Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is een echt sterk kattenluik die ook op slot kan?

 
Profiel   

Eén van onze katten heeft het kattenluik gesloopt dus tijd voor een nieuwe. Het mag een gewoon simpel luik zijn zonder chip maar het moet wel op slot kunnen en dan echt stevig zijn. De sloper kan bij het luik wat we nu hebben gewoon het deurtje eruit drukken en dan gaat hij vrolijk naar buiten.

Ik heb net uitgebreid zitten zoeken maar lees eigenlijk meer slechte dan goede reviews. Het mag best wat duurder zijn als het maar goed werkt. Twee van onze katten en zijn flink groot dus het moet wel een redelijk formaat luik zijn.
Wie heeft de gouden tip? En welke moeten we vooral niet hebben?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:05 



 
Profiel   

In XXL kattenluiken is de keuze niet reuze helaas. Uit de serie "goedkope luikjes" heb ik deze in een tussendeur:
https://www.bitiba.nl/shop/katten/katte ... den/398852

Staan ook wat wisselende recensies bij. Ik heb hem er nog maar sinds het voorjaar in zitten, dus kan er nog niet zoveel over zeggen. Tot dusver bevalt het goed. Mijn katten drukken hem niet open als die vergrendeld staat, maar ik durf niet te zeggen hoe dat gaat bij een kat die geleerd heeft dat met enige "aandrang" het luikje wel open gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 10:55 



 
Profiel   

Mijn ouders hadden hetzelfde probleem en na verschillende soorten en merken te hebben geprobeerd hielp nog het allerbeste om een op maat gezaagd dik plaatje hout in de opening van het luik te plaatsen.
En dan precies zo op maat gezaagd in de vorm van de opening. Daar kwamen en komen ze nog steeds onmogelijk doorheen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 10:59 



 
Profiel   

Neem een hondenluik
Ik heb er een met flexibele flap
En kan er een klep voorschruiven die niet zomaar open te maken is
Besteld bij Zooplus

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 11:03 



 
Profiel   

Ik heb ernaar gekeken voor de hond en uiteindelijk besloten toch maar zelf voor portier te spelen, maar deze zien er wel erg goed uit: https://www.tomsgates.com/ (en zijn er dus ook voor katten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 15:40 



 
Profiel   

Ik heb twee Noren en die houdt ik binnen door een RVS plaatje ervoor te plaatsen. Van buiten kan ik nog de doorgang ook blokkeren doormiddel van een zelf gemaakte constructie. (soort grendel) Maar dan zit er toch nog iets beweging in het luik, waardoor ze er nog wel met de nagels open kunnen trekken en zo alsnog naar buiten kunnen. Als je maar geduld hebt... :') Dit gebruik ik wel als kat 1 al binnen is en kat 2 nog moet komen en ik ben zelf ook in huis. Het RVS plaatje gaat er voor wanneer ze allebei binnen zijn en ze er pas de volgende ochtend weer uit mogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 15:59 



 
Profiel   

Bedankt allemaal. Ik geloof dat er op dit moment niet echt iets te vinden is wat voldoet aan wat ik zoek. Wil het liefst wel iets wat ik ook van één kant kan afsluiten als er nog katten naar binnen moeten. Ga eens kijken of ik een handige klusjesman kan vinden die wat in elkaar kan zetten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 10:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen