Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:02

De DA assistente liet een brief zien, maar ja geen leesbril bij mij, haha, geen idee wat erop stond, maar volgens mij is het de vraag naar wat ze niet aankunnen... :=

En ik heb als pijnstiller previcox, Buddy heeft echt wel zware artrose , zowel van zijn HD als zijn schouder/ elleboog, op de previcox blijft hij dus wel manken, met de Librela helemaal niet meer, ik moest het afgelopen weekend echt previcox bij geven, maar vanmorgen liep hij weer helemaal goed rond, en dan ook echt dat hij lekker loopt te struinen buiten.Het werkt voor hem gewoon zo goed.

Ik ga maar eens bellen of ze niet nog een dosis hebben staan, dat ik die vooruit betaal, dan weet ik zeker dat hij volgende maand nog zijn dosis krijgt

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:22

Laureas schreef:
Hier hetzelfde verhaal, volgende week moet mijn Duitse staande ook haar prik librela krijgen. Ze hebben haar dosis opzij gehouden, de laatste. Ik hoop dat ze het nog gaan krijgen voor de volgende maanden want mijn hond doet het er wel fantastisch op.

Dat is toch super! Geniet gewoon lekker van haar als ze zich er zoveel beter mee voelt!

De rolstoel is binnen........ ik wil hem zo graag uitproberen, maar hond slaapt, vent ook, die is met sjouwen van Nina door zijn rug gegaan...... feestje *\o/* hier, of eigenlijk not -O-
Ik heb met haar verplaatsen vanochtend een soort van kortdate-verpleegster-modus aangetrokken, en vond oerkracht in mezelf, dus heb haar van bed naar bank (met tussenstop bij waterbak) gebracht.

Ik heb haar brokken geweekt, zodat ze meer vocht binnen zou krijgen, poep werd wat droger, maar nu mot ze het niet, en ze moet toch echt eten..... Hopen dat het weken de reden is, anders houdt het al gauw op.

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:02

Och hemel, nu manlief door zijn rug gegaan...het loopt niet echt soepeltjes allemaal bij jullie ( kleine understatement ).. Ik ben benieuwd wat de rolstoel gaat doen, ga je hem zo afstellen dat haar achterpoten nog wel mee kunnen bewegen?
En misschien wat lekkers proberen of ze dat wil eten, dan zie je meteen of ze nog best trek in eten heeft..

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:35

Mevrouwtje wilt vast haar brokken met heerlijk natvoer beter eten. Weken zijn ze vaak niet zo van.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:01

Ze heeft nu een andere portie bijna op. Ik ga zo extra lekkers halen. Ze ligt lekker te maffen nu, eerste keer in rolstoel was geen succes. Binnen een 10 of 20 seconden liet ze zichzelf plat vallen terwijl wij alles nog aan het vastmaken waren (man door zijn rug, ik door mijn rug, hond geen rug meer, handig allemaal).

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:07

Nina heeft vandaag om 10.25 uur haar laatste adem uitgeblazen, middenrif stopte ermee, waardoor ze de longen niet meer uit kon vouwen, het was idd Degeneratieve Myelopathie, zichtbaar geworden door de Librela.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:09

Jeetje KMD, wat ontzettend verdrietig.
Mijn gedachten zijn bij jullie .
Heel veel sterkte

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:33

KootMiraDrum schreef:
Nina heeft vandaag om 10.25 uur haar laatste adem uitgeblazen, middenrif stopte ermee, waardoor ze de longen niet meer uit kon vouwen, het was idd Degeneratieve Myelopathie, zichtbaar geworden door de Librela.


Enorm veel sterkte gewenst, wat een verdrietig nieuws. ;(

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:37

Oh KMD, wat afschuwelijk... dit is wel het laatste wat je verwacht als je die prik laat zetten, wat ontzettend verdrietig en rauw... Echt heel veel sterkte met het verlies van jullie bijzondere vriendinnetje ;( ;( Y;(

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:28

Afschuwelijk |( heel veel sterkte met het verlies van jullie Nina.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:27

KootMiraDrum schreef:
Ze heeft nu een andere portie bijna op. Ik ga zo extra lekkers halen. Ze ligt lekker te maffen nu, eerste keer in rolstoel was geen succes. Binnen een 10 of 20 seconden liet ze zichzelf plat vallen terwijl wij alles nog aan het vastmaken waren (man door zijn rug, ik door mijn rug, hond geen rug meer, handig allemaal).


Wat een vreselijk bericht ondanks al jullie inzet . Ik wens jullie sterkte deze aankomende tijd Y;(

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:28

Heel veel sterkte! Heel verdrietig...

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:37

Bedankt @llen.

Heb je een hond met een auto immuunprobleem (Nina had tenslotte ook Duitse Herder pyodermie) of flinke allergieen, dan zou ik het middel niet nemen.

Volgende week neem ik contact op met Zoetis, dit moet gemeld worden. Nina heeft geen DM gekregen door de Librela, haar lichaam is haar lijkt wel extra aan gaan vallen ofzo, DM moet al sluimerend aanwezig zijn geweest, en ik heb het niet herkend.

Is je hond verder gezond, dan zou ik het zeker wel proberen, er zijn zoveel honden die er tijdelijk een stuk blijer van worden.

Haar Pyodermiemedicijnen (Atopica) zijn verkocht aan iemand via Marktplaats, daar kan een andere hond weer mee geholpen worden.
De rolstoel gaat ook nog MP op.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:21

Ik vroeg me af hoe het met de rest van de honden gaat die deze injectie hebben gehad .

Wij hebben vandaag bij onze orthopeed de eind controle gehad van de operatie en om onze hond te helpen heeft hij zojuist zijn eerste injectie gehad . Ik ben benieuwd wanneer we iets gaan zien .
Enige is dat ik hoor dat het zo moeilijk te leveren is de orthopeed heeft zat liggen maar dat is een uur enkele reis voor ons.
Onze elgen dierenarts gaat het proberen te bestellen maar kon niets met zekerheid zeggen .

Wij geven nu metacam en flexadin en onze orthopeed zegt dat wij dit af mogen bouwen hoe hebben jullie dat gedaan ? Ook helemaal pijnstilling vrij en ook van de supplementen af ?
De flexadin is vrij prijzig en als dat eraf gaat vallen de kosten voor een injectie ( rond de 90 euro ) dan nog mee .

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:27

De mijne heeft inmiddels 3 x de injectie gehad en doet het prima.
Is helemaal van de rymadil af.
Assistente heeft goede manier om altijd de injectie op voorraad te hebben gelukkig

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:49

Nav dit topic komende dinsdag afspraak gemaakt bij onze dierenarts.. Onze witte herder teef van 12 is nog heel actief en wandelt veel met ons, maar ze heeft wel artrose/spondylose.. Momenteel heeft ze dagelijks metacam en voedingssupplementen en dat gaat eigenlijk wel prima.. Maar nog wat soepeler, zou natuurlijk wel nog fijner zijn.. :D
Ben dus benieuwd!!

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:02

Hier gaat enorm goed. Hij huppelt weer, galoppeert weer en trekt weer vrolijk sprintjes. Hij ligt zelden meer in zijn bench, terwijl hij daar voor de injecties regelmatig het grootste gedeelte van de dag lag. Ook lijkt hij er geen jeukklachten op te ontwikkelen (daarom moest hij van de vorige pijnstilling af. Hij stond op het punt om ingeslapen te worden vanwege de jeuk, zo zielig was het. Totdat we bedachten dat het dit kon zijn).

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:18

Mijn hond was niet meer in staat om zelf recht te komen, kreeg eerst galliprant ervoor en dat heeft wat gewerkt voor paar maanden maar daarna niet genoeg meer en ze sukkelde enorm.

Ze kreeg dan haar eerste prik librela in december en na 24uur kon ze alweer zelf rechtstaan, het was een spectaculaire verbetering. Ze krijgt nu ook flexadine advanced erbij en mijn dierenartspraktijk houdt de librela beschikbaar voor mijn hond omdat ze er zo goed op reageert, ze nemen geen nieuwe dieren meer aan zolang het zo moeilijk beschikbaar is. Niet alle honden reageren er namelijk zo goed op.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:40

Goed om te horen !

Wij geven een onderhoudsdosering metacam geloof voor 30 kg terwijl hij er 55 is maar ik merkte dat hij achter stijf is en voor mankt nu heeft hij ed maar was gewoon niet soepel . Hij is keihard voor zichzelf maar hoop verbetering te gaan zien .
Onze dierenarts gaat het meteen bestellen voor 2 maanden lukt het niet dan mag ik bij onze orthopeed een injectie op gaan halen .

Ik weet alleen niet wat ik met de flexadin moet gaan doen afbouwen of niet .

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:50

Ik was 2 weken geleden met mn hondje van 13 bij een andere dierenarts(grote praktijk,normaal heb ik altijd dezelfde) en zij begon ook over de Librela injectie maar heb hier dus meegelezen en heb haar vriendelijk bedankt.
Mijn hondje heeft een oa een auto immuunziekte en wordt heel ziek van metacam dus zei al ik ga echt niet t risico lopen dat ze slechter wordt.
Durf het gewoon niet aan na het verhaal van KMD.
Als ik dat verhaal niet had gelezen had ik het misschien wel gedaan.

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:58

Hier heeft Buddy zijn 6de prik gehad ,en nog steeds loopt hij er prima mee.. Zo blij dat dit bestaat, er zijn alleen mega leverings problemen, dus hij heeft de laatste Librela gehad die ze nog hadden liggen...

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:56

Kimmie, dat was bij mij ook zo, in het begin van de maand, mijn hond kreeg toen het laatste 30 mg flesje, wat eigenlijk voor honden van 40-60kg moet dienen. (Mijn hond weegt dus 35kg.)

Gelukkig zijn er ondertussen twee nieuwe flesjes van 20mg binnengekomen in de praktijk die ze voor haar apart gaan houden. Ze kan daardoor weer twee maanden verder. Deze flesjes zijn ook meer voor honden van haar formaat.

Cinnez123, mijn hond was zo slecht en leed pijn dat er misschien een hele harde beslissing had moeten gebeuren. Hier heeft librela haar dus terug plezier in het leven gegeven. Maar begrijpelijk dat je op je hoede bent want alle honden reageren er verschillend op en met haar auto immuunziekte is het zeker een groot risico.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:58

Hier krijgt Levi nog wel flexadin en synopet (misschien kan ik dat ook afbouwen als hij regelmatig nu de prik krijgt) erbij maar moet nu eigenlijk echt weer de prik krijgen, wacht al week of 3 nu omdat hij niet leverbaar is

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:15

Buddy krijgt trouwens wel nog glucosamine, en flexadin advanced erbij...Die artrose gaat niet weg met/door de Librela, dus ik blijf hem maar wel ondersteunen met dit soort middelen... :j

Mijn dierenarts zei ook, zodra ze een bestelling binnen krijgen van Librela dat ze meteen mij op de hoogte zouden brengen, en de dosis voor Buddy opzij zouden leggen...

Nog een video van Buddy 2 weken geleden, ik blijf het zo ongelooflijk vinden, hij kon echt niet meer lopen door de artrose in zijn schouder/elleboog...



Hij wordt nu 11,5 jaar oud, er was hem 5 a 6 jaar gegeven door de zware HD die hij heeft.. hij heeft voor nu er 5 super mooie maanden bij gekregen, en dat echt dankzij Librela.. :j
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 25-02-22 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:21

Ik hoorde van mijn eigen dierenarts dat de makers van de injectie gezegd hadden de eerste week van maart te gaan leveren . Wel jammer dat iets wat schijnbaar zo goed helpt zo slecht te krijgen is.

Ik mag aankomende week met alles afbouwen maar heb genoeg flexadin liggen dus ga er gewoon mee door kan geen kwaad denk ik .