Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Riempje uit puppy

 
Profiel   

Sinds een week hebben we een lieve terror pup van nu 10 weken. We hebben hem gekocht bij een vertrouwde fokker waar wij op de wachtlijst stonden. Door omstandigheden was deze pup na 1 week al terug gebracht naar de fokker waarna de fokker ons belde. We hebben hem gelijk een warm mandje gegeven.

De eerste nacht sliep hij keurig door en plaste en poepte goed, paar ongelukjes binnen maar niet in de nacht. De volgende nachten piepte hij veel en ging hij buiten altijd gelijk poepen/ plassen. Echter krabde hij de deur stuk waarna we de boven douche de beste plek voor hem vonden. Het was nu zijn 2 de nacht en we hebben hem niet gehoord! Jeej! Echter had er wel een poep explosie plaats gevonden en is dit riempje er uit te voorschijn gekomen.

Niemand thuis herkent dit riempje, maar hoe lang kan zoiets in een puppy maag/ darm blijven zitten? Het lijkt een puppy halsbandje of hebben jullie andere ideeën?


[ img ]

Spoiler:
we willen hem pertinent niet in een bench hebben, hij zal rustig aan van de douche bak naar de badkamer verhuizen en zo door naar de overloop en uiteindelijk na de knaag fase lekker in heel het huis het riempje kan ook echt niet van ons vandaan zijn gekomen. We hebben hem sinds 18 dec. Hij is nooit zonder toezicht in huis
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 07:41 



 
Profiel   

Lijkt wel van een jas/tas of iets dergelijks, waar je hem aan strakker trekt? Gelukkig is het er weer uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 07:46 



 
Profiel   

Dit is een halsbandje. Weet je zeker dat hij t uitgepoept heeft. Was het niet gekotst?
Wat een hondje zeg, om zoiets op te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 07:55 



 
Profiel   

Dat is zeker een halsbandje.
Zou hij dat in die week bij het eerste adres opgegeten hebben?
Wel iets om in de gaten te houden dan bij deze hond dat hij dus blijkbaar alles op eet.
De ene hond doet dat meer dan de ander.
Maar gelukkig is het er uit...echt eng.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 08:00 



 
Profiel   

Als je echt zeker wil weten of alles eruit is, wordt het tijd voor bezoekje aan de dierenarts voor een foto.

Arm hondje, waarschijnlijk piepte hij daarom veel, hij er natuurlijk last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 08:14 



 
Profiel   

Het lijkt indd op een puppy halsband maar waar ik dan gelijk aan denk is dat het geen compleet bandje is en dat je onderdelen mist....vindt je dat geen eng idee?
Ik zou de dierenarts vandaag even om raadt bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 08:17 



 
Profiel   

Achgos, zou inderdaad toch even naar de da voor de zekerheid.

Uit nieuwsgierigheid, waarom wil je hem niet in de bench? Zeg maar, nu niet, of nooit niet? Lijkt me toch makkelijk om het hondje te leren dat de bench een prima omgeving kan zijn. Maar dat is terzijde

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 08:22 



 
Profiel   

Beter een pup ren of varikennel dan dit soort troep in je pup hoor. Ik zou de keuze niet moeilijk vinden ondanks de wetenschap dat het niet bij jullie gebeurd is, je weet wel dat jou pup dit durft te doen nu.
De ruimte hoeft echt niet zo klein mogelijk. Mijn pup van 3 kilo toen lag ook in 120 cm bench. Lekker kussen, speelgoed, veilig knaagwerk en gigantische knuffel. Daarnaast ook ruimte om op kale plaat te liggen voor afkoelen. Voor ons beiden relaxt de wetenschap dat alles veilig is. Inmiddels lopen ze ook vaak los in huis bij alleen zijn maar nog net zo vaak in hun eigen ruime ren waar alles staat wat nodig is. Gewoon omdat ze dan meer rust hebben en beter slapen dan los in hele huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 08:38 



 
Profiel   

Ik zou ook voor een bench of ren gaan, wij zetten deze altijd vanaf het begin in de woonkamer laten deze overdag open en leggen er dekentjes in en al snel gaat de pup daar overdag uit zichzelf in om te slapen. Je zou de bench ook in de nacht bij jullie in de buurt kunnen zetten en overdag in de woonkamer en dan de bench steeds verder bij jullie vandaan om te wennen. Overdag kan hij dan ook lopen waar hij wil, kun je hem in de gaten houden en bijv. Afleiden met een speeltje als hij op iets verkeerd wil gaan bijten

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 08:44 



 
Profiel   

Ik ben ook niet echt van het opsluiten maar toch heb ik ze laten opgroeien met een ren en ik moet bekennen ik vind het ideaal :roll:
Als de dames loops zijn,of als ze niet lekker zijn,als ze gaan wisselen ook heel fijn :')
En ik merk dat 2(stiekem 3) van mn 4 honden het echt een fijne plek vinden om zich even terug te trekken en dat zijn precies de 2 die ik het heb aangeleerd.
Het nadeel het is een flinke ren en dus een aardig gevaarte in de woonkamer.

Zeker met het oog op wat er nu is gebeurd zou ik het wel overwegen want heb wel eens gehoord wat de operaties kosten als ze iets inslikken en daar wordt niemand vrolijk van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 09:33 



 
Profiel   

Ach beestje, dat zal inderdaad niet lekker hebben gezeten in dat kleine buikje. Dan snap ik dat hij veel piepte. Is hij nu ook rustiger? want dat kan ik me voorstellen. Dit moet gewoon pijn hebben gedaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 09:39 



 
Profiel   

Dit soort dingen kunnen lang in de maag/darmen blijven zitten. Vooral omdat er uitsteeksels aan zitten, kan het blijven haken en zo makkelijk een week of langer blijven zitten in de maag/darm. Met alle mogelijke gevolgen van dien (kapotte maag en/of darm), trouwens.

Ik zou zeker weten met de pup naar de dierenarts om te controleren of er meer stukken riem achtergebleven zijn en om te kijken of er schade is.

Edit: Ik lees dat hij niet in een bench heeft gezeten, maar vanaf dat jullie hem hebben vrij door het huis kon lopen? Dat is wel een enorm risico voor zulke jonge diertjes. Vooral nu je weet dat hij dus knaagt, zou ik de pup zeker in een bench doen als er niemand in de buurt is om hem in de gaten te houden. Een bench kan voor een pup een fijne en eigen plek worden. Ik zie niet in waarom je dat niet zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 09:40 



 
Profiel   

Halsband of iets dergelijks. In ieder geval oppassen geblazen.

Maar een douche is toch geen geschikte plek voor een pup. Dat vind ik eigenlijk gewoon zielig. Hij is bij zijn mama weg, bij zijn broertjes en zijn zusjes..

Een puppyren was bij ons echt de uitkomst. Geen bench dus, maar een afgesloten deel van de woonkamer waar hij veilig kon bewegen en zelf zijn fijne plekje in kon zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 10:25 



 
Profiel   

Wat een geluk dat het eruit is gekomen. Hopelijk zit er niks meer in de pup. Wie weet is hij teruggebracht omdat hij het bandje had opgegeten en ze bang waren voor hoge dierenartskosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 10:32 



 
Profiel   

Vraag even aan de fokker of ze het riempje herkent? Lijkt mij ook beter als ze het weet voor eventueel volgende nesten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 10:33 



 
Profiel   

Ik reageer even in het geheel! De fokker herkent idd het riempje en is erg geschrokken. De pup daar in tegen is lekker speels weer op dit moment.

Even voor de duidelijkheid, pup loopt nergens zonder toezicht in het huis rond. De badkamer is nu zijn bench zeg maar. Tis een leuk ding maar we noemen hem niet voor niets terror. :Y) ik werk zelf in de anw uren, dus er zijn 24/7 ogen op hem gericht.

Vind het wel grappig dat een badkamer = verwarmde ruimte zielig is maar een metalen kooi niet?
We stellen vandaag de dierenarts nog even op de hoogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 10:47 



 
Profiel   

Nee een bench is niet zielig. In een bench leg je toch een mand / kleedje zodat de pup zacht en warm kan liggen. De bench staat in de ( neem ik aan ) verwarmde woonkamer. Puppy leert dat bench een fijne rustige eigen plekje is waar hij lekker zelf kan spelen / slapen.

Als puppy MOET hij regelmatig ( desnoods even gedwongen) slapen om alle prikkels goed te verwerken. Lang niet alle puppy’s nemen zelf die rust wanneer nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:00 



 
Profiel   

Ik heb het zelf ook niet zo met een bench, heb dat weten op komen, ervoor werden ze allemaal groot zonder en nu staan er overal kooien. Ik vind het prima als mensen ze (goed!) gebruiken maar ik ken ook genoeg huishoudens zonder waar dit ook goed gaat.

Maar de douche is wel hetzelfde concept haha.

Iig: ik zou direct naar de veearts gaan om een echo te maken. Er kan wel degelijk schade ontstaan zijn of stukjes achtergebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:02 



 
Profiel   

T verschil met een bench en een douche is dat de hond door de bench heen kan kijken en zo gewoon deel uit kan maken van de situatie waar hij in leeft en in een douche/badkamer zit ie afgezonderd weggestopt. Zeker na 2 verhuizingen(of 3 als ie eerst terug bij de fokker gezeten heeft) vind ik een hond wegstoppen in de badkamer/douche niet oke.

Maarja, zo vinden een hoop mensen een bench niet oke. Of een (buiten) kennel. We hebben hier geen een hond die de bench niet oke vind. Sterker nog. Met de deurtjes open kruipen ze er regelmatig zelf in terwijl hier genoeg lekkere manden staan en banken waar ze op kunnen en mogen liggen.

Pups in nesten vreten vaker zulke bandjes op. Je zou even met de fokker kunnen overleggen of haar t bandje compleet lijkt aangezien ze die herkent. Maar als ze zo makkelijk zulke dingen opvreten is het wel goed opletten of ze niet meer gekke dingen eten als daar eens een keer de kans voor is(met wandelen of iets perongeluk laten slingeren/vallen in huis)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:19 



 
Profiel   

Apart dat de badkamer de voorkeur krijgt ten opzichte van een bench. Onze hond slaapt uit zichzelf in de bench, het deurtje staat dan ook altijd open. Als je dat een lekker plekje maakt kan dat juist een hele fijne plek zijn voor een hond om zich terug te trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:48 



 
Profiel   

Eens met wat Kiwiwitje schrijft.
Een badkamer vind ik ook echt meer afsluiten dan een bench in dezelfde ruimte als waar je zelf ook bent.
Hier liggen ze overigens ook nog regelmatig in de bench met de deur open omdat ze dat als fijn plekje zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 12:16 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
T verschil met een bench en een douche is dat de hond door de bench heen kan kijken en zo gewoon deel uit kan maken van de situatie waar hij in leeft en in een douche/badkamer zit ie afgezonderd weggestopt. Zeker na 2 verhuizingen(of 3 als ie eerst terug bij de fokker gezeten heeft) vind ik een hond wegstoppen in de badkamer/douche niet oke.

Maarja, zo vinden een hoop mensen een bench niet oke. Of een (buiten) kennel. We hebben hier geen een hond die de bench niet oke vind. Sterker nog. Met de deurtjes open kruipen ze er regelmatig zelf in terwijl hier genoeg lekkere manden staan en banken waar ze op kunnen en mogen liggen.

Pups in nesten vreten vaker zulke bandjes op. Je zou even met de fokker kunnen overleggen of haar t bandje compleet lijkt aangezien ze die herkent. Maar als ze zo makkelijk zulke dingen opvreten is het wel goed opletten of ze niet meer gekke dingen eten als daar eens een keer de kans voor is(met wandelen of iets perongeluk laten slingeren/vallen in huis)


Dit dus.. je wilt dat hij gewend raakt en een fijn plekje krijgt. Dat lukt dus niet om hem in de douche op te sluiten. Daar zal hij zich vreselijk afgesloten voelen en veel erger dan in een bench

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 12:23 



 
Profiel   

jiehaaa schreef
Wat een geluk dat het eruit is gekomen. Hopelijk zit er niks meer in de pup. Wie weet is hij teruggebracht omdat hij het bandje had opgegeten en ze bang waren voor hoge dierenartskosten.


En dat is nou precies waar ik ook aan moest denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 12:34 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Als je echt zeker wil weten of alles eruit is, wordt het tijd voor bezoekje aan de dierenarts voor een foto.

Arm hondje, waarschijnlijk piepte hij daarom veel, hij er natuurlijk last van.


Dit dus... het verbaast me dat de fokker dat niet heeft gedaan, als het tenminste bij de fokker al bekend was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 12:47 



 
Profiel   

Ik reageer nog 1 maal op het bench verhaal. Pup heeft overdag 600/2300 zijn eigen plekje in de woonruimte beschikbaar en loopt meerdere keren per dag daar heen om te slapen. Dat is zijn plekje en laten we hem ook met rust. Om 2300 gaan wij naar bed en zouden we hem dus ver van ons vandaan (= woonkamer waar we hem niet horen) in een metalen kooi moeten leggen. Hij ligt nu naast onze slaapkamers waar we hem duidelijk horen. Om 2300 nemen we zijn eigen deken mee en de overdeken van de volwassen hond. Hij slaapt dus de hele nacht door op deze manier denken wij.

Nogmaals pup is niet zonder toezicht in een ruimte.

We zijn nog maar de da geweest en heeft daar buiten nog een riempje uitgepoept. Op de foto’s en echo was er niks meer te zien. De fokker belde ook net nadat we eruit liepen en alles wordt netjes geregeld. Ik vind het wel erg vreemd dat ik simpel weg vraag hoe lang zoiets in de puppy buik kan zitten, maar krijg hier een lezing over wel of geen bench. Wel jammer

Hij heeft heerlijk op zijn eigen stekkie nog liggen slapen en hij kwam net aangerend om te vragen om te spelen en even naar buiten te gaan. Hij is weer heerlijk terror :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 15:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen