Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hond fris met kouder weer, wie herkent dit?

 
Profiel   

Hallo allemaal,

De meesten van jullie zullen het wel herkennen, als de winter nadert zijn veel paarden een stuk frisser. Helemaal als ze geschoren zijn wil er wel eens plotseling een extra versnelling op zitten!

Nu herken ik ditzelfde bij mijn hond. Ik heb een bijna 3-jarige koningspoedel. De afgelopen jaren dacht ik telkens in de zomer dat ze eindelijk volwassen werd :+. Lekker rustig... Maar zodra het kouder wordt is ze onrustiger, sneller en drukker. Dit alleen buiten.
Herkennen meer mensen dit? Ze lijkt het niet zichtbaar koud te hebben, maar ze heeft natuurlijk geen ondervacht. Ik ben aan het overwegen om een jasje voor haar te kopen om te zien of dit verschil maakt.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 14:33 



 
Profiel   

Honden houden van koud weer :D temperaturen zo tussen de 0 en 10 graden zijn voor honden ideaal. Denk niet dat ze het koud heeft, gewoon wat meer energie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 14:36 



 
Profiel   

Ik heb een boerenfox. Zij heeft het in de winter, zeker met regen en koude wind sneller koud. Hiervoor heb ik een 100 grams deken van Amigo voor haar gekocht. Bij dagen met veel regen, of echte koude krijgt ze hem om.
Nu nog niet hoor. *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 14:37 



 
Profiel   

Mijn cocker is kerst 2020 heel ziek geweest.
Had het ook vreselijk koud.
Ik heb toen een jas voor hem gekocht.

Als we buiten zijn geweest en het is nat droog ik hem goed af.
En soms trek ik hem een badjas aan om sneller te drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:10 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Honden houden van koud weer :D temperaturen zo tussen de 0 en 10 graden zijn voor honden ideaal. Denk niet dat ze het koud heeft, gewoon wat meer energie :D

Lang niet alle honden hoor…

Mijn ridgebacks hebben het snel koud en de jongste is idd druk en schieterig als ze het koud heeft.
En dat is eigenlijk onder de 10 graden al.
Maar met een dekentje en als het echt koud is, trui aan, zijn ze helemaal content.
Ze kunnen bij mij kiezen of ze binnen of buiten zijn en zonder deken komen ze niet buiten, met deken zijn ze in de winter net zoveel buiten als in de zomer.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:16 



 
Profiel   

Ja hoor, onder de 10 graden gaan hier de sweaters en BOT jassen gaan. Ook om blessures te voorkomen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:30 



 
Profiel   

Echt kortharige vachten met weinig ondervacht kan ik me inderdaad wat bij voorstellen. Ik vind het bij een poedel wat lastiger inschatten, hoewel ik zomers wel verschil merk als korter of langer in het haar staat. Iemand nog tips voor een jasje voor een ranke hond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:43 



 
Profiel   

Ik ben erg weg van de bucas dekens en hoor dat ook in mn omgeving, ook bij kleinere en smallere honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:44 



 
Profiel   

Hier ook een poedel.
Een echte binnenhond, bij nat weer gaat hij niet graag buiten.

Ik scheer hem tevens altijd kort (behalve de pluimstaart, oren en kuif die blijven lang).
Hij is gewend van binnen te zitten dus heeft het ook sneller koud. Echter, hij slaapt op mijn slaapkamer, heb daar geen verwarming opstaan (ook 's winters niet en raam staat open) ondanks het dus kouder is' s nachts op de kamer wil hij niet onder een dekentje liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 18:04 



 
Profiel   

Ik heb net een Bucas Therapy gekocht voor mijn 10-jarige slanke hond. Vrij lange rug en een redelijk diepe borstkas. Ik vind de pasvorm erg mooi :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 18:06 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Hier ook een poedel.
Een echte binnenhond, bij nat weer gaat hij niet graag buiten.

Ik scheer hem tevens altijd kort (behalve de pluimstaart, oren en kuif die blijven lang).
Hij is gewend van binnen te zitten dus heeft het ook sneller koud. Echter, hij slaapt op mijn slaapkamer, heb daar geen verwarming opstaan (ook 's winters niet en raam staat open) ondanks het dus kouder is' s nachts op de kamer wil hij niet onder een dekentje liggen.


Mijn hond gaat graag naar buiten en geeft ook niet om regen. Het is enkel het gedrag dat me opvalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:11 



 
Profiel   

Had een laso apso te logeren, het diertje leefde op bij sneeuw, helemaal door het dolle heen. Toen de volgende dag de sneeuw al gesmolten was, was ze helemaal teleurgesteld.
Maar heel veel honden zijn, net als paarden, frisser als het koud is, en rennen graag. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:16 



 
Profiel   

Als ze het echt koud had zou ze ook niet graag buiten komen.
Bij kouder weer, en zeker als het vriest zijn alle geuren buiten ook versterkt. Dat kan sommige honden triggeren.
Plus dat ze het ook gewoon minder snel warm hebben en dus meer kunnen rennen zonder moe te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:21 



 
Profiel   

Het veel willen rennen doet ze inderdaad. Maar ze is in zijn algemeenheid ook onrustiger, eerder geprikkeld door van alles en nog wat. Thuis is ze net als anders, lui :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:25 



 
Profiel   

Thioro schreef
Als ze het echt koud had zou ze ook niet graag buiten komen.
Bij kouder weer, en zeker als het vriest zijn alle geuren buiten ook versterkt. Dat kan sommige honden triggeren.
Plus dat ze het ook gewoon minder snel warm hebben en dus meer kunnen rennen zonder moe te worden.


Mijn whippet x terriër gaat even graag naar buiten als het koud is, maar staat daar dan wel te trillen op haar pootjes :brr: Dus dat gaat zeker niet voor elke hond op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:25 



 
Profiel   

xx_Irisje schreef
Avalanche81 schreef
Honden houden van koud weer :D temperaturen zo tussen de 0 en 10 graden zijn voor honden ideaal. Denk niet dat ze het koud heeft, gewoon wat meer energie :D

Lang niet alle honden hoor…

Mijn ridgebacks hebben het snel koud en de jongste is idd druk en schieterig als ze het koud heeft.
En dat is eigenlijk onder de 10 graden al.
Maar met een dekentje en als het echt koud is, trui aan, zijn ze helemaal content.
Ze kunnen bij mij kiezen of ze binnen of buiten zijn en zonder deken komen ze niet buiten, met deken zijn ze in de winter net zoveel buiten als in de zomer.


[ [url=m/qYIQub.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn ridgeback heeft dus echt exact hetzelfde. Die doe je nu echt geen plezier met buiten zijn.
Wandelen prima, maar verder noway, die ligt liever voor de kachel onder een plaid.

Ik zat ook al te kijken naar een deken of iets in die trant, wat voor maat dragen de jouwe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:32 



 
Profiel   

Mijn rottie had ook lekker een recuptex op in de herfst, winter of koude/natte dagen. Ze had vele gezondheidsproblemen en het hielp zeker. Erg te spreken over de deken!
(Ze was hier inderdaad niet fit en is in de nacht helaas overleden. Kan even geen andere vinden )
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:34 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Mijn middenslag poedel had 2 soorten kleding. Ze had één Perus Pomppa ( https://www.dogsportshop.nl/a-57530769/ ... escription ) en 3 Jumppa Pomppa ( https://www.dogsportshop.nl/a-57530857/ ... escription ).

Zonder de Jumppa's was ze in de winter niet op gewicht te houden. Ze at niet genoeg om in het (vrij koude) huis zichzelf op temperatuur te houden zonder daarvoor veel extra energie te moeten verbruiken.

Noa bibberde eigenlijk nooit, maar toch knapte ze wel degelijk ook qua gedrag op door haar op tijd een jas aan te doen buiten.

Ik had de Jumppa in 2 maten zodat ze met verschillende vachtlengtes altijd een mooi passend model had. De Perus zou ze eigenlijk ook in twee maten krijgen, ik had nu de grootste van de 2 zodat hij ook over haar Jumppa kon, maar dat is er nooit van gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:41 



 
Profiel   

Mizora; hoe was het gedrag van jouw hond zonder deken t.o.v. met deken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:06 



 
Profiel   

Meer ontspannen. Wel gewoon rennen, maar meer de tijd nemen om te snuffelen en stil staan minder irritant vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:14 



 
Profiel   

Hier ook een poedel. Wat je in de OP omschrijft, is hier het eerste teken dat hij het koud heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:14 



 
Profiel   

Mizora en silverdapple, interessant! Ik ga morgen voor een dekje shoppen! Ze is een paar weken geleden vrij kort geschoren (niet extreem,maar praktisch kort omdat ik een blessure heb, zo heb ik minder werk van de vacht met de nattigheid). En sindsdien ook echt fris. Ik hoop dat haar gedrag verbetert en we weer meer ontspannen kunnen wandelen, ik ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:20 



 
Profiel   

HorseChica schreef
xx_Irisje schreef
Lang niet alle honden hoor…

Mijn ridgebacks hebben het snel koud en de jongste is idd druk en schieterig als ze het koud heeft.
En dat is eigenlijk onder de 10 graden al.
Maar met een dekentje en als het echt koud is, trui aan, zijn ze helemaal content.
Ze kunnen bij mij kiezen of ze binnen of buiten zijn en zonder deken komen ze niet buiten, met deken zijn ze in de winter net zoveel buiten als in de zomer.


[ [url=m/qYIQub.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn ridgeback heeft dus echt exact hetzelfde. Die doe je nu echt geen plezier met buiten zijn.
Wandelen prima, maar verder noway, die ligt liever voor de kachel onder een plaid.

Ik zat ook al te kijken naar een deken of iets in die trant, wat voor maat dragen de jouwe?


Mijn kleinere, van 34 kilo, een 65 en de grotere, 38 kilo, een 70cm
Het zijn wel teven, ik weet niet of je een reu of teef hebt?
Ze zijn echt zoveel blijer sinds ze hun jassen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:48 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Mizora en silverdapple, interessant! Ik ga morgen voor een dekje shoppen! Ze is een paar weken geleden vrij kort geschoren (niet extreem,maar praktisch kort omdat ik een blessure heb, zo heb ik minder werk van de vacht met de nattigheid). En sindsdien ook echt fris. Ik hoop dat haar gedrag verbetert en we weer meer ontspannen kunnen wandelen, ik ben heel benieuwd!

Net als Mizora heb ik ook een jas van Pomppa, de Toppa (de allerwarmste), het is een duur merk maar de pasvorm is goed en de kwaliteit echt super! Dus het overwegen waard als je later iets warmers nodig hebt of meteen een goede jas wil aanschaffen.

Mijn hond wordt ook kort geknipt, maar ik merk geen verschil tussen korte vacht en lange vacht (6 weken tussentijd). Zijn gedrag verbetert wel meteen met jas t.o.v. zonder jas als het koud is buiten. :j Binnenshuis heeft hij nergens last van, ik trek hem buiten een jas aan zodra ik het zelf te koud vind zonder ongevoerde jas, vanaf dat punt duurt het nooit lang meer voordat het weer echt te koud wordt voor Bo en dat wacht ik niet meer af.

Oh en misschien grappig om te weten, bij het zien van zijn jas wordt Bo helemaal enthousiast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 23:12 



 
Profiel   

silverdapple schreef
Anna79 schreef
Mizora en silverdapple, interessant! Ik ga morgen voor een dekje shoppen! Ze is een paar weken geleden vrij kort geschoren (niet extreem,maar praktisch kort omdat ik een blessure heb, zo heb ik minder werk van de vacht met de nattigheid). En sindsdien ook echt fris. Ik hoop dat haar gedrag verbetert en we weer meer ontspannen kunnen wandelen, ik ben heel benieuwd!

Net als Mizora heb ik ook een jas van Pomppa, de Toppa (de allerwarmste), het is een duur merk maar de pasvorm is goed en de kwaliteit echt super! Dus het overwegen waard als je later iets warmers nodig hebt of meteen een goede jas wil aanschaffen.

Mijn hond wordt ook kort geknipt, maar ik merk geen verschil tussen korte vacht en lange vacht (6 weken tussentijd). Zijn gedrag verbetert wel meteen met jas t.o.v. zonder jas als het koud is buiten. :j Binnenshuis heeft hij nergens last van, ik trek hem buiten een jas aan zodra ik het zelf te koud vind zonder ongevoerde jas, vanaf dat punt duurt het nooit lang meer voordat het weer echt te koud wordt voor Bo en dat wacht ik niet meer af.

Oh en misschien grappig om te weten, bij het zien van zijn jas wordt Bo helemaal enthousiast.


Ik ga het proberen! Voor nu krijgt ze eerst haar regenjas aan. Die zit niet zo mooi, maar zolang ik niks heb is het oké. Ze heeft een vreselijke hekel aan alles wat om haar lijf gaat, dus ik denk niet dat ze zal staan te springen :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 09:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen