Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Border collie puppy’s….bijna! Komen ze vannacht?

 
Profiel   

Whizz schreef
Wat een dotjes! Ik ben me aan het oriënteren op een pup. Ik merk dat ik me aangetrokken voel tot rassen van werkhonden. Dat is toeval en ik vraag me naar aanleiding van dit topic af hoe de gemiddelde dag van een gelukkige border er uit ziet. En dan bedoel ik met gelukkig dat aan de behoeften van de hond voldaan wordt. Zou je me daar wat over kunnen vertellen? (Hoeft niet als je het druk hebt)


Waarvoor wil je een werkhond? Heb je er plannen mee? Dat zou ik me afvragen :D maar zal het topic niet teveel bevuilen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:48 



 
Profiel   

@Nynkster, dat is niet persé de bedoeling! Ik kom er achter dat de honden die ik leuk vindt toevallig werkhonden blijken te zijn. Vandaar ook de vraag :D het moet passen, dat staat voorop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:52 



 
Profiel   

Maar waarom denk je dat het past? Wat zoek je in een hond wat een ander ras niet heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:54 



 
Profiel   

Dat denk ik nog niet, zo ver ben ik nog helemaal niet. Ik ben me echt nog aan het oriënteren, ik kijk naar wat me aanspreekt en zoek uit, dit is echt allereerste stadium. Ik zoek een actief type, moet houden van erop uit gaan. Verder een opgewekt ras. Kan je dat zeggen van een hond? Ik wil er wel iets mee doen, maar wat is afhankelijk van wat ook bij de hond past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 23:07 



 
Profiel   

Wat een prachtig nestje! Pappa en mamma zijn ook prachtige borders!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 23:10 



 
Profiel   

Ik heb 2 pure werkhonden en samen met vriendin roedel van 5 werkhonden. Namelijk langhaar duitse herder, duitse herder x border collie, husky, duitse herder /mechelaar /hollander en een labrador x duitse jacht terrier.

Er wordt met geen van de honden gewerkt er is met de oudsten wel gewerkt namelijk bikejoring en husky ook voor de kar en slee.

Ik ben minimaal 2 uur actief met de honden bezig. Bij goed weer lekker wandelen en de neus gebruiken of spelen met bijvoorbeeld de bal en elkaar. We doen wat leuke gehoorzaamheid dingen en bij slecht weer spelletjes in huis.
Op mijn vrije dagen gaan ze mee zodra het kan. En op werkdagen lopen we of zijn we voor mijn werktijd al uur heel actief bezig geweest. Ze doen het hier fantastisch op.

De juiste wijze is voldoende beweging geven voor specifiek jou hond. Een werkhond moet je vaak leren om ook te ontspannen. Een gemiddelde bulldog moet je leren om ook actief te zijn.

Mijn terrier staat de hele dag 'aan'. Dat wil echter niet zeggen dat ik hem dus de hele dag moet vermaken. Dan is hij aan het einde van de dag dood moe namelijk. Hem geef ik op vrije dagen altijd een time out voor minimaal 2 uur ergens rond de middag. Dan slaapt hij ook heerlijk maar uit zichzelf komt hij daar niet op tenzij ik ook 2 uur ga zitten of liggen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 09:17 



 
Profiel   

Whizz schreef
Dat denk ik nog niet, zo ver ben ik nog helemaal niet. Ik ben me echt nog aan het oriënteren, ik kijk naar wat me aanspreekt en zoek uit, dit is echt allereerste stadium. Ik zoek een actief type, moet houden van erop uit gaan. Verder een opgewekt ras. Kan je dat zeggen van een hond? Ik wil er wel iets mee doen, maar wat is afhankelijk van wat ook bij de hond past.


Daar kan ik echt zo veel rassen bij bedenken wat niet perse werkhonden zijn. Bij ons bij agility liep een poedel bijvoorbeeld heeeel goed. Die was echt gemotiveerd en liep geweldig. Zo zijn er echt tientallen rassen die wel bij die eisen passen :D kijk eens in het puppy topic rond bijvoorbeeld. Daar zitten genoeg mensen die ook actief zijn met hun hond maar niet perse een border hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 09:51 



 
Profiel   

Ik zal het topic niet langer vervuilen :D
Thanks dierenfan en Nynkster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 10:08 



 
Profiel   

Whizz schreef
Ik zal het topic niet langer vervuilen :D
Thanks dierenfan en Nynkster.

Ohw ik vind het niet erg hoor, juist goed dat je je informeert!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 11:37 



 
Profiel   

Wat een prachtig nestje! En wat krijg ik weer kriebels naar een border.Mijn eerste border is helaas een flink aantal jaren geleden overleden aan een hartstilstand. Hij was dan ook al mooi op leeftijd. Na hem nooit meer een hond gehad zoals hem en nu zelfs al even een hele tijd zonder. Nu de kinderen weer al iets ouder zijn begint het toch weer te kriebelen. En ik heb toch wel mijn hart verloren aan het ras...Toen ik op je topic kwam moest ik gewoon even kijken.Veel plezier met deze prachtige pups!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:16 



 

Ja, ze lijken altijd zo vrolijk en onvermoeibaar! Hoe gaat het met de puppy's? En met moeders? Ze heeft er inderdaad wel wat moois van gebakken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 16:39 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de leuke reacties!
Het is echt ontzettend genieten
De oogjes gaan nu open en ze gaan een beetje lopen
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 18:51 



 
Profiel   

Ah wat een lieve foto’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:15 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Het is echt genieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 09:22 



 
Profiel   

Nu nog wel haha ik vind het genieten tot 5 weken. 6 weken minder leuk en daarna vind ik pups draken en drama met hele nest tegelijk haha. In het asiel hielp ik mee met de bevalling en alles daar aan vooraf wua band opbouwen als we die tijd hadden met moederhond. Tm 4 weken deed ik vaak verschonen en mams verzorgen en daarna ging ik wel uurtje met mams lopen als dan anderen de pups verschoonden en er mee speelden enz goed verdeeld zo haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 09:49 



 
Profiel   

Oh dat vind ik echt niet, misschien ook niet te vergelijken met huiskamernest met je eigen hond. Tuurlijk ben je er druk mee en kan het vermoeiend zijn, maar juist die periode van interactie en echt karaktertjes leren kennen vind ik machtig. Als je er echt de tijd voor vrijmaakt en niet vies bent van wat schoonmaakwerk dan is het een onvergetelijke tijd. Als je zelf een pup aanhoudt dan ben je er op gegeven moment wel aan toe dat de anderen naar hun eigen baasje gaan, dat gevoel herken ik wel, maar draken en drama totaal niet, eerder zoiets van: oh jee wat gaat het alweer hard, en als we een maand verder zijn is het alweer bijna voorbij, de tijd om deze ontwikkeling zo van dichtbij te mogen meemaken.
Nu ben ik bij dit nestje wel heel dicht betrokken maar is niet mijn eigen, maar ik spreek wel uit veel ervaring met eigen nesten. Zo zie je dat iedereen het anders beleeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:33 



 
Profiel   

Wat groeien ze hard zeg zijn wel dotjes zeg lief

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 23:56 



 
Profiel   

Hebben alle pups al een baasje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 22:55 



 
Profiel   

beccy schreef
Hebben alle pups al een baasje?


Jazeker
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 10:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen