Ontwormen kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Ontwormen kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 18:11

Onze katten zijn wisselend aan de diarree sinds een tijdje. We zijn overgestapt op ander voer daarvoor, maar dat heeft nog niet het gewenste effect. Nu zag ik vandaag dat kat 1 zijn billen heeft afgeveegd aan de kast en de deur :') Fraai, maar goed dat deed me ineens denken aan wormen. Net kriebelde ik hem ook boven de staart en dat vond ie erg fijn blijkbaar.
Ze eten ook semi-vers (vers uit blik van animonda), dus ik dacht dat ontwormen wellicht geen kwaad kan. Dat kan ik zelf toch doen neem ik aan? Maar welk merk kan ik dan gebruiken? Ze komen verder niet buiten en hebben geen vlooien (weinig haar).
Als het ontwormen niet aanslaat wil ik nog ander voer proberen, anders ga ik naar de dierenarts. Ze zijn verder niet ziek en het is niet constant. Eentje heeft er meer last van dan de ander.

Baredawn

Berichten: 178
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Beverwijk

Re: Ontwormen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:16

Ik bestel voor mijn honden altijd via Medpets, ook wormenkuurtjes.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Ontwormen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:20

Ik gebruik meestal stronghold; ontworming en anti vlo in een en je kunt het gewoon in de nek druppelen.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:30

Rytir schreef:
Ik gebruik meestal stronghold; ontworming en anti vlo in een en je kunt het gewoon in de nek druppelen.

Maar die is volgens mij alleen te krijgen bij dierenarts.

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:41

Ik haal de ontworming altijd bij de dierenarts. Ze zullen vragen naar het gewicht. Meer of minder dan 2 of 4 kilo, dus weeg ze even voordat je langs gaat.

Edit: ik haal voor zowel ontworming als anti vlooi altijd pillen. Die druppels in de nek vind ik geen strak plan met meerdere katten die elkaar wassen.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ontwormen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:55

Milbemax is een hele fijne ontwormer. Mijn katten eten het alsof het snoepjes zijn.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ontwormen kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 19:01

Bedankt voor de reacties. Zijn er nog middelen waar ik vn weg moet blijven? Of maakt dat niet uit?

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:13

Als ik ontworm gebruik ik milbemax.
Maar ik laat regelmatig ontlasting onderzoeken en zolang daar niks uitkomt ontworm ik niet.

Aan de dunne kan ook andere oorzaken hebben he?
Giardia, Tritrichomonas, voer waar ze niet goed tegen kunnen.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Ontwormen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:48

Ontwormen doe ik altijd met Milbemax, dat is een breedspectrum ontwormmiddel en hoeven ze maar eenmaal in de drie maanden te hebben. Ze eten het meestal makkelijk op; het is niet vies.

Maar wat jij beschrijft klinkt een beetje als geïrriteerde anaalklieren, dat is erg vervelend en ontstaat vaak als de ontlasting al een tijdje aan de zachte kant is.

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:54

Hier ook milbemax naar alle tevredenheid. De eerste keer at hij het vanzelf, maar dat gaat nu niet meer vrijwillig helaas.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:24

olga schreef:
Hier ook milbemax naar alle tevredenheid. De eerste keer at hij het vanzelf, maar dat gaat nu niet meer vrijwillig helaas.


Probeer dit eens: geef je kat een snoepje, nog een snoepje, pilletje Milbemax en weer een snoepje (of een paar)

Ik heb momenteel vier katten, maar eentje kan ik geen pil geven, die is daarvoor te bang, maar dit werkt eigenlijk bij vrijwel alle katten heb ik gemerkt

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:34

Welk voer geef je nu welk merk en wat zit er in?

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Ontwormen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:46

Niks met de anaalklieren?
Of is de ontlasting gewoon wat dunner? Ik hoor dat wel vaker bin Animonda Carny. Je kunt een ander merk natvoer proberen.

Qua ontworming zweer ik bij eerst testen, dan pas ontwormen. Ik laat ontlasting testen bij het Woud (wormbestrijding.nl). Dan weet je of er wormen zijn en belast je de darmen niet onnodig :)

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Ontwormen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:22

Hier milbemax of exil no worm(pro geloof ik) voor de katten als we ontwormen, ca. 1x pj.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:31

Rytir schreef:
Ik gebruik meestal stronghold; ontworming en anti vlo in een en je kunt het gewoon in de nek druppelen.


Stronghold neemt de lintworm niet mee dus dan heb je nog een ander middel erbij nodig.
Gewoon via internet milbemax of milbactor bestellen.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Ontwormen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:33

Inderdaad met milbemax ontworden, dan heb je een breed spectrum ontworming en pak je alles mee.
Het is vaak makkelijk te krijgen via internet of via de dierenarts/dierenspeciaalzaak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:34

Wij gebruiken de pil en ontvlooi spul van de dierenarts. Dit beschermd een echte volle 3 maanden. Vlooien teken wormen. Helemaal niks meer. Kost iets van 35 euro per kat bij ons en word dan ook gedaan.

Onze ouwe die chronisch lintworm had is zelfs van de lintworm afgekomen. Dit had ie chronisch door alles van de dieremzaken. Wat dus niet werkte.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:07

Marije_1997 schreef:
Wij gebruiken de pil en ontvlooi spul van de dierenarts. Dit beschermd een echte volle 3 maanden. Vlooien teken wormen. Helemaal niks meer. Kost iets van 35 euro per kat bij ons en word dan ook gedaan.

Onze ouwe die chronisch lintworm had is zelfs van de lintworm afgekomen. Dit had ie chronisch door alles van de dieremzaken. Wat dus niet werkte.


Zelfs het standaardspul van de dierenarts werkt niet tegen lintworm; wel tegen alle andere worden, vlooien en teken... Daarom vul ik aan met Milbemax