Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wandelen met pup èn volwassen hond. Hoe?

 
Profiel   

Binnenkort verwachten wij een pup van een groot ras. Dagelijks wandel ik ook met mijn volwassen hond. Maar, de pup mag maar beperkt wandelen… Hoe combineren jullie deze 2 ? De bedoeling is wel met beide samen te wandelen.
(Uiteraard zal er ook met elk van ze op pad gegaan worden maar daar heb ik geen vragen bij.)

Graag hoor ik hoe jullie dit deden. Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 21:35 



 
Profiel   

Een tas kopen waar hij in kan, je hebt een soort van draagtassen of een karretje mee/kinderwagen waar de pup in kan. Omdat het wel veel indrukken zijn lieten wij ze ook wel apart uit, maar dan moet er natuurlijk wel iemand thuis zijn voor de pup

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 21:55 



 
Profiel   

Weet niet hoe groot de pup is maar zie ook wel soort van buggys voorbij komen waar puppy's in kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 21:58 



 
Profiel   

Ja bolderkar ofzo meenemen.
Of toch apart gaan lopen in het begin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 22:04 



 
Profiel   

Je wandelingen met volwassen hond wat korter doen zodat pup ook mee kan. Als volwassen hond dan ook iets vaker uitgaat komt hij niets te kort.

Eventueel wandelwagen of rugtas meenemen zodat je pup kunt dragen, of met pup op een bankje zitten terwijl grote hond met bal speelt o.i.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 22:10 



 
Profiel   

Wij gingen soms met de auto naar het bos rijden (wonen op 5-10 minuten wandelen van het bos), dan in het bos met beide een klein rondje en dan nam een iemand de pup met de auto mee terug naar huis terwijl de ander nog een ging stuk lopen met de volwassen hond :)

Of anders een blokje om met allebei, dan was de pup moe en dan kon die in de bench slapen terwijl de volwassen hond nog een stuk extra ging :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 22:13 



 
Profiel   

Hier wandelen we met z’n 2en, 2 berners. Pup draait na 5 minuten om, volwassen loopt z’n stukje af. En dan bouwen we zo uit :D
Leren ze ook mooi van elkaar af gaan en op ons gefocust blijft. Werkt fantastisch. Als we alleen moeten lopen in de middag, dan loopt pupje 15 min en de rest van de dag alleen in de tuin. Grote hond blij, kleine terror blij. Dragen ging de eerste weken nog, toen woog ie nog 8kg met 9 weken. Nu is ie bijna 3 maanden en 15 kg. Dragen doen we niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 22:31 



 
Profiel   

Hier liep de volwassen hond dan wat korter voor zijn behoefte en nam ik deze later apart nog eens mee voor een grotere wandeling. Pup moet toch slapen dus dat kon dan mooi tegelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 22:48 



 
Profiel   

Wij hebben net een pup nu 10 weken oud , en een volwassen hond ook groot ras. Pup mag nog niet ver lopen dus die gaat 20 keer op de dag naar het veld aan de overkant van de straat. Als pup slaapt ( in bens) dan loop ik een kwartietje met grote hond voor de nodige boodschappen en als man thuis komt uit werk krijgt hij puppen wacht en ga ik lekker een uurtje met de grote hond weg . het eerste kleine rondje met z'n tweeën zit er ook al op . Had wat voeten in aarde :-), Pup loopt inmiddels goed mee aan de lijn en dan samen iets rustiger dan normaal en een klein rondje van 7 minuten of zo
We gaan dit 1x per dag doen tot pup echt goed loopt en dan uit breiden naar een kwartier en dan kunnen ze gewoon met z'n tweeën uit .
Ik wens je veel succes en nog belangrijker veel plezier

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 00:53 



 
Profiel   

Ik heb gebruik gemaakt van een hondenbuggy. Pup vond 't geweldig en als hij echt moe wad sliep hij er okk erg vast in.
Mocht je in de regio wonen, de onze ga ik verkopen. Komende jaren geen pups meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 01:04 



 
Profiel   

Voor mijn hond met blessure had ik een wagen gekocht, zo konden we toch nog op lange wandeling (hond van 28 kilo)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 02:04 



 
Profiel   

Oh wat een reacties! Dankjewel om jullie ervaringen te delen!

Volwassen zal de hond toch een 35kg gaan wegen dus ik vrees dat de pup ook snel te zwaar voor me zal worden om dragen .

We wonen ook aan de bosrand. Dat met 2 lopen waarbij de ene sneller terug keert, is wel een goeie ja! Meteen een oefening om voor de pup om gescheiden te worden. Helaas kan mijn man niet steeds mee, zal ik overwegend alleen uitlaten.

En dan zo’n buggy … tja, ik heb er al aan gedacht maar om 1 of andere reden is dat precies een drempel, alsof ik dat niet goed durf of zo. Maar mss moet ik me daar maar over zetten.
Hebben jullie weet van een buggy die ook geschikt is voor bospaden die met dit weer ook modderig kunnen zijn, soort van “all terrain” ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 03:19 



 
Profiel   

smurffie schreef
Ik heb gebruik gemaakt van een hondenbuggy. Pup vond 't geweldig en als hij echt moe wad sliep hij er okk erg vast in.
Mocht je in de regio wonen, de onze ga ik verkopen. Komende jaren geen pups meer.


Oei nee, ik woon in België :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 03:21 



 
Profiel   

Ik heb die van ons in begin gedragen en dan weer lopen etc maar dat werd snel te zwaar . Daarna paar kleinere rondjes gelopen en dan savonds als mijn man thuis was liep ik met de oudste een flink stuk en hij met de pup.
Ik heb ze beide geleerd dat het niet erg is om zonder elkaar ook te wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 07:00 



 
Profiel   

Ik heb een karretje waar je zowel mee kan wandelen en die achter de fiets kan. Ze gaan er graag in.
[ img ]
Deze heeft geen voorpootjes, dus stukje lopen/ snuffelen en dan weer meeliften. Maar de mini’s springen er ook regelmatig bij in als ze moe zijn.
En als mijn zoon thuis naar het “ bos” wil is dat te ver voor mijn herder van nog geen half jaar plakt hij hem achter de fiets. Allemaal gaan ze er even graag in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 07:22 



 
Profiel   

Ik denk dat een karretje dan de enige optie is. Misschien dat in het begin een draagzak nog handig is. Wat ook fijn is als ze wat dingen spannend vind omdat ze dan echt contact heeft met je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 07:53 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar [BB] Beestenboel omdat het daar beter past en zichtbaar is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 08:26 



 
Profiel   

Wij hebben een karretje wat echt al door de bossen en modder geragd is. Zowel met mijn borderpup als de labrador van mijn moeder toen die pup was. En dat ding gaat echt prima door alle blubber :)
Wat vooral handig is als hij voor 1 wieltje heeft. Dan is hij super draaibaar en kan je hem ook gewoon makkelijk met 1 hand duwen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 08:40 



 
Profiel   

Ik zit in een rolstoel en heb momenteel naast m'n 3 volwassen honden een pup van nu 12 weken. Ik heb een hondenkar achter m'n rolstoel hier gaat de pup in als 't limiet bereikt is ( wat in 't begin super snel is). [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 08:41 



 
Profiel   

Pluttersput schreef
Wij hebben een karretje wat echt al door de bossen en modder geragd is. Zowel met mijn borderpup als de labrador van mijn moeder toen die pup was. En dat ding gaat echt prima door alle blubber :)
Wat vooral handig is als hij voor 1 wieltje heeft. Dan is hij super draaibaar en kan je hem ook gewoon makkelijk met 1 hand duwen :)


Weet je welk merk en type?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 08:43 



 
Profiel   

Hier ook een hondenbuggy gebruikt. Eerst voor hond met blessure,toe voor pup en daarna weer voor oude hond. Konden ze toch allemaal mee.
Hier gewoon over de bospaden hoor,zolang ze maar breed genoeg zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 08:50 



 
Profiel   

Wat voor ras wordt het?

Met die 2 van ons (mechelaar en kelpie) had zo'n kar namelijk nooit gewerkt :'). Die wilen blijven gaan en blijven lopen, niet in een stomme kar zitten. Maar dat is dus karaktertje hyper.

Hier nooit teveel last gehad. Gewoon een kortere wandeling met de 2 samen, en dan nog een extra wandeling met de oudste. De kleine wandelingetjes tussendoor ook telkens kort genoeg voor beide. Die heel lange wandelingen hebben gewoon een paar maand in de kast gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 17:31 



 
Profiel   

Florenc schreef
Wat voor ras wordt het?

Met die 2 van ons (mechelaar en kelpie) had zo'n kar namelijk nooit gewerkt :'). Die wilen blijven gaan en blijven lopen, niet in een stomme kar zitten. Maar dat is dus karaktertje hyper.

Hier nooit teveel last gehad. Gewoon een kortere wandeling met de 2 samen, en dan nog een extra wandeling met de oudste. De kleine wandelingetjes tussendoor ook telkens kort genoeg voor beide. Die heel lange wandelingen hebben gewoon een paar maand in de kast gezeten.


Het wordt een riesenschnauzer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 17:50 



 
Profiel   

die van mij komt overal wel doorheen, echter heb ik het niet geprobeerd in diep zand oid

ik heb deze in Large

https://transgroom.com/nl/artikelen/pet ... uoisegrijs

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:00 



 
Profiel   

Die heeft ook een behoorlijk draagvermogen! En tja, echt door diepe modder zie ik me niet ploeteren hoor. Het is wel zo dat ik steeds in het bos wandel en die dan daarvoor geschikt moet zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen