Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vuurwerk vrije overnachting

 
Profiel   

Hallo bokkers

Wij zijn op zoek naar een vuurwerk vrije overnachting met oud en nieuw 2022. Hier in de omgeving wordt het illegaalste vuurwerk afgestoken wat je je maar kan bedenken. Dagen lang is het hier oorlog, ramen trillen spullen vallen van de kasten af van de harde klappen en er staan regel matig dingen in de brand met oud en nieuw. Wij hebben 2 honden die compleet van slag zijn en nu nog steeds. En willen wij graag volgend jaar even weg van deze gekke bende om rustig oud en nieuw in te gaan met de honden.

Zijn er bokkers die fijne adressen hebben voor vuurwerk vrije parken/omgevingen waar we rustig door kunnen houden met 2 honden ? Een beetje vuurwerk in de verte is echt geen enkel probleem maar zo dicht bij willen we even niet meer.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 10:22 



 
Profiel   

Een vriendin van mij heeft een B&B in de kop van friesland. Een kilometer vanaf het dorp ongeveer.
Het zijn nieuwe appartementen die goed geïsoleerd zijn. En binnen krijg dus niet veel mee van het vuurwerk. En anders de tv aan.

Er zaten met oud en nieuw ook mensen met een hond in die bang was voor vuurwerk. De hond heeft nergens last van gehad en de mensen hebben genoten van hun overnachting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:06 



 
Profiel   

love_odin schreef
Een vriendin van mij heeft een B&B in de kop van friesland. Een kilometer vanaf het dorp ongeveer.
Het zijn nieuwe appartementen die goed geïsoleerd zijn. En binnen krijg dus niet veel mee van het vuurwerk. En anders de tv aan.

Er zaten met oud en nieuw ook mensen met een hond in die bang was voor vuurwerk. De hond heeft nergens last van gehad en de mensen hebben genoten van hun overnachting.



Oh dat klinkt al heel goed ! Heb je misschien een naam of linkje waar ik naar kan zoeken ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:23 



 
Profiel   

https://www.airbnb.nl/rooms/44199617?lo ... %2BKUQLZBz

Hoop dat de link werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:26 



 
Profiel   

Ik ga ieder jaar naar Frankrijk met mijn hond om vuurwerk te voorkomen.
Dit jaar zijn we in le crotoy geweest en daar kan je de hele dag gewoon normaal je hond uitlaten.
Tussen 22:00 en 1:00 zetten we de radio aan voor de zekerheid maar niets gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:30 



 
Profiel   

Ik heb geen adres voor je, alleen een kleine 'waarschuwing'. Hier in mijn regio (Twente) zijn ook een aantal parken die huisjes aanbieden, met vermelding van 'vuurwerkvrije zone'. Maar er wordt hier ook stevig carbid geschoten, en dat hoor je daar gegarandeerd ook. Je hebt dan niet de gillende keukenmeiden tegen je ramen aan, maar die doffe zware knallen van de carbid hoor (en vaak ook voel) je ook echt overal. Dus mochten ze daar bang voor zijn, kijk dan ook even uit met deze regio.
Ik denk dat je echt in het noorden van het land wat dat betreft 'veiliger' zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:34 



 
Profiel   

Drenthe en groningen schieten ze ook carbid.

En ik hoorde van iemand die op een vuurwerkvrij park zat dat er doodleuk dus wel vuurwerk werd afgeschoten. Dan is het leed al geschied |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:41 



 
Profiel   

Wij zijn de afgelopen jaarwisseling in Duitsland geweest, omgeving Papenburg. Daar werd 's avonds en om 12u wel wat vuurwerk afgestoken, maar het was een fractie van wat er normaal in Nederland wordt afgestoken. Wij zaten nu aan de rand van de stad, maar als je nog wat landelijker gaat zitten (echt ergens middenin een bos) denk ik dat we echt nauwelijks vuurwerk hadden gehoord of gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:50 



 
Profiel   

Ik ontvlucht al jaren de vuurwerk herrie over de grens. Ik vertrouw de vuurwerkvrije parken niet tenzij je het enige huisje bent of zo. Je zult idd maar buren treffen die alsnog gaan lopen knallen. Andere optie pak de auto en ga ergens in de middle of niks staan met oud en nieuw. Ook dat is jaren gedaan uit nood.

Afgelopen oud en nieuw camper gepakt en de grens over. Alleen om 0.00 20 minuten vuurwerk in de verte en een knal iets dichterbij. Geen hondenstress dit jaar. Vorig jaar noodgedwongen thuis maar dat ging gewoon niet diervriendelijk. Dus de keuze nu maar weg gedaan en dat was gelukkig de juiste keuze. Gelukkig waren we ongeveer de enige op de camperplaats. Dus ook nog covid proof. Een medecamperaar met bange honden aan de andere kant van het enorme veld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 12:06 



 
Profiel   

Bij mij thuis is het vuurwerk vrij. Je hoort enkel de doffe carbid knallen ver weg. Tot nu toe vinden de echte vuurwerkbange honden dat niet eng. Ik heb thuis een hondenopvang met kennels en buitenren. Ik woon in Friesland nabij Heerenveen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 15:39 



 
Profiel   

Ik lees mee voor de tips.
Ik heb een hond die enorm veel stress ervaart deze periode wat zich uit in niet willen eten/drinken, geen behoefte kunnen doen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 16:05 



 
Profiel   

http://www.dogsincluded.nl/hondvriendel ... urwerk.php

Houd er ook rekening mee dat er vooral in het oosten van het land veel carbied wordt afgeschoten. Dat kan flink doordreunen.
Oh, lees net dat het hierboven ook al genoemd werd. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:07 



 
Profiel   

Buitenland een optie?
In Frankrijk doen ze niet aan vuurwerk voor nieuwjaar, uitgezonderd de grotere steden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:10 



 
Profiel   

https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/56061

Er wordt hier in de omgeving overdag carbid afgeschoten, maar 's avonds is het vuurwerk minimaal. Het dorp ligt op 3 km afstand en rondom ons wonen alleen maar ouderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:21 



 
Profiel   

Ik lees even mee. We zitten ja bij elkaar in de buurt dus ik weet helaas precies wat je bedoelt |(
Vreselijk was het weer, pfff. Wij gaan dit jaar ook kijken voor een overnachting van 31>1. De dagen rondom is Arya dit jaar redelijk goed stressvrij door gekomen - vorig jaar ruim 2 maanden stress gehad - dus als we nu de 31e nog kunnen gaan vermijden heb ik goede hoop dat het dit jaar weer een stuk beter gaat met d'r - al hebben de oordempers die we kochten dit jaar wel duidelijk veel hulp geboden, meer als welk ander hulpmiddel dat we sinds vorig jaar aan't proberen zijn. Maar als ik d'r die specifieke avond iig kan ontzien, is dat wel iets om naar te gaan kijken nu. Wij waren aan't denken om richting de Ardennen te gaan bv.

Ik moet alleen rekening houden met reistijd omdat ook de kat dan mee gaat en die vind autorijden echt k*t.
Ardennen lijkt me voor ons dan een prima optie met gemiddeld 1-1,5u rijden zoiets. Friesland ofzo is dus voor ons echt te lang rijden helaas.


Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-01-22 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 13:56 



 
Profiel   

Wij zaten dit jaar op europarcs de woudhoeve in Egmond aan de hoef. En mijn zeer gestreste hond heeft gewoon rustig kunnen slapen. In de verte wat geknal maar zo minimaal dat het ok voor hem was. Aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 14:00 



 
Profiel   

Bij ons in het dorp wordt nauwelijks zwaar vuurwerk afgeschoten. Wat kleine knallen de dagen van tevoren, maar ik geloof niet dat ik dit jaar ook maar een carbiet bom heb gehoord in de omgeving. Om 12 uur wordt er verderop wel wat geknald, maar op een enkele grote knal viel het mee. 's Avonds kon ik ook zonder problemen buiten wandelen met de hond.
Mijn ouders die naast ons wonen hebben de zolder leeg staan, daar staat een bed en tv, eigen badkamer, koffiezet apparaat.. en ik kan altijd vragen of ze het goed vinden dat er iemand komt overnachten. Midden-Limburg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 14:08 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Ik lees even mee. We zitten ja bij elkaar in de buurt dus ik weet helaas precies wat je bedoelt |(
Vreselijk was het weer, pfff. Wij gaan dit jaar ook kijken voor een overnachting van 31>1. De dagen rondom is Arya dit jaar redelijk goed stressvrij door gekomen - vorig jaar ruim 2 maanden stress gehad - dus als we nu de 31e nog kunnen gaan vermijden heb ik goede hoop dat het dit jaar weer een stuk beter gaat met d'r - al hebben de oordempers die we kochten dit jaar wel duidelijk veel hulp geboden, meer als welk ander hulpmiddel dat we sinds vorig jaar aan't proberen zijn. Maar als ik d'r die specifieke avond iig kan ontzien, is dat wel iets om naar te gaan kijken nu. Wij waren aan't denken om richting de Ardennen te gaan bv.

Ik moet alleen rekening houden met reistijd omdat ook de kat dan mee gaat en die vind autorijden echt k*t.
Ardennen lijkt me voor ons dan een prima optie met gemiddeld 1-1,5u rijden zoiets. Friesland ofzo is dus voor ons echt te lang rijden helaas.



Hee wat leuk om jou hier tegen te komen in het topic lang niet gesproken ! Ja het is echt verschrikkelijk hier in de omgeving he. Ardenne heb ik idd nog niet aan gedacht klinkt idd goed en de reistijd ook vanuit hier ! Dat is een goeie tip !

Zit je nog altijd bij Brunssum? Zin om een keer samen met de honden te gaan wandelen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 14:10 



 
Profiel   

Die vier eiken in Wapserveen. Gingen wij ook altijd heen met onze hond die zeer bang was voor vuurwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 14:36 



 
Profiel   

De meest simpele oplossing die ik je kan zeggen is: Frankrijk, En dan vooral het platte land ver weg van grote steden. Wij hebben hier echt zo goed als nooit vuurwerk, en als we het al horen is het zo ver weg dat de honden, katten en paarden er helemaal geen reactie op geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:23 



 
Profiel   

biggirl schreef
cursebreaker schreef
Ik lees even mee. We zitten ja bij elkaar in de buurt dus ik weet helaas precies wat je bedoelt |(
Vreselijk was het weer, pfff. Wij gaan dit jaar ook kijken voor een overnachting van 31>1. De dagen rondom is Arya dit jaar redelijk goed stressvrij door gekomen - vorig jaar ruim 2 maanden stress gehad - dus als we nu de 31e nog kunnen gaan vermijden heb ik goede hoop dat het dit jaar weer een stuk beter gaat met d'r - al hebben de oordempers die we kochten dit jaar wel duidelijk veel hulp geboden, meer als welk ander hulpmiddel dat we sinds vorig jaar aan't proberen zijn. Maar als ik d'r die specifieke avond iig kan ontzien, is dat wel iets om naar te gaan kijken nu. Wij waren aan't denken om richting de Ardennen te gaan bv.

Ik moet alleen rekening houden met reistijd omdat ook de kat dan mee gaat en die vind autorijden echt k*t.
Ardennen lijkt me voor ons dan een prima optie met gemiddeld 1-1,5u rijden zoiets. Friesland ofzo is dus voor ons echt te lang rijden helaas.



Hee wat leuk om jou hier tegen te komen in het topic lang niet gesproken ! Ja het is echt verschrikkelijk hier in de omgeving he. Ardenne heb ik idd nog niet aan gedacht klinkt idd goed en de reistijd ook vanuit hier ! Dat is een goeie tip !

Zit je nog altijd bij Brunssum? Zin om een keer samen met de honden te gaan wandelen ?


Dat is idd even geleden he, jeetje! Lijkt me super leuk om wat te gaan plannen met de doggies! Ik ga je even een pb doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 19:56 



 
Profiel   

Vorig jaar thuis de hele dag en nacht met een doodsbange hond gezeten. Was zelf bang dat de ruiten eruit zouden knallen zo hard ging het.

Dit jaar op park Weerribben Wieden (Waterstaete) gezeten. Werd op het park wat kindervuurwerk afgestoken (park zegt vuurwerkvrij te zijn). In het naastgelegen dorp wat siervuurwerk maar geen hele harde knallen. Wel de hele dag carbid te horen in de verte, maar daar reageerden mijn honden helemaal niet op. Het beetje vuurwerk wat te horen was kon mijn hond prima handelen omdat de hele harde knallen er niet waren. Dus dat park is prima geschikt voor honden die vooral bang zijn voor het hele harde vuurwerk, maar niet voor extreem bange honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 20:41 



 
Profiel   

Dankjewel iedereen voor de super goeie tips ! Hier kunnen we zeker wat mee heb alles op een lijstje gezet en ga samen met moeders eens alles uit pluizen wat de beste opties zijn voor ons !

Meer tips zijn altijd welkom en ik hoop dat nog meer mensen die vuurwerkvrije overnachting zoeken hier ook tips uit halen !

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:29 



 
Profiel   

( Noord) Luxemburg. Vuurwerk is in vele gemeentes verboden.
Bij ons in het dorp ( vele boerderijen, waarvan de bewoners echt niet willen dat er iemand in de buurt vuurwerk gaat afsteken) heb ik al jaren geen knal meer gehoord. Vroeger duurde het tot 00.10 en klaar was het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:44 



 
Profiel   

Getup schreef
( Noord) Luxemburg. Vuurwerk is in vele gemeentes verboden.
Bij ons in het dorp ( vele boerderijen, waarvan de bewoners echt niet willen dat er iemand in de buurt vuurwerk gaat afsteken) heb ik al jaren geen knal meer gehoord. Vroeger duurde het tot 00.10 en klaar was het.


Ik weet het... late reactie maar het oude jaar komt er onvermijdelijk aan. Ook wij zoeken een plek voor onze vuurwerkbange hond (na traumatisch vorige jaarwisseling) Ik dacht dat in luxemburg geen strenge regels waren... ik kon er niets over vinden. Maar een huisje daar is dus wel een goede optie?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 08:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen