Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 22 [ 528 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

 
Profiel   

Inmiddels kan niet meer zelfstandig opstaan. Totale controle over links achter kwijt. Niet heel handig met een Duitse Herder van 45 kg. Ik zou het moeten filmen, maar vind dat vernederend tegenover haar.
Contactformulier ingevuld bij Zoetis om de bijwerking te melden, hopelijk is het van tijdelijke aard. Halfwaardetijd is 16 dagen, met daarna dus hopelijk een afname van de werking en nog hopelijker herstel, maar ik heb er een hard hoofd in. Denk dat we moeten gaan kiezen tussen inslapen en een rolstoel o.i.d.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:05 



 
Profiel   

Jeetje kmd wat heftig, dit komt door de librela?
Ik duim dat je herder opknapt toch

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:07 



 
Profiel   

KootMiraDrum , jeetje wat een ellende, dit wil je natuurlijk niet als je hoopt wat goeds voor je hond te doen, maar ik moet zeggen dat ik dit wel vaker nu gezien heb bij herdershonden als bijwerking, is best opvallend dat dit vaak een herder betreft als deze bijwerking er is, hoe gaat het nu met haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:28 



 
Profiel   

Hey kimmie261, ik zit net je bericht op de fb groep te lezen, heet daar duitseherdernina ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:56 



 
Profiel   

Sterkte met je hond! Hoop dat het weer beter wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:02 



 
Profiel   

Ik ben in staat om een rolstoel te bestellen.
Ze had nog niet geplast vandaag, dus we hebben haar weer in de tuin gedaan, met dekentje ondersteund. Maar ze wilde persee naar de straat. Niet handig, schoolkinderen lopen daar rond, Mareschaussee staat een object te bewaken, maar we hebben het toch gedaan. Grote plas gedaan. Een meisje van de Mareschaussee kwam naar me toe, we hebben Nina eerst weer thuis gebracht, en daarna ben ik terug naar buiten gegaan. Meisje en ik hebben wat gebabbeld, ze heeft me gegevens van dierenkliniek Putten gegeven waar zij met haar Cane Corso's goede ervaringen heeft. Putten is alleen geen optie voor mij, met mijn snelwegfobie.
Terwijl ik buiten was was Nina thuis aan het piepen, is zelf van de bank afgegaan (en dus omgevallen) omdat ze naar mij toe wilde. Mijn man heeft haar uiteraard op haar poten gezet. Ze is ineens heel alert, piept, ondertussen naar de pot met hondenkoekjes kijkend, die ze uiteraard krijgt.
Onze brunch eten we nu, daar moest ze ook voor piepen, want ze is nogal eh, verwend en 't is hier "eerlijk zullen we alles delen".

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:05 



 
Profiel   

Hoe is het nu met Nina?

Volgende week krijgt Buddy zijn 5de prik alweer...hij doet het er super op, gelukkig ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:04 



 
Profiel   

Dk krijgt volg wk z'n 2e.
Hij is van de rymadil af en mag niet klagen hoe ie is

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:35 



 
Profiel   

Beide achterpoten doen het niet meer, incontinent, maar de verdwaasde uitstraling wordt minder, ze is alerter. Dinsdag komt de rolstoel.
Gaan we te ver? Misschien, maar ze MOET een kans krijgen tot de Librela is uitgewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:41 



 
Profiel   

Echt zo bizar, en je leest dit toch wel meer bij herders/ herderachtigen, wat zouden deze dan hebben dat dit zo'n uitwerking heeft?
Ik ga duimen voor je dat de Librela uitwerkt en ze weer kan bewegen zelf, en ik zou dat ook doen hoor, zeker met iets wat weer uit het systeem gaat, je wil toch weten of het daarna weer beter/ goed wordt... :(:) , Sterkte, mijn duimen draaien op een snel herstel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:47 



 
Profiel   

KootMiraDrum schreef
Beide achterpoten doen het niet meer, incontinent, maar de verdwaasde uitstraling wordt minder, ze is alerter. Dinsdag komt de rolstoel.
Gaan we te ver? Misschien, maar ze MOET een kans krijgen tot de Librela is uitgewerkt.


:knuffel: Ze geeft het zelf wel aan! De wil is er. Therapeutisch zwemmen in een zwemvest zou nu heel erg goed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:24 



 
Profiel   

KootMiraDrum schreef
Beide achterpoten doen het niet meer, incontinent, maar de verdwaasde uitstraling wordt minder, ze is alerter. Dinsdag komt de rolstoel.
Gaan we te ver? Misschien, maar ze MOET een kans krijgen tot de Librela is uitgewerkt.

Wat leuk dat jij ook een Nina hebt!! <3
Wel heel naar dat dit haar overkomt... Geef je groot gelijk het nog even te willen proberen en met een herder ontkom je dan ook niet aan een rolstoel. In mijn ervaring zie je het altijd wel als ze zelf niet meer willen.. Ik hoop dat het met de uitwerking van Librela gewoon weer verdwijnt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:33 



 
Profiel   

Mijn duimen draaien ook heel hard voor Nina

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:50 



 
Profiel   

Bedankt @llen :-)
Ze is alert, reageert meewerkend als ze het tiltuig aan heeft en ik "1, 2......." zeg, ze weet dat we haar haar dan van de bank af halen en op haar poten zetten. We hebben laminaat, maar mevrouw heeft een spoor van automatjes die we steeds verplaatsen.
Poepen en plassen kan ze goed (ze lijkt meer kracht te zetten), alleen wel als zij wil, maar trainingsmatjes, extra handdoeken, goedkope luiers vangen alles op. Ze blijft veel dorst hebben, bijwerking van de Librela. Gisteren zat ze een half minuutje per ongeluk op haar kont, daarna was het weer klaar, want de voorpoten hebben ook aardig wat te verduren als al het gewicht ineens daarop komt. Toch denken we dat evt artrosepijn linksvoor weg of bijna weg is ("dankzij" de Librela?).
We proberen 3x per dag 1 rondje in de tuin te doen (35 vierkante meter denk ik), daarna weet ze ook al precies dat ze binnen weer haar bank op gaat, en kiest ze standaard de volgende positie (we wisselen af, ivm niet willen dat ze gaat doorliggen). Net reageerde ze alert op commando "ga maar kijken". Normaal gaat ze dan achter duiven aan, nu ging ze ze zoeken met haar koppie.
Wat opvalt is dat ze ontzettend vaak krabbewegingen maakt met linksachter. Schijnbaar typerend voor DM?
Vanochtend om 4 uur lag ze te trappelen en te piepen, mevrouw wilde gedraaid worden. Zat meer kracht in dan vorig weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:46 



 
Profiel   

Jessix schreef
met een herder ontkom je dan ook niet aan een rolstoel. In mijn ervaring zie je het altijd wel als ze zelf niet meer willen.. Ik hoop dat het met de uitwerking van Librela gewoon weer verdwijnt.

Ik ben een beetje bang dat ze hem om gaat kieperen.

Haar moeder heet(te) Lola, daar vonden we Nina wel bij passen, maar WAT een slechte lijnen in dat gelegenheidsnest..... we hadden er nooit aan moeten beginnen toen, maar als je zo'n dier eenmaal hebt gaan we er voor de volle 100% voor. Gekocht voor mijn hubbie die toen uit chemo's kwam, ze is gewoon retespeciaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:48 



 
Profiel   

Toch lichte vooruitgang, langzaam maar zeker, ik heb echt geen verstand van DM, maar passen de uitvalverschijnselen bij DM? Zou die injectie dat dan toch triggeren?

Ik hoop dat ze in de loop der tijd weer terug op haar achterpoten kan staan, maar wel fijn dat het voor nu helpt voor haar voorpoot, want daar moet ze nu toch meer mee werken als dat ze op 4 poten kan staan...

Geef haar maar een dikke knuffel van mij, speciale hondjes moeten dit soort dingen al helemaal niet krijgen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:52 



 
Profiel   

Ik ben trouwens niet degene die het gelegenheids deed he, ik ben een koper.

Het lijkt er op dat de injectie idd iets triggert, maar dan moet er denk ik wel al DM zitten, wat hierdoor aan de oppervlakte komt? Achteraf heeft onze Golden Retrieverdame Molly, die 3 1/2 jr geleden overleed, op het eind ook DM o.i.d. gehad.

Wat moet ik met die voorpoot, Kimmie261? Ik kan aan mezelf, Nina en hubbie niet verkopen dat we weer een spuit gaan halen, mocht ze vooruit gaan........ nee toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:16 



 
Profiel   

Nee, ik zou geen 2de spuit meer doen, je zou eens kunnen overleggen om Gabapentine te gaan geven, dat schijnt ook de pijnprikkel in de hersenen uit te schakelen, geloof wel dat ze dat weer in combi geven met een pijnstiller... eerst haar maar weer in de benen krijgen, maar nee, ik zou haar geen Librela meer geven, leven moet er leuker op worden en dat doet het nu niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:32 



 
Profiel   

Heb vandaag uitgebreid met een vriendin aan de foon gezeten, ze fokt. Een pupkoper van haar is dierenarts, die vermoed ook dat de Librela de DM zichtbaar heeft gemaakt. Hoe, geen idee. Ben er nu ook achter dat er hier in Den Haag een neuroloog zit, dus van de week de d.a. even een foto van de rolstoel appen en een doorverwijzing vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:30 



 
Profiel   

Ik hoop eigenljk dat het met de tijd verbeterd? Voelt ze wel iets met de voeten? Koot, ik las wel met wat graven dat bij mensen de bijwerking van Tanezumab, de humane Librela, er “paresthesia” en “pheripheral neuropathie” voor kan komen. Ik zocht op “nerve growth factor antibodies side effects”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:39 



 
Profiel   

Sinds gisteren rekt ze zich af en toe met beide achterpoten tegelijk uit, dus ergens moet er gevoel zitten, knijpen tussen de tenen ga ik zo proberen, ik laat haar nog even slapen.
De halfwaardetijd is 16 dagen, dus de werking zou vanaf morgen moeten afnemen.
Ze doet niets met de hele achterpoten/heupen, heeft geen idee dat ze die heeft (krom he, terwijl ze zich wel af en toe uitrekt, sinds gisteren). Wel lijkt ze steviger de staan op de voorpoten.
Als ik de uitgebreide bijsluiter lees, dan doet het me erg aan MRNa denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 00:21 



 
Profiel   

Dat ze nog wel beweging heeft in haar achterpoten is wel heel fijn, als dat nu de komende tijd verbeterd als die Librela uit haar systeem gaat zou helemaal goed zijn, ik hoop alleen niet dat dit toch een soort aanwakkering is van ... Hoe gaat het vandaag?

Buddy en Lotus hebben beide hun 5de prik gehad, bij Buddy was het echt nodig, ik ben een week later , dus 5 weken na de laatste prik en hij verslechterde weer op zijn voorpoot, gek he, dat je vergeet hoe mank hij daarop kan zijn, dus afgelopen weekend maar fikse pijnstiller gegeven, daarmee heeft hij zich gered, maar.... de aanlevering van Librela is nihil, ze weten ook niet wanneer er nieuwe Librela komt, zo klote, want wat als het er niet meer is...ik weet niet of we Buddy met andere medicijnen dan kunnen helpen, oa met bv gabapentine , ik ga me daar maar eens in verdiepen, en vragen of ze ook evt daarmee behandelen.. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:33 



 
Profiel   

Ze is vandaag erg krabberig met de achterpoten, ligt veel alsof ze moet jeuken (aan haar buik of flank ofzo). Dat deed ze de laatste 2 weken al, maar vandaag is dat wel erger.
Ze is vandaag wel alert maar wat meer zich neerleggend in de situatie, en dan heb ik toch liever de stronteigenwijze Nina ('t is ook nooit goed).
Net wat pyodermieplaatsen gewassen, steeds belonend met stukjes Frolic. Zometeen moet ze weer even op haar poten gezet worden en kan ze bij 't baasje gaan liggen, ik moet naar stal en bij de d.a. een kuurtje a.b. ophalen (een pyodermiebult die vorig weekend opensprong is nu ontstoken).
Verder gaat alles goed hoor (pfffff).

Kimmie261, ik denk dat dit niet meer goed komt, ze krijgt de kans maar knapt ze niet echt op dan ben ik bang dat het einde verhaal gaat zijn. Maar zover zijn we nog niet. Hopelijk eerst morgen de rolstoel.

Je moet idd even vanaf de fb groep een lijstje maken met pijnstillers en hun positieve maar ook zeker negatieve bijwerkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:37 



 
Profiel   

Kimmie heb je al eens naar galliprant gekeken? Inderdaad echt super vervelend dat de librela zo slecht leverbaar is op het moment, zeker voor de grotere honden. Wij durven er in de praktijk bijna geen nieuwe dieren op te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:14 



 
Profiel   

Hier hetzelfde verhaal, volgende week moet mijn Duitse staande ook haar prik librela krijgen. Ze hebben haar dosis opzij gehouden, de laatste. Ik hoop dat ze het nog gaan krijgen voor de volgende maanden want mijn hond doet het er wel fantastisch op. Wat is de reden dat het niet leverbaar is? Te grote vraag?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 22 [ 528 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen