Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sterilisatie poes gereduceerd tarief

 
Profiel   

Misschien weet iemand hier of er een mogelijkheid is voor het steriliseren van een poes tegen gereduceerd tarief.

Wij hebben een stuk grond wat we huren voor de paarden en sinds half augustus loopt daar een poes. Ze was toen echt heel klein nog, ik gok een week of 6, op zoek gegaan naar een mama en/of meer kittens, maar niet te vinden. We hadden nog een oude kalverhut staan en daar zijn hebben we een mandje, brokjes en water ingezet. Daar maakte ze sindsdien gebruik van. Sinds 3 weken zat ze vaker in de schuur in de hooiopslag, dus daar ook een voerplekje gemaakt. Ze was al die tijd niet te benaderen tot een meter of 5. De laatste anderhalve week gaat het ineens heel snel en zoekt ze ons op als we op stal zijn. Er kan nu zelfs heel voorzichtig geaaid worden. Wat wij zo kunnen zien aan haar achterkant gaat het dus om een poes. We willen haar dus graag laten helpen aangezien er al genoeg katten zijn die een baasje zoeken, zijn ook bereid die kosten te dragen, maar we willen kijken of het wat goedkoper kan dan bij onze eigen dierenarts. We willen haar niet als huiskat aangezien we al meerdere katten hebben, dus ze zal zolang ze zelf blijft een stalkat worden. Heeft er iemand een idee of er stichtingen of iets dergelijks zijn die hiervoor met korting werken? Wij zitten in de omgeving van Zutphen en willen tot ongeveer een half uurtje rijden evt.

Alvast bedankt.


Laatst bijgewerkt door Gambler21 op 11-12-21 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:05 



 
Profiel   

Kun je haar dan niet beter naar het asiel brengen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:06 



 
Profiel   

Ik heb in maart mijn katten laten helpen. Dan is er een actie (van ik dacht de dierenbescherming) om te chippen en steriliseren tegen gereduceerd tarief. Weet niet of dat ieder jaar zo is

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:09 



 
Profiel   

Upendo, daar hebben wij ook heel even aan gedacht, maar ik denk dat zo een buitenkat die zoveel vrijheid is gewend ook niet heel happy zal worden in het asiel en dan is het maar afwachten hoe lang ze daar zit. Ik denk dat ze als stalkat een prima leven krijgt, ze krijgt eten/water, kan droog liggen en zal medische zorg krijgen als dat nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:10 



 
Profiel   

Dank nimbletje, ik zal eens informeren bij de dierenbescherming, al willen we eigenlijk niet wachten tot maart, aangezien we schatten dat ze ongeveer van eind juni/begin juli zal zijn en ze in maart dus als ruim geslachtsrijp is.

Ze word trouwens sowieso geholpen hoor, ook als we gewoon volle pond moeten betalen bij onze eigen dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:13 



 
Profiel   

Sommige gemeentes doen wilde katten steriliseren en weer terug zetten, dus wellicht eens bij je gemeente informeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:15 



 
Profiel   

dierenbescherming weet miss wel iets, en miss heb je nog een plekje voor poesje/kat van hun. Ze hebben altijd wel een groepje zitten dat niet in huis geplaatst kan worden, nog semi wild. Ik weet dat dat juist dieren zijn waar ze bijna geen plekken voor kunnen vinden om onder toezicht geplaatst te worden. Dus miss voorstel, die van jullie steriliseren en een herplaatser mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:17 



 
Profiel   

Ik kon wilde katten laten vangen door de DB dan werden ze geholpen, oor afgeknipt en weer terug geplaatst. Kostte 50€ per vangkooi/kat. Omdat ik er veel had wilde ze nog zakken naar €25 naar met 12+zwerfkatten die niet van mij zijn vond ik dat echt teveel. Kittens wilde ze voor niks wel hebben, die werden herplaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:22 



 
Profiel   

Je kan ook je dierenarts eens vragen of ze zo’n speciaal tarief hebben voor deze situaties

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:26 



 
Profiel   

Je kan eens rond mailen bij dierenartsen. Sommige dierenartsen vragen gewoon minder dan andere. Hier scheelde t een paar jaar geleden bijna 100,- tussen verschillende klinieken. En deze hebben t netjes gedaan. Heb specifiek gevraagd om t te doen als zwerver. Dus oplosbare hechtingen enzo dat je niet meer terug hoeft(ging on een ex buitenkat niet tam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:42 



 
Profiel   

speurneusc schreef
dierenbescherming weet miss wel iets, en miss heb je nog een plekje voor poesje/kat van hun. Ze hebben altijd wel een groepje zitten dat niet in huis geplaatst kan worden, nog semi wild. Ik weet dat dat juist dieren zijn waar ze bijna geen plekken voor kunnen vinden om onder toezicht geplaatst te worden. Dus miss voorstel, die van jullie steriliseren en een herplaatser mee.


Dit vind ik een hele mooie oplossing als dat mogelijk is

Wilde katten vinden inderdaad heel moeilijk een plek maar hebben ook iemand nodig die ze voert en in de gaten houdt of ze ziek zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:46 



 
Profiel   

Dit valt vaak onder TNR bij de Dierenbescherming. Ze komen haar dan vangen, steriliseren haar en met een chip worden ze weer uitgezet.

Zeker als het een poes is willen ze daar vaak wel aan meewerken. Anders hebben dierenartsen rond valentijnsdag vaak acties met goedkopere sterilisatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 19:24 



 
Profiel   

De dierenambulance in zuid oost Drenthe vangt ze, steriliseert, maar zet ze niet terug. Ze gaan dan naar een asiel. Als je ze terug wil, betaal je de volle pond.
Ik heb onze twee zwervers bij mijn dierenarts laten doen. Zij doen dit voor 49,50

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:25 



 
Profiel   

Ik heb een aantal maanden geleden katten gevangen voor het asiel hier in de regio. Zij neutraliseren ze voor niks op de voorwaarde dat ze terug geplaatst kunnen worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:36 



 
Profiel   

Dank allemaal voor de tips! Ik ga even de DB benaderen maandag en kijk vanuit daar verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:38 



 
Profiel   

Rivendell schreef
De dierenambulance in zuid oost Drenthe vangt ze, steriliseert, maar zet ze niet terug. Ze gaan dan naar een asiel. Als je ze terug wil, betaal je de volle pond.
Ik heb onze twee zwervers bij mijn dierenarts laten doen. Zij doen dit voor 49,50



Bij mij in ZO Drenthe was hun beleid toch echt terugzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:40 



 
Profiel   

Ik zou ook even rondje mailen.

Eerst DB. Maar als die niet uitzetten kun je ook DA’s mailen. Mijne heeft geloof ik altijd in februari sterilisatie maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 22:45 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Ik kon wilde katten laten vangen door de DB dan werden ze geholpen, oor afgeknipt en weer terug geplaatst. Kostte 50€ per vangkooi/kat. Omdat ik er veel had wilde ze nog zakken naar €25 naar met 12+zwerfkatten die niet van mij zijn vond ik dat echt teveel. Kittens wilde ze voor niks wel hebben, die werden herplaatst.

Oor afgeknipt????

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 23:27 



 
Profiel   

Je zegt dat maart te lang duurt. Maar als ze nu 6 weken is dan moet je toch sws tot maart wachten? Vind het overigens wel super lief dat ze mag blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 23:30 



 
Profiel   

Ts schrijft dat het beestje met plusminus 6 weken bij haar rondliep zonder moeder of andere kittens in de buurt.
Maar niet te benaderen dus tot op heden, maar beestje is niet pas 6 weken oud.

Laura1987, een puntje oor afknippen is om ze te merken als gesteriliseert, zodat je zonder vangen weet hoe het zit als DB/iemand.


Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 11-12-21 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 23:32 



 
Profiel   

laura1987 schreef
belle_boef schreef
Ik kon wilde katten laten vangen door de DB dan werden ze geholpen, oor afgeknipt en weer terug geplaatst. Kostte 50€ per vangkooi/kat. Omdat ik er veel had wilde ze nog zakken naar €25 naar met 12+zwerfkatten die niet van mij zijn vond ik dat echt teveel. Kittens wilde ze voor niks wel hebben, die werden herplaatst.

Oor afgeknipt????


Een stukje van het oor. Zo is het snel te zien dat de kat al een keer gevangen is en het niet nog een keer hoeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 23:33 



 
Profiel   

laura1987 schreef
belle_boef schreef
Ik kon wilde katten laten vangen door de DB dan werden ze geholpen, oor afgeknipt en weer terug geplaatst. Kostte 50€ per vangkooi/kat. Omdat ik er veel had wilde ze nog zakken naar €25 naar met 12+zwerfkatten die niet van mij zijn vond ik dat echt teveel. Kittens wilde ze voor niks wel hebben, die werden herplaatst.

Oor afgeknipt????

Volgens mij wordt er een knipje bedoeld.
Niet het hele oor wordt afgeknipt. Maar ze knippen het oortje een klein stukje in zodat als de kat weer gevangen wordt ze weten dat die gesteriliseerd is.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 23:33 



 
Profiel   

Mocht je huidige plan niet lukken, kun je in ieder geval de tarieven opvragen bij een aantal dierenartsen. Daar zit soms behoorlijk verschil in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 23:33 



 
Profiel   

Ahha dat wist ik niet, weer wat geleerd.
Wel handig hij wilde katten inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:43 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Dit valt vaak onder TNR bij de Dierenbescherming. Ze komen haar dan vangen, steriliseren haar en met een chip worden ze weer uitgezet.

Zeker als het een poes is willen ze daar vaak wel aan meewerken. Anders hebben dierenartsen rond valentijnsdag vaak acties met goedkopere sterilisatie.


Zo gebeurt het in onze regio ook. Ze hebben het liefst dat de kat weer op dezelfde plek wordt teruggeplaatst.Het enige lastige is dat indien het een zwerfkat betreft de Gemeente “eigenaar” is en je de politie moet bellen die dan vervolgens de dierenambulance belt om een vangkooi neer te zetten. Niet elke politie agent is op de hoogte van deze regeling waardoor je een botte reactie kunt krijgen. Gewoon op een later tijdstip terugbellen is onze ervaring.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 19:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen