Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vreemde hond blaft naar opaas

 
Profiel   

De titel is misschien onduidelijk maar het zit zo, vanuit mijn huiselijke hondenopvang werk ik ook buiten de deur. Nu heeft mijn dochter een opdracht aangenomen, een vrouw met 3 honden waar van 1 niet alleen kan zijn en de vrouw die werkt soms buiten de deur. Mijn dochter komt dan in huis oppassen, ze heeft nu 2 keer kennis gemaakt.
Deze 2 keren waren de honden erg enthousiast als ze binnen kwam, maar zo dra ze op staat begint er 1 te blaffen. Vanmorgen gromde hij ook. De vrouw vind het een goed idee als ze nog 2 keer langs komt als de vrouw thuis is. Ze vond het ook erg jammer want de klik met de andere 2 honden is er echt wel. Ze hoeft ze niet uit te laten, wat zou ze zelf nog kunnen doen om het wel te laten slagen?
Ze ruikt natuurlijk ook naar andere honden, zou dat het enige zijn? De vrouw zegt namelijk dat ze dit nog niet eerder bij de hond heeft gezien. Wat zouden jullie doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:06 



 
Profiel   

Mmm lastig, er zijn twee opties. Of de hond gromt omdat hij zijn baasje wil verdedigen en ziet in je dochter een risico. En het is weg als de baas er niet meer is. Of de hond mag je dochter niet of je dochter straalt iets uit wat hij niet mag. En krijg je een probleem als de baas weg is. Honden kunnen soms apart reageren als de baas er nog wel bij is.

Ellende is je weet dat pas als je erbent als de baas er niet bij is. Eventueel zoude baas even weg kunnen gaan als je dochter binnen is maar wel bv buiten om de hoek even aanzien met desnoods een video belverbinding aan. Dan kan het baasje op afstand zien hoe de hond reageert

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:09 



 
Profiel   

Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen, het feit dat deze vragen gesteld worden geeft wat mij betreft aan dat ze niet de ervaring heeft om het op te lossen als het mis dreigt te gaan. Jammer van de twee honden waar ze wel een klik mee heeft maar veiligheid gaat voor alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:10 



 
Profiel   

Daar dacht ik ook al aan, dat de baas even weg moet gaan uit het zicht.Ze heeft wel veel ervaring want hier zijn zo.n beetje alle rassen geweest in al die jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:12 



 
Profiel   

Ras zegt niks, elke hond heeft zo zijn eigenaardigheden. De twee die ik lang heb gehad, nu nog een over kon ik gewoon niet zomaar bij iedereen achterlaten. Zelfs nu ze milder is geworden is het gewoon niet veilig in onervaren handen. Onervaren in de zin van zeer goed kunnen inschatten en het lezen van een hond bij onvoorspelbaar gedrag. Bij minder ervaren mensen is het drie twee een hap gegarandeerd. Als je haar kunt lezen geeft het minder risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:18 



 
Profiel   

Buiten op neutraal terrein afspreken hond negeren met de andere honden wel contact maken, of is dat gelijk al gedaan? Kans dat hond bij draait is buiten groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:18 



 
Profiel   

Je dochter gaat dus naar de vrouw toe? In haar huis?
Of worden ze naar jou/ je dichter gebracht?

Nou onze hond is ook echt waaks in huis en erf.
Ik zou hier echt geen oppas hoeven te laten komen.
Nu heb ik hem nooit naar pension gebracht, maar ik vermoed dat dat geen problemen geeft want op straat/ de club reageert hij ook niet waaks op andere mensen en honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:20 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Daar dacht ik ook al aan, dat de baas even weg moet gaan uit het zicht.Ze heeft wel veel ervaring want hier zijn zo.n beetje alle rassen geweest in al die jaren.


Dat zegt niets.
Je dochter is LVB toch? Is ze echt kundig en vaardig genoeg om goed te handelen in zo'n situatie? Heeft ze voldoende kennis van gedrag en tekenen die honden tonen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:21 



 
Profiel   

Dit is mij jongste dochter haar niveau is gemiddeld, ze gaat in het huis waar de honden wonen oppassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:33 



 
Profiel   

Deze hond heeft dit nooit eerder gedaan zegt de eigenaar, misschien heeft je dochter net iets te hard haar best gedaan om de hond te overtuigen en werkte dat averechts. Buiten kan dat echt wel goed komen met spel. Balletje gooien. Kan je zelf de volgende keer mee gaan?

Ik heb een soort van hetzelfde meegemaakt als tiener alleen waren zus en ik toe al alleen met hond, gingen oppassen op kleine kinderen met een Doberman. Kinderen sliepen al en ik wilde opstaan om naar de keuken te lopen, hond kwam voor me zitten en begon te grommen. Ik wees met een rustig gebaar naar zijn mand en zei rustig mand. Was de goede keus. In het geval van de Doberman was het testen en soms is het bescherming of alleen wantrouwen. Het valt weg te nemen. Maar ervaring en/of een goed gevoel wat te doen is wel belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 15:51 



 
Profiel   

Heeft ze al hele lekkere snacks geprobeerd te voeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 16:21 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Heeft ze al hele lekkere snacks geprobeerd te voeren?


Oeh jaa liefde gaat door de maag

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 16:24 



 
Profiel   

Welk ras is de hond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 16:38 



 
Profiel   

Als het een grote of "gevaarlijk"type hond is dan zou ik er niet graag in m'n eentje bij gaan oppassen . Die hond kan een dominant type zijn en dan zou het mis kunnen gaan. Als het een grommend minihondje is dan zou ik het wel weten op te lossen met inderdaad wat lekkers of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 16:45 



 
Profiel   

anjali schreef
Als het een grote of "gevaarlijk"type hond is dan zou ik er niet graag in m'n eentje bij gaan oppassen . Die hond kan een dominant type zijn en dan zou het mis kunnen gaan. Als het een grommend minihondje is dan zou ik het wel weten op te lossen met inderdaad wat lekkers of zo.

Nou die kleine hondjes zijn venijniger hoor. Een grote goedzak hond heb je echt gewonnen als je eenmaal hun hart hebt gesloten. Kleintjes kunnen 15 min later alsnog bijten. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 16:46 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
anjali schreef
Als het een grote of "gevaarlijk"type hond is dan zou ik er niet graag in m'n eentje bij gaan oppassen . Die hond kan een dominant type zijn en dan zou het mis kunnen gaan. Als het een grommend minihondje is dan zou ik het wel weten op te lossen met inderdaad wat lekkers of zo.

Nou die kleine hondjes zijn venijniger hoor. Een grote goedzak hond heb je echt gewonnen als je eenmaal hun hart hebt gesloten. Kleintjes kunnen 15 min later alsnog bijten. :=

Dit wordt altijd gezegd.Maar het gaat om het reeele gevaar van ernstig gewond te raken door een agressieve hond en dat is toch voornamelijk aan de orde bij de grote en de HR-rassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 16:58 



 
Profiel   

Als die kleine rat hier hap zegt is het of alleen je broekspijp of een gaatje in de hand. Had mijn herder hap gezegd dan ben je toch een serieus stuk lijf kwijt. Mijn vorige een keer per vergissing mijn pink vast ipv de stok en mijn taststukje hebben ze moeten vastzetten weer. De laatste bewuste paniekhap van kleine rat was twee gaatjes in de duim. Toch wel eem verschil

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:01 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Nou die kleine hondjes zijn venijniger hoor. Een grote goedzak hond heb je echt gewonnen als je eenmaal hun hart hebt gesloten. Kleintjes kunnen 15 min later alsnog bijten. :=

Een grote goedzak gromt juist niet naar vreemden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:05 



 
Profiel   

Laat de baas eens naar buiten gaan. Mijn ervaring is dat het dan bijna altijd gelijk stopt. Wordt er dan nog gegromd of gedreigd zou ik het zo laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:10 



 
Profiel   

Ik hoor net dat hij buiten ook blaft naar vreemden, het is een kruising rottweiler, herdershond. Hij is binnen verder erg lief het is alleen als ze op staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:17 



 
Profiel   

Oei met een dergelijke hond zou ik het risico niet nemen. :n te veel gevaar op serieuze schade als hij alsnog besluit je dochter niet leuk te vinden. Rottige combinatie van rassen ook. Herders zijn daarin best rotzakjes. Heb er meerdere gehad en dat gecombineerd met rottweiler. Nee leuk voor in een pension met zeer ervaren medewerkers buiten hun eigen territoium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:20 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Ik hoor net dat hij buiten ook blaft naar vreemden, het is een kruising rottweiler, herdershond. Hij is binnen verder erg lief het is alleen als ze op staat.



Dat vind ik dan weer niet oké klinken

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:24 



 
Profiel   

Het zijn geen rotzakjes. Ze beschermen gewoon hun huis.
Hier dus ook die mix. Hele fijne hond want we wilde een waker.
Geen hond voor Jan en alleman om op te passen. Dus vind de eigenaar niet snugger. Sowieso dat hij het buiten zijn huis ook doet is niet oké.

Mijn tip ook niet aan beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:26 



 
Profiel   

Dat bedoel ik ook met rotzakjes. Hele lieve rotzakje <3 voor eigen baas en bekenden, iets minder lieve rotzakjes voor onbekenden. Alleen hebben ze de neiging om juist bij weggaan iets minder lief te zijn ipv meteen vol er boven op te duiken. Dan lijkt het ok maar is het juist niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:29 



 
Profiel   

Nou hier kom je gewoon niet binnen.
Loopt hij buiten heeft ook niemand de neiging over de poort te komen.

En ja je koopt geen waker als je een allemansvriend wilt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen