Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

 
Profiel   

Jester_ schreef
Geen 40 uur per week op stal? :') sorry hoor maar het gemiddelde paard staat 14 uur per dag op stal, als ze al geluk hebben.

Sorry maar ik vind echt dat je enorm overdrijft

Ik denk dat jij en ik heel anders in elkaar zitten. Je blijft verdedigen en rechtpraten dat het oke is om in een basis behoefte te snijden.
Ergens exact het voorbeeld waarom het goed is om huisdieren nemen aan banden te leggen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:34 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Thanks. Idd dat. En daarnaast quote ik ook iemand die zelf zegt dat hond niet hele dag alleen is, maar 8 uur dag. 5 dagen lang (minus wat uitlaat beurten) bijna fulltime baan rond zegmaar.


Ahh oki! Ik volgde het allemaal niet meer blijkbaar.
Ben het hierin overigens met je eens :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:40 



 
Profiel   

Ik heb niet alles tips gelezen maar absoluut nee.

Hier gaat het zo de hondjes gaan mee of we gaan niet.

En als er een situatie voor zou doen dat ze echt een keer niet mee kunnen dan kijk ik of ze bij één van onze chihuahua vrienden kunnen verblijven. Zodat er Iig goed voor ze gezorgd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:51 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Jester_ schreef
Geen 40 uur per week op stal? :') sorry hoor maar het gemiddelde paard staat 14 uur per dag op stal, als ze al geluk hebben.

Sorry maar ik vind echt dat je enorm overdrijft

Ik denk dat jij en ik heel anders in elkaar zitten. Je blijft verdedigen en rechtpraten dat het oke is om in een basis behoefte te snijden.
Ergens exact het voorbeeld waarom het goed is om huisdieren nemen aan banden te leggen :)


Nee, ik vind dat niet oke. Ik vind het bijv niet oke om paarden alleen te houden, je hond hele dagen alleen thuis te hebben. Maar ik vind 8 uur van een dag, wat dus 2x per jaar een keer is en waarbij hij tussendoor aandacht krijgt en waarschijnlijk in de ochtend en avond extra veel liefde, gewoon geen dierenmishandeling. Als er niemand zou komen of in een kennel achter het huis, nee dat vind ik niet kunnen. Of als dat elke dag zo is. Maar anders vind ik dat geen dierenmishandeling nee. Er zijn nog 100 andere opties, maar dit is niet per definitie een slechte optie en misschien is hun toekomstige hond hier wel helemaal content mee en wil die niet naar een pension of weet ik het. Elk dier is anders dus ieder dier vergt zijn eigen aanpak. De 1 wil wel met andere zijn, de ander is helemaal niet sociaal en ga zo maar door

Maargoed lets agree to disagree

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:58 



 
Profiel   

Het zal - los van of je dit wel/niet moet willen - per hond verschillen of deze 8 uur lang per dag alleen thuis kan zijn, dat is niet vooraf te bepalen. Het hebben van meerdere honden biedt ook geen garantie dat 8 uur alleen thuis zijn tot de mogelijkheden behoort. Wij hebben drie honden en een daarvan vindt het ondanks het gezelschap absoluut niet prettig om (lang) alleen thuis te blijven. Ik zou er dus bij het overwegen een hond aan te gaan schaffen ook rekening mee houden dat je een hond kunt treffen waarvoor 8 uur per dag alleen thuis absoluut geen optie is. Ik zou me eerder zorgen maken over dat scenario dan over wat te doen met een hond die geen problemen heeft met wat langer alleen thuis zijn.

Mocht er sprake zijn van een hond die weinig moeite heeft met lang(er) alleen thuis blijven denk ik dat je vooral voor jezelf moet bepalen hoe je tegenover het lang alleen laten van een hond staat. Er zijn veel verschillende meningen over en eenieder zal zijn/haar standpunt als “goed” zien en het standpunt van de ander “zielig” of “overdreven” vinden. Ondanks dat het voor mij een absolute no-go is om mijn hond(en) 8 uur per dag alleen thuis te laten, betekent het niet dat dit dan direct dierenmishandeling is of vergaande negatieve gevolgen voor de hond hoeft te hebben. Het is alleen niet iets waar ik zelf voor zou kiezen omdat ik me er absoluut niet lekker bij zou voelen als ik weet dat mijn honden zo lang alleen thuis zitten. Ik zou je wel adviseren om iemand te regelen die ten minste halverwege de dag even een grote ronde met de hond gaat doen, dat moet vast te organiseren zijn en daar moet je dan mijns inziens ook wel geld voor over hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 23:11 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Elin_ schreef

Ik denk dat jij en ik heel anders in elkaar zitten. Je blijft verdedigen en rechtpraten dat het oke is om in een basis behoefte te snijden.
Ergens exact het voorbeeld waarom het goed is om huisdieren nemen aan banden te leggen :)


Nee, ik vind dat niet oke. Ik vind het bijv niet oke om paarden alleen te houden, je hond hele dagen alleen thuis te hebben. Maar ik vind 8 uur van een dag, wat dus 2x per jaar een keer is en waarbij hij tussendoor aandacht krijgt en waarschijnlijk in de ochtend en avond extra veel liefde, gewoon geen dierenmishandeling. Als er niemand zou komen of in een kennel achter het huis, nee dat vind ik niet kunnen. Of als dat elke dag zo is. Maar anders vind ik dat geen dierenmishandeling nee. Er zijn nog 100 andere opties, maar dit is niet per definitie een slechte optie en misschien is hun toekomstige hond hier wel helemaal content mee en wil die niet naar een pension of weet ik het. Elk dier is anders dus ieder dier vergt zijn eigen aanpak. De 1 wil wel met andere zijn, de ander is helemaal niet sociaal en ga zo maar door

Maargoed lets agree to disagree



Tis niet 2x per jaar één dag hè....

Het gaat om minimaal 2x per jaar 5 volle dagen achter elkaar....

En nog weekendjes enz.

Dát is het gene waar veel mensen over vallen. 5 dagen achtereen 8 uur per dag alleen in huis.

Met "een keer een dagje" is niets mis, maar als jij lekker vakantie wil vieren en je hond mag alleen thuis wegkwijnen, dan gaat er iets niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 23:16 



 

Jester_ schreef
Geen 40 uur per week op stal? :') sorry hoor maar het gemiddelde paard staat 14 uur per dag op stal, als ze al geluk hebben.

Sorry maar ik vind echt dat je enorm overdrijft

Nee, ik vind dat niet oke. Ik vind het bijv niet oke om paarden alleen te houden, je hond hele dagen alleen thuis te hebben. Maar ik vind 8 uur van een dag, wat dus 2x per jaar een keer is en waarbij hij tussendoor aandacht krijgt en waarschijnlijk in de ochtend en avond extra veel liefde, gewoon geen dierenmishandeling. Als er niemand zou komen of in een kennel achter het huis, nee dat vind ik niet kunnen. Of als dat elke dag zo is. Maar anders vind ik dat geen dierenmishandeling nee. Er zijn nog 100 andere opties, maar dit is niet per definitie een slechte optie en misschien is hun toekomstige hond hier wel helemaal content mee en wil die niet naar een pension of weet ik het. Elk dier is anders dus ieder dier vergt zijn eigen aanpak. De 1 wil wel met andere zijn, de ander is helemaal niet sociaal en ga zo maar door

Maargoed lets agree to disagree


Grappig, je telt met de paarden de nachten mee, maar met de hond niet. Honden zijn in de nacht alleen en daarnaast ook nog overdag, dan kom je al gauw op 16+ uur alleen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 16:36 



 
Profiel   

Ik vind dat ook een verschil. Een hond slaapt 12 tot 14 uur/dag, een paard nog niet de helft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 17:50 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Vrienden van ons hadden een webcam. Hun 2 honden gaven echt geen seconde het idee dat ze eenzaam waren overdag. Ze lagen super illegaal dwars over de bank, liepen af en de de tuin in (luik) om te stoeien samen of in de zon te bakken en als ze iemand thuis hoorde komen gingen ze snel van de bank af en keken dan met zo‘n blik: ben je er nu al _O-


:)) Maar dat zijn er wel 2, vind ik anders dan 1 hond

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:03 



 
Profiel   

Niet alles gelezen,
Zelf zou ik dan kiezen voor een honden uitlaat service. Dus dochter doet ochtend en na werk en tussendoor een lekkere wandeling van een uur met een uitlaat service. Zo kan de hond lekker in zijn eigen omgeving blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:31 



 

Lukasje schreef
Ik vind dat ook een verschil. Een hond slaapt 12 tot 14 uur/dag, een paard nog niet de helft.


Wat een kul argument. Honden zijn net als paarden roedel/ kuddedieren. Alleen zijn voor die dieren is sowieso onnatuurlijk of ze nu slapen of niet. Maar goed, voor paarden is het allemaal uit den boze, maar voor honden is het allemaal ok. Het is maar net wat de mens het beste past op een gegeven moment natuurlijk :')

Misschien moeten we een paard in de vakantie ook maar ergens in zn uppie in een weitje alleen zetten, met iemand die voert in de avond. Wat maakt het nu helemaal uit dat zo een dier nu in zijn eentje staat, gaat ie niet dood van en wat zeurt men dan, hij wordt immers gevoerd, boeie, dat het paard dat misschien niet gewend is, is dan jammer. Tss


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-22 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:54 



 
Profiel   

Jis, dat klopt dat maakt een flink verschil kwa eenzaamheid.
Ik weet ook niet of dit uitgesloten is voor TS, uiteindelijk is 1 of 2 niet een enorm verschil in werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:57 



 

Jis_ schreef
Sizzle schreef
Vrienden van ons hadden een webcam. Hun 2 honden gaven echt geen seconde het idee dat ze eenzaam waren overdag. Ze lagen super illegaal dwars over de bank, liepen af en de de tuin in (luik) om te stoeien samen of in de zon te bakken en als ze iemand thuis hoorde komen gingen ze snel van de bank af en keken dan met zo‘n blik: ben je er nu al _O-


:)) Maar dat zijn er wel 2, vind ik anders dan 1 hond


Is zekers anders dan 1 hond, zekers als je er meer dan 1 hebt zie je hoeveel ze aan elkaar hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:59 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Jis, dat klopt dat maakt een flink verschil kwa eenzaamheid.
Ik weet ook niet of dit uitgesloten is voor TS, uiteindelijk is 1 of 2 niet een enorm verschil in werk.


Qua werk niet inderdaad, als je voor een gunstige vacht kiest ook wel, ik wilde dat ook opperen maar qua kostten is het wel meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:10 



 
Profiel   

Niet elke hond vindt een soortgenoot in huis erbij fijn.
Onze huidige hond zou je daar absoluut geen plezier mee doen.
Buiten speelt hij af en toe met andere honden. Maar hij is liever aan het snuffelen en speuren.

Hij ligt naast bed, geen bench. Ik werk niet.

Huisdieren kosten tijd en zorg en geld.
En dat verdienen ze ook.

Wij plannen onze uitstapjes om de hond heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:51 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Wij willen graag weer een hondje,nu is de vakantie het probleem.Ons vorige hondje ging naar mijn ouders,maar dat kan niet meer.Nu is wel onze dochter thuis,maar ze gaat een baan zoeken.Onze vakantie's zijn lange weekends weg of een midweek in het voorjaar,zomer,najaar.Ons plan was om in het prieel een goed hok te maken met een mandje enz.Een uitloop in de tuin waar het hondje niet uit kan.Onze dochter kan het hondje dan s'morgens erin doen en s'middags er weer uit.Maar dan zit het hondje door de week 8 uur per dag in de tuin.Weekens en s'avonds niet maar als ze naar een dagopvang in een pension gaat zit het hondje ook in een hok met uitloop de hele dag.Wij willen geen pup,maar een ouder hondje.Wat denken jullie is ons plan wel diervriendelijk?

Nee, als die vakanties zo belangrijk voor je zijn, begin dan niet aan een hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:51 



 
Profiel   

Nee dat moet je niet willen. Arm dier. Breng hem dan in de vakanties naar een pension ofzo. Maar de hele dag in de tuin? Nee, ook voor de buurt waarschijnlijk niet leuk als hij de hele dag blaft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen