Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ontwormen kat

 
Profiel   

Onze katten zijn wisselend aan de diarree sinds een tijdje. We zijn overgestapt op ander voer daarvoor, maar dat heeft nog niet het gewenste effect. Nu zag ik vandaag dat kat 1 zijn billen heeft afgeveegd aan de kast en de deur :') Fraai, maar goed dat deed me ineens denken aan wormen. Net kriebelde ik hem ook boven de staart en dat vond ie erg fijn blijkbaar.
Ze eten ook semi-vers (vers uit blik van animonda), dus ik dacht dat ontwormen wellicht geen kwaad kan. Dat kan ik zelf toch doen neem ik aan? Maar welk merk kan ik dan gebruiken? Ze komen verder niet buiten en hebben geen vlooien (weinig haar).
Als het ontwormen niet aanslaat wil ik nog ander voer proberen, anders ga ik naar de dierenarts. Ze zijn verder niet ziek en het is niet constant. Eentje heeft er meer last van dan de ander.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:11 



 
Profiel   

Ik bestel voor mijn honden altijd via Medpets, ook wormenkuurtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:16 



 
Profiel   

Ik gebruik meestal stronghold; ontworming en anti vlo in een en je kunt het gewoon in de nek druppelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:20 



 
Profiel   

Rytir schreef
Ik gebruik meestal stronghold; ontworming en anti vlo in een en je kunt het gewoon in de nek druppelen.

Maar die is volgens mij alleen te krijgen bij dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:30 



 
Profiel   

Ik haal de ontworming altijd bij de dierenarts. Ze zullen vragen naar het gewicht. Meer of minder dan 2 of 4 kilo, dus weeg ze even voordat je langs gaat.

Edit: ik haal voor zowel ontworming als anti vlooi altijd pillen. Die druppels in de nek vind ik geen strak plan met meerdere katten die elkaar wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:41 



 
Profiel   

Milbemax is een hele fijne ontwormer. Mijn katten eten het alsof het snoepjes zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:55 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties. Zijn er nog middelen waar ik vn weg moet blijven? Of maakt dat niet uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:01 



 
Profiel   

Als ik ontworm gebruik ik milbemax.
Maar ik laat regelmatig ontlasting onderzoeken en zolang daar niks uitkomt ontworm ik niet.

Aan de dunne kan ook andere oorzaken hebben he?
Giardia, Tritrichomonas, voer waar ze niet goed tegen kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:13 



 
Profiel   

Ontwormen doe ik altijd met Milbemax, dat is een breedspectrum ontwormmiddel en hoeven ze maar eenmaal in de drie maanden te hebben. Ze eten het meestal makkelijk op; het is niet vies.

Maar wat jij beschrijft klinkt een beetje als geïrriteerde anaalklieren, dat is erg vervelend en ontstaat vaak als de ontlasting al een tijdje aan de zachte kant is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:48 



 
Profiel   

Hier ook milbemax naar alle tevredenheid. De eerste keer at hij het vanzelf, maar dat gaat nu niet meer vrijwillig helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:54 



 
Profiel   

olga schreef
Hier ook milbemax naar alle tevredenheid. De eerste keer at hij het vanzelf, maar dat gaat nu niet meer vrijwillig helaas.


Probeer dit eens: geef je kat een snoepje, nog een snoepje, pilletje Milbemax en weer een snoepje (of een paar)

Ik heb momenteel vier katten, maar eentje kan ik geen pil geven, die is daarvoor te bang, maar dit werkt eigenlijk bij vrijwel alle katten heb ik gemerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:24 



 
Profiel   

Welk voer geef je nu welk merk en wat zit er in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:34 



 
Profiel   

Niks met de anaalklieren?
Of is de ontlasting gewoon wat dunner? Ik hoor dat wel vaker bin Animonda Carny. Je kunt een ander merk natvoer proberen.

Qua ontworming zweer ik bij eerst testen, dan pas ontwormen. Ik laat ontlasting testen bij het Woud (wormbestrijding.nl). Dan weet je of er wormen zijn en belast je de darmen niet onnodig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:46 



 
Profiel   

Hier milbemax of exil no worm(pro geloof ik) voor de katten als we ontwormen, ca. 1x pj.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:22 



 
Profiel   

Rytir schreef
Ik gebruik meestal stronghold; ontworming en anti vlo in een en je kunt het gewoon in de nek druppelen.


Stronghold neemt de lintworm niet mee dus dan heb je nog een ander middel erbij nodig.
Gewoon via internet milbemax of milbactor bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:31 



 
Profiel   

Inderdaad met milbemax ontworden, dan heb je een breed spectrum ontworming en pak je alles mee.
Het is vaak makkelijk te krijgen via internet of via de dierenarts/dierenspeciaalzaak

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:33 



 

Wij gebruiken de pil en ontvlooi spul van de dierenarts. Dit beschermd een echte volle 3 maanden. Vlooien teken wormen. Helemaal niks meer. Kost iets van 35 euro per kat bij ons en word dan ook gedaan.

Onze ouwe die chronisch lintworm had is zelfs van de lintworm afgekomen. Dit had ie chronisch door alles van de dieremzaken. Wat dus niet werkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:34 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Wij gebruiken de pil en ontvlooi spul van de dierenarts. Dit beschermd een echte volle 3 maanden. Vlooien teken wormen. Helemaal niks meer. Kost iets van 35 euro per kat bij ons en word dan ook gedaan.

Onze ouwe die chronisch lintworm had is zelfs van de lintworm afgekomen. Dit had ie chronisch door alles van de dieremzaken. Wat dus niet werkte.


Zelfs het standaardspul van de dierenarts werkt niet tegen lintworm; wel tegen alle andere worden, vlooien en teken... Daarom vul ik aan met Milbemax
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen