Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waar chip kat op naam laten zetten?

 
Profiel   

Ik ben sinds half december trotse bezitter van een hele lieve poes :D Ze is natuurlijk gechipt maar de chip moet nog op naam gezet worden. Ik heb verschillende site gevonden, maar waar kan ik Chloe het beste registreren? De website van de NDG staat aardig hoor in de zoekresultaten. Is dat wat? https://ndg.nl/gegevens-aanpassen/
Mocht ze bijvoorbeeld een keer ontsnappen, dan vind ik het fijn dat mensen mij kunnen contacteren.

Het lieve monster in kwestie :Y)

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:26 



 
Profiel   

Bij ons heeft de DA dat gedaan toen ze gechipt zijn.
Ze staan bij de ndg geregistreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:33 



 
Profiel   

NDG is prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:42 



 
Profiel   

Fijn dat jullie dezelfde opgeven als dat ik in mijn hoofd heb. Ik heb haar via daar nu geregistreerd. Handig dat je er een penning bij kan krijgen. Mocht ze naar buiten gaan, dan kan ze die mooi om :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:49 



 
Profiel   

Ndg is wel de beste, maar als je iets aan wilt passen vervelender. Petbase is ook heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:42 



 
Profiel   

Ik wist niet eens dat je daar verschillende sites van hebt. Ik kreeg van het dierentehuis backhomeclub op en daar zijn die van mij geregistreerd. Maakt het nog uit of kunnen dierenartsen in alle bestanden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 00:20 



 
Profiel   

Backhomeclub staan die van mij geregistreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 00:22 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ik wist niet eens dat je daar verschillende sites van hebt. Ik kreeg van het dierentehuis backhomeclub op en daar zijn die van mij geregistreerd. Maakt het nog uit of kunnen dierenartsen in alle bestanden?


Via https://www.chipnummer.nl kan een dierenarts/ dierenambulance/ asiel in alle databases zoeken. :j

Als je een kat nieuw hebt, en het dier is bij de vorige eigenaar al gechipt, dan kun je daar ook zoeken waar het dier is geregistreerd. En uiteraard de gegevens aanpassen. Ik heb 18 jaar in een dierenasiel gewerkt en hoeveel chips van honden/ katten er dubbel geregistreerd stonden of gewoon nog op naam van de oude eigenaar... -O-


Laatst bijgewerkt door JPitty op 09-01-22 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 00:45 



 
Profiel   

Dierenambulances werken vooral met chipnummer.nl als het daar te vinden is kunnen ze altijd contact opnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 00:46 



 
Profiel   

Ik heb ze zowel bij het NDG als bij de backhomeclub geregistreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 00:58 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Ik heb ze zowel bij het NDG als bij de backhomeclub geregistreerd.


Hier ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 03:44 



 
Profiel   

Ik heb ze juist bij de NDG er uit gehaald, die waren voor de hond vrij duur en was moeilijk met overschrijven omdat je die nummers moet bewaren. Ik heb al mijn dieren nu bij de backhomeclub geregistreerd staan.
Maar precies wat er al gezegd word, zolang het een database is die erkend wordt maakt het niet zo veel uit welke je gebruikt.

Trouwens een goede reminder voor iedereen die misschien nog nooit die chipnummer.nl website heeft gezien, haal de nummers van je dieren daar eens doorheen. Mijn pup stond daar nog op de fokker geregistreerd omdat dat fout was gegaan en mijn herplaats kat bleek ook nog onder de naam van haar vorige baas te staan. Het is natuurlijk het makkelijkst als er maar 1 baasje te vinden is mocht het ooit nodig zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 04:04 



 
Profiel   

Precies wat Muiz zegt. Controleer op die website even of alleen de NDG in gebruik is en niet dat de oude gegevens nog bij een andere vereniging geregistreerd staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:18 



 
Profiel   

Handige tips +:)+

Mijn katten zijn beiden pas in het asiel gechipt en ik heb ze zelf overgeschreven. Dus dat zit wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:46 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Vjestagirl schreef
Ik heb ze zowel bij het NDG als bij de backhomeclub geregistreerd.


Hier ook!

Ik ook. Ik zie trouwens vrij regelmatig katten voorbij komen op FB, Amivedi oid die zijn gevonden, gechipt, maar niet geregistreerd. Dan heb je dus niets aan de chip. Belangrijk om dat dus even te checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:28 



 
Profiel   

Dat laatste komt waarschijnlijk omdat mensen denken dat de DA ze registreert?
Bij onze stichting registreren we ze bij de Backhomeclub, de TNR katten op onze naam. Ook als ze geadopteerd worden, dan gelijk op naam van de adoptant. We regelen dat zelf zodat ze altijd geregistreerd staan ook als adoptant het vergeet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:34 



 
Profiel   

Klopt cissy, mensen weten soms gewoon niet dat ze iets moeten registreren. Denken dat het automatisch geregeld is met de chip plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:37 



 
Profiel   

Dat is wel goed om te weten ja! Ik weet dat Chloe nog niet op naam gezet was omdat ik haar van een stichting in Ibiza heb. Dus dat moest ik zelf doen. Ik heb haar nu iig aangemeld op de NDG :) Bedankt voor alle input!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:40 



 
Profiel   

Klopt hoor, genoeg eigenaren die niet weten dat ze registratie zelf moeten doen, of dat ze bij overname van een dier ook de chipregistratie aanpassen. In de praktijk in die 18 jaar dierenasiel ook vaak genoeg tegen gekomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 16:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen