Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hond terugbrengen naar asiel?

 
Profiel   

Maar het zegt verder niet alles over de hond. Als mn teefje aanvalt en grijpt is dat echt niet leuk. Maar ze blijft helemaal niet in die agressie hangen. Het is puur instinct.

Als je er niet 24/7 bovenop zit, weet je niet altijd wat eraan vooraf gaat. Maar alles wat het kan veroorzaken zoals eten, botten, speelgoed etc kan je wel weghalen. En de honden scheiden, zodat ze rust hebben.

Wij hebben ook de regel dat er in huis niet gespeeld wordt, maar buiten waar ruimte is en waar we dus bij zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 17:02 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Gini schreef

Niet per definitie.
Niet iedere hond heeft altijd alles graag. De ene is een allemansvriend, de ander moet niet zoveel weten van kinderen, nog een hond past niet in een roedel met verschillende rassen,...
Als het nu een notoire aanvaller was met al meerdere honden tussen zijn bek, snap ik de heisa. Maar een jongere reu die een oudere reu aanvalt, dat is niet leuk, niet fijn, tijd voor actie, maar niet heel abnormaal hondengedrag. Zoals TS al aangeeft wordt deze waarschijnlijk best als alleenhond geplaatst bij een baasje met kennis van zaken (en kennis van zaken zou eigenlijk iedereen die een hond wil aanschaffen moeten hebben).
De huidige stafford van TS deed in de tweede ronde trouwens gezellig mee. Die ook dan maar meteen een spuitje geven? Mijn paard heeft eens een jaarling flink op de plek gezet met verscheidene bijt- en trapwonden tot gevolg. Schande dat mijn paard nog leeft?


Het is het 2de incident op korte tijd.
Niets doen vind ik oneerlijk en onverantwoord tov de BC.
Ik heb het niet over een spuitje gehad, zorgen dat een andere hond (of mens) niet de dupe wordt is imo wel noodzakelijk.


Dan zeggen we hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 17:05 



 
Profiel   

Ik geloof direct dat veel Pitts/Staffies top honden zijn, maar ik geloof ook dat de fokhistorie een risico mee brengt. Collies zijn gefokt op herden en dat doen ze zonder training. Pointers pointen etc. En als het mis gaat zijn het gewoon ontzettend krachtige honden. Vandaar dit type honden ja. Heeft te maken met risico in mijn optiek.

Ik snap gewoon niet waarom ze zo nodig honden in onze samenleving moeten hebben waar je continue moet opletten/afleiden/redirecten omdat ze anders zo een brutale slecht opgevoede tekkel tussen de kaken hebben. (ik charger het ene beetje, want niet alle staffs/potties, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.)


Laatst bijgewerkt door Ierpier op 02-11-21 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 17:06 



 
Profiel   

2de incident in korte tijd naar dezelfde hond, daarbuiten geen enkel probleem. Dat is dus een probleem tussen die 2 specifieke honden en nee, dat komt niet meer goed. Maar dat wil niet zeggen dat elke hond apart problemen zou geven. Nu kan ik begrijpen dat het onhandig is om honden apart te houden en dan is herplaatsen een optie. Als verantwoord herplaatsen geen optie is (en dat hangt van het asiel af) dàn kun je aan inslapen beginnen denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 17:08 



 
Profiel   

@Ierpier: Dat is inderdaad een vraag die je je zou kunnen stellen. Hoeveel plaats is er in onze maatschappij voor dergelijke type honden? Daar kan je volgens mij ook discussies mee vullen. Maar goed, dit individuele dier moet niet de last van alle vooroordelen tornen. Dit dier is er nu en er moet naar dit individuele dier gekeken worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 17:08 



 
Profiel   

Ierpier schreef
Ik geloof direct dat veel Pitts/Staffies top honden zijn, maar ik geloof ook dat de fokhistorie een risico mee brengt. Collies zijn gefokt op herden en dat doen ze zonder training. Pointers pointen etc. En als het mis gaat zijn het gewoon ontzettend krachtige honden. Vandaar dit type honden ja. Heeft te maken met risico in mijn optiek.

Ik snap gewoon niet waarom ze zo nodig honden in onze samenleving moeten hebben waar je continue moet opletten/afleiden/redirecten omdat ze anders zo een brutale slecht opgevoede tekkel tussen de kaken hebben. (ik charger het ene beetje, want niet alle staffs/potties, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.)


Maar dat kan niet. Er zijn al jaren regels geweest en die helpen eigenlijk niks.

Er zijn veel meer honden die willen en kunnen grijpen met ernstige gevolgen en die kan je niet allemaal verbieden.

Opvoeding doet alles, tenzij er iets medisch mis is.

Als je gaat kijken naar bijtincidenten, hond-mens zijn er heel veel honden die bijten. Dat vindt men dan minder ernstig, maar elk kind dat gegrepen wordt is er eentje en elk litteken is er ook eentje.
Dan zou je naar aanleiding van x incidenten ook de Golden Retriever moeten verbieden.

Dat kunnen wij wel minder ernstig vinden wat die aanrichten, maar voor de mensen waar iets is gebeurt, minstens zo erg.

Herders zoals DH, BC bijten ook. Soms met mindere gevolgen, maar we weten ook dat het WEL ernstige gevolgen kan hebben. Een beet in een paardenbeen kan evengoed inslapen tot gevolg hebben.

Je verlegd ook het probleem. Staffords horen bij liefhebbers die weten hoe ze getraind, opgvoed en gehouden moeten worden.

Ga je naar de mensen die ze met een ander doel kopen, kopen die wel een andere hond die ook graag zal bijten.

Maar je kan een hele lange lijst maken met honden die dan "gevaarlijk" zijn voor de samenleving. Echt genoeg wat men niet meldt, honden die het erf niet af komen, maar waar je ook het erf niet graag op stapt.

Het einde is zoek als je een ras gaat verbieden. Er moeten regels komen voor mensen die een dier aanschaffen. Dan voorkom je veel meer ellende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 17:19 



 
Profiel   

Opvoeding is niet alles.
Je kan als mens nooit je hond 100% trainen zoals je dat wil.
Ze zijn gefok met een doel. Dat zit in hun genen.

Mijn cocker zal nooit een echte waakhond worden. En hoog in agility of gehoorzaamheid lopen zit er ook niet in. Hoe hard ik ook mijn best zou doen.
Speuren kan hij dan weer super goed. Maar ja daar is hij op gefokt.

Honden die gefokt zijn om andere honden stuk te maken krijg je nooit 100% hondvriendelijk.

Verstandig dat TS teruggaat naar het asiel.
En ik hoop dat het asiel het beste voor heeft met de hond en met de samenleving.
Geen idee of dat herplaatsen op een afgesloten terrein moet zijn of een spuitje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 17:47 



 
Profiel   

Voor mij zou dat heel snel duidelijk zijn, na zo'n eerste voor de kill gaan, zoals je zegt, zou het dier bij mij al retour zijn naar het asiel. Ook hier wil ik het liefst alles oud zien worden en tot nog toe ook altijd gebeurd gelukkig, maar voor de dieren die ik al langer heb, en wel goed met elkaar omgaan, moet ik een veilig thuis blijven geven en deze hond ondermijnt dat. Sneu voor de Stafford ja, hij kan er niks aan doen maar de BC kan er ook niks aan doen maar die zit wel met de wonden.

Apart gaan houden en opsluiten in benches maak je je honden ook niet gelukkig mee lijkt mij. Hopelijk doet het asiel hier wat mee, als je hem terug brengt, en wacht op een geïnteresseerde die kan geven wat past bij deze hond.

Wat betreft zwakkere in de roedel aanvallen, kan normaal zijn, heb me daar niet in verdiept, maar er zijn heel wat roedels waarbij dit echt niet gebeurt. Vraag me dan ook af, waarom wel? Dan kom ik eigenlijk uit op het type hond waarbij dit sneller gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 17:49 



 
Profiel   

Eigenlijk vind ik het erger als een hond een lid van zijn eigen roedel (hond of mens) aanvalt dan dat hij een vreemde zou aanvallen.Omdat dan de situatie in eigen huis of groep,die juist veilig zou moeten zijn voor alle leden die elkaar juist zouden moeten verdedigen, onveilig wordt.En ook een oud of ziek groepslid hoort erbij .Fraai als bij een teken van zwakte iemand dreigt gedood te worden !Het zijn toch geen haaien.Nee,ik vind dat een hond voor de eigen roedel 100% betrouwbaar moet zijn.Afwerend gedrag t.o.v.vreemden mits niet echt gevaarlijk vind ik normaal al is het niet sociaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:02 



 
Profiel   

luuntje schreef
Opvoeding is niet alles.
Je kan als mens nooit je hond 100% trainen zoals je dat wil.
Ze zijn gefok met een doel. Dat zit in hun genen.

Mijn cocker zal nooit een echte waakhond worden. En hoog in agility of gehoorzaamheid lopen zit er ook niet in. Hoe hard ik ook mijn best zou doen.
Speuren kan hij dan weer super goed. Maar ja daar is hij op gefokt.

Honden die gefokt zijn om andere honden stuk te maken krijg je nooit 100% hondvriendelijk.

Verstandig dat TS teruggaat naar het asiel.
En ik hoop dat het asiel het beste voor heeft met de hond en met de samenleving.
Geen idee of dat herplaatsen op een afgesloten terrein moet zijn of een spuitje.



Eens! Het zit in zijn genen, kan het beest niks aan doen. Elke stafford hoe goed opgevoed ook en hoe lief ook kan op zeker moment gedrag laten zien waar hij op gefokt is. Iets waar honderden jaren op geselecteerd is, is er niet uit te trainen. Net zo min als je het eyen uit een border zou kunnen trainen. Hier zul je als eigenaar ten allen tijde rekening mee moeten houden.

Ik heb zelf een poedel, ik dacht dat het oorspronkelijke jacht er wel uit zou zijn na jaren van niet meer daarop selecteren. Nou vergeet het maar, het is iets wat ik er niet uit krijg en altijd rekening mee zal moeten houden (hond kan alleen op veilige plaatsen los). Ze speurt overigens als de beste waar ze goed haar ei in kwijt kan!

Sterkte TS met deze lastige beslissing! De optie om ze gescheiden te houden zou ik overwegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:09 



 
Profiel   

anjali schreef
Eigenlijk vind ik het erger als een hond een lid van zijn eigen roedel (hond of mens) aanvalt dan dat hij een vreemde zou aanvallen.Omdat dan de situatie in eigen huis of groep,die juist veilig zou moeten zijn voor alle leden die elkaar juist zouden moeten verdedigen, onveilig wordt.En ook een oud of ziek groepslid hoort erbij .Fraai als bij een teken van zwakte iemand dreigt gedood te worden !Het zijn toch geen haaien.Nee,ik vind dat een hond voor de eigen roedel 100% betrouwbaar moet zijn.Afwerend gedrag t.o.v.vreemden mits niet echt gevaarlijk vind ik normaal al is het niet sociaal.

Zo werkt dat natuurlijk niet.
Een zwak lid verzwakt de roedel.

Maar goed, in huis waar geen honger is en stabiliteit zo het zo snel niet moeten gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:09 



 
Profiel   

IK vind de reactie van anjali wel een om over na te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:12 



 
Profiel   

Ik heb alle reacties gelezen. Ga wel even alles in 1 tekst zetten nu ipv op iedereen apart te reageren.

We zijn met Paco naar het asiel gereden. Hij leek blij om terug te zijn en begroette iedereen daar dolenthousiast, wat voor ons de pijn een beetje verzachtte om hem daar weer terug te brengen. Want ondanks de situatie is het natuurlijk gewoon sneu. Ik heb alsnog als een klein kind staan huilen.

Daar de hele situatie uitgelegd. We zijn naar het speelveldje gegaan en daar kon hij dus ook weer gewoon met de honden overweg en vertoonde geen gek gedrag.

Hij is in de 1e plaats in het asiel terecht gekomen omdat hij van een dakloze man was met nog 2 andere honden. De honden waren ziek geworden, de man kon er niet voor zorgen en heeft deze afgestaan.
Paco kon dus bij andere honden worden geplaatst omdat hij geen probleemgedrag liet zien. Ook niet bij onze 1e kennismaking waarbij we onze honden mee hadden. Dus hij kon mee naar huis. De huidige roedel van paco werd niet samen geplaatst omdat het ging om 2 andere cane corso's en 3 powerbreeds samen ter adoptie hebben bijna geen schijn van kans.

Nu dus idd deze 2 incidenten hier thuis op 1 maand tijd.

We hadden de optie de honden gescheiden te houden, maar paco is verder een heel sociale hond die graag bij de baas is en we zagen hem zo dus een beetje wegkwijnen. Niet de ideale oplossing dus!
Zowieso verkies ik het dat de honden niet constant in de bench te houden, dus in dit geval én omdat dit wrs nooit meer goed zou komen met de BC, nu dus weer een retourtje asiel.

De mensen daar zijn heel bekwaam. Het is een klein asiel, met veel ruimte en goede trainers met kennis.
Dat paco zo blij was om daar terug te zijn, zegt wel genoeg.

Ze vonden het ook heel sneu, maar als het niet gaat, gaat het gewoon niet.
Ik heb voldoende ervaring en 2 buren langs elke kant, die hondentrainers zijn, die mij de hele weg hebben bijgestaan. Ik stond er dus zeker niet alleen voor en heb voldoende begeleiding gehad. Echter met mijn BC is het dus zowieso niet op te lossen.

De aanvallen zijn pas begonnen nadat de BC zieker werd en dus zwakte is gaan vertonen.
We hebben hier wel degelijk een rangorde. De andere stafford is nooit tegen de BC ingegaan en dat doet de andere kleine ook niet. Alleen Paco was dus dwars en heeft de hele orde verstoort en is uiteindelijk dus naar agressie tegenover de BC gegaan.
Waarom? Tsjah daar kan je veel theorieën over bespreken....

Het is echter verder dus echt geen valse hond en hij verdiend een goede thuis. Moest hij ander probleemgedrag vertonen of ook naar andere honden uitvallen is er idd een groter probleem. We komen veel buiten en doen véél met andere honden en hebben dus echter nooit problemen gehad met andere honden.
Het was alleen THUIS naar mijn BC gericht.

In ieder geval. Het asiel gaat hem nu terug beoordelen en gaan gericht aan de slag. Daarna gaan ze een geschikte thuis vinden waar hij alleen geplaatst word als hond.

Paco, het ga je goed. We gaan je nooit vergeten want verder was je een prachthond! Alleen waren wij niet de geschikte thuis voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:15 



 
Profiel   

anjali schreef
Eigenlijk vind ik het erger als een hond een lid van zijn eigen roedel (hond of mens) aanvalt dan dat hij een vreemde zou aanvallen.Omdat dan de situatie in eigen huis of groep,die juist veilig zou moeten zijn voor alle leden die elkaar juist zouden moeten verdedigen, onveilig wordt.En ook een oud of ziek groepslid hoort erbij .Fraai als bij een teken van zwakte iemand dreigt gedood te worden !Het zijn toch geen haaien.Nee,ik vind dat een hond voor de eigen roedel 100% betrouwbaar moet zijn.Afwerend gedrag t.o.v.vreemden mits niet echt gevaarlijk vind ik normaal al is het niet sociaal.


Het blijven wel dieren. Hier had ik 2 doggen die op elkaar klapte, de oudste een herplaatser en niet makkelijk met andere honden, de jongste wel hondsociaal (nooit problemen gehad buiten) maar bij het puberen de aanstichter van deze ruzie met huisgenoot bleek. Na aanpak van mij nooit meer gebeurd, maar er kan binnen een roedel best wel eens wat gebeuren wat we niet leuk vinden maar echt afmaken waarbij er 1 geen schijn van kans maakt moet er niet aan denken. Type honden die ik nu heb zie ik dit niet gauw doen.


Laatst bijgewerkt door Jis_ op 02-11-21 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:17 



 

DuoPenotti schreef
Mindim schreef
Er is een verschil tussen het gedrag in eigen roedel en daarbuiten.\

Waarschijnlijk houd jij je thuis ook minder in dan bij een stel vreemden.

Dat is mensen praat, geen honden taal.
Die houd zich niet perse in omdat hij bij een stel vreemden is.
Ja dat kan, maar kan ook net zo goed niet.
we moeten nu niet doen alsof er op straat, dus bij een stel vreemden, nooit bijtincidenten zijn.

En dan kan ze wel zeggen dat doet hij niet...nee dat zeggen ze ook bijna allemaal daarna....doet ie anders nooit nie...

Ik snap wat je bedoeld, alleen krijgen de hr honden de sticker wel enorm snel opgeplakt en dat vind ik niet helemaal terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:19 



 
Profiel   

BillyJ schreef
Ik heb alle reacties gelezen. Ga wel even alles in 1 tekst zetten nu ipv op iedereen apart te reageren.

We zijn met Paco naar het asiel gereden. Hij leek blij om terug te zijn en begroette iedereen daar dolenthousiast, wat voor ons de pijn een beetje verzachtte om hem daar weer terug te brengen. Want ondanks de situatie is het natuurlijk gewoon sneu. Ik heb alsnog als een klein kind staan huilen.

Daar de hele situatie uitgelegd. We zijn naar het speelveldje gegaan en daar kon hij dus ook weer gewoon met de honden overweg en vertoonde geen gek gedrag.

Hij is in de 1e plaats in het asiel terecht gekomen omdat hij van een dakloze man was met nog 2 andere honden. De honden waren ziek geworden, de man kon er niet voor zorgen en heeft deze afgestaan.
Paco kon dus bij andere honden worden geplaatst omdat hij geen probleemgedrag liet zien. Ook niet bij onze 1e kennismaking waarbij we onze honden mee hadden. Dus hij kon mee naar huis. De huidige roedel van paco werd niet samen geplaatst omdat het ging om 2 andere cane corso's en 3 powerbreeds samen ter adoptie hebben bijna geen schijn van kans.

Nu dus idd deze 2 incidenten hier thuis op 1 maand tijd.

We hadden de optie de honden gescheiden te houden, maar paco is verder een heel sociale hond die graag bij de baas is en we zagen hem zo dus een beetje wegkwijnen. Niet de ideale oplossing dus!
Zowieso verkies ik het dat de honden niet constant in de bench te houden, dus in dit geval én omdat dit wrs nooit meer goed zou komen met de BC, nu dus weer een retourtje asiel.

De mensen daar zijn heel bekwaam. Het is een klein asiel, met veel ruimte en goede trainers met kennis.
Dat paco zo blij was om daar terug te zijn, zegt wel genoeg.

Ze vonden het ook heel sneu, maar als het niet gaat, gaat het gewoon niet.
Ik heb voldoende ervaring en 2 buren langs elke kant, die hondentrainers zijn, die mij de hele weg hebben bijgestaan. Ik stond er dus zeker niet alleen voor en heb voldoende begeleiding gehad. Echter met mijn BC is het dus zowieso niet op te lossen.

De aanvallen zijn pas begonnen nadat de BC zieker werd en dus zwakte is gaan vertonen.
We hebben hier wel degelijk een rangorde. De andere stafford is nooit tegen de BC ingegaan en dat doet de andere kleine ook niet. Alleen Paco was dus dwars en heeft de hele orde verstoort en is uiteindelijk dus naar agressie tegenover de BC gegaan.
Waarom? Tsjah daar kan je veel theorieën over bespreken....

Het is echter verder dus echt geen valse hond en hij verdiend een goede thuis. Moest hij ander probleemgedrag vertonen of ook naar andere honden uitvallen is er idd een groter probleem. We komen veel buiten en doen véél met andere honden en hebben dus echter nooit problemen gehad met andere honden.
Het was alleen THUIS naar mijn BC gericht.

In ieder geval. Het asiel gaat hem nu terug beoordelen en gaan gericht aan de slag. Daarna gaan ze een geschikte thuis vinden waar hij alleen geplaatst word als hond.

Paco, het ga je goed. We gaan je nooit vergeten want verder was je een prachthond! Alleen waren wij niet de geschikte thuis voor hem.

:knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:20 



 

Ierpier schreef
Ik geloof direct dat veel Pitts/Staffies top honden zijn, maar ik geloof ook dat de fokhistorie een risico mee brengt. Collies zijn gefokt op herden en dat doen ze zonder training. Pointers pointen etc. En als het mis gaat zijn het gewoon ontzettend krachtige honden. Vandaar dit type honden ja. Heeft te maken met risico in mijn optiek.

Ik snap gewoon niet waarom ze zo nodig honden in onze samenleving moeten hebben waar je continue moet opletten/afleiden/redirecten omdat ze anders zo een brutale slecht opgevoede tekkel tussen de kaken hebben. (ik charger het ene beetje, want niet alle staffs/potties, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.)

En over die brutale slechte opgevoede teckel wordt meestal heen gelezen helaas en een brutale slecht opgevoede stafford moet je maar gelijk in laten slapen.
Veel staat en valt met een correcte opvoeding en een correcte en rechtvaardige baas, dat laatste ontbreekt vaak en dan is de hond de sjaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:24 



 
Profiel   

Het zit inderdaad, zoals hierboven gezegd, in de genen. Ik heb genoeg verhalen gezien van vreselijk liefdevol opgevoede pits die ineens omsloegen en honden/kinderen grepen.

Dat je als liefhebber de hond neemt dat wetende is nog tot daaraantoe. Maar nu worden ze (vooral in de VS) ineens gemarket als onbegrepen gediscrimineerde honden die alleen maar lief en aanhankelijk zijn en zoooo lief met kindjes. Dat vind ik levensgevaarlijk. Maargoed dat is een andere discussie.

Verstandig dat je de hond terug hebt gebracht. En heel begrijpelijk dat dat moeilijk was hoor. :(:)


Laatst bijgewerkt door Ierpier op 02-11-21 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:25 



 
Profiel   

Mindim schreef
Ierpier schreef
Ik geloof direct dat veel Pitts/Staffies top honden zijn, maar ik geloof ook dat de fokhistorie een risico mee brengt. Collies zijn gefokt op herden en dat doen ze zonder training. Pointers pointen etc. En als het mis gaat zijn het gewoon ontzettend krachtige honden. Vandaar dit type honden ja. Heeft te maken met risico in mijn optiek.

Ik snap gewoon niet waarom ze zo nodig honden in onze samenleving moeten hebben waar je continue moet opletten/afleiden/redirecten omdat ze anders zo een brutale slecht opgevoede tekkel tussen de kaken hebben. (ik charger het ene beetje, want niet alle staffs/potties, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.)

En over die brutale slechte opgevoede teckel wordt meestal heen gelezen helaas en een brutale slecht opgevoede stafford moet je maar gelijk in laten slapen.
Veel staat en valt met een correcte opvoeding en een correcte en rechtvaardige baas, dat laatste ontbreekt vaak en dan is de hond de sjaak.

Ja want de slecht opgevoede tekkel scheurt geen andere hondjes zonder problemen dood. Ik vind dat heel logisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:26 



 
Profiel   

Billy, je hebt je best gedaan voor Paco, en voor je honden.
Sterkte met het terugbrengen van Paco.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:29 



 

Jis_ schreef
Voor mij zou dat heel snel duidelijk zijn, na zo'n eerste voor de kill gaan, zoals je zegt, zou het dier bij mij al retour zijn naar het asiel. Ook hier wil ik het liefst alles oud zien worden en tot nog toe ook altijd gebeurd gelukkig, maar voor de dieren die ik al langer heb, en wel goed met elkaar omgaan, moet ik een veilig thuis blijven geven en deze hond ondermijnt dat. Sneu voor de Stafford ja, hij kan er niks aan doen maar de BC kan er ook niks aan doen maar die zit wel met de wonden.

Apart gaan houden en opsluiten in benches maak je je honden ook niet gelukkig mee lijkt mij. Hopelijk doet het asiel hier wat mee, als je hem terug brengt, en wacht op een geïnteresseerde die kan geven wat past bij deze hond.

Wat betreft zwakkere in de roedel aanvallen, kan normaal zijn, heb me daar niet in verdiept, maar er zijn heel wat roedels waarbij dit echt niet gebeurt. Vraag me dan ook af, waarom wel? Dan kom ik eigenlijk uit op het type hond waarbij dit sneller gebeurt.


Ik ken allerlei types honden die dit doen hoor. Als jij een jonge reu toevoegt in een bestaande roedel waar een oudere verzwakte reu bovenaan in de hierarchie staat, dan is het vrij normaal dat de nieuwe reu probeert bovenaan te komen. Bij de ene hond (let wel hond, niet ras) gaat dit er er wat groffer aan toe als bij de ander. Wat Paco deed, is inderdaad veel te ver, maar dat hoeft niet te zeggen dat het verder geen sociale hond is naar mensen en andere dieren. Zijn roedel is voor hem heel iets anders dan wat er in de buitenwereld aan honden leeft, dat zijn voorbijgangers, geen roedelgenoten. Hij heeft die strijd om hierarchie niet met honden buiten de roedel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:30 



 

Ierpier schreef
Ja want de slecht opgevoede tekkel scheurt geen andere hondjes zonder problemen dood. Ik vind dat heel logisch.


Tja, zo denken veel mensen, terwijl zo een onopgevoede brutale teckel wel eens de grote aanstichter van incidenten kan zijn. Als mensen die kleine hondjes eens beter zouden opvoeden zou dat ook al veel ergernissen en ellende schelen.
Zo een teckel dient gewoon opgevoed te worden en niet maar laten gaan omdat ie niemand dood kan bijten, helaas zie je dit belachelijk veel en ben je met een grote hond dan altijd de sjaak, hr hond of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:33 



 
Profiel   

Mindim schreef
Ik snap wat je bedoeld, alleen krijgen de hr honden de sticker wel enorm snel opgeplakt en dat vind ik niet helemaal terecht.

Ik begrijp ook wat jij bedoeld. En ik ken ook echt lieve hr honden.
Maar hier dan een mix. Ik blijf op mijn hoede. Hij heeft nog niets in wat ook laten zien. Maar hij is groot. En er zit karakter in.
En dan is het toch anders dan dat onze Jack Russel eens uit zou vallen. Zo simpel is het toch gewoon.
Daarom met de grote ook naar de club. En de kleine etter niet :+

Edit op je post hierboven.
Bewust blijven hier beide honden aangelijnd.
Kleintje heeft nog nooit lelijk gedaan naar andere behalve als ze op haar af komen. Maar ga dus ook niet opzoeken dat zij kan etteren.



Ts fijn dat hij toch blij was daar.
Hij vind dan vast wel een fijn baasje.


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-11-21 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:34 



 
Profiel   

BillyJ schreef
Ik heb alle reacties gelezen. Ga wel even alles in 1 tekst zetten nu ipv op iedereen apart te reageren.

We zijn met Paco naar het asiel gereden. Hij leek blij om terug te zijn en begroette iedereen daar dolenthousiast, wat voor ons de pijn een beetje verzachtte om hem daar weer terug te brengen. Want ondanks de situatie is het natuurlijk gewoon sneu. Ik heb alsnog als een klein kind staan huilen.

Daar de hele situatie uitgelegd. We zijn naar het speelveldje gegaan en daar kon hij dus ook weer gewoon met de honden overweg en vertoonde geen gek gedrag.

Hij is in de 1e plaats in het asiel terecht gekomen omdat hij van een dakloze man was met nog 2 andere honden. De honden waren ziek geworden, de man kon er niet voor zorgen en heeft deze afgestaan.
Paco kon dus bij andere honden worden geplaatst omdat hij geen probleemgedrag liet zien. Ook niet bij onze 1e kennismaking waarbij we onze honden mee hadden. Dus hij kon mee naar huis. De huidige roedel van paco werd niet samen geplaatst omdat het ging om 2 andere cane corso's en 3 powerbreeds samen ter adoptie hebben bijna geen schijn van kans.

Nu dus idd deze 2 incidenten hier thuis op 1 maand tijd.

We hadden de optie de honden gescheiden te houden, maar paco is verder een heel sociale hond die graag bij de baas is en we zagen hem zo dus een beetje wegkwijnen. Niet de ideale oplossing dus!
Zowieso verkies ik het dat de honden niet constant in de bench te houden, dus in dit geval én omdat dit wrs nooit meer goed zou komen met de BC, nu dus weer een retourtje asiel.

De mensen daar zijn heel bekwaam. Het is een klein asiel, met veel ruimte en goede trainers met kennis.
Dat paco zo blij was om daar terug te zijn, zegt wel genoeg.

Ze vonden het ook heel sneu, maar als het niet gaat, gaat het gewoon niet.
Ik heb voldoende ervaring en 2 buren langs elke kant, die hondentrainers zijn, die mij de hele weg hebben bijgestaan. Ik stond er dus zeker niet alleen voor en heb voldoende begeleiding gehad. Echter met mijn BC is het dus zowieso niet op te lossen.

De aanvallen zijn pas begonnen nadat de BC zieker werd en dus zwakte is gaan vertonen.
We hebben hier wel degelijk een rangorde. De andere stafford is nooit tegen de BC ingegaan en dat doet de andere kleine ook niet. Alleen Paco was dus dwars en heeft de hele orde verstoort en is uiteindelijk dus naar agressie tegenover de BC gegaan.
Waarom? Tsjah daar kan je veel theorieën over bespreken....

Het is echter verder dus echt geen valse hond en hij verdiend een goede thuis. Moest hij ander probleemgedrag vertonen of ook naar andere honden uitvallen is er idd een groter probleem. We komen veel buiten en doen véél met andere honden en hebben dus echter nooit problemen gehad met andere honden.
Het was alleen THUIS naar mijn BC gericht.

In ieder geval. Het asiel gaat hem nu terug beoordelen en gaan gericht aan de slag. Daarna gaan ze een geschikte thuis vinden waar hij alleen geplaatst word als hond.

Paco, het ga je goed. We gaan je nooit vergeten want verder was je een prachthond! Alleen waren wij niet de geschikte thuis voor hem.


Moedige beslissing. Honden permanent uit elkaar houden is geen leven, voor geen enkele van de betrokkenen.
Klinkt wel als een goed asiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:34 



 
Profiel   

Mindim schreef
Ierpier schreef
Ik geloof direct dat veel Pitts/Staffies top honden zijn, maar ik geloof ook dat de fokhistorie een risico mee brengt. Collies zijn gefokt op herden en dat doen ze zonder training. Pointers pointen etc. En als het mis gaat zijn het gewoon ontzettend krachtige honden. Vandaar dit type honden ja. Heeft te maken met risico in mijn optiek.

Ik snap gewoon niet waarom ze zo nodig honden in onze samenleving moeten hebben waar je continue moet opletten/afleiden/redirecten omdat ze anders zo een brutale slecht opgevoede tekkel tussen de kaken hebben. (ik charger het ene beetje, want niet alle staffs/potties, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.)

En over die brutale slechte opgevoede teckel wordt meestal heen gelezen helaas en een brutale slecht opgevoede stafford moet je maar gelijk in laten slapen.
Veel staat en valt met een correcte opvoeding en een correcte en rechtvaardige baas, dat laatste ontbreekt vaak en dan is de hond de sjaak.

Maar! Het gaat over het potentiele gevaar van een aanvallende hr-hond.Die heten niet voor niets zo!Incidenten halen geregeld de krant. Als een teckel of andere kleine hond iemand bijt dan is dat ook niet leuk maar de schade blijft dan beperkt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen