal doorheen hoor. :D
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet gebruik maak van de timers enzo. Mijne kunnen gewoon altijd naar binnen en naar buiten (in afgesloten tuin).
Ik was juist bij deze gekomen vanwege de goede recensies :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:07 



 
Profiel   

Ik lees even mee, want ik zoek er één die niet te slopen valt door de buurkatten als ze perse naar binnen willen _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:33 



 
Profiel   

Stroom op het hek houdt andere katten ook buiten. Ideaal! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:35 



 
Profiel   

Ik lees ook mee, want ik overwoog juist de SureFlap. Lijkt mij ideaal vanwege de chip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:41 



 
Profiel   

Iemand ervaring met de Cat Mate Kattenluik Super Selective? Of werkt die alleen met een halsband?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:54 



 
Profiel   

Wat ik er tot nu toe van kan zien, ben ik heel blij met de Sureflap....
Enige nadeel is dat een van onze katten doodsbang is voor het geluid en het flapje, dus wij hebben hem nu nog gewoon helemaal open met een touwtje. Hij begint te wennen dus hoop hem snel te gaan gebruiken zoals de bedoeling is :')
Gaat tot nu toe (4 weken) echt heel prima....


Edit: hier ook de huisdierenflap ivm 1 claustrofobische & 1 grote kat...


Laatst bijgewerkt door Sodera op 27-10-21 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:02 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ik lees ook mee, want ik overwoog juist de SureFlap. Lijkt mij ideaal vanwege de chip.


Ik heb dus het huisdierenluik (ivm grote katten) en ík ben daar wel tevreden over.
Ik heb m met een hub en ik kan dus overal op m'n mobiel zien waar ze zijn en ook instellingen aanpassen. Dus bv zeggen dat ze niet meer naar buiten mogen of naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:02 



 
Profiel   

En volgende vraag: door wie hebben jullie hem laten monteren? Want dat lijkt me ook best een gedoe, daar zal wel een timmerman voor moeten komen, dus mogelijk dat ik eind 2022 wel een kattenluik heb :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:19 



 
Profiel   

Ik heb het samen met een vriend gedaan. Die heeft met een decoupeerzaag een gat uit de achterdeur gezaagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:32 



 
Profiel   

Sureflap hebben we vele honderden van verkocht. Het aantal defecten is op twee handen te tellen in al die jaren. Catmate hebben we enkele van verkocht en allemaal defect....

Wat voor kuren heb je ermee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:41 



 
Profiel   

Er komt hier echt geen Sureflap meer tenzij er een kabouter is inbegrepen die de deur open doet wanneer het luik onvermijdelijk niet werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:46 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Er komt hier echt geen Sureflap meer tenzij er een kabouter is inbegrepen die de deur open doet wanneer het luik onvermijdelijk niet werkt.


Wat zijn precies de problemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:48 



 
Profiel   

robert45 schreef
axel_1997 schreef
Er komt hier echt geen Sureflap meer tenzij er een kabouter is inbegrepen die de deur open doet wanneer het luik onvermijdelijk niet werkt.


Wat zijn precies de problemen?


Het werkt voor twee maanden. Dan zit de kat voor het luik en gebeurt er niets. En dan soms wel. En dan soms niet. Batterij vervangen: geen succes. Schoon maken: geen succes. Chip opnieuw programmeren: geen succes. De fabrikant mailen. Krijg een testkit voor storingen thuis gestuurd. Ja die hebben ze standaard op voorraad. >;) Luik getest: geen succes. Fabrikant gemaild: test nog maar eens. Conclusie: onbetrouwbare luiken en een ongeïnteresseerde fabrikant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:00 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Het werkt voor twee maanden. Dan zit de kat voor het luik en gebeurt er niets. En dan soms wel. En dan soms niet. Batterij vervangen: geen succes. Schoon maken: geen succes. Chip opnieuw programmeren: geen succes. De fabrikant mailen. Krijg een testkit voor storingen thuis gestuurd. Ja die hebben ze standaard op voorraad. >;) Luik getest: geen succes. Fabrikant gemaild: test nog maar eens. Conclusie: onbetrouwbare luiken en een ongeïnteresseerde fabrikant.

Heb je de kat/chip al eens bij de dierenarts laten controleren? Het (XXL) luik werkte bij mijn boskat ook niet goed, en ik heb een tweede chip laten plaatsen. Vlak achter de oren. Ze doen dat bij mijn dierenarts regelmatig. Het luik gaat nu zelfs open als de kat aan de binnenkant erbij zit.


Fitzroy schreef
En volgende vraag: door wie hebben jullie hem laten monteren? Want dat lijkt me ook best een gedoe, daar zal wel een timmerman voor moeten komen, dus mogelijk dat ik eind 2022 wel een kattenluik heb :+
Door een kameraad van een oud klasgenoot van de oudste zoon van mijn broer (volg je het nog? :') ) die leerling timmerman is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:14 



 
Profiel   

Roodvos schreef
axel_1997 schreef
Het werkt voor twee maanden. Dan zit de kat voor het luik en gebeurt er niets. En dan soms wel. En dan soms niet. Batterij vervangen: geen succes. Schoon maken: geen succes. Chip opnieuw programmeren: geen succes. De fabrikant mailen. Krijg een testkit voor storingen thuis gestuurd. Ja die hebben ze standaard op voorraad. >;) Luik getest: geen succes. Fabrikant gemaild: test nog maar eens. Conclusie: onbetrouwbare luiken en een ongeïnteresseerde fabrikant.

Heb je de kat/chip al eens bij de dierenarts laten controleren? Het (XXL) luik werkte bij mijn boskat ook niet goed, en ik heb een tweede chip laten plaatsen. Vlak achter de oren. Ze doen dat bij mijn dierenarts regelmatig. Het luik gaat nu zelfs open als de kat aan de binnenkant erbij zit.


Fitzroy schreef
En volgende vraag: door wie hebben jullie hem laten monteren? Want dat lijkt me ook best een gedoe, daar zal wel een timmerman voor moeten komen, dus mogelijk dat ik eind 2022 wel een kattenluik heb :+
Door een kameraad van een oud klasgenoot van de oudste zoon van mijn broer (volg je het nog? :') ) die leerling timmerman is.


De testkit bevat precies zo'n chip en dat werkt even slecht. Dus daar ligt het niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:17 



 
Profiel   

Waarschijnlijk heb je dan een maandagochtend exemplaar.
Hier zit de sureflap er al 5,5 jaar in en werkt altijd. Pas 1x de batterij vervangen. (We hebben de éénrichringsversie ivm katten van de buren tegenhouden).

Jammer dat de fabrikant zich zo onwelwillend opstelt, slechte reclame voor hun product.

Een alternatief kan ik je helaas niet aan helpen, maar ik zou er wel eentje kopen via een wederverkoper met goede service.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:21 



 
Profiel   

Mijn sureflap werkt ook niet vlekkeloos, de eerste deed het al gauw helemaal niet meer. De vervanger doet het meestal wel, gelukkig heb ik een kat die het niet zomaar opgeeft, want soms gaat ie pas bij de 4e keer proberen open :n Ik ben ook aan het kijken naar een ander dus ik volg even. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:40 



 
Profiel   

callippo schreef
Waarschijnlijk heb je dan een maandagochtend exemplaar.
Hier zit de sureflap er al 5,5 jaar in en werkt altijd. Pas 1x de batterij vervangen. (We hebben de éénrichringsversie ivm katten van de buren tegenhouden).

Jammer dat de fabrikant zich zo onwelwillend opstelt, slechte reclame voor hun product.

Een alternatief kan ik je helaas niet aan helpen, maar ik zou er wel eentje kopen via een wederverkoper met goede service.


drie maandagochtendexemplaren. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:44 



 
Profiel   

Wij hebben ze van petsafe, hier geen problemen met de luiken.
In het vorige huis niet, en nu in het nieuwe huis ook niet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:04 



 
Profiel   

Grainey schreef
Mijn sureflap werkt ook niet vlekkeloos, de eerste deed het al gauw helemaal niet meer. De vervanger doet het meestal wel, gelukkig heb ik een kat die het niet zomaar opgeeft, want soms gaat ie pas bij de 4e keer proberen open :n Ik ben ook aan het kijken naar een ander dus ik volg even. :)


Apart zeg.
Ik word er soms juist dol van omdat ze dan van buiten naar binnen aan het loeren zijn en ik de godganse tijd dat slotje hoor. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:01 



 
Profiel   

Hier twee sure flap xxl elektrische kattenluiken.
Een voor het woonhuis en een voor de schuur.
Beste aankoop ooit.
Batterijen van het luikje aan de schuur gaanniets sneller leeg, zal met de buitentemperatuur te maken hebben.

Beide luikjes reageren prima op de chip.
Als huidige kat uit de tijd is, wordt de opvolger alleen al vanwege het gemak ook gechipt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:39 



 
Profiel   

Gebruik je gewone batterijen of oplaadbare batterijen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen