Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Voedselverrijking en supplementen voor je hond

 
Profiel   

Het geven van een gevarieerd voer en eventuele supplementen is mij al jarenlang bekend bij paarden, maar het lijkt alsof ik dit ook steeds vaker bij honden voorbij zie komen.
Uiteraard heb je opties met vlees voeren, brokken voeren of een combinatie hiervan.
Sinds kort zie ik ook steeds vaker op social media voorbij komen dat mensen er groente, fruit, poeders, gels en/of pillen bij doen om het voedsel te verrijken. B-)

Dit kan natuurlijk zijn omdat een hond ziek is of een blessure heeft, maar vaak is dit ook voor de algemene gezondheid en ondersteuning.
Zelf probeer ik mij ook te verdiepen hoe ik het eetpatroon van mijn hond zo gezond en gevarieerd mogelijk kan maken.
Daarom ben ik benieuwd hoe jullie dat doen :D ?
Voeg jij nog extra toppings/supplementen of andere toevoegingen toe aan het basis dieet van jouw hond?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:29 



 
Profiel   

Nope.
Brokken met zalmolie en soms een eitje + vers vlees.
Na wandelingen kauwmateriaal in de vorm van strottenhoofd, pezen, huid etc.
Neemt niet weg dat de labrador nooit fruit eet, hij is er gek oo en verwacht altijd een stukje banaan of mandarijn als ik er 1 eet :+
Maar dit is geen onderdeel van zijn voeding evenmin als supplementen oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:35 



 
Profiel   

Kliekjes :))
Mijn hond lust geen fruit, maar is bv gek op broccoli, bloemkool, sperziebonen, maïs.. Dus ik probeer meestal wel een beetje in de pan over te laten als we opscheppen. Dan krijgt ze wat groente en een beetje aardappel/pasta/rijst bij het eten. Wat groente schijnt wel gezond te zijn. De rest is meer omdat ze het lekker vindt.

Verder heb ik regelmatig zalmolie in huis. En ik heb nu een fles glucosamine/chondroïtine staan omdat ze wat ouder is.

Vroeger kreeg ze op aanraden van de fokkers lange tijd Hokamix, dat is een kruidenpoeder waar vanalles in zit. Af en toe geef ik nog steeds de hokamix snoepjes. Zou goed voor de vacht zijn, en baat het niet dan schaadt het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 18:47 



 
Profiel   

Wij geven een divers aanbod wat voerverrijking betreft; verschillende soorten supplementen en vlees soorten e.d. aangeboden in verschillende soorten lik matten, vullers, slow feeders, etc (al dan niet ingevroren)

Qua voerverrijking geef ik dus beetjes van wat ik goed aan kwalitatief blik voer oa(dit is altijd makkelijk te smeren of in de vullers te stoppen), maar ook smeerbare dingen zoals honden pindakaas, kefir of skyr, karnemelk (ingevroren), bottenbouillon, smoothiedog smoothies, gedroogde snacks, etc.

Ik koop het merendeel hiervan via de site van Kwispel & relax; zij verkoopt echt enorm veel leuke en handige dingen om voerverrijking nog leuker en makkelijker te maken! voer verrijking is in dit geval voor mijn hond vooral het even bezig zijn met d'r koppie en dit krijgt ze aangeboden bovenop haar normale menu. Varieert dus ook wanneer ze wat krijgt. Ze krijgt zeker niet Alles Elke dag bv.

Maar ik koop ook bepaalde soorten baby voeding/potjes. Daar zitten groenten potjes tussen die namelijk mooi gepureerd zijn, geen toevoegingen hebben en dus ideaal zijn om aan de vullers/matten toe te voegen gewoon voor de lekker zeg maar. Maar je kunt echt ein-de-loos varieren met wat je aanbied en Hoe.

-

Haar normale menu bestaat uit kvv met zelf toevoegen van groenten/fruit mix, rauw eitje elke week, en bepaalde supplementen zoals in ons geval veendrenkstof, zeewier, super foods oa, karnemelk, schapenvet, dat soort dingen. Ik vind het echt heerlijk om bezig te zijn met d'r voer (ben afgelopen jaar ook gestart met een hond/kat voedingsstudie en hoop daar de komende jaren nog in verder te leren ook na deze studie, vind het zo interessant!) en te kijken wat ik kan doen om haar immuunsysteem, spijsvertering e.d. op een natuurlijke wijze te ondersteunen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 20:05 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Wij geven een divers aanbod wat voerverrijking betreft; verschillende soorten supplementen en vlees soorten e.d. aangeboden in verschillende soorten lik matten, vullers, slow feeders, etc (al dan niet ingevroren)

Qua voerverrijking geef ik dus beetjes van wat ik goed aan kwalitatief blik voer oa(dit is altijd makkelijk te smeren of in de vullers te stoppen), maar ook smeerbare dingen zoals honden pindakaas, kefir of skyr, karnemelk (ingevroren), bottenbouillon, smoothiedog smoothies, gedroogde snacks, etc.

Ik koop het merendeel hiervan via de site van Kwispel & relax; zij verkoopt echt enorm veel leuke en handige dingen om voerverrijking nog leuker en makkelijker te maken! voer verrijking is in dit geval voor mijn hond vooral het even bezig zijn met d'r koppie en dit krijgt ze aangeboden bovenop haar normale menu. Varieert dus ook wanneer ze wat krijgt. Ze krijgt zeker niet Alles Elke dag bv.

Maar ik koop ook bepaalde soorten baby voeding/potjes. Daar zitten groenten potjes tussen die namelijk mooi gepureerd zijn, geen toevoegingen hebben en dus ideaal zijn om aan de vullers/matten toe te voegen gewoon voor de lekker zeg maar. Maar je kunt echt ein-de-loos varieren met wat je aanbied en Hoe.

-

Haar normale menu bestaat uit kvv met zelf toevoegen van groenten/fruit mix, rauw eitje elke week, en bepaalde supplementen zoals in ons geval veendrenkstof, zeewier, super foods oa, karnemelk, schapenvet, dat soort dingen. Ik vind het echt heerlijk om bezig te zijn met d'r voer (ben afgelopen jaar ook gestart met een hond/kat voedingsstudie en hoop daar de komende jaren nog in verder te leren ook na deze studie, vind het zo interessant!) en te kijken wat ik kan doen om haar immuunsysteem, spijsvertering e.d. op een natuurlijke wijze te ondersteunen.


Wat super interessant!
Hier ga ik me eens verder op inlezen.

Wij voeren standaard brok, maar ook soms schapenvet of stukjes vleesworst erbij.
Als we brok los voeren doen we dit in de wobbler van Kong of in een snuffelmat.
We vullen inderdaad ook wel eens een lickimatt of Kong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 23:31 



 
Profiel   

Sinds kort krijgt mijn hond een hydratie shake voor we gaan sporten (voornamelijk om er 2 uur van te voren voldoende water in te krijgen zodat de hond voldoende gehydrateerd is)

En na de inspanning krijgt hij een speciale eiwitshake.

Dit onder de noemer: baat het niet, schaad het niet (alleen mijn portemonnee)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 23:49 



 
Profiel   

Ik voer kvv en daarnaast krijgen ze de ‘topfit mix’ groenten van naturavetal. Verder nog 3x per jaar een andere ‘groente’ kuur om ze net ff wat makkelijker door het verharen te krijgen. Ook krijgen ze soms yoghurt of een rauw ei. Met trainen altijd een shake met eiwitten. Kortom, ja ik denk aardig na over wat ze eten, maar ze sporten ook allemaal fanatiek en dan vind ik dat belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 23:38 



 
Profiel   

De twee meiden krijgen speciaal hypo-allergene brok. Af en toe een scheutje zalmolie.
De reu krijgt nu blikvoer van een goed merk. Jarenlang kvv gevoerd en dat moest ik er bijna in duwen. Nu eet hij met enthousiasme z'n bordje leeg.

Daarnaast nog wat van tafel, in de zin van: stukje komkommer of sla, aardappeltje of beetje droge pasta. Ook dikwijls een hapje van het fruit wat ik eet (banaan, mandarijn) voor wie wilt.
En verschillende snacks. Maar die probeer ik zo natuurlijk mogelijk te geven (binnen het propere, geen rauwe kippennekken enzo). Gedroogd paard, gedroogd visjes, kalfspees.. Eigenlijk niets wat als eerste ingredient glycerine of graan heeft.

Dus in zekere zin geef ik wat voedselverrijking, maar dan vooral in bijzaken. Hun hoofdmenu blijft hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:56 



 
Profiel   

Eén van onze hondjes krijgt elke dag 3 paardenmelkcapsules.
Hij heeft wat last van allergieën en hierdoor snel gevoelig met zijn huid.
Met de paardenmelkcapsules gaat dit stukken beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:18 



 
Profiel   

Die van ons krijgen geperste brok met een scheutje zalmolie/schapen vet
Af en toe en gekookt ei en soms restjes groente of aardappel.
De herder is trouwens gek op komkommer en watermeloen.
De bulldog is gek op mandarijntjes :') .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen