Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Overstappen van vers vlees naar welke brok?

 
Profiel   

_San87_ schreef
PSvanLot schreef
Vandaag met de pup bij de dierenarts geweest. Sinds gisteren overgeven en misselijk.

Super sneu. Een spuit gekregen, pilletjes tegen de misselijkheid en voor 10 dagen medicijnen tegen maag/darmontsteking. Hij is weer een stukje blijer nu.

Zij adviseerde echt over te gaan op brokken. Ben alleen te vragen welk merk... Daar heb ik nog maar even een berichtje over gestuurd.

Als hij nu last heeft van maag/darmen, dan zou mijn advies zijn te beginnen met Royal Canin intestinal. En van daaruit te zoeken naar een brok die bij je hond (en jou) past.


Ik houd hem voor nu nog even op vers vlees. Even weer fit worden en dan een goede brok geven. Heb ik nog even de tijd om te zoeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 15:28 



 
Profiel   

https://dierencompleet.nl/product/nuvo- ... erse-zalm/

iemand hier bekend mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 15:39 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
_San87_ schreef

Als hij nu last heeft van maag/darmen, dan zou mijn advies zijn te beginnen met Royal Canin intestinal. En van daaruit te zoeken naar een brok die bij je hond (en jou) past.


Ik houd hem voor nu nog even op vers vlees. Even weer fit worden en dan een goede brok geven. Heb ik nog even de tijd om te zoeken.

Oh ik dacht dat hij misselijk werd van vers vlees, sorry.

Hopelijk voelt hij zich snel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 15:41 



 
Profiel   

_San87_ schreef
PSvanLot schreef

Ik houd hem voor nu nog even op vers vlees. Even weer fit worden en dan een goede brok geven. Heb ik nog even de tijd om te zoeken.

Oh ik dacht dat hij misselijk werd van vers vlees, sorry.

Hopelijk voelt hij zich snel beter.


Geeft niet. Hij is goed opgeknapt van de spuit. Nu volhouden en met wat medicijnen alles oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 16:11 



 
Profiel   

PSvanLot schreef


Nee, maar wel interessant. Lijkt erg op de brok die ik nu voer, maar wel een stuk goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 16:18 



 
Profiel   

turtlelito schreef
PSvanLot schreef


Nee, maar wel interessant. Lijkt erg op de brok die ik nu voer, maar wel een stuk goedkoper.


Het is een eigen merk van de dierenwinkel in het dorp. Tis een enorm grote winkel en zijn, naar mijn mening, zeer goed in hun adviezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 16:23 



 
Profiel   

Ik zou het zelf niet voeren. Grote hoeveelheid erwten (dus peulvruchten), daarnaast ook aardappel en zoete aardappel. Dat zijn de 3 ingrediënten die aan voedingsrelateerde dcm gekoppeld lijken te zijn bij graanvrije producten (dus geen taurinegebrek dcm).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 16:27 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
[
Het is een eigen merk van de dierenwinkel in het dorp. Tis een enorm grote winkel en zijn, naar mijn mening, zeer goed in hun adviezen.


Ja, ik zag het. De brok die ik voer is het eigen merk van een hondentrainer die de laatste jaren ook hondenartikelen via zijn webshop verkoopt. Grote kans dat het uit dezelfde fabriek komt denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 16:28 



 
Profiel   

Mizora schreef
Ik zou het zelf niet voeren. Grote hoeveelheid erwten (dus peulvruchten), daarnaast ook aardappel en zoete aardappel. Dat zijn de 3 ingrediënten die aan voedingsrelateerde dcm gekoppeld lijken te zijn bij graanvrije producten (dus geen taurinegebrek dcm).


Dank je wel Mizora. Bij mijn brok staat in de ingrediënten lijst 'bonen', ik heb toevallig net een mailtje gestuurd of ze de ingrediënten nog wat preciezer kunnen aangeven. In ieder geval zit er idd ook zoete aardappel in, lijkt dus ook risicovol. Ik heb in mijn mail ook aangegeven wat de oorsprong is van de vraag (DCM), ben benieuwd naar het antwoord, want ze lijken erg betrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 16:31 



 
Profiel   

Mizora schreef
Ik zou het zelf niet voeren. Grote hoeveelheid erwten (dus peulvruchten), daarnaast ook aardappel en zoete aardappel. Dat zijn de 3 ingrediënten die aan voedingsrelateerde dcm gekoppeld lijken te zijn bij graanvrije producten (dus geen taurinegebrek dcm).


Vraag me wel af hoeveel DCM voorkomt bij middel/kleinere rassen. Ben er toevallig over aan het lezen geweest vandaag en zie het wel bij grote honden voorkomen.

Als het een zoveel voorkomend probleem was, dan zou er toch niemand meer brokken voeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 16:40 



 
Profiel   

https://yourdog.nl/hondenbrokken/portug ... uppy/12kg/

Ik kreeg ook dit als advies, maar daar heb ik een beetje een gek gevoel bij. Voor ieder ras hebben ze een eigen voer ontwikkeld.

De basis is hetzelfde, maar bij de ene hebben ze er peterselie toegevoegd, bij de andere tomaat en weer een ander tijm of mango.

Voelt een beetje als een lokkertje/

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 16:45 



 
Profiel   

Onze honden Prins total care hamburgers. Ongeveer €40,- voor 10 kilo. Ziet er gewoon uit als een hamburger. Voert supermakkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 17:48 



 
Profiel   

Hier onze hond opgegroeid op vers vlees, nu sinds afgelopen zomer over op brokken (nu 5 jr oud). Vanuit schuldgevoel overgegaan op het hoogste percentage vlees wat ik kon vinden en dat was Orijen. Eerlijk gezegd doet hij het er beter op dan vers, zijn ontlasting is stabieler en mooier en minder last van kleine verstoppingen. Qua geur en vacht precies hetzelfde gebleven (geen geur, glimmende vacht). Ik dacht dat ik duurder uit zou zijn ivm geadviseerde hoeveelheid maar het is zo geconcentreerd dat ik er veel minder van voer dan verwacht en dus veel goedkoper uit ben. Dus kan orijen zeker adviseren! Maar heb geen andere brok om mee te vergelijken - goed is goed in ons geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:17 



 
Profiel   

Hier heel lang kivo gevoerd maar vond dat ze daar vrij snel dik van werden. Toen smorgens brokjes gedaan en savonds kivo maar nog vond ik ze snel dik worden. Ze kregen dan zo weinig dat ik echt zowat niks voerde en ze begonnen ook te zeuren om eten.
Toen gestopt moet kivo en nu krijgen ze farmfood schaap en dat eten ze graag en hebben mooie ontlasting en het voert makkelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:23 



 
Profiel   

Silvia schreef
Kijk anders eens op https://www.voerwijzer.com voor meer info

Hierdoor kwam ik uit op Celtic Connection. Eerst de proefverpakkingen (4x 1 kilo) genomen en tot de conclusie gekomen dat de zalm lekker gevonden wordt, maar dat ik m vind stinken. De drie andere smaken zijn ook top (en stinken niet) ‘s Morgens krijgen ze kvv en ‘s avonds deze brokjes. Met een deel puzzel ik, dus de vorm is ook belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:47 



 
Profiel   

Ik ga eens even op voerwijzer kijken.

Ik zie nu dat ik ook veel te veel gevoerd heb... De fokker herhaalde meerdere malen dat hij 20 gram per kg lichaamsgewicht moest krijgen per voerbeurt. Goed 100 gram per keer.
Nu lees ik in de papieren die erbij gegeven zijn dat hij 50 gram per kg lichaamsgewicht per dag zou moeten krijgen.
Dat gaat dan om 4x 75 gram vlees ipv 4x 100 gram vlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 11:57 



 
Profiel   

Het is 50 tot 100g per kg lichaamsgewicht per dag met kvv, dus op zich helemaal prima. Zolang hij niet te dik wordt mag hij dus rustig 400g op een dag hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 14:34 



 
Profiel   

Mizora schreef
Het is 50 tot 100g per kg lichaamsgewicht per dag met kvv, dus op zich helemaal prima. Zolang hij niet te dik wordt mag hij dus rustig 400g op een dag hebben.


Thanks voor je tip! Heb nu andere rollen rauw vlees. Dat gaat net wat beter dan de rollen die ik van de fokker gekregen had. Daar zaten zoveel grove stukken bot ofzo in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 10:57 



 
Profiel   

Ik verwacht eind januari ook een pup die bij de fokker op vers vlees staat en ik dat zelf ook maar niks vind. Van de geur alleen al word ik misselijk.
Dus, ik volg !
Op welke termijn hebben jullie overgeschakeld? Ik neem aan dat de pup best eerst op het eten van de fokker blijft omdat ze al zo veel andere dingen te verwerken krijgt, maar wanneer schakel je dan over? En doe je dat prompt, of geleidelijk aan waarbij je maw rauw vlees en brok mengt met elkaar ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 16:32 



 
Profiel   

Haha ik voer brok, allerlei merken en smaken want overal is wat goeds en slechts over te vinden. Echter s ochtends om 5 uur voer ik vuile pens of pens compleet (vers dus) aan de honden wat ik uit elkaar trek en in porties verdeel. Iets anders eten ze niet haha en dan lees ik hier vanalles over stinken, bloed, handschoenen...

Maar als je hond oke is van gezondheid wissel gewoon wat af. Zelf eet je ook niet elke dag hetzelfde. Ik geef purizon vis, royal canin, farmfood, cavom, happy dog, lukullus, kivo, profine, lidl.... Net wat er op de pak is of in de aanbieding of via marktplaats goedkoop in de buurt af te halen is. Niet omdat het moet maar wel omdat het kan en voer zo niet door andere weg gegooid moet worden. Grotere partijen deel ik vaak met een vriendin en bepaalde merken ook. Ideaal hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 16:46 



 
Profiel   

Rauw vlees en brok kun je het beste niet met elkaar mengen, dat gaat in de maag niet lekker samen.

Ik heb de eerste 2 a 3 weken gewoon vlees gevoerd en heb daarna 1 van de 3 maaltijden vervangen door brok. Ging eigenlijk heel erg prima. Maar ik had dan ook wel een pup die ik nog stenen kon voeren en dat at ze prima.

Na een week of 3 steeds 1 maaltijd per dag vlees ben ik wel overgegaan op helemaal brok omdat ze te kieskeurig werd en een maand of 2 daarna weer naar 's ochtends vlees en in de middg brok. Dat doet ze nu nog steeds super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:00 



 
Profiel   

het verse vlees van bijvoorbeeld Prins stikt een stuk minder dan sommige anderen, het zit ook in porties van 100 gram, wellicht trek je dat wel.
Persoonlijk geef ik wel KVV, ze eten het graag en doen het er goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:09 



 
Profiel   

Muiz schreef
Rauw vlees en brok kun je het beste niet met elkaar mengen, dat gaat in de maag niet lekker samen.


Dat is al lang bewezen dat het niet zo is gelukkig. Ik voer al 15 jaar gerust gemengd of enkel vers of enkel brok en gestoomd enz. Wij hebben jarenlang 6 honden gehad en nu nog 5 en nooit 1 met maag problemen.

Ook in dierenpension mengde ik vaak (voornamelijk pens ivm acceptatie) vers en brok en ook daar zelden tot nooit honden met maag/darm klachten.

Waarom zouden we wel vlees en groenten tegelijk kunnen voeren maar geen vlees en complete brok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:45 



 
Profiel   

Zou kunnen dat het bij jou wel goed ging, hier een hond gehad die dat zeer duidelijk niet trok en overgaf op de combi brok+kvv. In aparte porties ging het wel, dus avond brok en ochtend kvv bijvoorbeeld.
Oftewel, gewoon kijken wat gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:59 



 
Profiel   

Hier had mijn vriend hetzelfde met vers vlees, wij zijn daarom over gestapt op Renske vers (gestoomd) vlees.
Zit in kuipjes, heeft geen geur, geen bloed en wordt buiten de koelkast bewaard wat ik een bijkomend voordeel vind.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 21:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen