Vuurwerk vrije overnachting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliana

Berichten: 5455
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Vuurwerk vrije overnachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 09:44

Wij hebben dit jaar geboekt in Duitsland in een gehucht. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:53

Hier aankomende nacht ook een hotel enigszins in buitengebied geboekt. Zou vuurwerkvrij zijn maar dat is maar afwachten. Alles voor het hondje....1 nacht met ontbijt 187 euro...
Zag dat er nu nog 2 kamers vrij zijn voor komende nacht. Schijnt verder vol met honden te zitten :D

Heeft iemand nog tips mbt adressen voor volgend jaar voor 1 overnachting omgeving Apeldoorn/Arnhem...?

Ingrid_ms
Berichten: 211
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Vuurwerk vrije overnachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:06

Wij zitten elk jaar met Oud en Nieuw in een hotel in Hoenderlo. Heel fijn onze hond die heel bang is, is nu heel relaxt :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:10

Bravura schreef:
Hier aankomende nacht ook een hotel enigszins in buitengebied geboekt. Zou vuurwerkvrij zijn maar dat is maar afwachten. Alles voor het hondje....1 nacht met ontbijt 187 euro...
Zag dat er nu nog 2 kamers vrij zijn voor komende nacht. Schijnt verder vol met honden te zitten :D

Heeft iemand nog tips mbt adressen voor volgend jaar voor 1 overnachting omgeving Apeldoorn/Arnhem...?

In de Cantharel (Vd Valk) in Apeldoorn zijn in elk geval veel ‘hondenkamers’, maar of dat vuurwerkvrij is??

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:18

Wij overnachten nu voor het derde jaar in Frankrijk.
Geen knal te horen hier.
Dit jaar zitten we in Hardelot dat is voor ons 3-4 uurtjes rijden en we maken er gewoon een weekendje weg van.
Thuis blijven is helaas echt geen optie voor onze hond.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:30

Zit voor het eerst in de Cantharel. :D Maar vuurwerkvrij kan ik het niet noemen. Rondom wat geknal en soms wat siervuurwerk maar vooral carbid schieten rondom. Was straks een dreun dat je zou denken dat het hele hotel in zou storten.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:32

Ingrid_ms schreef:
Wij zitten elk jaar met Oud en Nieuw in een hotel in Hoenderlo. Heel fijn onze hond die heel bang is, is nu heel relaxt :D


Welk hotel is dat?

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:40

In bijna de hele Kempen in België geldt een algemeen vuurwerkverbod.
Heerlijk rustig hier! Alleen af en toe een knal in de verte.
Ook in Belgisch Limburg doen steeds meer gemeenten er aan mee, nu al 24.

veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 01:33

Ik lees even mee. In huis met muziek aan is de hond redelijk ok, maar naar buiten durft ie niet, dus sinds vanochtend 9 uur zijn behoefte niet meer gedaan, daarom een uurtje terug maar naar het buitengebied gereden, daar deed ie gelukkig wel zn behoeften.
Een omgeving waar je nog normaal kan wandelen rons oud en nieuw zou fijn zijn,maar ben bang dat je dat nergens gaat vinden.

Beste wensen trouwens voor allemaal!

Ingrid_ms
Berichten: 211
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 07:49

Bravura schreef:
Ingrid_ms schreef:
Wij zitten elk jaar met Oud en Nieuw in een hotel in Hoenderlo. Heel fijn onze hond die heel bang is, is nu heel relaxt :D


Welk hotel is dat?


Fletcher Hoenderlo!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Vuurwerk vrije overnachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 13:53

Afbeelding

Ik kwam deze tegen op Facebook :D Wij zijn er een keer in de zomer geweest en is een prachtige accomodatie met dus weinig vuurwerk met de jaarwisseling.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Vuurwerk vrije overnachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:22

In Frankrijk is er ook geen vuurwerk

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:56

@Ingrid_ms, ik ben daar een kleine 2 jaar geleden wezen kijken en men liet me daar een tweepersoons kamer zien ergens richting het voetbalveld. Moest een open trappetje op (niks voor de hond) en de super ongezellige kamer was zo klein dat je je bijna niet kon keren. Heb er toen voor de oud en nieuw vanaf gezien.

Hebben jullie voor verblijf andere kamers met hond dan wat ze mij destijds hebben getoond?

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:14

Getup schreef:
( Noord) Luxemburg. Vuurwerk is in vele gemeentes verboden.
Bij ons in het dorp ( vele boerderijen, waarvan de bewoners echt niet willen dat er iemand in de buurt vuurwerk gaat afsteken) heb ik al jaren geen knal meer gehoord. Vroeger duurde het tot 00.10 en klaar was het.

Wij hebben deze jaarwisseling in onze stacaravan in Noord Luxemburg doorgebracht. In die gemeente is al jaren een vuurwerk verbod, maar tot mijn verbazing hoorde ik tegen 12u wat knallen en na 12-en ging het ergens in de verte goed los. Ik kon niet goed plaatsen waar het vandaan kwam, het vuurwerk kwam nergens boven de heuvels uit, maar er werd goed geknald in de verte.
Het duurde niet super lang en de honden trokken zich er gelukkig niets van aan, ze zijn er sowieso niet zo van vuurwerk onder de indruk en het was ver genoeg weg. Maar het verbaasde me, omdat ook vanwege het verbod niets had verwacht.

Overigens of onze camping officieel gesloten in deze tijd van het jaar. Jaarplaatshouders mogen wel het jaar rond komen en wij zijn dan ook niet de enige die in deze tijd van het jaar komen.

Ingrid_ms
Berichten: 211
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:32

Bravura schreef:
@Ingrid_ms, ik ben daar een kleine 2 jaar geleden wezen kijken en men liet me daar een tweepersoons kamer zien ergens richting het voetbalveld. Moest een open trappetje op (niks voor de hond) en de super ongezellige kamer was zo klein dat je je bijna niet kon keren. Heb er toen voor de oud en nieuw vanaf gezien.

Hebben jullie voor verblijf andere kamers met hond dan wat ze mij destijds hebben getoond?


De kamers beneden zijn groter! Het is niet heel luxe maar voor Oud en Nieuw vind ik het super. Mijn hond heeft geen enkele stress daar en ik kan rustig in het bos lopen zonder al dat geknal!