Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kerstboodschap en kerstverhaal van Belle de ex zwerfkat

 
Profiel   

Hoi, mijn naam is Belle. Ik ben een ex zwerfkat en dit is mijn kerstverhaal.

[ img ]


Ik ben ongeveer 14 jaar geleden geboren op een boerderij vlakbij Schiphol in de hooischuur. Mijn familie en ik zorgden voor het muisvrij houden van het erf in ruil voor onderdak en een bakje brokjes. :Y)

Op een dag kreeg de boerin het trieste nieuws dat zij moest wijken voor de bouwontwikkelingen rond Schiphol. Nadat ze een vervangende boerderij had gevonden, ging de operatie dieren verhuizen van start. Mijn familie en ik waren niet tam en we moesten gevangen worden. Een voor een verdwenen mijn vader, moeder, broertjes en zusjes in de vangkooi. Ik zag ze nooit meer. ;(
Maar ik wilde niet weg. Ik wilde hier blijven wonen. Dit is mijn huis. Weken is de boerin terug gekomen om mij te zoeken............maar ik had me verstopt. Ik liet mij niet vangen.

10 jaar lang zwierf ik in de omgeving. Ik leefde van muizen, konijnen en vogeltjes. Ik werd geregeld gezien door de bewoners van de boerderijen in de buurt, maar ik liet niemand dichterbij komen. Ik had een hooischuur verderop gevonden, daar was het warm en er was volop te jagen. Van deze mensen mocht ik hier blijven wonen, al zagen ze vaak maar een flits van mij. :=

Mijn jachtterrein is aan het veranderen. Het wordt kleiner, omdat er steeds meer overslagbedrijven worden gebouwd. En omdat er minder boeren zijn die graan verbouwen, is de muizenstand ook veel lager. Ik moet mijn jachtterrein steeds meer delen met andere rovers zoals de Vossen en Buizerds. In juni 2021 raakte ik gewond door een vechtpartij met de familie Bunzing. Mijn kop en nek bloedden, maar ik had gewonnen. Ik voelde me niet lekker en lag stil in het hooi. Ik ben ook al wat ouder.

De vrouw van de hooischuur probeerde mij te lokken met een zakje Felix voer en brokjes. Voorzichtig kwam ik dichterbij: ik had zo'n honger. Op 10 meter afstand onderzocht de vrouw mijn wonden door een verrekijker. Ze besloot dat de wonden er rustig uitzagen en niet te ernstig. :knuffel: Ze gaf me twee per dag eten en water en een veilige plek om te herstellen. Langzaam begon ik haar te vertrouwen.

Na een paar dagen voelde ik mij beter en besloot haar een kado te geven. Ik ging weer zelf op jacht en ving een mooie vette muis. Ik liep naar de deur achter het huis, waar ze vaak naar buiten komt en begon hard te miauwen. Verschrikt kwam ze naar buiten. Ze zei: "hé Belle, je ziet er een stuk beter uit. Heel hartelijk bedankt voor de muis, maar ik eet geen vlees, ik eet vegetarisch." :Y) Ze gaf me een zakje Felix voer en terwijl ik het op at, ging ze naast me zitten. Ik was vergeten hoe lekker ik Felix vind en hoe fijn ik het vind om in de buurt van mensen te zijn. Ik liet haar mij aaien en knuffelen, mmmmmm zo lekker.

Ik had 's nachts de ransuilen Sniper en Betty vaker zien jagen bij de paardenschuur op muizen, blijkbaar is daar genoeg te eten. En omdat de vrouw daar ook graag leek te zijn, ben ik in de paardenstal gaan wonen. Ik moest beloven dat ik de kip Gravin en de Ransuilen met rust zou laten. En dat doe ik. Ik vind het zelfs heel gezellig met de Kip. En de Uilen die hoor ik toch niet. Ik kreeg een mooie wollen paardendeken om op te liggen, mijn eigen voer- en waterbakje. En met de twee honden heb ik even goede afspraken gemaakt: ik kijk boos en blaas en zij lopen met een ruime boog om mij heen. Duidelijk. ~~}>

[ img ]


O ja, ik mag ook de familie Huis- en Ringmus in de paardenstal niets doen, maar............sorry, O:) soms vergeet ik onze afspraak en ga me te buiten aan een onvoorzichtige mus.


Mijn Kerstverhaal op stal: er is voor iedereen altijd plek op stal. In deze Kersttijd helemaal belangrijk om naar elkaar om te kijken en aardig te zijn voor elkaar, mens en dier.
Uit naam van Hij die zelf ook in een stal geboren is.

Liefs van Belle (p.s. ik ben geen zwerfkat meer, ik woon hier, dit is nu mijn thuis)
<3


[ img ]

mmmmm, aaien en kopjes geven, beter wordt het niet.
[ img ]

[ img ]

Mijn nieuwe vrienden:

Gravin
[ img ]

Sniper
[ img ]

Betty
[ img ]


En ook namens mij, het mens in dit verhaal: fijne veilige gezonde Kerstdagen.
En zo heb je ineens er een poes bij. Welkom Belle in de familie
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 11:23 



 
Profiel   

Ah, wat een lief verhaal! Leuke foto's ook. Fijn dat ze bij jou een veilig en knus plekje heeft gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 11:42 



 
Profiel   

Wat schattig! Zo genoten van je verhaal Belle

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 11:53 



 
Profiel   

<3 Wat een mooi verhaal! En wat een prachtige kat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:08 



 
Profiel   

Mooi verhaal.
Belle is prachtig. Ik hoop dat ze nog lang bij jullie mag blijven wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:21 



 
Profiel   

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:35 



 
Profiel   

Wat een prachtig kerstverhaal. Toch weer iets met dieren en een stal <3

Katten zoeken uiteindelijk toch hun eigen personeel uit. Fijn dat Belle het zo naar haar zin heeft bij jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:49 



 
Profiel   

Wat mooi hoe jullie haar lekker laten zijn zoals ze is. <3 Leuk geschreven. Ontzettend knap katje ook zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:51 



 
Profiel   

Ik was nog maar halfweg en ging al janken :')

Een prachtig kerstverhaal van Belle en wat is ze een mooie poes ! <3
Ze wist waar ze moest aankloppen.

En weet je Belle, 2 van mijn 3 poezen ( ook ex-zwervertjes ) vinden de krielkipjes hier ook heel gezellig. De 3e is er een beetje bang van :+

Voor jullie ook fijne dagen en heel veel goede gezondheid voor mens en dier. <|-

Die foto van Sniper ken ik :D Ik wacht nog steeds op de poort....tsssss

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 13:02 



 
Profiel   

*\o/*

@pandora.....dat moet wel een hele mooie poort worden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 14:34 



 
Profiel   

Jep. :D
Met Sniper als blikvanger !

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 15:12 



 
Profiel   

Ah wat lief en wat een mooi 3-kleurkatje. Zoveel jaren voor zichzelf gezorgd. Ze zijn zo ontzettend taai.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 15:16 



 
Profiel   

Mooi dat Belle jou heeft uitgezocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 15:43 



 
Profiel   

Heel mooi verhaal! Mooi geschreven ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 16:03 



 
Profiel   

Bedankt Janoek, voor dit mooie kerstverhaal. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 16:37 



 
Profiel   

Wat een prachtig kerstverhaal. Dank je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:37 



 
Profiel   

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 18:03 



 

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 18:13 



 
Profiel   

Bedankt voor dit mooie, ontroerende verhaal Janoek!
Belle en al je andere dieren hebben het maar getroffen met zo'n liefdevol baasje met een groot hart! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 18:22 



 
Profiel   

Belle heeft het haar kerstontbijt gehad, lekker bij de paarden op stal, naast haar Kippie. <3

Ik heb jullie lieve reacties voorgelezen. :D bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 07:23 



 
Profiel   

Wat lief van je ! :D

Belle met d'r prachtige ogen <3
Hadden alle zwerfpoezen maar zoveel geluk dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 08:37 



 
Profiel   

Ja, zeker. We hopen dat iedereen om zich heen blijft kijken en een ander helpt. In hun eigen tempo, op hun eigen manier

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 06:08 



 
Profiel   

Knappe Belle!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 11:28 



 
Profiel   

Wat een mooi verhaal, wat heeft ze geluk gehad. Hoop dat ze nog heel wat jaren te gaan heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 11:46 



 
Profiel   

Dag lieve Belle bedankt voor de mooie levenslessen: wees je eigen baas, doe wat goed is voor jou en en omring je met mensen waarbij je veilig voelt.

"Houden van" is ook "laten gaan", als het niet meer gaat.

Dag mooie Belle.

Precies een jaar geleden had Belle besloten om bij ons in de schuur te komen wonen. Een prachtige Lapjespoes, wild en haar eigen baas.

Ze werd steeds tammer en liever. Elke dag leverde ze muizen en konijnen in ruil voor haar lievelings brokjes.

Belle was de baas van de tuin. De honden hadden respect voor haar.

Super aanhankelijk naar mij. Kopjes geven, spinnen Ze zat graag bij mij, maar ik mocht haar niet optillen, wel aaien.

De laatste 2 weken bleef ze op 1 plek liggen in hooi, ze liep mank en wilde geen brokjes. Ze werd snel mager en ik maakte me zorgen dat haar voet gebroken was

Vanochtend lukte het mij om haar op te pakken en in een kattenmand te proppen Ze was boos, maar liet het toch blazend toe.

Bij de dierenarts hebben ze haar in een wildvangkooi gedaan en zo met weinig stress onder een roesje gebracht

Daar bleek haar voet niet het grootste probleem, ze melkkliertumoren en in haar buik een grote tumor. Ze was al langere tijd ziek, daarom had ze waarschijnlijk besloten op een veilige plek oud te worden

In overleg met de dierenarts besloten dat inslapen het meest humaan was.

Ik heb haar weer mee naar huis genomen en ze krijgt haar laatste rustplaats op haar favoriete zonplekje naast de paardenbak.

Dag lieve Belle, slaap zacht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 11:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen