Zorgen om pootje van hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 03:40

Hoihoi,

Ik maak me heel erg zorgen om het pootje van mijn hond.. 29/30 (Nacht) Oktober sprong hij van de bank af, meteen hoorden we een knak/tik en stond hij op 3 poten. Hij piepte niet, maar bewoog niet meer en hield zijn pootje helemaal omhoog. Mijn moeder tilde hem op, we zagen niks aan zijn pootje en hij gaf ook echt geen kik op voelen, maar de eerste passen liep hij op 3 poten. Na een paar passen werd dat beter en liep hij wankel en wat mank, maar wel op 4 poten.

De volgende ochtend hebben we de dierenarts gebeld. Toen likte hij ook steeds aan zijn pootje, piepte als onze andere hond tegen hem aan liep, was het roder en ik zag een soort gedroogd bloed bij zijn nagel. Dacht ik.. Want de dierenarts zei niks te zien. Hij heeft zijn poten helemaal bevoeld, niks te merken. Wel zag hij idd dat hij met lopen dat pootje ontziet. Dus wss gewoon verzwikt en zou snel weer over zijn. Wel pijnstiller meegekregen, Carporal tabletjes dacht ik.

Dat ging idd snel beter. Tot eergisteren. Hij huppelt weer een beetje als hij harder loopt en springt steeds minder zelf op de bank. Toch rustiger aan doen dacht ik..

Maar nou ligt hij bij mij op bed en zat hij weer aan zijn pootje te likken en nu zie ik dit;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik sta dus zeker morgen weer met hem bij de dierenarts op de stoep.. Maar iemand die dit herkent? Maak me best wel zorgen... Gimli is 13 jaar, heeft een hartruisje, als jonge hond meerdere operaties gehad nadat hij is aangereden en zijn kaak brak, ondertussen heeft 'ie amper tanden meer..


Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 05:55

Die nagels zijn wel erg lang... Knip ze eens of laat ze eens knippen!

Ik ben geen dierenarts! Maar mij lijkt dat zijn nagel toen een klao gehad heeft. Dit kan heel simpel opnte lossen zijn door de nagel er volledig uit te laten trekken. Dan stopt de irritatie en kan er een nieuwe groeien.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 07:54

Het lijkt er inderdaad op dat zijn nagel 'geknakt' is.
Hier zal de DA wel wat mee kunnen. Wat een schattig hondje trouwens <3

Lunameyza

Berichten: 547
Geregistreerd: 14-06-15

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 08:23

Als ik naar de verdikking kijk bij het kussentje dan lijkt het op wat mijn hond een jaar geleden had, was een abces wat hem ook veel pijn deed. Dus dierenarts opengemaakt en ging daarna al snel beter :) Hopelijk valt het ook mee voor jouw hondje :)

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:26

Chapeau2002 schreef:
Het lijkt er inderdaad op dat zijn nagel 'geknakt' is.
Hier zal de DA wel wat mee kunnen. Wat een schattig hondje trouwens <3

Dit lijkt mij ook .Inderdaad een schattig hondje!Heeft de DA die nagel niet gezien?

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 22:56

Ik twijfelde nog of ik dat erbij moest zetten, maar Gimli heeft zijn hele leven al hele ronde nagels, waarbij het leven erg ver naar voren zit. Ik slijp ze elke 2 weken. 30 Oktober heeft de dierenarts ze geprobeert te knippen, toen kon er maar een heel klein stukje vanaf. Vandaag zei hij weer dat zijn nagels lang waren, maargoed hij wist ook dat hij ze zelf kort geleden nog geknipt had en heeft nog gekeken of hij er nog meer af kon halen, maar niet dus.


De nagel blijkt los te zitten en is ontstoken. Vorige keer zag hij er niets aan en zat de nagel wel vast. De nagel zit aan de bovenkant nog vast, waardoor hij er nu nog niet af kon. Vor nu moest ik hem maar gewoon laten knagen aan z'n teen in de hoop dat het ervoor zorgt dat hij er snel af valt. Zo niet dan gaan ze hem er af halen.

Heb Clindoral, AB meegekregen. En verder door gaan met de pijnstilling.


En bedankt, het is ook echt een lieverd <3 Ben zo gek op hem <3

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:40

Je zou het pootje van je hond nog paar keer per dag in een soda badje kunnen doen. Reinigt en weekt het een beetje.
Veel succes ermee en hopelijk snel opgeknapt <3

thequeensmum
Berichten: 3528
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:25

Ach wat sneu. Ben absoluut een leek, maar mijn gevoel zegt wel: haal die nagel er in godsnaam af dierenarts. Lijkt me geen prettig verhaal voor de hond nu ondanks AB en pijnstilling.
Heel veel sterkte en dikke knuffel voor de patiënt

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:33

Oh wat een advies maar gewoon laten knagen. Ik zou dan ook weken dan is de nagel al wat zachter.
Pijnlijk hoor zo'n nagel, geef hem maar veel kusjes en knuffels xoxo

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:34

Oei, ik snap ook niet goed waarom de dierenarts het nageltje er niet af haalt. Mijn hond heeft al meermaals zijn nagel gebroken en als hij er nog deels aan hing, werd ie meteen verwijderd door de dierenarts. 2 tot 3 dagen een verbandje en dat was het dan ook. Geen AB, geen ontstekingsremmers en het is allemaal goed gekomen...
Beterschap voor je hond!

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:58

Als mijn hond een plekje op zijn poot heeft waar hij vanaf moet blijven dan trek ik hem een babysok aan.
Blijft niet de hele dag zitten. Maar helpt beter dan dat er niks omheen zit.

Sterkte.

BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:00

Zou toch even een andere da contacteren.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:04

Ik zou ook echt dat nageltje laten verwijderen, ben ook gewend dag een da dat ook doet als geg zo los stuk en pijnlijk is.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:31

Ik zou die nagel meteen laten verwijderen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:10

Ik wil je niet onnodig ongerust maken maar wel erop attenderen dat botkanker in de tenen er ook vaak zo uitziet. Acht de kans klein hoor omdat het na een sprong is ontstaan, maar het zou zonde zijn als het wel botkanker is en onopgemerkt zou blijven.

Sterkte met de klein mup :(:)

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:48

Tinkermuts schreef:
Ik zou ook echt dat nageltje laten verwijderen, ben ook gewend dag een da dat ook doet als geg zo los stuk en pijnlijk is.



Een ouder hondje met een hartruis wil je liever niet onder narcose hebben :n .
Als het met pijnstilling en antibiotica goed te doen is voor je hondje zou ik rustig even afwachten.

xSCWx
Berichten: 7059
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:00

Zo’n nagel verwijderen ze zonder narcose… Snel en hard trekken dan is hij er zo uit. Zielig ja, maar wel de beste oplossing - ook in deze situatie zou ik denken (maar ik krijg al de rillingen over mijn rug als ik er aan denk).

thequeensmum
Berichten: 3528
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:37

Jasmijn159 schreef:
Tinkermuts schreef:
Ik zou ook echt dat nageltje laten verwijderen, ben ook gewend dag een da dat ook doet als geg zo los stuk en pijnlijk is.



Een ouder hondje met een hartruis wil je liever niet onder narcose hebben :n .
Als het met pijnstilling en antibiotica goed te doen is voor je hondje zou ik rustig even afwachten.


Kan toch onder plaatselijke verdoving al dan niet met klein roesje

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:44

xSCWx schreef:
Zo’n nagel verwijderen ze zonder narcose… Snel en hard trekken dan is hij er zo uit. Zielig ja, maar wel de beste oplossing - ook in deze situatie zou ik denken (maar ik krijg al de rillingen over mijn rug als ik er aan denk).

:oo
Nee joh… huidige medische zorg voor (huis)dieren heeft deze middeleeuwse praktijken onnodig gemaakt hoor! Ook voor oudere dieren die iets mankeren.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 06:16

Jasmijn159 schreef:
Tinkermuts schreef:
Ik zou ook echt dat nageltje laten verwijderen, ben ook gewend dag een da dat ook doet als geg zo los stuk en pijnlijk is.



Een ouder hondje met een hartruis wil je liever niet onder narcose hebben :n .
Als het met pijnstilling en antibiotica goed te doen is voor je hondje zou ik rustig even afwachten.


Ik vroeg me al af waar ik narcose geschreven had.....

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:07

Hoe gaat het met zijn nageltje?

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:16

xSCWx schreef:
Zo’n nagel verwijderen ze zonder narcose… Snel en hard trekken dan is hij er zo uit. Zielig ja, maar wel de beste oplossing - ook in deze situatie zou ik denken (maar ik krijg al de rillingen over mijn rug als ik er aan denk).

Nee zeg. Nagels zijn heel gevoelig! Daarbij denk ik dat je de hond de volgende keer niet meer bij de DA naarbinnen krijgt na zo'n behandeling!

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:02

truus1957 schreef:
Jasmijn159 schreef:

Een ouder hondje met een hartruis wil je liever niet onder narcose hebben :n .
Als het met pijnstilling en antibiotica goed te doen is voor je hondje zou ik rustig even afwachten.


Kan toch onder plaatselijke verdoving al dan niet met klein roesje


Een klein roesje is net zo'n belasting voor het hart :(:)

thequeensmum
Berichten: 3528
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Zorgen om pootje van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:27

Mij is voorafgaand aan mijn heupoperatie verteld dat een roesje minder belastend is voor hart en longen, maar wellicht bij dieren anders?

Ben inmiddels wel erg benieuwd hoe het met de patiënt gaat

Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:01

Mochten er problemen blijven met zijn nagels, google dan ook eens op Symmetrische Lupoide Onychodystrofie (SLO).
Bij veel dierenartsen onbekend waardoor het vaak niet direct genoemd wordt.