Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Konijntje ziek?

 
Profiel   

Reneegorka schreef
Opnieuw langs geweest. Hij heeft een groot abces onder z’n kin zitten, door een ontsteking van een wortel. Heeft antibiotica en pijnstillers, knarsetand nog steeds erg hard vd pijn, dus erg zielig om te zien. Omdat hij al oud is; willen ze het risico niet nemen om hem een narcose in te laten gaan ivm dat hij er dan niet meer uitkomt en gaan ze het niet wegsnijden en hechten. Door de medicatie moet het abces zelf slinken en weggaan. Dus even afwachten hoe hij reageert op zijn medicatie en pijnstillers.



Hoi! Ik heb mijn konijn twee jaar geleden ook laten opereren aan een abces. Ineens vanuit het niets had hij een groot abces op zijn achterpoot. Mijn konijn was toen al 7… Ik heb wel heel erg zitten twijfelen hoor. Mijn DA ging er eigenlijk gewoon vanuit dat we hem zouden laten opereren. Vond het toch wel tricky , maar uiteindelijk toch een goede beslissing geweest om hem wel te laten opereren. Hij loopt nog steeds vrolijk rond :D

Edit; hij was trouwens al 8 :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 20:34 



 

Hoe us t nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 20:18 



 
Profiel   

Ik ga met een eerdere reactie mee waarin staat dat antibiotica echt niet gaat helpen. Dat komt helemaal niet bij het abces.
Zoek een konijn deskundige dierenarts op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 01:08 



 
Profiel   

Ik ga met de eerdere reacties mee, dat antibiotica sowieso niet gaat helpen. Daarnaast is de kans dat een operatie gaat helpen ook maar heel erg klein. Omdat het een abces op een kieswortel is, is niet het abces de oorzaak van het probleem, maar het gebit. Als je zo'n operatie uit laat voeren is de kans enorm groot dat het weer terugkomt. Dierenartsen vermelden dit er meestal niet bij omdat ze op dit moment het konijn kunnen helpen. Daarom adviseer ik altijd een kaakabces nooit te opereren en is inslapen de beste keus, hoe moeilijk dat ook is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 09:22 



 
Profiel   

Je zou contact op kunnen nemen met het Wilhelmina park als je echt wil weten wat de mogelijkheden nog zijn maar,ben bang dat idd inslapen de enige optie is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 11:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen