Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 17 [ 409 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wandelen met asielhonden

 
Profiel   

Kwispel is vandaag naar een nieuw huisje gegaan. Mensen hadden vanmorgen voor de 3e keer met hem gewandeld en de klik was er nog steeds dus is hij met hen meegegaan. Super fijn.

Ik heb vandaag 7 km gewandeld met Lola. Een Engelse Bull van ongeveer 8 jaar oud.
Haar eigenaar heeft afstand van haar gedaan. Hij had haar sinds ze 4 jaar oud was. Maar hij is net gescheiden en heeft een hele drukke baan waardoor hij nooit thuis is en Lola niet de aandacht meer kreeg die ze verdient.
Ik denk dat ze zo een ander plekje heeft want het is een ontzettend lieve dame. Ze loopt lekker enthousiast mee. Ze zou prima los kunnen lopen want ze loopt maar maximaal een klein stukje voor je uit en zoekt dan weer contact. Luistert verder ook goed.
Ik vond haar wippende gestippelde oren zo grappig.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 17:50 



 
Profiel   

Wat fantastisch voor Kwispel. Bulldoggen zijn niet mijn ras, maar deze ziet er echt wel lief uit. Triest dat haar baasje haar moest afstaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:01 



 
Profiel   

Wat fijn van Kwispel en wat een leuke bull

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:03 



 
Profiel   

Geen bullen fan maar wauw Lola is nu zo'n hondje wat aanspreekt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:23 



 
Profiel   

Ben het even kwijt maar welk asiel is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:38 



 
Profiel   

Ik ben zelf ook meestal niet gecharmeerd van bullen. Maar wel van Lola haha.

Het asiel is de ark in Harderwijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:44 



 
Profiel   

Ik hou niet van bullen, maar het verhaal van Lola en hoe ze is qua gedrag is echt top. Moet haast wel dat ze snel een ander goed huisje heeft <3

Wat fijn dat Kwispel een huisje heeft gevonden +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:54 



 
Profiel   

Lola is prachtig <3 straalt ook veel vriendelijkheid uit!

Fijn dat Kwispel een huisje heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 20:49 



 
Profiel   

Wat leuk, ik volg! Word hier zo blij van, wat heerlijk dat jullie dit doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 21:18 



 
Profiel   

Wat ontzettend tof dat jullie dit doen! Die honden genieten er echt van! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 21:27 



 
Profiel   

Door omstandigheden is het de afgelopen tijd niet gelukt om met honden te wandelen helaas.
Maar ik zie net op de site dat Mambo weer is teruggebracht. Ben er een beetje van slag van. Zo sneu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 08:26 



 
Profiel   

wat ontzettend jammer het lijkt me echt zo’n leuke hond.
Hij zou hier prima zijn ei kwijt kunnen op de boerderij maar 3 honden vind ik echt te veel.
Hopelijk komt er snel een geschikt baasje voor Mambo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 14:45 



 
Profiel   

Oh hemel, ik moet me zó inhouden om hem niet te adopteren... Maar dat is simpelweg sneu, zo'n hond in een appartement. Het is wél echt 100% mijn type en dat consequent trainen zal geen probleem zijn. Maar het welzijn van het beestje gaat boven mijn gemis van een hond in mijn leven (helaas, zou ik bijna zeggen...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:46 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Door omstandigheden is het de afgelopen tijd niet gelukt om met honden te wandelen helaas.
Maar ik zie net op de site dat Mambo weer is teruggebracht. Ben er een beetje van slag van. Zo sneu.


Oh wat jammer! Ook ik sta eigenlijk te popelen, zo'n toffe hond! Maar zal geen match zijn met mijn reu, en ik mag van mezelf ook geen derde hond :=
De arme schat wordt van al dat verhuizen natuurlijk niet rustiger -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 18:12 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Oh hemel, ik moet me zó inhouden om hem niet te adopteren... Maar dat is simpelweg sneu, zo'n hond in een appartement. Het is wél echt 100% mijn type en dat consequent trainen zal geen probleem zijn. Maar het welzijn van het beestje gaat boven mijn gemis van een hond in mijn leven (helaas, zou ik bijna zeggen...)



Hoezo sneu? Er zijn wel meer mensen met een grotere hond in een appartement. Hier zelf ruim 10 jaar een herder in een appartement gehad. Als ik weg ging ging ze naar m'n ouders met tuin. Als je er maar vaak genoeg mee weg kan en ze meer kan bieden dan alleen binnen of op een balkon liggen (dagelijks bos, speelweide, lange wandelingen, kynologenclub etc). Dan is er naar mijn idee niks mis mee, sneu of zieligs aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 19:19 



 
Profiel   

Bravura schreef
VuurVleugels schreef
Oh hemel, ik moet me zó inhouden om hem niet te adopteren... Maar dat is simpelweg sneu, zo'n hond in een appartement. Het is wél echt 100% mijn type en dat consequent trainen zal geen probleem zijn. Maar het welzijn van het beestje gaat boven mijn gemis van een hond in mijn leven (helaas, zou ik bijna zeggen...)



Hoezo sneu? Er zijn wel meer mensen met een grotere hond in een appartement. Hier zelf ruim 10 jaar een herder in een appartement gehad. Als ik weg ging ging ze naar m'n ouders met tuin. Als je er maar vaak genoeg mee weg kan en ze meer kan bieden dan alleen binnen of op een balkon liggen (dagelijks bos, speelweide, lange wandelingen, kynologenclub etc). Dan is er naar mijn idee niks mis mee, sneu of zieligs aan.


Ja is ook wel zo en ik ken ook goede verhalen hoor! Maar héél vaak komt het neer op een grote hond in een appartementje wat dan 3 kwartier per dag buiten komt... Hooguit een uur. Ja, dat vind ik echt dierenmishandeling. Daarnaast is mijn huisje gewoon écht te klein, het is maar 40 m2, en ik ben overdag weg naar college. En Mambo lijkt me bij uitstek een hond die een grote tuin nodig heeft, zeker op de dagen dat lang lopen geen optie is! Ik heb overigens wel een tuintje, maar die zit niet direct aan mijn huis vast (want ik zit op de bovenverdieping van een rijtjeshuis) dus dat is geen kwestie van de deur openzetten en laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 19:50 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Oh hemel, ik moet me zó inhouden om hem niet te adopteren... Maar dat is simpelweg sneu, zo'n hond in een appartement. Het is wél echt 100% mijn type en dat consequent trainen zal geen probleem zijn. Maar het welzijn van het beestje gaat boven mijn gemis van een hond in mijn leven (helaas, zou ik bijna zeggen...)


Zou ik ook niet sneu vinden. Alles valt of staat met beweging en voldoende uitdaging. Sommige honden op hebben het bij een baasje op een appartement beter dan bij een ander baasje die ruim woont maar niets met de hond doet.
Mijn hond heeft de eerste twee jaar van zijn leven ook op een appartement gewoond en ik heb absoluut geen ongelukkige hond gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 20:13 



 
Profiel   

Like I said... Het kan ook zeker goed gaan. Maar meestal helaas niet. Plus dat ik Mambo zelf niet kan bieden wat hij nodig heeft, want ik ben elke dag 4-12 uur weg vanwege colleges en andere verplichtingen. Dat vind ik gewoon niet eerlijk naar een hond. En of je dan in een appartementje of in een landhuis woont maakt me eigenlijk niet eens echt uit dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 21:21 



 
Profiel   

Oh nee, dat ben ik met je eens. Dat is te lang. Ik houd zelf maximaal 6 uur alleen aan, en dan ook echt maar één dag in de week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 22:03 



 
Profiel   

Renee1991 schreef
Oh nee, dat ben ik met je eens. Dat is te lang. Ik houd zelf maximaal 6 uur alleen aan, en dan ook echt maar één dag in de week.


Precies. Lijkt me een goede!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 22:15 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Ja is ook wel zo en ik ken ook goede verhalen hoor! Maar héél vaak komt het neer op een grote hond in een appartementje wat dan 3 kwartier per dag buiten komt... Hooguit een uur. Ja, dat vind ik echt dierenmishandeling. Daarnaast is mijn huisje gewoon écht te klein, het is maar 40 m2, en ik ben overdag weg naar college. En Mambo lijkt me bij uitstek een hond die een grote tuin nodig heeft, zeker op de dagen dat lang lopen geen optie is! Ik heb overigens wel een tuintje, maar die zit niet direct aan mijn huis vast (want ik zit op de bovenverdieping van een rijtjeshuis) dus dat is geen kwestie van de deur openzetten en laten gaan.


Ik ben van mening dat voor elke jonge, gezonde hond, maar zeker voor een type als Mambo, "dagen dat lang lopen geen optie is" een no-go is.
Ja, drie dagen in het jaar, bij hoge uitzondering misschien. Maar een hond verdient elke dag een lange wandeling. Drie uur per dag, waarvan een groot deel los, is wel de minimale standaard wat mij betreft.
En een huisje van 40m2 maakt dan weinig uit. Heb zelf jarenlang twee grote honden gehad op 50m2. Ik had wel een tuin, en ik vind een tuin superfijn, maar het is in principe alleen een bonus bovenop de wandelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 23:01 



 
Profiel   

Nikass schreef
VuurVleugels schreef
Ja is ook wel zo en ik ken ook goede verhalen hoor! Maar héél vaak komt het neer op een grote hond in een appartementje wat dan 3 kwartier per dag buiten komt... Hooguit een uur. Ja, dat vind ik echt dierenmishandeling. Daarnaast is mijn huisje gewoon écht te klein, het is maar 40 m2, en ik ben overdag weg naar college. En Mambo lijkt me bij uitstek een hond die een grote tuin nodig heeft, zeker op de dagen dat lang lopen geen optie is! Ik heb overigens wel een tuintje, maar die zit niet direct aan mijn huis vast (want ik zit op de bovenverdieping van een rijtjeshuis) dus dat is geen kwestie van de deur openzetten en laten gaan.


Ik ben van mening dat voor elke jonge, gezonde hond, maar zeker voor een type als Mambo, "dagen dat lang lopen geen optie is" een no-go is.
Ja, drie dagen in het jaar, bij hoge uitzondering misschien. Maar een hond verdient elke dag een lange wandeling. Drie uur per dag, waarvan een groot deel los, is wel de minimale standaard wat mij betreft.
En een huisje van 40m2 maakt dan weinig uit. Heb zelf jarenlang twee grote honden gehad op 50m2. Ik had wel een tuin, en ik vind een tuin superfijn, maar het is in principe alleen een bonus bovenop de wandelingen.


Het klinkt alsof je het niet met me eens bent, maar ik denk juist dat we dingen hetzelfde zien. Alleen ik zie een dag waarin lang lopen geen optie is als een dag met maar 2-3 uur wandeltijd. Lekker lang lopen is minstens 4-5 uur, voor mij. En dat kan ik een hond niet bieden nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 23:06 



 
Profiel   

Je hebt gelijk, ik denk dat we het eens zijn. Behalve dat ik me niet zo druk maak om de afmeting van een woning, en ook niet de ervaring heb dat mensen in een appartement meestal minder lopen. Ik zie juist vooral de gezinnen met een ruim huis met tuin, die het altijd druk druk druk hebben en de hond zit veel te vaak en veel te lang in de bench.
Maar ik ben het zeker met je eens dat als je weinig tijd hebt, veel van huis bent en niet veel kan wandelen, dat je dan beter niet aan een hond kan beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 23:09 



 
Profiel   

Nikass schreef
Je hebt gelijk, ik denk dat we het eens zijn. Behalve dat ik me niet zo druk maak om de afmeting van een woning, en ook niet de ervaring heb dat mensen in een appartement meestal minder lopen. Ik zie juist vooral de gezinnen met een ruim huis met tuin, die het altijd druk druk druk hebben en de hond zit veel te vaak en veel te lang in de bench.
Maar ik ben het zeker met je eens dat als je weinig tijd hebt, veel van huis bent en niet veel kan wandelen, dat je dan beter niet aan een hond kan beginnen.


Misschien heb ik dan vooral de verkeerde appartement bewoners in mijn omgeving ;) Want oh man, de mensen waar jij het over hebt in de grote huizen ken ik ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 23:19 



 
Profiel   

Oh nou daar vind ik dan weer niks mis mee hoor, een hond die de hele dag door een grote tuin kan rennen en doen, en waar dan nauwelijks mee gewandeld wordt...vind ik niet zielig :) Zo hebben mijn ouders altijd honden gehad en die vermaakten zich prima. Gaan wandelen / naar het strand was dan echt een uitje maar absoluut geen dagelijkse kost.

Maar er was wel vrijwel altijd iemand thuis en bench daar deden we sowieso niet aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 06:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 17 [ 409 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen