Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hond plast bloed

 
Profiel   

Hmmm, ze hebben de urine uitgebreid getest en daar heb ik ze niet over gehoord…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:23 



 
Profiel   

Neem aan dat als ze wat gevonden hadden dat wel aan zouden geven. Urine van onze reu is verder helemaal niet getest namelijk. Stripje was voor hen voldoende om een foto te willen maken. En dat was overduidelijk foute boel. En ook niet meer te opereren zelfs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:45 



 

Misschien en stomme vergelijking. Ik had een konijn die in de urine geen kristallen liet zien, echter op de echo wel. Zij miste een bepaald enzym, die calcium afbrak in de blaas. Dus een echo is wel een goed plan idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:53 



 
Profiel   

Weet wel dat je verschillende soorten blasfemisch / stenen hebt en ze doorgaans de meest voorkomende onderzoeken maar niet perse kijken naar het voor komen van anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:54 



 
Profiel   

@loez acht wat sneu, wat gaat het snel dan ineens hè. We hebben nog geen jaar geleden onze andere hond moeten laten inslapen dus hopelijk is dit wat “simpels”.

@mindim goed om te weten. Hoe kwamen ze er uiteindelijk achter dat ze een enzym miste?

@pateeke ook goed om te weten, ik heb zomaar het idee dat we over een week worden doorgestuurd voor een echo, dan horen we het wel…

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:28 



 
Profiel   

Ik zou niet een week wachten. Echo is mild invasief en ik ben van mening dat elke dierenarts mits ze een echo apparaat minimaal de blaas moet kunnen vinden. Eigenlijk ook de prostaat wel. Gruis zie je soms niet in de urine maar er kan wel een steen zitten. Die kunnen deze klachten geven, net als een prostaat probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:34 



 

xSCWx schreef
@loez acht wat sneu, wat gaat het snel dan ineens hè. We hebben nog geen jaar geleden onze andere hond moeten laten inslapen dus hopelijk is dit wat “simpels”.

@mindim goed om te weten. Hoe kwamen ze er uiteindelijk achter dat ze een enzym miste?

@pateeke ook goed om te weten, ik heb zomaar het idee dat we over een week worden doorgestuurd voor een echo, dan horen we het wel…

Oei dat weet ik niet precies meer. Nu moet ik wel zeggen dat konijnen erg reageren op een teveel aan calcium, erger dan honden hoor, ze krijgen er blaaszand van. Hoe het precies zit weet ik precies, maar misschien weet je dierenarts meer met de steekwoorden enzym en calcium :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:43 



 
Profiel   

Gister weer urine ingeleverd.
Hier zijn de waardes, linker waarde is van vorige week en de rechter waarde van gisteren.

pH 9.0 - 6.5
LEU 100 - 25
PRO 100 mg/dl - negatief
BLD 250 - 50
(De rest van de waardes negatief)

Zoals ik het begrijp is er een ontsteking geweest en die is nu beter geworden door de antibiotica. Het is helaas nog niet helemaal over, daarom zijn we toch doorgestuurd voor een echo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 07:40 



 
Profiel   

Balen dat het nog niet helemaal voorbij is! Hopelijk meer duidelijkheid bij de echo en hopelijk een kleinigheidje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:30 



 
Profiel   

Hebben ze zijn prostaat gevoeld? Dat is zo gebeurd.
Mijn reu kreeg een vergroot prostaat met 7 jaar en met een kuur Ypozane was het weer goed.
Een paar weken geleden (nu bijna 9) zag ik hem weer bloed plassen en dat het langer duurde dus weer laten checken en inderdaad weer vergroot. Ik heb gekozen weer een kuur te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 11:32 



 
Profiel   

Bedankt voor de info, zijn prostaat is gevoeld en was ietsje voelbaar maar normaal, niet alarmerend volgens de dierenarts. Hopelijk geeft de echo meer duidelijkheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 12:05 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Bedankt voor de info, zijn prostaat is gevoeld en was ietsje voelbaar maar normaal, niet alarmerend volgens de dierenarts. Hopelijk geeft de echo meer duidelijkheid


Bij mijn toen intacte reu van 7 was er ook weinig te voelen aan de prostaat in het begin.
Bloedplassen was er een/ 2 keer dat ik het kon zien ,of veel meer vermoeden omdat het buiten gebeurde.
Maar ik vond wel om de paar dagen kleine bloeddruppeltjes ( altijd alleen eentje hooguit twee) thuis en de hele hond afgezocht ... leuke bezigheid met een langhaarmonster-Tervuren.
2 keer da, bloedprikken, AB, enz...
Na 2 weken werd de prostaat toch meer te voelen...
Bij ons was het dus opgelost met een donatie aan de ballenbak .
Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 12:32 



 
Profiel   

We zijn net terug van de echo. Blaas, lever en dergelijke helemaal mooi schoon, de prostaat was niet vergroot. In de prostaat was een redelijk grote (ongeveer 1/3e) donkere vlek te zien, als ik het goed heb onthouden (maar dat denk ik niet) een cyste? In ieder geval een afwijking maar niet direct alarmerend volgens de dierenarts. De gegevens worden doorgestuurd naar mijn eigen dierenarts en morgen heb ik daar contact mee. Waarschijnlijk wordt het castreren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 17:02 



 

Castreren is inderdaad het beste volgens mij +:)+ hopelijk is het daarmee opgelost!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 17:30 



 
Profiel   

Oke, ik heb nu een wat duidelijker beeld erbij na wat meer info. Het is inderdaad een prostaat cyste wat erop duidt dat de prostaat ontstoken is. Hij wordt vanmiddag chemisch gecastreerd voor een half jaar, door het wegnemen van de hormonen verdwijnt de ontsteking en grote kans dat hij daarna nergens meer last van heeft. Dus dat vind ik wel het proberen waard ipv direct opereren

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 13:23 



 
Profiel   

Ben benieuwd TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 21:42 



 
Profiel   

Geen nieuws is goed nieuws, dus als er geen updates komen gaat alles goed :)
Bedankt voor al jullie reacties en medeleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 23:47 



 
Profiel   

Hopelijk heeft het resultaat! Ik duim!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 00:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen