Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:15

Britta31 schreef:
maar als ze naar een dagopvang in een pension gaat zit het hondje ook in een hok met uitloop de hele dag.


Maar dan zijn er wel de hele dag mensen die voorbij lopen die bezig zijn enzo, dus dan zijn ze niet echt alleen, plus dat ze gedurende de dag vaak ook momenten hebben dat ze naar de speelweide gaan. Ik kan me geen pension voorstellen waar de honden 's morgens eten en drinken krijgen, hok verschonen en dan de rest van de dag niemand meer zien.
Persoonlijk was het niet mijn keuze om op die manier een hond te hebben. Ze gaan bij ons mee op vakantie of er komt iemand in huis dat is onze keuze voor de vakantie.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33784
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:21

Nou en "onze" hond werd dus diepongelukkig van dat leven in een roedel. Niet elke hond waardeert het om tussen meerdere andere honden te leven. Ik ken ook honden die het wel leuk vonden. Maar je kan niet voordat je de hond al kent bepalen dat die wel in een regulier pension kan.

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:28

Ik heb zelf een honden uitlaatservice, al zo'n 25 jaar.
Heb een eigen afgezet groot terrein waar ik met de meeste honden op wandel.

De meeste prijzen voor een uitlaatservice liggen ergens tussen de 10 en 15 euro per uitlaatbeurt.
Uitschieters naar boven of onder zijn er natuurlijk altijd.
Ik loop alleen met groepen honden maar er zijn ook services die 1 op 1 wandelen.
Wandeling is minimaal een uur.

Ik heb inderdaad huissleutels in m'n bezit, met contractje erbij en ze worden gecodeerd, geen namen oid en alleen door mij in gebruik.
Daarbuiten hangen ze in een kluis.
Honden dienen sociaal geënt /getitert en gechipt te zijn, en baasjes uiteraard wa verzekerd.
Verder is het vooral een goed gevoel bij de uitlaatdame of heer te hebben als je de hond mee wilt geven.

Wat bij mij wel lastig is dat ik eigenlijk alleen vaste honden heb en een enkele op adhoc basis.
Voor alleen vakanties neem ik meestal geen honden mee.
Ik zit eigenlijk altijd vol en werk met een wachtlijst.
Er zijn dus meestal geen plekjes vrij en ik neem niet meer honden mee dan ik verantwoord vind.
Geen idee hoe andere hussen daarin staan maar zeker gezien de hondengekte in deze tijd zitten de meeste goede hussen denk ik wel vol.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 12-01-22 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:28

MarlindeRooz schreef:
Nou en "onze" hond werd dus diepongelukkig van dat leven in een roedel. Niet elke hond waardeert het om tussen meerdere andere honden te leven. Ik ken ook honden die het wel leuk vonden. Maar je kan niet voordat je de hond al kent bepalen dat die wel in een regulier pension kan.

Of bepalen dat ie 21 uur per dag wil wegkwijnen thuis.
Pensions heb je van gasthuishoudens tot echt grote roedels.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:31

TS, er is ook pawshake. Daar kun je reviews lezen van mensen die kunnen oppassen of waarbij je hondje kan logeren.
Ze zitten echt overal en ik lees er goede berichten over. Er zijn ook bokkers die deze dienst aanbieden via pawshake.

mvdende

Berichten: 5687
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:37

MarlindeRooz schreef:
Nou en "onze" hond werd dus diepongelukkig van dat leven in een roedel. Niet elke hond waardeert het om tussen meerdere andere honden te leven. Ik ken ook honden die het wel leuk vonden. Maar je kan niet voordat je de hond al kent bepalen dat die wel in een regulier pension kan.



Er zijn dus verschillende "reguliere" pensions.

De "standaard" pensions, waar ze alleen of met 1 of 2 andere honden in een kennel zitten, met een speelveld waar ze dan meerdere keren per dan in een groepje of individueel buiten komen.

Een hond die niet in een roedel kan/ wil, is in zn pension het beste af.

Dan heb je ook de huiskamer opvang, waar honden in een roedel gehouden worden, met vaak een nagebouwde huiskamer en oppas die de hele dag toezicht houdt.

En dan heb je de particuliere opvang zoals Pawshake. Waar je hond echt bij iemand thuis zit. Soms heeft de oppas zelf al een hond, soms niet.

Ook dit moet je hond maar net liggen en het moet ook maar net klikken tussen de eigen hond en de oppas hond. En als oppas is het ook maar hopen dat je een opgevoede hond in huis krijgt. Daarnaast heeft zn particulier vaak geen eigen omheind terrein en is het absoluut belangrijk dat je als oppas de opvang hond onder controle kan houden en is het wél zo fijn dat de hond sociaal is naar mens en dier.


Mijn hond vertrouw ik niet, in huis zal hij zich wel gedragen, maar buiten is het best een lastpak en ondanks zn 25kg is ie loeisterk!

En als laatste ben ik wél van mening dat ik echt mn best wil doen om een fijne plek voor mijn hond te vinden mocht dit nodig zijn, maar ik wil wél op vakantie kunnen. En dat mijn hond het liefste in eigen huis blijft of anders in een duur vakantiehuisje zit, prima. Maar ik heb het geld niet op mm rug groeien, dus heeft hij enigzins pech en wordt het een tent op de camping. Of hij gaat enkele dagen in pension, maar alles beter dan 22 uur per dag alleen thuisblijven.

Britta31

Berichten: 13131
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 13:51

Het gaat alleen om ongeveer 8 uur alleen per dag voor 5 dagen vakantie.S' morgens,s'avonds en weekends is er iemand thuis.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:53

En een hondenluik? Dan kan de hond in zijn vertrouwde omgeving blijven maar toch naar buiten om zijn behoefte te doen. En verder is de dochter er. Het gaat toch maar om een paar keer per jaar een kortere periode. Ev vind je ook nog iemand die tussendoor-al dan niet tegen een vergoeding- even wil wandelen. Indien je het zo mist, vind ik die korte uithes geen bezwaar, daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn ?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:01

Ik denk dat iemand die de hond over de middag even uitlaat en eventueel voert meer dan voldoende is. Voor een makkelijk hondje is pawshake hier echt ideaal voor. Eigenlijk is het dus een situatie waarbij wel iemand thuis is maar gewoon fulltime werkt.

Pawshake is spotgoedkoop dus daarvoor moet je het niet laten.

mariettek

Berichten: 1685
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:02

Britta31 schreef:
Het gaat alleen om ongeveer 8 uur alleen per dag voor 5 dagen vakantie.S' morgens,s'avonds en weekends is er iemand thuis.


Dit is toch geen probleem? In de nacht zijn de meeste honden toch ook makkelijk 8 uur alleen?

Pfff, mensen, het gaat om 15 dagen per jaar. Dat lijkt mij nou geen halsbrekend probleem. Hond zal het inderdaad vast niet het allerleukste vinden, maar komt er voor die paar dagen ook wel weer overheen.

Zou mij zelf afvragen of de tuin wel nodig is. Ik zou de hond lekker thuis laten, die 8 uur (mits van tevoren uitgelaten) gaat dan ook wel goed komen.

Pup lijkt mij dan niet handig, dus een herplaatser of vakantie uitstel tot pup groot is is wel handig.

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:04

Ons hondje gaat mee op vakantie. Ik denk dat je oplossing wel kan werken, mits je een hondje hebt dat goed alleen kan zijn en niet alles bij elkaar blaft want dan kan je wel problemen met de buurt krijgen.

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:09

Soms lijkt het wel dat sommige elkaar af wil troeven ozo vooral als het over honden gaat, iedereen heeft zo z'n eigen oplossingen, goede of slechte ervaringen ergens mee en hebben een hond die ergens wel of niet gelukkig van word.
Iedere hond heeft z'n eigen karakter.
En ik denk dat je eerst eens moet kijken hoe je hondje word.
Is het uiteindelijk een angstig hondje of niet zo sociaal, dan doe je hem geen plezier met een hus.
Is het een extreem baas/mens gericht hondje dat dan word ie ongelukkig in een kennel alleen de gehele dag.
Misschien gaat ie graag mee op vakantie of is hij uist veel liever gewoon in z'n eigen huisje, en zo zijn er zo enorm veel dingen die jé pas weet als je weet wat voor karakter je komende hondje gaat krijgen.

StalNollie

Berichten: 9107
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:12

oef dan zal ik wel heel bokt over me heen krijgen maar wij doen het wel!

even korte schets
hebben 2 honden die liever buiten als binnen zijn. 1 oudere stafford een adhd kleine kruising.
voorheen gingen ze mee maar de stafford vond er niks meer aan en heeft zelf keer gegromd op de camping. dus besloten die niet meer mee te nemen. weekendjes weg ging deze hond nog weleens naar een pension maar de laatste keer was hij niet happy en was het in verhouding ook erg duur ( weekend a 50 euro dacht ik uit me hoofd, is al even geleden)

Mijn zusje komt in de ochtend en avond de beestjes doen zo ook de honden, zei woont om de hoek dus dat is wel makkelijk te combineren. in de middag of avond ben ik er zelf. ( wij zoeken altijd een camping ongeveer maar een uurtje van huis en ik ga iedere dag altijd 1x op en neer voor alle dieren te controleren/ te voeren etc. (hamster,kaketoe,honden,vissen,konijnen en paarden)
Daarnaast hebben wij zowel binnen als buiten camera's hangen die wij op onze telefoon waar we ook zijn altijd kunnen zien en meldingen van krijgen als we niet kijken en er toch iets gebeurd.

Dit doen wij nu zo'n 2 jaar en dat gaat dus prima. Als onze oudere hond wegvalt dan zullen we het misschien niet doen want dan zou de kleine alleen zijn dat vinden wel gevoelsmatig wel weer zieliger.
Maar eerlijk als we dit zo doen dan liggen ze (bijna) de hele dag gewoon te slapen.
Overigens kunnen ze onder de overkapping lekker warm liggen en schuilen en hebben we voldoende tuin om in rond te crossen.

Dus tjaaa.... wat komen ze dan tekort?

CupCakes_

Berichten: 3315
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:12

Mijn hond zou je hier ècht geen plezier mee om die dagen alleen thuis te laten. Dat is echt een mensen hond. :Y)

Goof

Berichten: 28762
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:27

Britta31 schreef:
Het gaat alleen om ongeveer 8 uur alleen per dag voor 5 dagen vakantie.S' morgens,s'avonds en weekends is er iemand thuis.


TS, je maakt je er echt heel druk om, maar een hond kan in principe echt heel prima een paar dagen alleen thuis blijven. Er zijn uitzonderingen, er zijn ook echt honden die niet alleen thuis kunnen blijven in verband met verlatingsangst bijvoorbeeld, maar de doorsnee hond overleeft dat prima zolang het niet structureel is.

Britta31

Berichten: 13131
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 14:32

Maar 8 uur lijkt zo lang zonder uitgelaten te worden.S'nachts kan de hond het ook natuurlijk.Ik wil graag alles op een rij hebben voordat de hond er is.Lijkt mij wel verstandig.Jeetje,het topic is al 5 pagina's.

Goof

Berichten: 28762
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:35

Het is vrij lang ja, daarom moet je dat ook niet dagelijks en structureel willen. Een gezonde hond kan het echter echt wel 8 uur ophouden en als dat dan eens een keertje gebeurt kan dat echt wel.
In de ochtend goed uitlaten, lekker doorwandelen en in de namiddag/ avond nogmaals zodat hij goed beweging en aandacht krijgt en dan kan het prima een paar dagen.

Popstra
Berichten: 13716
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:44

Onze 5 honden zitten zomers overdag ook buiten en lopen over het erf. Kunnen de schuur in, daar staat hun hok en liggen wat bedjes. Echter zijn zij dit zo gewend.

Ik zou dit niet doen met een hondje die dat niet gewend is en helemaal niet als die alleen moet zitten.
Dus dan zou je het dier er gelijk aan moeten laten wennen dagelijks buiten te wonen. Maar dan nog mist het contact en gezelschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:45

Ik struikel meer over het feit dat je pensionkosten niet kunt betalen. Dat zijn voor 5 dagen en een klein hondje niet de hoogste kosten. Als dat al te veel is, hoe wil je dan eventuele dierenartskosten ophoesten.
Ik zou zo zeggen, blijf bij je eerdere beslissing en neem geen hond.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:46

8u lang zonder uitgelaten te worden? Wat doen jullie 's nachts dan? Hier gaat hond er om 22u de laatste keer uit voor een keer te plassen en de volgende ochtend om 9u weer en dan moeten we dr echt overtuigen om mee buiten te gaan want ze zou liever warm op de bank blijven liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:47

Britta31 schreef:
Maar 8 uur lijkt zo lang zonder uitgelaten te worden.S'nachts kan de hond het ook natuurlijk.Ik wil graag alles op een rij hebben voordat de hond er is.Lijkt mij wel verstandig.Jeetje,het topic is al 5 pagina's.


Zekers voor een ouder hondje, vind je hele verhaal niet fair naar een hond.

mvdende

Berichten: 5687
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:48

Tinkermuts schreef:
Soms lijkt het wel dat sommige elkaar af wil troeven ozo vooral als het over honden gaat, iedereen heeft zo z'n eigen oplossingen, goede of slechte ervaringen ergens mee en hebben een hond die ergens wel of niet gelukkig van word.
Iedere hond heeft z'n eigen karakter.
En ik denk dat je eerst eens moet kijken hoe je hondje word.
Is het uiteindelijk een angstig hondje of niet zo sociaal, dan doe je hem geen plezier met een hus.
Is het een extreem baas/mens gericht hondje dat dan word ie ongelukkig in een kennel alleen de gehele dag.
Misschien gaat ie graag mee op vakantie of is hij uist veel liever gewoon in z'n eigen huisje, en zo zijn er zo enorm veel dingen die jé pas weet als je weet wat voor karakter je komende hondje gaat krijgen.



En dat betekent dus óók, dat je voordat je aan een hondje gaat beginnen, ervan uit moet gaan dat vakantie er misschien in het begin niet in zit.

Omdat je pas kan bepalen waar je hondje het het beste op doet, als het diertje er is en aan alles gewend is.

Je kan dan van te voren wel gaan besluiten dat het prima moet kunnen om de hond 5x 8 uur alleen thuis te laten, maar wat ga je doen als dat uiteindelijk niet blijkt te kunnen?

Als blijkt dat de hond een echt aandachtsdier is en écht niet graag alleen thuis blijft? Thuis de hele boel op stelten gaat zetten?

Ben je dan bereid om jouw vakantie plannen aan te passen?

Ben je bereid om geld neer te tellen voor een passend pension/ oppas van bijvoorbeeld Pawshake?

Ga je je vakantie zó aanpassen dat de hond gewoon gezellig mee kan? (Wat niet hoeft te betekenen dat de hond er altijd 24 uur bij is, een uurtje of 2 alleen op een hotelkamer of in een huisje is óók een oplossing voor bijvoorbeeld een dineetje of een uurtje sauna)

Of bijvoorbeeld een combinatie, hond snachts bij je op vakantie en een enkele dag naar een plaatselijke dagopvang als er een dagje wellness ofzo gepland staat.

Er is ontzettend veel mogelijk, maar je moet wél in oplossingen denken en bereid zijn dingen op te offeren als dat nodig blijkt te zijn.

En een enkele keer 8 uur alleen thuisblijven is écht geen probleem. Hier gebeurd dat ook wel eens. Maar dan heb ik het over max 6 keer per jaar één dag en niet over 3x 5 dagen achter elkaar.

En het verschilt natuurlijk of je een erf/ boerderij hond hebt, of een "schoothondje" die buiten de vakanties om altijd de gehele dag bij je in de buurt is.

Als je niet bereid bent over een andere oplossing na te denken dan hond overdag alleen thuisblijven met hoogstens een uitlaatservice, dan moet je misschien geen hond nemen!

Edit: ik vind fulltime werken en een (huis gezeldschaps)hond trouwens óók niet echt een eerlijke combinatie. Tenzij hond iedere dag met bijvoorbeeld een HUS mee kan/ door vrienden of familie goed uitgelaten wordt tussen de middag en er buiten werktijd veel tijd aan de hond wordt besteed door de eigenaar.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 12-01-22 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:48

Luca03 schreef:
8u lang zonder uitgelaten te worden? Wat doen jullie 's nachts dan? Hier gaat hond er om 22u de laatste keer uit voor een keer te plassen en de volgende ochtend om 9u weer en dan moeten we dr echt overtuigen om mee buiten te gaan want ze zou liever warm op de bank blijven liggen.


Tja, niet elke hond en zeker oudere honden redden het om 11 uur lang niet te plassen. Mijn nachten duren 6 uur.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:52

Honden kunnen prima 8 uur zonder plassen. Mijn oudere hond laat ik nu vaak om 10 uur uit en dan pas 18 weer. Ik ben wel gewoon thuis, maar dan slaapt ie ook gewoon. 22 uur laatste rondje, dus daar zit oook 12 uur tussen. Dus ik zie echt geen problemen met 8 uur niet wandelen

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:54

Omdat jullie het niet doen of jou het niet kan, wil niet zegfen dat het niet mogelijk is. Ik heb mijn hond ook liever niet 8 uur alleen,maar soms is dat zo. Ze leeft nog steeds en komt niks tekort