Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

 
Profiel   

Wij willen graag weer een hondje,nu is de vakantie het probleem.Ons vorige hondje ging naar mijn ouders,maar dat kan niet meer.Nu is wel onze dochter thuis,maar ze gaat een baan zoeken.Onze vakantie's zijn lange weekends weg of een midweek in het voorjaar,zomer,najaar.Ons plan was om in het prieel een goed hok te maken met een mandje enz.Een uitloop in de tuin waar het hondje niet uit kan.Onze dochter kan het hondje dan s'morgens erin doen en s'middags er weer uit.Maar dan zit het hondje door de week 8 uur per dag in de tuin.Weekens en s'avonds niet maar als ze naar een dagopvang in een pension gaat zit het hondje ook in een hok met uitloop de hele dag.Wij willen geen pup,maar een ouder hondje.Wat denken jullie is ons plan wel diervriendelijk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:53 



 
Profiel   

Het eerste wat in mij opkomt, kan het hondje niet mee op vakantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:59 



 
Profiel   

Het gaat dus om maximaal 5 dagen achter elkaar, waarbij de hond nog wel 3x per dag ('s ochtends, na werk en 's avonds laat) uitgelaten kan worden. Het is niet ideaal maar ik denk dat het prima kan. Als de hond voldoende schuilmogelijkheden heeft tegen zon en regen, kan dit wel.
Wel afhankelijk van het ras, want sommige honden hebben wel veel beweging nodig, maar voor de meeste rassen moet dit kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:01 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Wat denken jullie is ons plan wel diervriendelijk?


Nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:01 



 
Profiel   

Die vraag stel ik me ook zo na het lezen.
Wij hebben ook net een hondje geadopteerd maar wij denken er niet aan om die thuis of bij opvang te laten als wij op vakantie willen.
Hij is deel van ons gezin en gaat dus mee op vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:02 



 
Profiel   

Ik vind het ook niet erg diervriendelijk als je dit van te voren al weet. Daar zijn toch wel andere oplossingen voor te bedenken waarbij hij niet de hele dag alleen is?

En wat als ie de hele dag blaft in de tuin? Of jankt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:03 



 
Profiel   

Kan je niet een hondenoppas regelen? Dat is wat fijner voor de hond. En dan hoeft die niet de hele tijd alleen te zitten. Kunnen ze samen ook nog leuke dingen doen.
De oppas kan dan alleen in de middag komen, ochtend en avond doet je zus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:06 



 
Profiel   

Als dat hondje altijd binnen is en dan ineens buiten vind ik het veel te koud ineens.
Het is anders als het hondje gewend is veel buiten te zijn, ook nachten.

Wij hadden voorheen een herdershond die toen we kochten al buiten woonde.
Die wilde in de winter niet eens lang binnen zijn want dat was te warm.
Onze herder nu, is binnen gewend, is het guur weer staat hij ook al erg snel aan de buitendeur te wachten, al voordat ik er vaak ben :D
Die zou ik dus niet snel buiten laten de hele dag en zeker niet de nacht. Ook niet in het najaar of lente.
Misschien hoog zomer. Meer niet.

Dus nee lijkt me geen goed plan voor jullie.


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 05-01-22 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:09 



 
Profiel   

Er zijn andere oplossingen, bv je hond 'in pension' bij mensen in huis. Er is een heel netwerk, meestal werkt dat dan ook twee kanten op, maw, jullie nemen ook af en toe een hond van een ander voor een week in huis erbij. Dat werkt echt heel fijn, hond zit gewoon in een thuissituatie, maar dan bij andere mensen.
Alternatief is gewoon naar een hondenpension. Ja, dan zitten ze ook de hele dag in een hok, maar wel met andere honden om zich heen, en komen ze er regelmatig uit op een groot speelveld.

Wij hebben overigens de honden altijd overdag de hele dag thuis gehad toen wij nog werkten, maar die waren met 2 of 3 in een tuin van 2500 m2, met verschillende schuren waar ze in konden. Dat werkte prima, maar was wel iets anders dan alleen in een (kleine) kennel met een hok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:09 



 
Profiel   

Kort maar krachtig geen hond nemen als je weet dat je vaak weg bent. Hond wordt hier weer de dupe van. Sorry als ik kort door de bocht ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:10 



 
Profiel   

Nou ik weet niet hoe je woont maar ik weet wel dat als ik dat zou doen, dat mijn buurvrouw gelijk eigenhandig zou zorgen dat ze nooit meer herrie maken, op haar manier.....

Ik vind het geen fijn idee. Er zijn talloze andere opvang manieren te bedenken, pension, hondenuitlaat, iemand aan huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:11 



 
Profiel   

Ik vind het ook niet diervriendelijk, het komt op mij zelfs wat egoïstisch over (je wilt een hondje voor wanneer het jou uitkomt, en dat is dus niet op vakantie). (Disclaimer: het komt zo óver, ik zeg niet dat jullie er zo instaan!). Een dier moet je niet nemen als je niet 24/7 garant kan staan voor zijn/haar veiligheid. Wat niet betekent dat het dier 24/7 aan je zijde moet staan, maar er moet wel gewoon een veilige plek onder toezicht zijn. Een keer een paar uur is echt niet erg, maar niet dagelijks. Ook niet als dat 'maar' een paar dagen duurt.


Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 05-01-22 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:12 



 
Profiel   

Een hond die het niet is gewend ga je hier denk ik geen plezier meer doen. En kans op bijvoorbeeld blaffen of overlast door urine of poeplucht als je dochter het niet goed opruimd. Dan is meenemen of toch een pension vinden voor die dagen denk ik nog een betere optie. Thuis is hij/zij gewend bij julkie te zijn. In pension zitten alle honden in een niet standaard routine.

En een oudere hond kan doof, slechter ziend of dement worden sneller en dan is de oplossing geen optie. Mijn honden konden goed alleen zijn mits in hun vertrouwde kamers. Buiten zou gegarandeerd blafellende opleveren en twee ongelukkige honden. Nu mijn oudje dement is is alleen laten al helemaal geen optie meer,

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:12 



 
Profiel   

Nee, dit is niet dierwaardig! Zeker niet als je een hondje treft die erg mensgericht is, die kwijnt dan helemaal weg.

En in een "standaard" pension zitten honden óók in een kennel, maar daar zijn wél de hele dag mensen om hem/ haar heen én meestal worden er groepjes honden gevormd die dan samen op een speelveld kunnen spelen.

Daarnaast bestaat er "huiskamer opvang" pensions waar de honden niet in een kennel zitten, maar overdag los in een roedel lopen met continu menselijk contact. Als de hond dan behoefte heeft aan een knuffel, kunnen ze die bij de verzorgers halen.

Mijn hond heeft het niet op vreemde mensen, maar in zn huiskamer opvang zoekt hij tóch regelmatig een verzorger op om even te knuffelen.

Voor een weekendje weg doe ik niet moeilijk en gaat hij gewoon naar een standaard pension, maar voor langer dan 3 dagen zoek ik echt een adresje waar hij het óók naar zn zin heeft. En dat kan dan best een uur vanaf mijn woonplaats zijn....

Als laatste bestaan er organisaties zoals Pawshake, dat zijn particulieren die opvang in huis aanbieden. Is natuurlijk niet gratis, maar als je een leuke match hebt tussen jou hondje en de opvang is het een zeer prima alternatief voor een standaard pension.

Ik vang af en toe honden op via Pawshake, maar mijn eigen hond gaat altijd naar een erkend pension toe, hij is in omgang met mensen namelijk niet de gemakkelijkste....

Maar meestal gaat de hond gewoon mee op vakantie. (Alleen dagje Efteling enzo gaat natuurlijk niet niet. En ik wil hem niet meer mee met een klimweekend, aangezien hij niet sociaal is naar onze vriendengroep. Als het lukt past mijn vader dan op, of hij gaat dus naar een pension)


Laatst bijgewerkt door mvdende op 05-01-22 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:12 



 
Profiel   

Wij nemen onze hond overal mee naar toe als we op vakantie gaan. Zijn net terug van een week in Boijl in een trekkershut met onze hond. We hebben onze hond ook meegenomen op roadtrip naar de Ardennen voor drie weken lang. Ze is een gezinslid en hoort er ook bij op vakantie. Anders is als je een busreis oid gaat maken dan kan een hond niet mee. Maar het is wel even aanpassen. Ook wij moesten zoeken naar geschikte huisjes waar een hond mee mocht. Ook de auto hebben we moeten aanpassen zodat ze meekan. Maar ze hoort er helemaal bij.

Anders is het als je twee honden hebt die hebben dan nog wat aan elkaar. En dat ze dan zelf naar binnen en buiten kunnen lopen. Met binnen bedoel ik dan een verwarmde garage maar geen hok buiten. Een hond is best een verantwoordelijkheid. Ook zijn niet alle honden even makkelijk in die zin dat je ze makkelijk naar een opvang kan brengen of bij iemand in huis. Onze hond is vrij reactief bij andere dus even wegbrengen naar iemand anders zorgt dan voor zoveel prikkels dat ze daar echt van bij moet komen. Ze hecht erg veel waarde aan structuur.

Kan de hond niet binnen blijven en drie keer per dag iemand de hond uitlaten? Is ook niet ideaal, maar dan zit de hond wel in z’n eigen vertrouwde omgeving. Alleen zou ik dat alleen doen als je er s avonds wel weer bent (en dat is natuurlijk niet zo met vakantie)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:12 



 
Profiel   

Het hondje kan niet mee.Het hondje is er ook nog niet.Kunnen we geen oplossing vinden komt er geen hondje.En 8 uur alleen binnen kan ook niet dat is te lang.We wonen in het buitengebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:13 



 
Profiel   

Maar wat is er tegen op een pension? Ik heb de mijne eergisteren weer opgehaald en die hebben het volkomen naar hun zin gehad, beter dan thuis met oud en nieuw want dat is drama.

Ok het kost wel wat maar goed dat hoort erbij als je aan een dier begint.

Ik neem de mijne ook niet mee als ik op vakantie ga, soms kan het niet, soms heb ik er geen zin in maar een pension is een prima oplossing.


Laatst bijgewerkt door daffodil op 05-01-22 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:14 



 
Profiel   

Ik zou kijken voor een fijn pension voor de vakanties

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:14 



 
Profiel   

Maar kan je echt geen oppas ofzo vinden? Via verhuisdieren.nl kun je iemand vinden.
Of een pension.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:15 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Het hondje kan niet mee.Het hondje is er ook nog niet.Kunnen we geen oplossing vinden komt er geen hondje.En 8 uur alleen binnen kan ook niet dat is te lang.We wonen in het buitengebied.


Dan dus geen hond nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:16 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Het hondje kan niet mee.Het hondje is er ook nog niet.Kunnen we geen oplossing vinden komt er geen hondje.En 8 uur alleen binnen kan ook niet dat is te lang.We wonen in het buitengebied.


Gewoon doen zoals de meeste die hun hond niet meenemen op vakantie? Naar een pension? Kost wat maar dan heb je ook wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:16 



 
Profiel   

Marita schreef
Ik vind het ook niet erg diervriendelijk als je dit van te voren al weet. Daar zijn toch wel andere oplossingen voor te bedenken waarbij hij niet de hele dag alleen is?

En wat als ie de hele dag blaft in de tuin? Of jankt?

Dat wou ik ook al zeggen.Dan krijg je geheid last met de buren !

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:25 



 
Profiel   

Onze buren hebben hun hond (Duitse staande) buiten in een ren zitten met een heel schuurtje aan vast. Die jankt, blaft en huilt heel de buurt bij elkaar de hele periode dat deze mensen op vakantie zijn. Vaak is dit hoog zomer en kunnen wij dus niet met onze ramen open slapen want je wordt gewoon wakker gehouden door het gehuil. En dit is dan een hond die het gewoon is om buiten te leven... kan me niet voorstellen wat het wordt met een binnenhuishond.
Ik vind dit dus echt geen diervriendelijke oplossing... zoals eerder aangegeven zijn er genoeg andere opties qua pension of iets in die aard. Heb je geen vrienden waar je dochter 's morgens de hond kan afzetten en 's avonds weer ophalen ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:31 



 
Profiel   

De vraag die bij mij opkomt, is:
Blijft je dochter dan ook echt thuis bij de hond ‘s avonds en in het weekend?
Die gaat echt niet de hort op? Wat ik me wel voor zou kunnen stellen, als de ouders weg zijn :o
Want dan zit de hond niet alleen overdag in de tuin of alleen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:53 



 
Profiel   

Dus je dochter kan de hond gewoon uitlaten en het is voor maximaal een midweek (wat betekent dat je maandagochtend zelf nog thuis bent en vrijdagmiddag ook alweer)?
Dan kan de hond toch prima een keer dinsdag, woensdag, donderdag in de tuin of binnen verblijven?

Structureel lijkt me dat geen oplossing, maar die enkele keer vakantie is geen probleem hoor. Lekker doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen