Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Overstappen van vers vlees naar welke brok?

 
Profiel   

Onlangs hebben we een pup in huis gekregen. Deze is opgegroeid met vers vlees welke bevroren bij de dierenwinkel verkocht wordt.

Ik weet dat het enorm veel voordelen heeft om dit te voeren, maar ik ga er echt van over mijn nek.
Raak ook geen gewoon rauw vlees aan, snijden van kip die ik bijvoorbeeld met mes en vork of ik doe handschoenen aan...
De aanblik van dit rauwe vlees, de geur, het bloed. Ik word als ik aan denk al niet goed.

Nu zou ik van vers vlees over willen stappen naar een hele goede brok.

Wat zouden jullie voor een echt hele goede brok adviseren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:26 



 
Profiel   

Wat voor pup heb je? Wat voor huishouden en dieren verder? Hoe oud is je pup nu?

Zijn veel dingen die aan kunnen sluiten maar als je wat kan minderen scheelt dat al :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:31 



 
Profiel   

Dog lovers Gold heb ik goede ervaring mee maar dat is ook een keuze op basis van de prijs/kwaliteit verhouding. Het moet wel betaalbaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:32 



 
Profiel   

Muiz schreef
Wat voor pup heb je? Wat voor huishouden en dieren verder? Hoe oud is je pup nu?

Zijn veel dingen die aan kunnen sluiten maar als je wat kan minderen scheelt dat al :)


Hoe bedoel je minderen?

We hebben een waterhond van 12 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:36 



 
Profiel   

Ik voerde eerst vers vlees maar ben overgegaan op Orijen.
Mijn honden doen het er goed op. Super glanzende vacht, goede ontlasting en hebben weinig tandsteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:57 



 
Profiel   

Ik denk dat hij minderen qua opties bedoelt.

Ik ben zelf geen fan van Acana & Orijen. Het zijn dure brokken, waar ik veel honden het niet goed op vind doen (t.o.v. de prijsklasse) en in de hele graanvrije voedingsgerelateerde DCM blijkt zeker Acana relatief vaak omhoog te komen als merk dat gevoerd werd.

Platinum vind ik de mooiste vers vlees vervangende brok op dit moment denk ik.
https://www.food4pets.be/platinum-droog ... -puppy-kip

Het is een vrij prijzige brok, maar tegelijkertijd valt het ten opzichte van goede kwaliteit kvv reuze mee, gezien je daar bijna het dubbele van moet voeren. Door het relatief hoge vochtgehalte in platinum-brokken moet je er vrij veel van voeren voor een brok, er zit 18% water in i.p.v. 5-10%. Daarmee zijn de brokken wel extra smakelijk, maar dus ook wat minder calorieën per kg voer. Wel zijn het vrij compacte brokken, dus het is geen grotere hoeveelheid die je voert qua volume.

Zelf heeft mijn hond veel op Royal Canin gestaan en daarna Renske natvoer gekregen. Renske natvoer is ook een mooie toevoeging. Dit is gestoomd vlees.

Weinig poepen zie ik trouwens niet per se als voordeel. Het betekent bij de betere kwaliteit brok dat er vrijwel geen vezels in zitten, vezels zijn ook voor een hond nuttig voor het darmstelsel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 22:00 



 
Profiel   

Zij :o

Maar ik bedoelde inderdaad opties uitsluiten. Als je een grote hond hebt heb je niet zo veel aan puppen voer tot 10 kg hond en andersom. Er hangt imo veel af van de soort hond en de voerbehoefte daarbij.

Bijvoorbeeld die platinum die hierboven gelinkt wordt ziet er zo met een snelle blik mooi uit maar zou ik voor mijn grote herder niet snel voeren vanwege het hoge calcium percentage. Maar dat is sowieso vaak heel flink zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 22:11 



 
Profiel   

Farmina ? Of ev Carnilove ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 22:24 



 
Profiel   

Ik heb mijn hond de eerste 3 jaar diepvriesvlees gegeven en ben daarna vrijwel in 1 keer over gegaan naar wolf of wilderness. Ook de oude hond die inmiddels 5 jaar vlees had gehad doet het daar goed op. Sterker nog ze is nu 13 en sinds de switch van voer voelt ze zich weer 5 _O-

Nette poepen die niet stinken en plakken maar ook niet enorm hard zijn. Zeker de oude had daar met vlees snel last van.

Maar ik lees mee, misschien steek ik nog wat nutting op :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 22:25 



 

Ik ben zelf heel erg tevreden over carnis brokken. Door het lage calciumgehalte geschikt voor pups en volwassen honden. Scheelt ook weer de twijfel wanneer je over moet stappen op junior brok :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 22:29 



 
Profiel   

Hier krijgen mn 4 honden eindelijk allemaal hetzelfde voer en doen het er echt goed op.
Ze staan op acana wild prairie

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 22:34 



 
Profiel   

Ik volg mee! Ben ook opzoek naar een goede brok als mijn pup straks over kan stappen naar volwassen voer.

Zelf heb ik nu de Darf Vol bites regular op het oog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 22:42 



 
Profiel   

Op zich vind ik het voer zodra het verdeeld is in porties wel om aan te kijken. Maar het bloed, de stukken en de geur... Sta ik daar met een weegschaal, bak, vork, lepen, bakjes etc te tobben en te kokhalzen.
Kan er moeilijk niet naar kijken want dan gaat alles langs de bakjes haha.

Als ik het kan voeren zoals zo'n bakje van de katten, dan zou het helemaal geen probleem zijn, dan kieper ik het zo in de voerbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 23:02 



 
Profiel   

Hier voer ik trouwens Acana puppy & junior. Hiervoor heb ik even Acana Classics prairie & poultry gevoerd omdat dat in principe ook voor pups kan met een grotere hoeveelheid. Maar dat werd voor mijn pup zo veel dat ze echt niet meer wilde eten en zelfs een keer om 10 uur sochtends volledig onverteerde brokken opgaf van de avondmaaltijd de avond ervoor van rond een uur of 20.00... Dus toch overgestapt naar de puppy variant waar ik aanzienlijk minder van hoefde te voeren.

Mijn pup kwam ook op vers vlees vanuit het nest trouwens, maar ik werd knetter van mijn discalculie en continue die gewichten moeten doorrekenen van het vlees. Gewoon met brokken met een schema en een beetje op het oog gaat veel beter. Nu wel 's ochtends weer vlees en 's avonds brok, dat gaat heel goed. Ook de overstap van vlees naar brok ging in 1 keer vrijwel vlekkeloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 23:25 



 
Profiel   

Ik heb ook een waterhond (de Franse waterhond).
Hij is 8 jaar, krijgt al zijn hele leven Acana brokken, verschillende varianten geef ik.
Vaak grasslands, of free run duck.
De Acana brokken vind ik een hele goede brok.
Ook geef ik af en toe voor het lekkere, een beetje Herrmanns vlees, dat zit gewoon in een blikje maar is wel heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 23:28 



 
Profiel   

Onze hond krijgt Darf bites en doet het daar super op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 06:19 



 
Profiel   

Isabel schreef
Onze hond krijgt Darf bites en doet het daar super op.


Hier ook! Goede prijs en kwaliteit verhouding. Te bestellen op voeronline.nl, wij hebben het altijd de volgende dag binnen:) wij doen met onze hond van 20kg ongeveer 8/9 weken met een zak van 20kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 06:24 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Op zich vind ik het voer zodra het verdeeld is in porties wel om aan te kijken. Maar het bloed, de stukken en de geur... Sta ik daar met een weegschaal, bak, vork, lepen, bakjes etc te tobben en te kokhalzen.
Kan er moeilijk niet naar kijken want dan gaat alles langs de bakjes haha.

Als ik het kan voeren zoals zo'n bakje van de katten, dan zou het helemaal geen probleem zijn, dan kieper ik het zo in de voerbak.


Je hebt wel webshops die het voor je verpakken in kant en klare porties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 07:26 



 
Profiel   

Onze pup kreeg bij de fokker ook vers vlees en weigerde (daardoor) brokken. Ik ben toen vers vlees van Duck gaan voeren. Dit ziet er niet zo vies en bloederig uit. Na een hele zoektocht vind de hond de brokken van Edgard & Cooper ook erg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 07:34 



 
Profiel   

Die van ons krijgen in de ochtend als ik werk brok rest wel rauw vers vlees. Ik wissel af met Acana , Orijen en celtic connection . Tijdje Farmina gegeven maar daar deden ze het niet goed op.

Vraag anders eens advies op natuurlijkvoordehond.nl deze man verkoopt goede brokken en weet er best veel van .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 07:38 



 
Profiel   

Ik volg, voer nu Bandit en Renske als diepvries vlees, het voordeel van Renske is dat het bevroren blokjes zijn van 25 gram, die pak je zo uit de diepvries en ontdooien eenvoudig. Maar op vakantie is brok geven net wat makkelijker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 07:55 



 
Profiel   

Je hebt van kvv ook merken die al porties hebben. Dmv schijven/plakken/blokken

Wij zijn altijd heel tevreden geweest over wolf of wilderness. Voeren nu zelf brit care grain free maar zijn nu aan t oriënteren op andere brok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 08:46 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
PSvanLot schreef
Op zich vind ik het voer zodra het verdeeld is in porties wel om aan te kijken. Maar het bloed, de stukken en de geur... Sta ik daar met een weegschaal, bak, vork, lepen, bakjes etc te tobben en te kokhalzen.
Kan er moeilijk niet naar kijken want dan gaat alles langs de bakjes haha.

Als ik het kan voeren zoals zo'n bakje van de katten, dan zou het helemaal geen probleem zijn, dan kieper ik het zo in de voerbak.


Je hebt wel webshops die het voor je verpakken in kant en klare porties?


Klopt, maar het moet wel betaalbaar blijven. Het mag best geld kosten, maar het moet niet de spuigaten uitlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 08:48 



 
Profiel   

Isabel schreef
Onze hond krijgt Darf bites en doet het daar super op.


Ik ga deze eens even opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 08:48 



 
Profiel   

Wij voeren, na járen vers vlees te hebben gevoerd, Opti Life zalm en rijst :).

Een prijs/kwaliteit uitstekende brok, die onze honden erg lekker vinden en ze doen het er super op. Sinds we dat voeren, geen spuitpoep en overgeven meer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 08:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen