Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Overstappen van vers vlees naar welke brok?

 
Profiel   

Hier raadde twee dierenwinkels en een dierenarts het mengen ook af.

Vandaag heb ik brok gekocht en een paar gegeven. Hij vind ze iig lekker !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 21:03 



 
Profiel   

Ik volg, onze hond staat nu 9 jaar op KVV maar vooral op vakantie is dit echt niet handig. We zijn een beetje aan nadenken om over te gaan op brok. Wat is jullie ervaring met farm food brok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 21:23 



 
Profiel   

Pinacolada schreef
Ik volg, onze hond staat nu 9 jaar op KVV maar vooral op vakantie is dit echt niet handig. We zijn een beetje aan nadenken om over te gaan op brok. Wat is jullie ervaring met farm food brok?

Wij nemen op vakantie Renske stoommaaltijden (zie ook hierboven) en gestoomde worsten van Kivo mee. Dan hoef je niet over te gaan op brok, tenzij je dat liever wil gaan voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:01 



 
Profiel   

Muiz schreef
Rauw vlees en brok kun je het beste niet met elkaar mengen, dat gaat in de maag niet lekker samen.

.

Waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:19 



 
Profiel   

Mij is door de dierenarts verteld dat de maag een heel andere zuurwaarde nodig heeft om brok te kunnen verteren dan vlees met bot. Dat je het daarom beter niet kunt mengen maar er liever 8 uur tussen moet hebben.

Heb je anders ook tips voor de TS Kuggur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:25 



 
Profiel   

Muiz schreef
Mij is door de dierenarts verteld dat de maag een heel andere zuurwaarde nodig heeft om brok te kunnen verteren dan vlees met bot. Dat je het daarom beter niet kunt mengen maar er liever 8 uur tussen moet hebben.

Heb je anders ook tips voor de TS Kuggur?

Ja mijn beste moderator, als je het hele topic had doorgelezen had je die al gezien.
Overigens pjnlijk dat je dierenarts de onzinnige bakerpraatjes uit de barfwereld geloofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:32 



 
Profiel   

Bij brok ligt de zuurgraad rond de 1.2-1.5 pH, bij rauw vlees ligt hij daar iets onder.

Verreweg de meeste honden kunnen prima rauw en brok, zowel krokant als geperst, en natvoer, of dit nu blik, kuip, gestoomd of worsten is, allemaal in één maaltijd eten. Sommige honden kunnen er niet tegen, maar andere honden blijken juist weer niet tegen puur rauw te kunnen of tegen de voerwisselingen van 's ochtends iets anders dan 's avonds. Het blijven echter wel uitzonderingen.

Bij de overgang van langdurig brok voeren naar rauw, stap ik bij voorkeur eerst over met een kvv zonder bot (dus met calcium in de premix) om het risico op verstopping door bot zo klein mogelijk te maken. Na 2 weken kan je dan overschakelen naar een kvv met bot zoals bandit. Is dit laatste echt noodzakelijk? Nee, het gaat 99% van de tijd goed, maar als het mis is, heb je/heeft je hond wel echt een groot probleem, dus ik raad het liever zo aan. Ook als de hond erg ziek is (ongerelateerd aan het voer) raad ik een mix met bot af, dit is ook een moment dat het met kvv's mis wil gaan. De theorie is dat de hond door de ziekte minder energie steekt in maagzuur aanmaken.

@Kuggur: Ik zie ze anders niet: Kuggur @ [BB] Overstappen van vers vlees naar welke brok? Alle 3 je berichten bevatten geen tips, enkel de melding dat er geen bewijs is dat rauw beter is dan brok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:35 



 
Profiel   

Muiz schreef
Mij is door de dierenarts verteld dat de maag een heel andere zuurwaarde nodig heeft om brok te kunnen verteren dan vlees met bot. Dat je het daarom beter niet kunt mengen maar er liever 8 uur tussen moet hebben.

Heb je anders ook tips voor de TS Kuggur?


Maar de zuurgraad van de maar za toch niet zoveel wisselen op een dag?

A ik lees het al. De wisseling valt dus we mee. Leek me ook al stug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 23:20 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Muiz schreef
Mij is door de dierenarts verteld dat de maag een heel andere zuurwaarde nodig heeft om brok te kunnen verteren dan vlees met bot. Dat je het daarom beter niet kunt mengen maar er liever 8 uur tussen moet hebben.

Heb je anders ook tips voor de TS Kuggur?

Ja mijn beste moderator, als je het hele topic had doorgelezen had je die al gezien.
Overigens pjnlijk dat je dierenarts de onzinnige bakerpraatjes uit de barfwereld geloofd.


Opzich heb ik het hele topic gevolgd maar heb ik jou geen tips zien aandragen ;)
En in mijn geval waren het geen praatjes, maar iets wat de dierenarts heeft geconstateerd na voldoende onderzoek en een hond die een half jaar lang slecht voedsel binnenhield. Maar wat positief dat je het zo brengt :j

Maar zoals ik al gezegd heb, zo veel mensen zo veel meningen en stromingen in het dierenvoer die je kan volgen. Gewoon kijken waar je hond het goed op doet TS, er staan hier enorm veel tips ondertussen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 23:46 



 
Profiel   

Muiz... Vlees met bot is barf en geen kvv wat TS geeft. Kvv is al (grof) gemalen daar verstopping door krijgen is erg onwaarschijnlijk en zal dus ook vlotter mee verteren omdat het veel meer kapot is dan hele stukken rauw bot.

Gestoomd vlees eten ze hier overigens niet graag. Echter de worsten van natural fresh meat doen ze hier nog net geen moord voor haha omdat ik een paar zeer slechte eters heb krijgen ze dat op bijzondere dagen en op vakanties

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 09:59 



 
Profiel   

Ik ben heel lang bezig geweest met vier vinden wat voor ons handig is en waar de hond het goed op doet. Ivm allergieën kunnen veel soorten vlees niet. Diepvries hebben we lang gedaan, maar onhandig. Toen Renske geprobeerd, dat ging goed, maar ook daar stopte hij met eten. Allerlei blikken verder en hij eet nu al een half jaar Hubertus gold. Hij vindt het heerlijk en heeft met de kalkoenvariant geen last van allergieën. Blik vind ik persoonlijk heel fijn. Je neemt het overal mee naar toe. Hij krijgt daarnaast ook wel brokjes, maar niet als hoofdvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 10:31 



 
Profiel   

Hubertus gold dat kom ik vaker tegen, nog nooit geprobeerd maar zal het binnenkort ook eens aanschaffen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 13:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen