Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Riempje uit puppy

 
Profiel   

Maar, het riempje is dus bij de fokker al opgegeten geweest? Gezien ik gok dat ze niet voor 8wkn zijn weg gegaan en de DA denkt dat het er al langer zat?

Wat goed dat het er vanzelf is uitgekomen in ieder geval..

Zou hem idd wel goed in de gaten houden, want kan goed zijn dat ze dan ook speeltjes of stokken of steentjes gaan beginnen kauwen en inslikken.
Opvoeden doe je hoe je wil, ik heb de bench wel aangeleerd, maar de deur was nooit dicht. Nu staan ze niet in huis, maar als ik ze opzet gaan ze er wel gelijk liggen omdat ze het kennen. Handig bij idd revalidatie of reizen of bezoekje DA dat ze in de "bench" moeten daar... ik zou dus wel benchtraining aanraden ookal gebruik je er geen :o maarbon dat zijn dingen voor later.

Veel succes met je puppy!! Wat leuk dat jullie hem willen opvangen nqdat hij al zoveel heeft meegemaakt.
Ik vraag me idd wel af waarom hij bij die 1e mensen na een week weer weg moest. Mss iets stukgebeten en dan van die posh mensen? Haha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 07:03 



 
Profiel   

Poh, dat dat er uit is gekomen zonder al te veel schade aan te richten vind ik wel een wonder zeg :oo

Als ik zie hoe smal puppy darmen zijn, kan het niet lekker gevoeld hebben voor het arme dier, zulke grote dingen in zijn buikje :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 07:19 



 
Profiel   

maar die fokker die moet dan toch een riempje hebben gemist, Wat zecht die er dan van?.
En uiteindelijk heb jij al kosten gehad die niet nodig hadden geweest als iemand had opgelet,
je kocht letterlijk een soort van zieke pup. is het toch geen brood fokker want met zoiets zou ik echt er niet gerust op zijn dat er nog meer verborgen gebreken komen! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 07:43 



 
Profiel   

Als je de berichten van TS gelezen had zie je dat via de fokker alles netjes geregeld wordt. Ik heb ook een nestje gefokt en geloof mij het is erg lastig om in de laatste weken 7 paar ogen in je hoofd te hebben. Tuurlijk let je op dat ze geen vreemde voorwerpen kunnen pakken maar ik was ook een pup kwijt die zich door een kleine opening onder de kast gewurmd had. Lag daar heerlijk te slapen. Pups zijn nu eenmaal met kleine kinderen willen alles in hun mond stoppen. Gelukkig is het met een sisser afgelopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 08:18 



 
Profiel   

Gelukkig is het eruit.
Eigenlijk eten de meeste pups wel van alles. Hoort bij het ontdekken en onderzoeken en ergens op bijten is fijn voor de doorkomende tandjes.

Onze recente hond was als pup sowieso niet de hele nacht zindelijk. Die moest er echt uit halverwege. Mijn vorige hond was dat al wel heel snel.

Ik hoor ze wel graag, zodat je weet dat ze moeten. Weet niet of ik zelf een pup in de badkamer zou doen. Onze pup was serieus niet blij in de bench. Die sliep pas rustig door toen hij een kleedje had bij ons op de slaapkamer. Wilde duidelijk niet alleen zijn.

Veel plezier met de hond! Hopelijk geen verrassingen meer! Ik herken het bandje ook als zo'n puppie-halsband die ze bij de fokker om krijgen in verschillende kleuren om ze uit elkaar te houden.
Wat is het voor hondje eigelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 08:24 



 
Profiel   

Even over de fokker, hij is geen broodwinner, we hebben onze vorige (2003-2014 er ook vandaan gehaald. Toen moesten we 6 keer langskomen nog voor de pups geboren waren en nog 2 x toen ze geboren waren. Hij heeft bij de ‘1 week baasjes’ hetzelfde gedaan, maar zoals hij zegt heeft hij ze behoorlijk voor gelogen. Zoals een andere bokker zegt kunnen we die ‘1 week baasjes’ het beste als posh mensen beschrijven en verwachte een hapklare rustigere bernersennen.
De fokker schrok behoorlijk, hij miste wel 2 bandjes maar dacht dat ie ze gevonden had en weggegooid had. De man is intussen ook al wat ouder. Hij is erg geschrokken en we hebben fijne afspraken kunnen maken. Het is nou eenmaal ook een mens.

Het is onze 4de pup en 5de Berner hij weegt intussen 10 kilo al. Groeit lekker dus. We hebben hem de afgelopen nachten niet gehoord, alleen vanmorgen om 500 en toen moest ie echt heel heel nodig plassen. Dus maar goed dat ie binnen gehoor afstand ligt


Tis een vrolijke pupje met scherpe tandjes en humor :+ voor wie zijn avonturen een beetje wil volgen kan hem volgen op @_maxthebernese en z’n grote broer op @_loganthebernese

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:20 



 
Profiel   

Niet alles wat in de maag zit, is te zien op de foto of echo.
Mijn hond had er een tennisbal in te zitten en was op beide niet zichtbaar. Kwam pas naarvoren toen ze haar open hebben gemaakt.

Ik snap dat je uitgebreid hebt gereageerd op het niet bench verhaal. Maar toch zou ik zo'n hond zeker gaan bench trainen. Bij een dierenarts zal hij ook in een bench moeten en hoe wil je het op oppas of vakantieadressen hebben?

Better safe then sorry lijkt mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:32 



 
Profiel   

_classic schreef
Niet alles wat in de maag zit, is te zien op de foto of echo.
Mijn hond had er een tennisbal in te zitten en was op beide niet zichtbaar. Kwam pas naarvoren toen ze haar open hebben gemaakt.

Ik snap dat je uitgebreid hebt gereageerd op het niet bench verhaal. Maar toch zou ik zo'n hond zeker gaan bench trainen. Bij een dierenarts zal hij ook in een bench moeten en hoe wil je het op oppas of vakantieadressen hebben?

Better safe then sorry lijkt mij



Als hij bij een dierenarts in een bench zou moeten, neem ik aan dat hij goed ziek is. En dat hij dan z’n gemak wel houd. Vakantie gaan de honden niet mee, want wij gaan nooit op vakantie of in etappes. En als we al met z’n 4-en zouden gaan moet er iemand op de paarden letten dus blijft hij lekker in z’n eigen omgeving. Het is hond nummer 7 voor mijn ouders, en de vorige 5 allemaal zonder bench opgegroeid dus ik denk dat dat wel goed komt.
Maar jouw hond had een tennis bal ingeslikt, lijkt me best pijnlijk voor een diertje, maar hij slaapt wel in een bench? Dus hoe heeft de bench in dit verhaal wel of niet kunnen bijdragen?

Maar we zijn 3 pagina’s verder, de vraag, hoe lang kan zoiets in een puppy buik zitten is 1 keer beantwoord :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:38 



 
Profiel   

billy3105 schreef
_classic schreef
Niet alles wat in de maag zit, is te zien op de foto of echo.
Mijn hond had er een tennisbal in te zitten en was op beide niet zichtbaar. Kwam pas naarvoren toen ze haar open hebben gemaakt.

Ik snap dat je uitgebreid hebt gereageerd op het niet bench verhaal. Maar toch zou ik zo'n hond zeker gaan bench trainen. Bij een dierenarts zal hij ook in een bench moeten en hoe wil je het op oppas of vakantieadressen hebben?

Better safe then sorry lijkt mij



Als hij bij een dierenarts in een bench zou moeten, neem ik aan dat hij goed ziek is. En dat hij dan z’n gemak wel houd. Vakantie gaan de honden niet mee, want wij gaan nooit op vakantie of in etappes. En als we al met z’n 4-en zouden gaan moet er iemand op de paarden letten dus blijft hij lekker in z’n eigen omgeving. Het is hond nummer 7 voor mijn ouders, en de vorige 5 allemaal zonder bench opgegroeid dus ik denk dat dat wel goed komt.
Maar jouw hond had een tennis bal ingeslikt, lijkt me best pijnlijk voor een diertje, maar hij slaapt wel in een bench? Dus hoe heeft de bench in dit verhaal wel of niet kunnen bijdragen?

Maar we zijn 3 pagina’s verder, de vraag, hoe lang kan zoiets in een puppy buik zitten is 1 keer beantwoord :+

Graag gedaan :7.

Gelukkig gaat t goed met pupmans. En hopelijk slikt ie niet weer wat raars in :=.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:42 



 
Profiel   

billy3105 schreef
_classic schreef
Niet alles wat in de maag zit, is te zien op de foto of echo.
Mijn hond had er een tennisbal in te zitten en was op beide niet zichtbaar. Kwam pas naarvoren toen ze haar open hebben gemaakt.

Ik snap dat je uitgebreid hebt gereageerd op het niet bench verhaal. Maar toch zou ik zo'n hond zeker gaan bench trainen. Bij een dierenarts zal hij ook in een bench moeten en hoe wil je het op oppas of vakantieadressen hebben?

Better safe then sorry lijkt mij



Als hij bij een dierenarts in een bench zou moeten, neem ik aan dat hij goed ziek is. En dat hij dan z’n gemak wel houd. Vakantie gaan de honden niet mee, want wij gaan nooit op vakantie of in etappes. En als we al met z’n 4-en zouden gaan moet er iemand op de paarden letten dus blijft hij lekker in z’n eigen omgeving. Het is hond nummer 7 voor mijn ouders, en de vorige 5 allemaal zonder bench opgegroeid dus ik denk dat dat wel goed komt.
Maar jouw hond had een tennis bal ingeslikt, lijkt me best pijnlijk voor een diertje, maar hij slaapt wel in een bench? Dus hoe heeft de bench in dit verhaal wel of niet kunnen bijdragen?

Maar we zijn 3 pagina’s verder, de vraag, hoe lang kan zoiets in een puppy buik zitten is 1 keer beantwoord :+


Niet alleen als ze ziek zijn zitten ze in een bench bij de dierenarts. Voor kleinere ingrepen of foto's, waar je ze niet meteen weer mee naar huis kunt nemen zitten ze in een bench.
Mijn hond had de bal al opgegeten voor ze bij ons kwam. Dus nee op moment supreme zat de hond niet in een bench.

Ik hoop voor je dat je hond in de toekomst niet meer van dit soort gekkigheden heeft. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:45 



 
Profiel   

Tjezus 2 riempjes opgevreten :oo :wow:
En ik zit al in de stress bij onze pup die takjes en blaadjes op vreet :D

Gelukkig maar dat het goed is afgelopen, ons pupje heeft ook al de bijnaam terror.
Leuk he puppy's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:46 



 
Profiel   

Ik denk dat iets wel een week of 2 a 3 in de maag van een hond kan zitten.
Afhankelijk van wat het is.
Maar de dierenarts kan je daar vast meer over vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:55 



 
Profiel   

Hier vroeger twee alleseters :D .

Mijn boxerreu probeerde alles, van leren riemen, waar dan een stuk terug langs achter uitkwam, over stabilostiften tot kerstballen... het meest spectaculaire bij mijn boxerteef was zeep, het arme dier heeft drie dagen bellen geboerd.

Ik studeerde toen nog en alles werd opgefreten terwijl ik thuis was en even mijn rug draaide ;( .

Wij hadden gewoon standaard actieve kool (voor ontgifting) en peperkoek (voor scherpe randen) in huis, samen met een vast abonnement op de DA. Ik weet zelfs dat zij bij het lesgeven in Merelbeke regelmatig mijn honden als voorbeeld gaf. Zeker mijn reu was echt uitzonderlijk nieuwsgierig.
Mijn laatste boxerteef heeft dit gewoon nooit gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 13:35 



 
Profiel   

Ook gewoon 2 bandjes :wow:
Ik dacht nog misschien is het de andere helft van wat je op de foto liet zien.
Ik vind het wel netjes dat de fokker tot een oplossing kwam.

Maar weet je hier wel een ren en ik zat met mn pup op de spoed omdat ik dacht dat ze epilepsie had maar die bleek stoned te zijn :x
En die vreet nog steeds takjes,stront,naaktslakken noem maar op en dat doet ze gewoon buiten.

Een berner verbaasd me niets :+ maar had eerder een beagle verwacht :D

Wel super fijn dat het goed is afgelopen en nu lekker genieten van jullie dondersteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 15:07 



 
Profiel   

Er staat toch niet dat hij 2 bandjes op at? De fokker is er 2 kwijt. Er is er 1 in 2 stukken uitgekomen. Het zijn hele kleine bandjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 15:31 



 
Profiel   

IMJ schreef
Er staat toch niet dat hij 2 bandjes op at? De fokker is er 2 kwijt. Er is er 1 in 2 stukken uitgekomen. Het zijn hele kleine bandjes.


Hahaha nee het waren er echt 2 een rode en de groene van de foto, misschien niet helemaal duidelijk geformuleerd omdat ie die voor het naar binnen gaan bij de da uitgepoept had


Ik zat net nog te werken aan de laptop, pup bij m’n voeten aan t slapen. Word ie ineens wakker, nu heb ik 4 tandjes in m’n voet zitten :Y) puppy’s zijn leuk puppy’s zijn leuk }:0


Laatst bijgewerkt door billy3105 op 29-12-21 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 15:59 



 
Profiel   

Ik dacht het andere deel. My bad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 16:00 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de pup?
Nog rare dingen op gegeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:20 



 
Profiel   

justdiesel schreef
Hoe gaat het met de pup?
Nog rare dingen op gegeten?

Pup gaat goed en groeit als kool! Buiten dat ie nu op het moment van typen vol in m’n elleboog bijt heeft hij niks vreemds meer uitgevreten :') puppy’s zijn zo leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:40 



 

Tip, als je niet wilt dat je topic gaat over benchgebruik, noem het dan ook niet in je OP dat je pertinent niet van een bench gebruik wilt maken, dat triggert juist die discussie. Je er achteraf over beklagen is dan ook een beetje sneu.

Fijn echter dat het bandje er uit is en op de rontgen is aangetoond dat er niets meer zit, want op de eerste foto ontbreekt er een onderdeel.

Hond in de badkamer in zijn eentje, weg van de normale gang van zaken, van zijn mens en zijn hondenvriend, is gemakkelijk voor jullie, maar minder hondvriendelijk naar de pup.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen