Hond terugbrengen naar asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:36

Mindim schreef:
Ierpier schreef:
Ja want de slecht opgevoede tekkel scheurt geen andere hondjes zonder problemen dood. Ik vind dat heel logisch.


Tja, zo denken veel mensen, terwijl zo een onopgevoede brutale teckel wel eens de grote aanstichter van incidenten kan zijn. Als mensen die kleine hondjes eens beter zouden opvoeden zou dat ook al veel ergernissen en ellende schelen.
Zo een teckel dient gewoon opgevoed te worden en niet maar laten gaan omdat ie niemand dood kan bijten, helaas zie je dit belachelijk veel en ben je met een grote hond dan altijd de sjaak, hr hond of niet.

Je hoort mij niet zeggen dat die tekkel niet opgevoed hoort te zijn. Maar het risico wat die slecht opgevoede tekkel met zich mee brengt is wel aanzienlijk minder. Daarnaast ben ik van mening dat het vechten er bij een staff/Pitt niet helemaal uit te opvoeden is, dus dat risico houd je in mijn ogen altijd. Dat vind ik gewoon onnodig risico.

Een andere hond meteen aan stukken scheuren omdat hij brutaal is/blaft/hapt of wat dan ook is toch geen normaal gedrag? Ik heb wel eens wat filmjes gezien van Pitt aanvallen en het overgrote deel van de slachtoffer-honden maakten zich uit de voeten. Die vochten echt niet terug. Alleen andere Pitts. Die dan weer wel.
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 02-11-21 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:38

Ierpier schreef:
Het zit inderdaad, zoals hierboven gezegd, in de genen. Ik heb genoeg verhalen gezien van vreselijk liefdevol opgevoede pits die ineens omsloegen en honden/kinderen grepen.

Dat je als liefhebber de hond neemt dat wetende is nog tot daaraantoe. Maar nu worden ze (vooral in de VS) ineens gemarket als onbegrepen gediscrimineerde honden die alleen maar lief en aanhankelijk zijn en zoooo lief met kindjes. Dat vind ik levensgevaarlijk.


Een pit werd niet gefokt voor maar 1 ding, het was/is ook een hond om het gezin te beschermen. Dat verschil tussen soortgenoot en mens is er echt wel, anders zouden er nog veel meer bijtincidenten zijn richting mensen. Helaas is de bijtkracht en de schade vaak groter en dat haalt het nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:43

anjali schreef:
Maar! Het gaat over het potentiele gevaar van een aanvallende hr-hond.Die heten niet voor niets zo!Incidenten halen geregeld de krant. Als een teckel of andere kleine hond iemand bijt dan is dat ook niet leuk maar de schade blijft dan beperkt.


Dan kun je alle grote honden wel afserveren. Als een duitse herder, boxer, golden retriever, dog of wat ook grijpt om het grijpen dan ben je ook zuur.

De schade blijft bij die kleintjes beperkt, maar je kan je afvragen waarom ze veel grote honden toch zo op de zenuwen werken, dat grote honden nog wel eens op ze reageren. Als zo beestje dan ook nog los loopt te etteren rondom je hond, dan kan je die baas wel wat..

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:44

Ierpier schreef:
Ik geloof direct dat veel Pitts/Staffies top honden zijn, maar ik geloof ook dat de fokhistorie een risico mee brengt. Collies zijn gefokt op herden en dat doen ze zonder training. Pointers pointen etc. En als het mis gaat zijn het gewoon ontzettend krachtige honden. Vandaar dit type honden ja. Heeft te maken met risico in mijn optiek.

Ik snap gewoon niet waarom ze zo nodig honden in onze samenleving moeten hebben waar je continue moet opletten/afleiden/redirecten omdat ze anders zo een brutale slecht opgevoede tekkel tussen de kaken hebben. (ik charger het ene beetje, want niet alle staffs/potties, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.)


Helemaal mee eens. De oorsprong van het ras zorgt er nou eenmaal voor dat het ras als HR wordt aangewezen. Kunnen de honden zelf ook niks aan doen.
Maar waarom ze zonodig in de maatschappij moeten..? Er zijn zat andere leuke rassen. Wat een lol ook, altijd zo alert zijn met zo'n type hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:45

Ierpier schreef:
Je hoort mij niet zeggen dat die tekkel niet opgevoed hoort te zijn. Maar het risico wat die slecht opgevoede tekkel met zich mee brengt is wel aanzienlijk minder. Daarnaast ben ik van mening dat het vechten er bij een staff/Pitt niet helemaal uit te opvoeden is, dus dat risico houd je in mijn ogen altijd. Dat vind ik gewoon onnodig risico.

Een andere hond meteen aan stukken scheuren omdat hij brutaal is/blaft/hapt of wat dan ook is toch geen normaal gedrag? Ik heb wel eens wat filmjes gezien van Pitt aanvallen en het overgrote deel van de slachtoffer-honden maakten zich uit de voeten. Die vochten echt niet terug. Alleen andere Pitts. Die dan weer wel.


Ja hoor, ze scheuren standaard andere honden meteen aan stukken :')
Prima hoor dat je zo denkt, maar je scheert wel al deze honden over een kam, beetje jammer.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:47

Mindim schreef:
anjali schreef:
Maar! Het gaat over het potentiele gevaar van een aanvallende hr-hond.Die heten niet voor niets zo!Incidenten halen geregeld de krant. Als een teckel of andere kleine hond iemand bijt dan is dat ook niet leuk maar de schade blijft dan beperkt.


Dan kun je alle grote honden wel afserveren. Als een duitse herder, boxer, golden retriever, dog of wat ook grijpt om het grijpen dan ben je ook zuur.

De schade blijft bij die kleintjes beperkt, maar je kan je afvragen waarom ze veel grote honden toch zo op de zenuwen werken, dat grote honden nog wel eens op ze reageren. Als zo beestje dan ook nog los loopt te etteren rondom je hond, dan kan je die baas wel wat..


Het negeren van lastige teckels zou tot de basisopvoeding van elke hond moeten behoren :+
We leven nu eenmaal niet in een ideale wereld en een hond moet ook in de echte wereld kunnen functioneren. De opvoeding van een hond is nooit af, altijd is er wel iets dat te verbeteren valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:49

Majabeestje schreef:
Ierpier schreef:
Ik geloof direct dat veel Pitts/Staffies top honden zijn, maar ik geloof ook dat de fokhistorie een risico mee brengt. Collies zijn gefokt op herden en dat doen ze zonder training. Pointers pointen etc. En als het mis gaat zijn het gewoon ontzettend krachtige honden. Vandaar dit type honden ja. Heeft te maken met risico in mijn optiek.

Ik snap gewoon niet waarom ze zo nodig honden in onze samenleving moeten hebben waar je continue moet opletten/afleiden/redirecten omdat ze anders zo een brutale slecht opgevoede tekkel tussen de kaken hebben. (ik charger het ene beetje, want niet alle staffs/potties, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.)


Helemaal mee eens. De oorsprong van het ras zorgt er nou eenmaal voor dat het ras als HR wordt aangewezen. Kunnen de honden zelf ook niks aan doen.
Maar waarom ze zonodig in de maatschappij moeten..? Er zijn zat andere leuke rassen. Wat een lol ook, altijd zo alert zijn met zo'n type hond.


Je hebt heel veel leuke hr honden hoor, gewoon sociaal en vriendelijk, daar sta je heus niet aldoor in de alert stand?
Enkel als je iemand tegenkomt met een loslopende onopgevoede hond die je komt lastig vallen, dan ben je je bewust, als je hond wel reageert (ook al weet je als eigenaar dat het goed zit) ook al zij het enkel een waarschuwingsgrom, is dat je hond gelijk bestempeld wordt als agressief door de baas van de losloper die het niet kan zien als waarschuwing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:50

Sclimpre schreef:
Het negeren van lastige teckels zou tot de basisopvoeding van elke hond moeten behoren :+
We leven nu eenmaal niet in een ideale wereld en een hond moet ook in de echte wereld kunnen functioneren. De opvoeding van een hond is nooit af, altijd is er wel iets dat te verbeteren valt.

Eens :)

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:58

Mindim schreef:
Sclimpre schreef:
Het negeren van lastige teckels zou tot de basisopvoeding van elke hond moeten behoren :+
We leven nu eenmaal niet in een ideale wereld en een hond moet ook in de echte wereld kunnen functioneren. De opvoeding van een hond is nooit af, altijd is er wel iets dat te verbeteren valt.

Eens :)


Ik had een Grote Zwitser uit het asiel die dit uit zichzelf al deed, met een grote boog om een onzekere keffende Chi met oude dame. En niet omdat hij bang was, heerlijk dier was dat. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:05

Jis_ schreef:
Mindim schreef:

Eens :)


Ik had een Grote Zwitser uit het asiel die dit uit zichzelf al deed, met een grote boog om een onzekere keffende Chi met oude dame. En niet omdat hij bang was, heerlijk dier was dat. <3


Prachtige dieren, mijn nichtje heeft er een van een jaar nu, een reus!!! :D

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:18

Jis_ schreef:
Mindim schreef:

Ik had een Grote Zwitser uit het asiel die dit uit zichzelf al deed, met een grote boog om een onzekere keffende Chi met oude dame. En niet omdat hij bang was, heerlijk dier was dat. <3


Prachtige dieren, mijn nichtje heeft er een van een jaar nu, een reus!!! :D


Ja ze zijn best groot, :D we kwamen er achter bij het meenemen dat we een andere auto nodig hadden voor hem. :=
Hij kwam met 7 jaar en werd 11,5. Vader stamboom moeder niet en contact met de fokker (ze wist niet dat hij in het asiel zat) en eigenaar van de vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:21

Jis_ schreef:
Ja ze zijn best groot, :D we kwamen er achter bij het meenemen dat we een andere auto nodig hadden voor hem. :=
Hij kwam met 7 jaar en werd 11,5. Vader stamboom moeder niet en contact met de fokker (ze wist niet dat hij in het asiel zat) en eigenaar van de vader.


Afbeelding
Pupke :D

En weer ontopic, sorry allen! :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:26

Verstandig, maar moeilijk besluit TS. :(:)

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:31

Mindim schreef:
Jis_ schreef:
Ja ze zijn best groot, :D we kwamen er achter bij het meenemen dat we een andere auto nodig hadden voor hem. :=
Hij kwam met 7 jaar en werd 11,5. Vader stamboom moeder niet en contact met de fokker (ze wist niet dat hij in het asiel zat) en eigenaar van de vader.


[ [url=m/jt1sfA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pupke :D

En weer ontopic, sorry allen! :D


<3

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:33

Waarschijnlijk het beste besluit in deze.

pinto_1

Berichten: 2554
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:08

Goede oplossing TS.

Wat ik alleen niet snap, waarom zou je in een bestaande roedel van 3 reuen nog een jonge reu herplaatsen. En dan ook nog een stafford?
Gun je BC een rustige oude dag, ik zou me doodongelukkig voelen als ik mijn hond op zijn oude dag nog zoveel ellende zou brengen als wat jouw hond heeft meegemaakt.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 21:35

pinto_1 schreef:
Goede oplossing TS.

Wat ik alleen niet snap, waarom zou je in een bestaande roedel van 3 reuen nog een jonge reu herplaatsen. En dan ook nog een stafford?
Gun je BC een rustige oude dag, ik zou me doodongelukkig voelen als ik mijn hond op zijn oude dag nog zoveel ellende zou brengen als wat jouw hond heeft meegemaakt.


Omdat mijn andere stafford echt een speelmaatje mist. Daarvoor ook altijd een roedel van 4 gehad met een andere jonge en oudere stafford. Met de introductie in het asiel en thuis ging het gewoon goed.
Pas toen de BC echt ziek is beginnen worden, is de aanval getriggerd.

Ik had niet voorspeld dat er zoveel ellende zou komen natuurlijk. Dat kan niemand.
De hond kwam uit een roedel dus herplaatsen bij andere honden was een logische stap. Ze sliepen de 1e 3 maanden ook gewoon elke dag bij en op en door mekaar gesnuggeld als spaghetti.... allemaal handen op 1 buik, dus het is ergens zelfs bijna vreemd dat Paco ineens dit gedrag ging vertonen. Vreemd en niet vreemd, hangt er vanaf hoe je het bekijkt.

En dan ook nog een stafford? Vind ik een beetje een laffe reactie. Of het nu een chihuahua of cane corso is .. de situatie en stress blijven hetzelfde alleen was de schade iets minder geweest bij een chi.

Anoniem

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:21

Hoe gaat het nu eigenlijk met je BC?

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 08:11

@ Mindim
Die doet het voorlopig redelijk goed. Mankt wel en 1 voorpoot/been is erg dik. Nu hopen dat de antobiotica aanslaat en hij geen ontsteking krijgt.
De wonden lijken wel goed te genezen verder. Maarja voor zo een oudje is het natuurlijk een hele klap.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:44

Je hebt een goed maar heel moeilijk besluit genomen! Respect daarvoor!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:52

BillyJ, ik heb giga respect voor zoals jij in deze situatie hebt gehandeld. Deden meer hondeneigenaren dit zo maar. En een pluim voor het asiel! Ze vinden vast een geschiktere plek voor hem.
Sterkte en beterschap met je BC :knuffel:

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:58

Ts sterkte.
Hopelijk verzacht het de pijn een beetje dat Paco gelijk ging spelen.

Elke hond moet opgevoed worden.
Kleine net zo goed als de grote.

Helaas kan een grote hond wel meer schade aanrichten.
Grote labrador die op een teckel springt kan de teckel een hernia opleveren.
Springt de teckel op de labrador danzal dat niet gebeuren.

Kleine swiffer die een Duitse dog aanvalt, schade aan een oor of de kop.
Schade als Duitse dog een swiffer aanvalt, oog swiffer eruit en overleden op de operatietafel. (In mijn straat woonde de swiffer).

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:58

Nico12 schreef:
Asiel zou ik niet doen, kans dat je iemand anders opzadeld met een probleem. Dus stroombanden, stroomprikker en als dat niet helpt de schop.


:? :? :? :?

nou heb ik echt geen verstand van honden en ben ook niet een honden mens maar????
voel jij je wel lekker

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:17

Nu maar hopen dat het asiel deze informatie doorgeeft aan een eventuele nieuwe eigenaar en niet zomaar overal zal gaan plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:32

wemkelover schreef:
Nico12 schreef:
Asiel zou ik niet doen, kans dat je iemand anders opzadeld met een probleem. Dus stroombanden, stroomprikker en als dat niet helpt de schop.


:? :? :? :?

nou heb ik echt geen verstand van honden en ben ook niet een honden mens maar????
voel jij je wel lekker


Gewoon negeren dat soort mensen, die zitten enkel maar te jennen, gewoon geen aandacht aan besteden, die weten niet beter.