Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Overstappen van vers vlees naar welke brok?

 
Profiel   

mag schreef
Onze pup kreeg bij de fokker ook vers vlees en weigerde (daardoor) brokken. Ik ben toen vers vlees van Duck gaan voeren. Dit ziet er niet zo vies en bloederig uit. Na een hele zoektocht vind de hond de brokken van Edgard & Cooper ook erg lekker.


Die heb ik zojuist bekeken, maar is echt een duur voer volgens mij?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 09:52 



 
Profiel   

maras schreef
Ik volg, voer nu Bandit en Renske als diepvries vlees, het voordeel van Renske is dat het bevroren blokjes zijn van 25 gram, die pak je zo uit de diepvries en ontdooien eenvoudig. Maar op vakantie is brok geven net wat makkelijker :)


https://www.topdierenshop.nl/renske-ver ... -10x395-gr

Bedoel je deze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 09:59 



 
Profiel   

Toen mijn hond een flinke darmontsteking kreeg ben ik op aanraden van de dierenarts ook van het vers vlees afgestapt. Ik heb toen heel lang Bosch gevoerd, bij Zooplus te koop. De reviews zijn erg goed en het is tarwevrij, en erg betaalbaar. Ze heeft het er jarenlang erg goed op gedaan. Ik gaf er ook altijd een beetje blikvoer bij.
Nu dat mijn hond wat ouder is ben ik overgestapt op Hill's senior.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 10:00 



 
Profiel   

Onze Mechelse pup staat op brok van Wolf of Wilderness. Mooie ontlasting en hij eet het graag. Ik geef hem wel regelmatig vers ernaast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 10:24 



 
Profiel   

Een “goede” brok kom je echt veel duurder uit dan vlees wat in porties verdeeld is of minder vocht bevat. Er zijn echt veel opties daarin ik zou daar eerst verder in zoeken want voor de hond is het echt veel beter. Het is ook niet prettig om diaree of spuug op te moeten ruimen omdat ze last van de brokken krijgt. Kijk dan evt voor gestoomd varianten dat zijn houdbare worsten en is net leverworst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:01 



 
Profiel   

Hier hele goede ervaringen met de brokken van Prins. Verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak, betaalbaar en de hond deed het er erg goed op. Ook goede ontlasting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:07 



 
Profiel   

candalisa schreef
Een “goede” brok kom je echt veel duurder uit dan vlees wat in porties verdeeld is of minder vocht bevat. Er zijn echt veel opties daarin ik zou daar eerst verder in zoeken want voor de hond is het echt veel beter. Het is ook niet prettig om diaree of spuug op te moeten ruimen omdat ze last van de brokken krijgt. Kijk dan evt voor gestoomd varianten dat zijn houdbare worsten en is net leverworst.


Ik kom nu met vers vlees aan bijna 75 euro per maand. Een kilo worst van ongeveer 4,5 euro per 2 dagen.

Dacht dat ik dat met brok niet ging halen, maar hij zegt veel duurder?

Welke vleessoorten hebben minder vocht of zijn in porties verdeeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 12:06 



 
Profiel   

Ik voer brokken van Edgard en Cooper en vers gestoomd vlees van Renske. Dit vlees ziet er ook niet vies uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 13:18 



 
Profiel   

Ik geloof energique, duck, rodi maar ook van de petsplace eigen merk, runner en ik geloof farmfood ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 14:07 



 
Profiel   

Canagan, primordial ben ik op dit moment het meest tevreden over qua brokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 20:05 



 
Profiel   

Kijk anders eens op www.voerwijzer.com voor meer info

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 22:57 



 
Profiel   

Bij mij doen ze het alle vier goed op purizon single meat. Ik voer afwisselend zalm, lam en paard.
Single meat ivm een knetter-allergische hond.
Die krijgt voornamelijk kvv, maar er mag geen risico-voer rondslingeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 23:17 



 
Profiel   

Hoi ts, ik ben ook overgeschakeld bij mijn pup, ik ging ook over mijn nek bij het vers voeren :r . Ik heb super lang opgezocht ook en ik zag de bomen door het bos niet meer. Uiteindelijk bij Wolfsblut uitgekomen, en wauw, wat een heerlijk voer <3 . Het ruikt heerlijk en ze is er verzot op.
Ze is er ook extreem zuinig mee.

Ze doet het er al maanden keigoed op, en het is echt topvoer!
Komt van Duitsland en moet je zowiezo wel online bestellen.
Maar dat gaat altijd vlot bij mij :) .

Ik kan het echt enorm aanraden!! Voor mij niks anders meer :D .

https://www.wolfsblut.com/wolfsblut-lar ... 15-kg.html

Succes +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 02:11 



 
Profiel   

candalisa schreef
Een “goede” brok kom je echt veel duurder uit dan vlees wat in porties verdeeld is of minder vocht bevat. Er zijn echt veel opties daarin ik zou daar eerst verder in zoeken want voor de hond is het echt veel beter. Het is ook niet prettig om diaree of spuug op te moeten ruimen omdat ze last van de brokken krijgt. Kijk dan evt voor gestoomd varianten dat zijn houdbare worsten en is net leverworst.

Er is geen enkel bewijs dat vlees beter/gezonder is dan brokken voor honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 04:37 



 
Profiel   

Ik heb voer van Tails.com

Je kunt zelf aangeven wat je belangrijke ingrediënten vindt en wat je absoluut niet wilt zien in je voer. Brok en natvoer combineren. En er wordt een voedingsplan voor je opgesteld.

Mocht je het willen proberen, doe me dan even een berichtje - ik heb een kortingscode voor de eerste bestelling voor €1 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 10:56 



 
Profiel   

Ik zie regelmatig reclame voorbij komen van Dog-Chef. Heeft iemand daar ervaring mee en hoe ziet het eruit? Vooral in de ochtend vind ik , net als TS, de geur van sommige KVV niet te harden…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 11:40 



 
Profiel   

Vandaag met de pup bij de dierenarts geweest. Sinds gisteren overgeven en misselijk.

Super sneu. Een spuit gekregen, pilletjes tegen de misselijkheid en voor 10 dagen medicijnen tegen maag/darmontsteking. Hij is weer een stukje blijer nu.

Zij adviseerde echt over te gaan op brokken. Ben alleen te vragen welk merk... Daar heb ik nog maar even een berichtje over gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 12:46 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Vandaag met de pup bij de dierenarts geweest. Sinds gisteren overgeven en misselijk.

Super sneu. Een spuit gekregen, pilletjes tegen de misselijkheid en voor 10 dagen medicijnen tegen maag/darmontsteking. Hij is weer een stukje blijer nu.

Zij adviseerde echt over te gaan op brokken. Ben alleen te vragen welk merk... Daar heb ik nog maar even een berichtje over gestuurd.

Als hij nu last heeft van maag/darmen, dan zou mijn advies zijn te beginnen met Royal Canin intestinal. En van daaruit te zoeken naar een brok die bij je hond (en jou) past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 12:51 



 
Profiel   

Zou je pup niet gewoon spanning kunnen hebben door het vuurwerk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 13:24 



 
Profiel   

ik zou voor een betrouwbaar merk gaan wat al lang op de markt is en waarbij ook veel onderzoek gedaan wordt naar het voer. hier ook een tijd aan het zoeken geweest met KVV en allerlei zogenaamde graanvrije brokken en brokken zonder troep erin (zoals bijv. edgar&cooper, acana, wolfsblut, wolf of wildernes) allemaal feel-good-voer vanwege het mooie ingredientenlijstje, ik trapte er ook in, maar kwaliteitscontrole bij dit voer is er onvoldoende. (lees veel over DCM bij dergelijke merken, en honden die nierproblemen krijgen op acana)
uiteindelijk blijken de grotere merken het hier toch het beste te doen (en ik vind ze betrouwbaarder vanwege de kwaliteitscontrole).


hier nu dus ProPlan of Royal Canin, mijn kieskeurige eter eet dat ook nog eens graag!
royal canin digestive care doet het hier erg goed, maar ook de proplan lam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 13:31 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
maras schreef
Ik volg, voer nu Bandit en Renske als diepvries vlees, het voordeel van Renske is dat het bevroren blokjes zijn van 25 gram, die pak je zo uit de diepvries en ontdooien eenvoudig. Maar op vakantie is brok geven net wat makkelijker :)


https://www.topdierenshop.nl/renske-ver ... -10x395-gr

Bedoel je deze?

nee het is echt diepvries vlees in stukjes van 25 gram

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 14:35 



 
Profiel   

Ik volg even. Volgende week komt onze pup, die krijgt nu een mix van vlees en puppy brokjes. Wij willen het liefst brok gaan voeren, omdat dit voor ons het meest praktisch is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 14:40 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
maras schreef
Ik volg, voer nu Bandit en Renske als diepvries vlees, het voordeel van Renske is dat het bevroren blokjes zijn van 25 gram, die pak je zo uit de diepvries en ontdooien eenvoudig. Maar op vakantie is brok geven net wat makkelijker :)


https://www.topdierenshop.nl/renske-ver ... -10x395-gr

Bedoel je deze?


Nee, dat is het natvoer, dat het Renske vers. Zij bedoelt de kvv, dat heet Renske vers ingevroren.

https://www.renske.com/nl/producten/hon ... e=show-all

Het natvoer is overigens ook zeer mooi spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 14:51 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Zou je pup niet gewoon spanning kunnen hebben door het vuurwerk?


Nee want die had hij geen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 15:05 



 
Profiel   

Interessant topic. Mijn pup stond vanuit de fokker ook op geperste brok + vers vlees. Ik ben zelf geen fan van rauw vers en ben nu overgestapt op brok met een hoog vlees- (nou ja, in dit geval vis-) percentage: https://www.hondenshop.online/product/w ... otse-zalm/ en natvoer uit blik (Rocco junior en Lukkulus junior).

Nu zie ik hier berichten over DCM door graanvrij voer (en vooral toevoeging van bv peulvruchten), daar had ik nog niet bij stilgestaan. Even uitzoeken maar weer, vooral omdat de pup de brokken wel eet, maar er niet heel gek op is. Al denk ik dat door het natvoer (waar wel graan in zit), het risico op DCM wel weer beperkt is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 15:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen