Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tips onzindelijke hond

 
Profiel   

Aangezien wij het ook niet meer weten: tips gevraagd.

Wij hebben twee hele leuke honden. Een herder en een Jack Russell. De herder hebben we vanaf pup, de jack was een herplaatser met een maand of 9. Was vooral in het begin een behoorlijk angstig hondje, die nooit echt uitgelaten was, maar een kattenluik had naar de tuin en ronduit onzindelijk was. Het heeft ons ontzettend veel moeite gekost om hem buiten aan de lijn te laten poepen, want dat durfde hij niet. Maar genoeg doorzetten en hij doet nu in principe ook zijn behoefte buiten.
Nu bleef er altijd een probleem met een bepaalde plek achter de bank waar hij nog steeds ging zitten. We hebben nu bijna een jaar ivm een verbouwing niet in ons huis kunnen wonen en het ging prima.
We wonen weer een paar weken in ons huis en jawel, hij gaat weer in zijn veilige hoekje achter de bank zitten. Andere vloer, andere bank, andere indeling, maar alleen die plek. Rest vh huis is geen probleem. De nacht is geen probleem. Hij is niet angstiger oid. Wij weten het niet meer.

Hij poept trouwens nog gewoon buiten en we belonen hem daar na al die tijd nog steeds voor.

Wat hebben we al geprobeerd?
Andere vloer
Ieder uur maar buiten
Niet naar binnen als hij niet ontlast heeft
Belonen
Op commando poepen
Vloerbedekking buiten leggen
Steeds als hij aandacht vraagt naar buiten
Langer wandelen
Korter wandelen
Extra toiletbreaks
Pff, vast nog dingen vergeten

Verder is hij gezond, eet goed en is perfect op gewicht. Hangt wel behoorlijk aan de herder (schiet in de stress als hij alleen achterblijft) en is erg kouwelijk. Dat maakt volgens mij ook dat dit probleem in de winter groter is dan in de zomer. Ze zijn allebei 4 jaar oud trouwens.

Tot zover de info. Ik ben benieuwd naar de tips!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:51 



 
Profiel   

1. Hondenjas zodat hij ook in de winter buiten fijn genoeg vindt.
2. Minder toegang in huis, dus niet alle ruimtes geven. Hond wil in principe niet het nest bevuilen, maar dan moet hij wel hele huis als nest zien, niet alle honden kunnen dat even makkelijk. Geef hem dus een kleinere ruimte die goed overzichtelijk is (en veilig zoals bench er in met doek er over/bench in soort meubel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:03 



 
Profiel   

Jasje heeft hij voor buiten. Ik heb alleen het idee dat hij het juist op zijn buik koud heeft (want ja, nagenoeg haarloos daar) en ik kan geen jas vinden die dat bedekt.
Het nest verhaal vind ik typisch. Ik was er altijd van overtuigd dat dat zo werkte, maar hij zit het allerliefst voor de haard, op/in/onder een stapel dekens(lekker warm) op de bank. Daar ligt hij heerlijk te slapen en is hij het rustigst. Zijn plaats (samen met de herder) is inderdaad ergens anders, maar als wij er zijn (dan krijgt hij de kans) ligt hij bij de haard. Alleen juist daar, waar hij het meest op zijn gemak is, gaat hij achter die bank zitten. De rest vh huis is veilig. Maar als we hem daar niet toelaten breekt hij de tent af (piepen/janken).

Ik heb het idee dat hij juist poept op de plek waar hij zich het meest veilig voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:16 



 
Profiel   

Een hondenjas met buikflap misschien of een truitje met eventueel een jas erover heen?

Ik zou hem ook zeker niet meer op die plek laten komen. Dan kan hij wel moeilijk doen maar zo lang hij niet zindelijk is komt die er niet meer. Hoe is de opstelling van de kamer? Valt daar misschien iets aan te doen, bijvoorbeeld iets neerzetten op de plek waar hij altijd gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:21 



 
Profiel   

Ik heb alleen een tip voor een fijn jasje die ook de buik bedekt.
Mijn jack Russel heeft een Bucas dekentje, die zit heel fijn en ook de buik is een stuk bedekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:21 



 
Profiel   

Daar een hondentoilet neerzetten dan? Is in elk geval beter schoon te maken dan je vloer.
Barricaderen is de andere optie, maar zolang hij het daar doet in elk geval zorgen voor manier om het makkelijk schoon te maken (en haal er speciaal spul voor dat de geur echt weg neemt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:24 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Een hondenjas met buikflap misschien of een truitje met eventueel een jas erover heen?

Ik zou hem ook zeker niet meer op die plek laten komen. Dan kan hij wel moeilijk doen maar zo lang hij niet zindelijk is komt die er niet meer. Hoe is de opstelling van de kamer? Valt daar misschien iets aan te doen, bijvoorbeeld iets neerzetten op de plek waar hij altijd gaat


Dat eerste vind ik heel erg lastig, omdat de enige plek is waar wij zelf ook fijn kunnen zitten en de honden erbij kunnen en aandacht krijgen. Ze komen alleen in de hal (waar de plaats is) de keuken en de woonkamer. Dat zijn flinke ruimtes, maar dan zou ik in de praktijk die kleine dus permanent moeten opsluiten in de hal, behalve om naar buiten te gaan. Dat vind ik geen leven voor die hond.

Ze komen als wij niet thuis zijn sowieso niet in de woonkamer, maar ik kan hem niet permanent opsluiten toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:35 



 
Profiel   

Ik bedoel ook niet de hele woonkamer afsluiten maar alleen de plek waar hij zijn behoefte doet. Bijvoorbeeld met een puppy ren

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:37 



 
Profiel   

tamary schreef
Daar een hondentoilet neerzetten dan? Is in elk geval beter schoon te maken dan je vloer.
Barricaderen is de andere optie, maar zolang hij het daar doet in elk geval zorgen voor manier om het makkelijk schoon te maken (en haal er speciaal spul voor dat de geur echt weg neemt).


Hondentoilet krijg ik er hier thuis niet door. Heb je tips voor spul dat die geur weg neemt? Het is sinds we hier weer wonen nog maar een paar keer weer gebeurd, maar het is dus op een gloednieuwe vers gewaxte vloer. Barricaderen wordt lastig ben ik bang. Het is net een kat wat dat betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:41 



 
Profiel   

Volgens mij zit de aard vh probleem nog steeds in het zich veilig voelen. Hij poept op de plek waar hij zich zo veel mogelijk kan verbergen en waar het niet opvalt dat hij gaat poepen. Je ziet dat ook in zijn houding buiten. Plassen is het tegenovergestelde trouwens, als echt reutje doet hij dat het liefst elke 2m :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:50 



 
Profiel   

Kan je het niet zo inrichten dat hij niet meer op die plek kan geraken?
Heb je de plek al schoon gemaakt met iets wat de geur neutraliseert? Anders blijft het wel ruiken naar zijn plekje.
Of ken je een geur waar hij een hekel aan heeft? Veel honden vinden bv appelsien niet lekker. Mss de plek naar die geur laten ruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 22:26 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Kan je het niet zo inrichten dat hij niet meer op die plek kan geraken?
Heb je de plek al schoon gemaakt met iets wat de geur neutraliseert? Anders blijft het wel ruiken naar zijn plekje.
Of ken je een geur waar hij een hekel aan heeft? Veel honden vinden bv appelsien niet lekker. Mss de plek naar die geur laten ruiken?


Ja, maak het goed schoon natuurlijk, maar wat neutraliseert er echt? Er ligt een compleet nieuwe vloer in (niet alleen nieuwe bovenlaag, maar ook daaronder beton etc) dus ik weet niet wat meer neutraal kan zijn dan dat? Ik denk dat het meer in het beschutte plekje zit dan in de geur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 22:48 



 
Profiel   

Kan je er geen kattenbak neerzetten ?
Er bestaan ook van die trainings matjes , deze daar neerleggen en deze bv steeds kleiner maken ?
Opnieuw een soort zindelijkstraining starten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 22:51 



 
Profiel   

Qua jas: de Pomppa-serie. De Jumppa pomppa onder zijn huidige jas, of de Perus Pomppa ter vervanging van.

Wat voer je en hoe vaak moet hij op een dag poepen? Want hoewel het geen echte oplossing is, kan het soms wel enorm helpen als daar wat mee wordt geschoven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 23:11 



 
Profiel   

Als achter de bank de enige plek is waar hij poept dan zou ik toch een manier zoeken om te voorkomen dat hij achter de bank komt.
Of de hond goed in de gaten houden, wees alert of hij wil gaan poepen. Als je hem even niet in de gaten kunt houden dan even in een bench of in de gang. Voorkomen dat hij het nog kan doen zodat het gedrag uitdooft.
En niet straffen, dat snapt een hond niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 23:19 



 
Profiel   

Misschien een idee om eens te kijken bij Nadieh Cuijten, zij heeft een andere aanpak, aangezien jullie al zoveel geprobeerd hebben. Wie weet kan zij wat voor jullie betekenen.

Wbt een jasje, ik heb een jas met buikflap Hurtta Extreme Warmer. Kost wat maar wel goed spul en comfortabel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 23:50 



 

Je hebt incontentiematjes voor mensen voor in bed. Die eerst op de plek leggen waar hij zijn behoefte doet zodat hij er associatie mee krijgt. Dan dat ding steeds een stukje verder naar de deur verplaatsen. Uiteindelijk als het bij de deur ligt zal hii ws gaan aangeven dat hij moet.
Zo heeft mn zusje het gedaan met haar hond. Kost wel een tijdje..
sneu dat ie zich zo onveilig voelt zeg..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 09:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen