Wanneer een kat in laten slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:18

Senna21 hoe gaat het nu met jullie kat?

Wij zitten nu ook in twijfel om de dierenarts te bellen. Onze oude kat krijgt al het hoogste dosering medicijnen voor haar schildklier en Heeft een sterke hartruis.
Brokken eet ze af en toe nog. Geven haar al steeds zacht vlees. Half jaar terug begon ze steeds buiten de kattenbak te plassen. Op de bank, voor de deur. Dus de kat is naar de keuken verhuisd voor de nacht. Daar wat rustiger dan met de andere kat en hond. Dit ging tot 1 week geleden goed. Toen ging ze op het aanrecht plassen.
Vanaf het weekend hebben we haar nu in een grote bench met kattenbak. Hier zit ze heel rustig in. De mand hebben we nu weg gegooid die was helemaal nat. Proberen nu maar met een kleedje maar deze is in de ochtend ook helemaal nat.
In de buiten een waar ze overdag ook wel in zit ( wonen aan een drukke straat ) plast ze de ene x wel in de kattenbak maar vaak er naast.
We hebben al heel wat Kattenbakken uitgeprobeerd om te kijken of daar het in zit. Tis een vrouwtje maar sproeit ook tegen de rand aan.

Vind het al zielig dat we haar in de bench hebben zitten. ( wel er af en toe uit natuurlijk) maar dat ze overal plast begint nu wel een dingetje te worden.

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 13:27

Ik heb haar een paar weken later toch laten inslapen. Het beeld was zo wisselvallig.
Helaas heb ik daarna nog lange tijd met twijfels rondgelopen of ik toch niet te vroeg was. Best een nare tijd. Zoiets valt niet terug te draaien, maar het knaagt wel.
Ze heeft niet meer geleden, denk ik dan maar. Ze was al 19. En te lang doorgaan was ook een lijdensweg geweest.
In jullie geval zou ik goed begrijpen dat je kiest voor inslapen. Je wilt toch lijden besparen. Voor een zindelijke kat is incontinentie een nare toestand. Maar de keuze moet je zelf maken.
Misschien een second opinion bij een andere dierenarts. Houd anders een dagboekje bij. Om zicht te krijgen op het verloop.

BloemBloem

Berichten: 16600
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:08

senna21 schreef:
Ik heb haar een paar weken later toch laten inslapen. Het beeld was zo wisselvallig.
Helaas heb ik daarna nog lange tijd met twijfels rondgelopen of ik toch niet te vroeg was. Best een nare tijd. Zoiets valt niet terug te draaien, maar het knaagt wel.
Ze heeft niet meer geleden, denk ik dan maar. Ze was al 19. En te lang doorgaan was ook een lijdensweg geweest.
In jullie geval zou ik goed begrijpen dat je kiest voor inslapen. Je wilt toch lijden besparen. Voor een zindelijke kat is incontinentie een nare toestand. Maar de keuze moet je zelf maken.
Misschien een second opinion bij een andere dierenarts. Houd anders een dagboekje bij. Om zicht te krijgen op het verloop.


Sneu, heel veel sterkte!
Het is nooit leuk om zulke beslissingen te maken, maar ik ben wel van mening
dat er nooit een dier te vroeg is gegaan :)

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Wanneer een kat in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:59

Voor je gevoel laat je ze altijd te vroeg gaan, in de praktijk is het vaak anders, dan is het echt de tijd om ze te laten gaan. Sterkte!