Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Essential Foods

 
Profiel   

Lukasje schreef
Wat bedoel je met dat Farmina stinkt ? Het voer zelf ?
Mijn hond eet het goed, heeft ook al diverse varianten gehad.


Geen idee :D , maar verschillende reviews zeggen dit :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:12 



 
Profiel   

Vandaar dat ik proefzakjes heb aangevraagd, want als dit oké is, dan ga ik die nemen. Ziet er fantastisch voer uit :) .
Alles wat ik erin wil, zit erin. En omgekeerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:15 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd! Mijn hond lust de verschillende smaken allemaal wel maar mss dat daar ergens een verschil in geur zit ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:34 



 
Profiel   

Tip: moest je idd Farmina willen bestellen, bij Zooplus Duitsland heb ik het goedkoopst al kunnen bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:49 



 
Profiel   

Voor pups van meer dan 15kg volwassen gewicht moet de Ca:P-verhouding tussen de 1.0-1.6:1 liggen tot 6 maanden, voor pups onder de 15kg volwassen gewicht is dit tot 3 maanden. Vanaf 3-6 maanden tot volwassenheid (12-24 maanden), mag de verhouding 1.8:1 zijn, daarna zelfs 2.5:1.

FEDIAF heeft een uitgebreide voedingsartikel over geschreven (op basis van wetenschappelijke artikelen/onderzoeken):
https://fediaf.org/self-regulation/nutr ... guidelines

Direct naar de guideline: https://drive.google.com/file/d/1aRrX08 ... 8D_7W/view

1.1:1 zoals hier aanbevolen wordt is dus zeker niet nodig en zou ik zelf liever niet willen. Er hoeft dan maar iets variatie in de calcium- of fosforbron te zitten om het risico te lopen op een omgekeerde verhouding (meer fosfor dan calcium) en dit is schadelijk. Denk aan botontkalking. Bij paarden veroorzaakt dit bijvoorbeeld wat vroeger molenaarsziekte werd genoemd, of "big head disease". Kreupelheden en slechte botontwikkeling en allerlei van dat soort zaken die je absoluut niet bij een jonge hond wilt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:10 



 
Profiel   

@Lukasje: ik heb hun die vraag gesteld, en het is met smaakgarantie :D . Als de hond het niet mag, dan krijg ik het volledige bedrag terug betaald, dus da's wel fijn!
Ik twijfel nog steeds, omdat ik nu vaak ook lees dat er teveel eiwit inzit wat niet goed verteerd bij sommige honden. Maar goed, da's natuurlijk echt heel afhankelijk van hond tot hond ...
Bedankt voor de besteltip!! <3
De proefzakjes zijn alvast onderweg en super vriendelijke en duidelijke uitleg gekregen van Farmina zelf :j

@ mizora: oooh wauw, wat intressant zeg!! Ik wist niet dat vooral de verhouding ook zo belangrijk was.
Kei intressant! Wat vind je van de verhouding 1.1/0.91 ? Of ook te weinig verschil tussen de 2?

Dit is van het voer dat mij wel aanspreekt:
https://www.farmina.com/nl/eshop/honden ... -maxi.html

Ik probeer alles zoveel mogelijk uit te pluizen, maar toch blijven meningen verdeeld over de merken en ingrediënten... Dus niet makkelijk om er het juiste uit te kiezen!
Met mijn kvv Carnibest zit ik wel echt goed, daar ben ik wel al in overtuigd.

Nu de brokken nog :Y)

Jij nog iets dat je aanraadt qua merk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:17 



 
Profiel   

Onze honden deden het niet goed op farmina ze aten het goed maar ze poepen erg dun en de lucht die eruit kwam pfff.
Celtic connection deden ze het super op vind het een fijne brok ook mede door de glucosamine net als Acana classic poultry zit dat dan weer niet in maar ook erg goede brok en krijgt ook goede recensies op voerwijzer.

De Riverwood lijkt mij ook een goede brok

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 07:06 



 
Profiel   

viphorse schreef
Onze honden deden het niet goed op farmina ze aten het goed maar ze poepen erg dun en de lucht die eruit kwam pfff.
Celtic connection deden ze het super op vind het een fijne brok ook mede door de glucosamine net als Acana classic poultry zit dat dan weer niet in maar ook erg goede brok en krijgt ook goede recensies op voerwijzer.

De Riverwood lijkt mij ook een goede brok


Wel dit lees ik dus ook veel, dat veel honden slechte ontlasting hebben (Met de daarbij horende stinkende gassen :+), door de hoge aantal eiwitten. Wat mij weer doet twijfelen :') .

Celtic connection heeft dan weer geen puppybrok, wat mij doet twijfelen. Al weet ik niet of dit nadelen heeft? :o? Alsook dat ik niet direct de ca/fos verhoudingen vind....
Maar ziet er voor de rest wel dik oké uit.

Hoe meer ik zoek, hoe minder ik het weet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:26 



 
Profiel   

In plaats van hopeloos te zitten zoeken naar voer met glucosamine, MSN en Chondroitine, ga ik daar niet meer naar kijken. Ik ga het geven als supplement :) . Ik was aan het denken aan primeval puppy en Flexadin plus... Zou dit samen mogen of is dat teveel van het goede? :Y)

Nu bedenk ik mij ook juist iets, ik gaf altijd kaasbenen chhurpi's aan mijn pup die nu 10 maanden is... Maar daar zit ook calcium in natuurlijk, nooit bij stilgestaan ;( . Ik heb voor de nieuwe pup er ook al terug liggen, maar die zal ik maar niet geven -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:41 



 
Profiel   

Ts misschien lees ik eroverheen maar waarom flexadin ?

Onze oudste krijgt dit maar die heeft 1 en al gewrichtsproblemen onze jongste een pup krijgt behalve zijn brok en in de avond zijn barf niets. Wel vul ik barf aan met nodige vetten , kruiden etc.

Mij is gezegd dat als voorbeeld celtic connection , Acana classic poultry ook als puppybrok kunnen dienen en onze pup doet het er goed op. Farmina is een goede brok alleen beide honden vergasten ons in de avond en poep was plat .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 12:32 



 
Profiel   

viphorse schreef
Ts misschien lees ik eroverheen maar waarom flexadin ?

Onze oudste krijgt dit maar die heeft 1 en al gewrichtsproblemen onze jongste een pup krijgt behalve zijn brok en in de avond zijn barf niets. Wel vul ik barf aan met nodige vetten , kruiden etc.

Mij is gezegd dat als voorbeeld celtic connection , Acana classic poultry ook als puppybrok kunnen dienen en onze pup doet het er goed op. Farmina is een goede brok alleen beide honden vergasten ons in de avond en poep was plat .


Omdat Flexadin plus met glucosamine en Chondroitine is, waar ik wel in geloof om de jonge gewrichten zoveel mogelijk te ondersteunen :).

Of zou ik gewoon de primeval puppy geven qua ondersteuning?
Misschien zijn de 2 teveel van het goede }> .

Ik heb nu een pup van 10 maanden met hd én ed, vandaar mijn schrik een beetje en ik het zó goed mogelijk wil doen...

De Farmina durf ik niet meer aan, ik lees het héél vaak zo klachten.

Ik bekijk acana eens....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 12:49 



 
Profiel   

HD en ED zijn afkomstig van meerdere factoren. Ze zijn multifactorieel. Dat betekend dat t zowel van trauma/beweging kan komen als voeding en erfelijkheid. Als je goede voeding geeft waarmee de calcium en fosfor waardes en verhoudingen goed zijn(overleg hiervoor eens met mizora per pb bijv ook ivm het voeren van brok en kvv) en beide ouderdieren getest en vrij zijn van HD-ED heb je al een heel grote stap gemaakt. Vrij geteste ouders zegt helaas in deze niks over het genetische plaatje. Maar t is een begin. Zeker HD valt in de meeste gevallen goed te verbloemen met goede bespiering. Dus testen is wel noodzakelijk voor de beoordeling van de ouderdieren. En qua beweging. Ze zijn niet van porselein en beweging is heel belangrijk voor de ontwikkeling. Zowel mentaal als lichamelijk. Je kan bijvoorbeeld beter een uur doen over 1 km lekker veel snuffelen en scharrelen. Dan een een uur waarin je 5 km loopt en de hond gek doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 13:16 



 
Profiel   

Ik ben het met Kiwitje eens ed en HD zijn deels erfelijk deels idd trauma voeding etc
Onze oudste is gewoon doorgefokt heeft ed maar onlangs door de orthopeed doorgelicht met foto , onderzoek etc en de achterkant is wonder boven wonder sterk op zijn kruisbanden na. En wat Kiwitje ook zegt met hem loop ik op mijn dooie gemak een uur buiten en maak ik hetzelfde rondje als dat ik met de jongste doe in 15 minuten .

Wij hebben altijd goed opgelet met voer , goede calcium fosfor verhouding etc etc alleen tis soms ook pech hebben . Wij hebben bij onze jongste de pup ( cane corso groot snel groeiend ras ) er niet voor gekozen om extra supplementen te geven wel goede voeding en die mankeert niets.
Flexadin is een suplement wat medisch is bewezen als je echt zekerheid wilt of je dit aan een gezonde hond moet willen geven zou je bijvoorbeeld eens kunnen overleggen met een goede orthopeed .

Nogmaals wij geven het alleen aan de oudste met een goede omega olie en nog meer kruiden voor de barf maar de jongste krijgt geen flexadin of glucosamine en is gezond. Wel eet hij barf in de avond en daarbij dus ook de kruiden etc maar dat zou ik alle honden bij wijze van geven .

Acana classic poultry is een leuke goede brok staat op voerwijzer.nl goed aangeschreven maar ik wissel wel af met bijvoorbeeld celtic connection of heel soms Orijen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:30 



 
Profiel   

Klopt Kiwiwitje wat je zegt allemaal. Daarom dat ik ook het voer enorm belangrijk vind, alsook de beweging van de pup. Geen gladde vloeren, geen balletjes, enkel zoveel mogelijk gecontroleerde bewegingen, geen trappen, niet springen enzoverder.... Als je kijkt bij hoeveel hondenscholen dat de pups op het einde 10 min non stop mogen crossen en doen met 20 tegelijk, krijg ik al mega kriebels van :(

Met mijn ed/hd pup doen we nu 2 keer week hydrotherapie en elke dag kleine, gecontroleerde wandelingen omdat idd spieren een groot deel kunnen opvangen.

Maar het zal altijd een probleemhondje blijven jammer genoeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:38 



 
Profiel   

Jammer om te horen Viphorse, het is inderdaad ook voor een groot deel een portie geluk hebben...
En dat is met bijna alles zo in het leven.

Ik probeer met mijn pup nu zoveel mogelijk spieren op te bouwen door de hydro en kleine wandelingen... Alsook met de Flexadin advanced met Boswelia. En aan de ed is ze geopereerd... Meer kan ik niet doen dan dat. Maar voorlopig doet ze het al stukken beter <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:46 



 
Profiel   

Onze oudste is ook aan ed geopereerd alleen wat je vaker ziet is dat het terug is gekomen alleen het is leefbaar voor hem . Hij krijgt een onderhoudsdosis metacam samen met flexadin en op goede dagen die er momenteel veel zijn ondanks vochtige weer krijgt hij voor 15 kg metacam terwijl hij er 55 weegt. Ik laat hem wel hond zijn en hij geeft mij aan wat hij aankan op een dag . Als hij keer wil spelen dan mag dat maar ik hou altijd hem in de gaten wat die doet en hoe hij dag erna is want dan doseer ik zijn beweging weer wel .

Ik zie nu hoe het is om een jonge gezonde pup te hebben die goed heb dat nog nooit meegemaakt . Super dat je je zo verdiept in voer en wat het beste is voor je honden !

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 15:04 



 
Profiel   

viphorse schreef
Onze oudste is ook aan ed geopereerd alleen wat je vaker ziet is dat het terug is gekomen alleen het is leefbaar voor hem . Hij krijgt een onderhoudsdosis metacam samen met flexadin en op goede dagen die er momenteel veel zijn ondanks vochtige weer krijgt hij voor 15 kg metacam terwijl hij er 55 weegt. Ik laat hem wel hond zijn en hij geeft mij aan wat hij aankan op een dag . Als hij keer wil spelen dan mag dat maar ik hou altijd hem in de gaten wat die doet en hoe hij dag erna is want dan doseer ik zijn beweging weer wel .

Ik zie nu hoe het is om een jonge gezonde pup te hebben die goed heb dat nog nooit meegemaakt . Super dat je je zo verdiept in voer en wat het beste is voor je honden !


Wat zonde toch hè! Hier is het dagelijks kijken, de ene dag mankt ze niks aan haar ellebogen, de andere dag is ze kreupel ;(.
En dan krijgt ze ook pijnstilling, niet dagelijks want is te belastend voor haar nieren zegt mijn dierenarts ...

Maar ze is gelukkig, en we hebben veel geluk dat ze enorm rustig van aard is en geen hoge energie behoefte heeft. Als ze eens een dagje slechter loopt, maakt ze er niks van gelukkig dat het een rustdagje is :) .

Ik probeer haar een zo goed mogelijk leven te geven, al is het maar voor even ....

Ik heb primeval puppy alvast al besteld, de carnibest kvv komt vrijdag, nu de brokken nog :Y) . Flexadin plus ga ik niet doen voorlopig, tenzij er groeipijnen optreden.

Primordial ziet er ook niet slecht uit, maar geen beoordeling op de voerwijzer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 15:46 



 
Profiel   

Bij groeipijn ligt t vaak aan de voeding/is dat met voeding op te lossen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:08 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Bij groeipijn ligt t vaak aan de voeding/is dat met voeding op te lossen. :)


Dat is waar! +:)+

Maar ik weet het gewoonweg niet :Y). Ik kan geen brokken meer zien op mijn scherm, elk voer heeft wel iets :O . Denk ik iets gevonden te hebben, zijn de reviews niet allemaal goed. Al weet ik natuurlijk dat niet alles alleen maar goede reviews kan hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:24 



 
Profiel   

Omany schreef
kiwiwitje schreef
Bij groeipijn ligt t vaak aan de voeding/is dat met voeding op te lossen. :)


Dat is waar! +:)+

Maar ik weet het gewoonweg niet :Y). Ik kan geen brokken meer zien op mijn scherm, elk voer heeft wel iets :O . Denk ik iets gevonden te hebben, zijn de reviews niet allemaal goed. Al weet ik natuurlijk dat niet alles alleen maar goede reviews kan hebben...


Stuk nuchter en helder denken en je gevoel volgen . Probeer iets wat je aanstaat en als dat goed bevalt is het goed tenminste zo denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:42 



 
Profiel   

Dank je wel Viphorse <3 .

Ik zou Acana puppy nemen, maar daar zit ik dan weer met hogere ca/fos van 1,5:1,1 |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:23 



 
Profiel   

1.5:1.1 is helemaal prima, niets mis mee. Het de verhouding is keurig en het zit onder de max van 1.6 calcium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:05 



 
Profiel   

Mizora schreef
1.5:1.1 is helemaal prima, niets mis mee. Het de verhouding is keurig en het zit onder de max van 1.6 calcium.


Oh echt?! Wel dan hak ik de knoop door! *\o/* Het wordt die :D .
Ik ga hem bestellen se voor ik mij weer bedenk :7 .
Dan nog eens denken hoe ik het ga verdelen met mijn Carnibest.

Ochtend en middag kvv, avond brok.
Of 2 dagen volledig kvv en dan 1 dag brok.

Moet ik nog eens over nadenken :D.
En zaterdag om mijne schat se!!! Ik kan amper nog slapen :D . Ik heb net wel te horen gekregen dat ik een hoog risico contact gehad heb, ik word gek als ik positief test 1 dezer dagen >;).

Wordt weer aanpassen, zo een kleine hummel in huis <3 .

Ik wil iedereen echt zó hard bedanken, ik ben jullie enorm dankbaar! <3

En Kaiyo ook :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:50 



 
Profiel   

Hier deed ik met de pups 2x vlees en 2x brok.
Daarna 2x vlees en 1x brok.
Nu 1x vlees 1x brok

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:56 



 
Profiel   

Mijn honden kregen als pup afwisselend ene keer 2x brok en 1x vlees andere keer 2x vlees en 1x brok
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen