Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zoektocht naar een krabpaal

 
Profiel   

Hallo,

Ik ga op mezelf wonen en ben van plan om, als alles een beetje op zijn plek staat, 2 kittens te nemen.
Nu loop ik een beetje vast bij zoeken van een goede krabpaal.
Ik vind die standaard krabpalen, dus die met dat stof, niet zo mooi :o
Een beetje mag wel maar niet de hele krabpaal. Dit vond ik bijvoorbeeld erg leuk, maar is vrij laag:
[ img ]

Wat ik zoek:
- Hoger dan 1.50m
- Kleur grijs, lichtbruin, wit of zwart
- Kittenproof :Y)
- Met een zacht mandje bovenop
- Heeft iets van een hokje om in te kruipen
- Dus niet helemaal van dat zachte stof. Wel een beetje, maar iets van hout erbij vind ik leuker.
- Niet duurder dan €200.

Wie heeft de tip voor mij? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:18 



 
Profiel   

niet heel duidelijke foto’s, maar ik heb voor mijn twee katten net deze gekocht.

[ img ]

[ img ]

hangmatje,ligplekje en ze kunnen ergens in als ze dat willen.
deze heb ik gekocht bij zooplus
link:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... cm/1097910

snelle levering,in elkaar zetten is ook zo klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:22 



 
Profiel   

Zooplus is de goedkoopste en als je niet tevreden bent handelen ze ook snel netjes af

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:24 



 
Profiel   

RHR Quality van dierenvilla.
De grotere zijn wat boven je budget maar ze zijn superstevig en sommige modellen hebben palen van 20cm doorsnede.
Er zitten vaak losse kussens bij (met klittenband om ze vast te zetten in de manden) die je makkelijk in de wasmachine kunt mikken en als er een onderdeel verrampeneerd is dan kun je ze los bijbestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:31 



 
Profiel   

Kijk eens naar Krabpaal Mosey van Adori, deze had ikzelf ook toen ik nog twee katten had. Hij is super stevig, mooi groot, verschillende mogelijkheden om te liggen en te verstoppen. Mijn katten waren er in ieder geval heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:44 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb het spul aan de muur hangen, is dat een optie? Eventueel kan je ook zelf crea zijn met planken, zodat je geen stof hoeft te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:54 



 
Profiel   

Gaat heel vies worden met witte muur na paar jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:55 



 
Profiel   

Hele leuke ideeën al, bedankt! Ik ga het even rustig bekijken :D

marley93 schreef
[ [url=m/Yb2203.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het spul aan de muur hangen, is dat een optie? Eventueel kan je ook zelf crea zijn met planken, zodat je geen stof hoeft te gebruiken.


Dit vind ik zo leuk <3 Helaas huur ik haha. Gaat de verhuurder niet zo blij mee zijn. Maar in een eigen huisje zou ik echt graag zoiets willen hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:57 



 
Profiel   

tita schreef
Zooplus is de goedkoopste en als je niet tevreden bent handelen ze ook snel netjes af


En Bitiba even checken, zelfde bedrijf maar vaak goedkoper :+ Hier dezelfde wandmeubels als marley93 :D

En ik heb een krabpaal in de vorm van een palmboom waar ze gek op zijn _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:00 



 
Profiel   

https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... 20-meubels

Of

https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... 20-meubels

Ik heb zelf die 2e, maar dan een kleinere variant en die is perfect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:04 



 
Profiel   

Ik heb een krabpaal van https://www.krabpalenenklimbomen.nl/ , model jantje heb ik. Echt al ruim 5 jaar favoriete plek van mijn 2 katten. Ben er nog altijd heel blij mee en goede kwaliteit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:06 



 
Profiel   

Elinexx schreef


Oooh die onderste is inderdaad prachtig! Mijn vriend is ook om haha. Precies wat we zoeken :D
Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:09 



 
Profiel   

Guusje17 schreef
Elinexx schreef


Oooh die onderste is inderdaad prachtig! Mijn vriend is ook om haha. Precies wat we zoeken :D
Dankjewel!


https://www.bitiba.nl/shop/katten/krabp ... r&i=1&ro=1

Volgens mij is dit dezelfde! Stuk goedkoper :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:10 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Guusje17 schreef
Oooh die onderste is inderdaad prachtig! Mijn vriend is ook om haha. Precies wat we zoeken :D
Dankjewel!


https://www.bitiba.nl/shop/katten/krabp ... r&i=1&ro=1

Volgens mij is dit dezelfde! Stuk goedkoper :))


Ja joh :') Top, dankjewel! Wat snel gevonden haha. Super :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:12 



 
Profiel   

je kunt er vrij gemakkelijk zelf een maken van een goede dikke tak (niet zomaar uit het bos jatten!) een goede stevige plank en whatever je er nog aan huisjes op wilt. En dan sisaltouw om delen van de tak draaien op krabhoogte.
Dan heb je niet at lelijke stof en kan je hem maken zoals je zelf mooi vind.

let alleen wel op, sisaltouw krimt nogal als je het in huis gaat bewaren en als je een hele paal ermee bekleed ga je dat wel erg zien, hecht hem dus pas af als hij een paar maanden staat en je hem een beetje in elkaar hebt kunnen drukken en nog een paar slagen hebt kunnen maken op plekken waar dat eerst niet ging. (ik spreek uit ervaring)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:12 



 
Profiel   

Sas_Mon schreef
je kunt er vrij gemakkelijk zelf een maken van een goede dikke tak (niet zomaar uit het bos jatten!) een goede stevige plank en whatever je er nog aan huisjes op wilt. En dan sisaltouw om delen van de tak draaien op krabhoogte.
Dan heb je niet at lelijke stof en kan je hem maken zoals je zelf mooi vind.

let alleen wel op, sisaltouw krimt nogal als je het in huis gaat bewaren en als je een hele paal ermee bekleed ga je dat wel erg zien, hecht hem dus pas af als hij een paar maanden staat en je hem een beetje in elkaar hebt kunnen drukken en nog een paar slagen hebt kunnen maken op plekken waar dat eerst niet ging. (ik spreek uit ervaring)


Dat zie ik ook vaak voorbijkomen ja! Heel leuk idee, staat ook mooi in huis.
Vriend vind het alleen helemaal niks haha dus komt er helaas niet in :Y)
Maar ik houd het wel in mijn achterhoofd, bedankt voor de tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:14 



 
Profiel   

Ik heb deze twee [ img ]
[ img ]

Bij beide vinden ze het dichte gedeelte bovenop super fijn om in te liggen. De krabpalen zijn ook erg stevig aangezien ik er twee tussen heb die rond de 7 kilo wegen.

Ik heb beide krabpalen op marktplaats gekocht trouwens. Scheelt nogal in de prijs

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:17 



 
Profiel   

Wij hebben deze:

[ img ]

Er zat stof op de plankjes, maar dat hebben we er weer afgehaald want de kat ligt liever op het hout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:37 



 
Profiel   

Wij hebben er een van Zooplus, gekocht met korting via de ING Rentepuntenwinkel. We hebben deze: https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... r&i=1&ro=1
Heel blij mee, want hij is heel stevig (metalen paal) en ook nog eens mooi om te zien. In de mandjes liggen zachte kussens waar ze heel graag in liggen.

Bij ons blijft hij heel mooi (ruim jaar in gebruik). Ook de montage ging prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:14 



 
Profiel   

Wij hebben de corner coon van RHRQuality (ook gewoon te bestellen via bol.com), wat zwaardere paal maar daarom juist lekker stevig! Ook lekker groot zodat onze grote kater (+-5kg) er in past (of evt 2 katten). We hebben zelf de ' Corner Coon' en ook de stof is heel mooi. Hiervoor een wat simpelere gehad van Trixy en die werd toch snel lelijk. Stof ook veel minder zacht. Die van RHQ is de stof heerlijk zacht en ziet er ook wat mooier uit. Ze hebben veel verschillende modellen :)

Website: https://www.rhrquality.com/nl/krabpaal- ... rner-coon/
Ons model

[ img ]

Kat in mandje (zit er echt in 'verstopt')
[ img ]

Vs kat in mandje vorige krabpaal. Lees; vorige krabpaal was groter, maar echt meer bedoeld voor kleinere kat. Hij 'steekt er bovenuit'
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:24 



 
Profiel   

Ik heb deze van Voss.
[ img ]

Erg stabiele paal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:41 



 
Profiel   

Katzendeko (Duits)

Wel flink boven je budget. Maar helemaal zelf samen te stellen. Hele goede kwaliteit, gaat jaren mee.Alles kan in de was en alle onderdelen eventueel vervangen worden als het “op” is.[ img ]

Ja deze kat hangt altijd zo onder de mandjes. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:43 



 
Profiel   

Wij hebben er ook een van dierenvilla, die dingen zijn echt supersterk.

Die hangdingen aan de wand zou ik niet zo snel kiezen, zeker niet van Aliexpress. Een vriend van mij heeft deze maar die vallen gewoon van de muur := Bijna een superdure PC naar de knoppen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:59 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Ik heb deze twee [ [url=m/Egc0PP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NWXMcU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij beide vinden ze het dichte gedeelte bovenop super fijn om in te liggen. De krabpalen zijn ook erg stevig aangezien ik er twee tussen heb die rond de 7 kilo wegen.

Ik heb beide krabpalen op marktplaats gekocht trouwens. Scheelt nogal in de prijs


Ik heb pas ook die onderste besteld! Ben benieuwd wat de kat ervan gaat vinden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 23:06 



 
Profiel   

MoppieFilou schreef
Amber_anne schreef
Ik heb deze twee [ [url=m/Egc0PP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NWXMcU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij beide vinden ze het dichte gedeelte bovenop super fijn om in te liggen. De krabpalen zijn ook erg stevig aangezien ik er twee tussen heb die rond de 7 kilo wegen.

Ik heb beide krabpalen op marktplaats gekocht trouwens. Scheelt nogal in de prijs


Ik heb pas ook die onderste besteld! Ben benieuwd wat de kat ervan gaat vinden :D



Hier is die echt favoriet. We hebben hem laatst naar boven verplaatst maar de kat gaat zelfs naar boven om in het hang mandje te liggen :D
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 23:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen