Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10675
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:46

Top idee.
Dit jaar zijn wij voorzien van oppas voor onze kat en onze fretten.

en gaan naar verschillende adressen en de fretten gaan een eind weg (fretten samen) en kat dus bij een ander adres.

Als wij iemand kunnen vinden die beiden in de bouwvak (midden Nederland 2023) zou willen opvangen dan zou dat enorm fijn zijn. Echter zit de kat op een dieet en medicatie (en mag niet naar buiten) en moeten de fretten in een buitenverblijf (of binnen in een ruimte van minimaal 5x5 waar ze 24/7 los kunnen lopen die bij hoge temperaturen Iig koel is. En dat maakt het toch allemaal lastiger.


Maar buiten de bouwvak om is er bij ons ook veel bespreekbaar om dieren hier te herbergen uiteraard met de beste zorg en liefde. Alleen grote honden niet ivm de Chihuahuas. En katten dat kan lastig zijn ivm Binky.

SennaS
Berichten: 263
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:02

Ik zoek oppas voor mijn 2 hondjes tijdens onze vakantie eind september (vanaf de 20e). Ze gaan normaal altijd naar mijn ouders maar die gaan mee op vakantie dus dat gaat nu niet.

Het gaat om een chihuahua en een kruising dwergpincher/chihuahua. Ze worden beide dit jaar 11. De chihuahua kan niet met andere honden (hij mist een rib waardoor het erg gevaarlijk zou zijn als hij gegrepen wordt door een grotere hond) en heeft wel een gebruiksaanwijzing dus ik zoek iemand met ervaring met honden. Naar mensen toe kijkt hij meestal even de kat uit de boom maar dat is snel voorbij en dan is hij een echte kroelkont. De kruising is vrij makkelijk en slaapt erg veel dus daar heb je weinig omkijken naar. Ze kunnen beide goed met katten. Ze gaan goed met onze dochter van 1.5 maar zijn geen fan van vreemde kleine kinderen dus dat is geen optie.

Ik woon in de omgeving van Rotterdam maar een stukje rijden is geen probleem. Een vergoeding is ook geen probleem. Mocht iemand nog tips hebben voor een pension waar ze niet in een roedel naar buiten gaan maar samen naar buiten kunnen dan zijn deze ook welkom.

De heren in kwestie:
Afbeelding

Goof

Berichten: 28881
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 12:36

ijslandfan schreef:
Wat een leukers!
Mits het klikt met onze dame, zijn ze zo af en toe van harte welkom in Dordrecht.




cinniz123 schreef:
Toevallig heb ik na heeel lang zoeken vandaag met iemand besproken dat ik wil kijken voor een proef verblijf voor mijn 2 naakthondjes.
Mijn 2 oudjes kunnen naar mn vader maar 4 is teveel dus voor de 2 jongste was het drama iemand te vinden.
Nu iemand gevonden die net geen 2 uur rijden van ons vandaan zit.

Via petbnb veel gekeken maar wat mij opvalt is dat er veel studenten opzitten en gerust 25€ per dag per hond vragen.
Het is absoluut niet dat ik niet wil betalen maar ik wil 10x liever iemand die het doet omdat ze het gewoon heel leuk vinden als voor de centen.

Dus wie weet voor het vervolg ….
iemand die het leuk vind in omgeving zuid holland op 2 naakte dames te passen?
Als wij weggaan is het altijd in schoolvakanties en heel misschien eens een weekend.

[ [url=m/bPCdK8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mag een kat ook komen logeren bij je? O:)

Miesemuisje

Berichten: 3090
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:55

eilleen333 schreef:
Ik ga heel misschien in september weg. Even afhankelijk ook van of ik een goeie optie heb voor Minty.
Ik heb geen (eigen) huis waar iemand in de vakantie in kan. Woon door de huizencrisis tijdelijk bij mijn moeder, maar die wil geen mensen in huis (en zij gaat ook weg).

Ik zou dus evt iemand zoeken die Minty in huis kan hebben. Minty is reizen gewend, gaat ook af en toe mee naar familie en doet dat heel goed. Minty is een 1 jaar oude poes, gecastreerd, die binnen woont en aan de riem in de tuin komt. Ze heeft 3 pootjes (mist een achterpootje) dus kan niet op tafel of het aanrecht springen, maar wel heel goed op stoelen klimmen. Minty eet alleen droge brokjes (iets anders wil ze ook niet), en gedroogde kipfilet als snoepjes.

Minty kan goed met onze hond en de hond van stal, maar vindt vreemde honden wel wat spannend, zeker als ze heel druk zijn. Hoe ze met andere katten is weet ik niet zo goed. Op de dierenkliniek moet ze er altijd wel naar blazen en de kat van de buren is ook nog niet echt ‘best-buddies’ zeg maar.
Minty kan ook goed met kleine kinderen. Ze pakt haar rust als ze dat wil, maar komt ook wel kijken als de kinderen aan het spelen zijn.

Als er iemand is die hier interesse in zou hebben (tegen vergoeding uiteraard) zou ik graag een paar keer met Minty op visite komen zodat ze het huis en de bewoners kan leren kennen. Minty woont in Zwolle, maar afstand is geen probleem.

Het is dat het om een vliegreis gaat, anders had ik haar meegenomen op vakantie. Maar vliegen vindt ik wel een beetje sneu.
Als ik geen goeie oplossing vind ga ik niet, geen probleem.

Heel klein kansje dat ik tegen die tijd een huisje gevonden heb, ik dat geval kan de oppas in mijn huis komen voor een weekje.

Hier een paar fotootjes van mijn liefje:

[ [url=m/hQ3BAy.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kF5Dss.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/diqkZu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Misschien kan dit wel bij ons, zou ons zoontje (2.5) ook geweldig vinden. Stuur me ff een pb!

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:11

ijslandfan schreef:
Wat een leukers!
Mits het klikt met onze dame, zijn ze zo af en toe van harte welkom in Dordrecht.




cinniz123 schreef:
Toevallig heb ik na heeel lang zoeken vandaag met iemand besproken dat ik wil kijken voor een proef verblijf voor mijn 2 naakthondjes.
Mijn 2 oudjes kunnen naar mn vader maar 4 is teveel dus voor de 2 jongste was het drama iemand te vinden.
Nu iemand gevonden die net geen 2 uur rijden van ons vandaan zit.

Via petbnb veel gekeken maar wat mij opvalt is dat er veel studenten opzitten en gerust 25€ per dag per hond vragen.
Het is absoluut niet dat ik niet wil betalen maar ik wil 10x liever iemand die het doet omdat ze het gewoon heel leuk vinden als voor de centen.

Dus wie weet voor het vervolg ….
iemand die het leuk vind in omgeving zuid holland op 2 naakte dames te passen?
Als wij weggaan is het altijd in schoolvakanties en heel misschien eens een weekend.

[ [url=m/bPCdK8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik stuur je straks even een pb :D

ijslandfan

Berichten: 607
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:54

Helaas Goof, onze eigen kat is geen fan van andere soortgenoten...



Mag een kat ook komen logeren bij je? O:)[/quote]

Krabburger

Berichten: 84
Geregistreerd: 20-01-09

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:05

Ik wil ook gerust oppassen op een dier.
Wel eentje die lief is, met katten en kinderen kan. Zit wel 2 dagen per week alleen, andere dagen is er altijd iemand thuis.

Grote/kleine dieren maakt niet uit alleen een kat is lastig i.v.m. eigen kat.
Omgeving Utrecht

Goof

Berichten: 28881
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 16:10

ijslandfan schreef:
Helaas Goof, onze eigen kat is geen fan van andere soortgenoten...



Mag een kat ook komen logeren bij je? O:)
[/quote]

Jammer zeg!

marleen_usar

Berichten: 24671
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:13

Ik ga morgen een weekend naar Valkenburg, is hier iemand die zaterdag eind middag 2 uur op 2 kleine hondjes zou willen passen? Dus iemand die daar in de buurt woont.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:46

Mocht iemand nog hulp zoeken in de regio Coevorden, houden wij ons aanbevolen.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:57

Ik heb eventueel een appartement met boszicht (letterlijk de deur uit en het bos in) te gebruik in Geldrop bij Eindhoven van 4 tot 8 augustus als iemand op de hond wil passen. Een tikje maffe knuffel, eigen (sociale) hond mee nemen is mogelijk.
Afbeelding

Ik kan ook prima een paar dagen op een diertje passen, katten gaan niet ivm bovenstaande hond maar een sociale hond wil ik best in huis nemen voor een paar dagen.

Goof

Berichten: 28881
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 13:05

Tom Poes zoekt nog steeds een lieve oppas.
Iemand die een leuke kat voor gezelschap wil? :o

jojoleinee

Berichten: 2687
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:30

Welke periode zoek je iets Goof? Ik zit iets zuidelijker dan handig is voor je, maar mocht je niks kunnen vinden misschien toch een optie ;)

daantjuhhh

Berichten: 26890
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:33

Helaas gaat mijn kat Tommy niet samen met andere katten. Anders was hij zeker welkom.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:59

In welke regio is dat precies?

Goof

Berichten: 28881
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 14:01

jojoleinee schreef:
Welke periode zoek je iets Goof? Ik zit iets zuidelijker dan handig is voor je, maar mocht je niks kunnen vinden misschien toch een optie ;)


Eigenlijk de gehele zomervakantie (regio midden), dus dat maakt het wat lastiger.
In principe van 8 juli t/m ongeveer 19 augustus.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:04

Gezocht
Boktnaam: ApplePapple
Regio: Eindhoven
Type dier: 2 katten
Data:een paar dagen binnen 15 augustus t/m 6 september. Maakt niet uit welke dagen als het er maar een paar achter elkaar zijn (+-4 nachten)

Katten zijn beide gecastreerd, niet gewend om buiten te komen, en heel lief. Wel wat bangig bij drukke(re) mensen/kinderen. Andere dieren, geen idee.



Vind dit echt een top iniatief en ga ook volgen mocht iemand in regio Eindhoven iets zoeken voor een paar dagen!

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:12

Ik ben op zoek naar oppas voor onze 2 boomertjes. In de periode 16 juli-1 31 juli,dit zou ook 1 augustus kunnen zijn afhankelijk van hoe laat we terug zijn. We hadden oppas,maar het wordt toch teveel omdat ze zelf ook 2 honden heeft. Een teefje van 12 en een reutje van 6. Ze zijn lief, gek op aandacht. Honden en katten gewend. Al zal de kat door de reu toch uitgetest worden omdat het een vreemde kat is. Hij laat zich wel goed corrigeren. Ook met kinderen geen probleem, al blijf ik met kleine kindjes altijd opletten.
Het reutje is overigens niet gecastreerd. Hij reageerde niet fijn op de chemische castratie.
Zelf woon ik in de kop van Noord-Holland.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shenavallie
Berichten: 11589
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:14

@ Goof: Ik had graag willen oppassen, ware het niet dat ik een demente kat en een wat labiele kat heb die beide een extra exemplaar wat lastig vinden. Mijn derde kat vindt alles prima, dus als die twee dozen er niet waren...

Goof

Berichten: 28881
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 12:20

Jammer Shenavllie, maar wat niet gaat, gaat niet. Zo simpel is het ook.

Ik heb iemand gevonden die echt onwijs graag wil oppassen, dus ik wil hem binnenkort een weekendje laten proefdraaien. Hoop dat het een match is!

Shenavallie
Berichten: 11589
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:44

Ga voor je duimen, dat zou top zijn!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:51

Wij zoeken voor drie weken in september iemand die tijdens onze huwelijksreis op onze twee lieve binnenkatten wil passen. Ze zijn beiden 10 jaar en willen graag geaaid worden. Wij wonen zelf in Den Haag, maar ik vind het niet erg om even te rijden (liefst niet meer dan 45 minuten enkele reis.

Is er iemand die dit leuk vindt? We willen er ook wel iets voor betalen.

jojoleinee

Berichten: 2687
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:03

Goof, fijn dat je iemand hebt gevonden. Sorry dat ik niks meer liet weten, maar het is hier even mega druk. Ik heb dus nog geen tijd gehad om het met mijn vriend te bespreken ;)

dalena

Berichten: 3135
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:17

Mochten wij nog weggaan in de zomervakantie, zoek ik wel iemand die 1 of misschien tegen die tijd 2 konijnen en een hamster kan verzorgen. Omgeving Sittard-Geleen. Ze kunnen ook verplaatst worden maar denk dat het het beste is als iemand hier komt.

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:29

Mindim schreef:
absque_dubio schreef:
Met 2 konijnen, 2 katten, en 3 honden hebben wij het opgegeven om nog op vakantie te kunnen. Dus ik lees even mee, je weet maar nooit. :+ Vind het een super leuk initiatief!

Ik heb 6 konijnen, kippen, duiven en 4 honden thuis, we hebben een goede vriendin gevraagd tegen betaling vanzelf, misschien ook iets voor jou?

Inderdaad rondgevraagd maar helaas niemand te vinden..

Wij hebben nu besloten alsnog op vakantie te gaan.
Zoals het ernaar uit ziet 24 juli tot en met 4 augustus.
Mocht iemand 2 border collie kruisingen (2 broertjes) in huis willen nemen. Ze zijn in huis over het algemeen erg lui en rustig. Kunnen de hele dag alleen zijn en slapen. Gaan wel graag 1 of 2 keer per dag naar een losloopveld/bos. Hoeft absoluut geen uren mee gewandeld te worden. Van rondjes aan de lijn maak je ze niet gelukkig want ze rennen graag samen een rondje. Luisteren goed genoeg om ze gewoon in het bos los te laten. Zijn zeer sociaal, makkelijk, lief met kleine dieren. Eigenlijk geen nadeel te bedenken. :+ regio maakt niet uit, we brengen ze met liefde en willen ook vooraf wel even die kant op rijden zodat diegene kennis kan maken.