Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 09:07

Wij doen ook niet gek veel aan verzorging. Abbay (de sheltie) gaat iedere 6/8/10 weken naar het trimsalon, afhankelijk van het seizoen. De rest doe ik wel eens wassen, de korthaar Collies was ik zodra hun haar los laat. Dan hebben we het meeste succes en scheelt me een hoop haar op de vloer. <<)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33884
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:11

Hondje van m’n zusje is een poedel dus die moet je echt kammen en trimmen. Vindt hij niet zo heel erg geloof ik.

Roos deden we alleen kammen, nagels knippen en SF en toe wassen. Maar dat was vroeger echt een ransbak. In alle vieze sloten springen enzo.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:12

Ik hoef relatief weinig aan vachtverzorging te doen. Alleen als ze smerig zijn goed blazen. Verder knip ik ze wel in model eens in de zoveel tijd oortjes pootjes en broek. Ik ben alleen meer bezig met de vacht die op de grond ligt dan op de honden _O-

Anoniem

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:55

Bij Lilly moeten we af en toe de haren op haar poep weg knippen/korter knippen. Haar kakjes blijven er soms in hangen. Verder doen we niet veel buiten kammen in de rui. Er staat nu wel een bad op de planning als de vloer er in ligt, want ze is nogal ‘krokant’ omdat ze constant door alles gaat rollen, zoals chape, tegellijm etc. Ze heeft zelfs al chape opgegraven om een ‘zandbad’ te kunnen nemen. Ze is soms precies een chinchilla die een zandbad neemt :')

mvdbijl

Berichten: 3684
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:59

Ow wat jammer, ik heb het hele topic gemist! Het was vorig jaar zoo leuk ;(

Ik wens jullie allemaal super veel plezier, ik ga wel volgen!

Lugea

Berichten: 1670
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:40

Bij Melle doe ik ook niet veel aan vrachtverzekering. Hoe meer ik hem borstel, hoe meer hij gaat verharen. Verder is hij niet een hond die in de poep gaat rollen (in tegenstelling tot de Doodle van m’n ouders), dus hij hoeft ook zelden in bad. :) Daar is Melle zelf ook erg blij mee, want hij heeft echt een grote hekel aan borstelen, wassen en z’n nagels knippen.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:49

Hier zon 3 keer per week kammen, uitblazen als we naar bos/klapzand zijn geweest.
Dus de flesjes anti-klit gaan er ook wel zo doorheen. :))
Trimsalon zorgt dat hij verder in model blijft :D

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:42

Cody wordt elke 12 weken ontwold. Dan komt er zo een halve vuilniszak uit. Dan wordt hij ook gewassen.

Billy doen we dan ook mee wassen maar verder niets.

Nagels knippen gebeurt zelden of nooit

Flux

Berichten: 2501
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:18

Hier ook nog niet zoveel vachtverzorging. Kammen doe ik niet. Ze haart op dit moment nog maar zeer weinig uit. Zal de leeftijd wel zijn. Heb haar nu een 2x helemaal gewassen, om te oefenen want ze vind het zeer stom. Op werk belandt ze wel eens in de poep en was ik haar alleen lokaal zeg maar :D

Wilde perse geen trim-ras. Ben ik echt veel te lui en ongeorganiseerd voor :=

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:37

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?

Ongeveer 1 keer per week worden ze geborsteld (1 keer met de harde borstel, daarna met de kam, daarna met een zachte borstel). Soms knip ik ook knoopjes weg. Ik heb droogshampoo voor wanneer ik ze iets schoner wil, als ze heel vies zijn gaan ze onder de douche!

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:28

Zo ik heb alles weer gelezen, zat even beetje in de lappenmand modus maar alles is gecheckt dus ik kan me weer helemaal rot werken. Nee, dat mag dus niet meer want ik lag ineens op de cardiologie....ietsjes rustiger aan.

Marlinderooz, wat een droevig nieuws, sterkte!

Moestuin, blij dat ze het gered heeft maar wat onwijs griezelig is zoiets.

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?

Kruimeldief rag ik zelf met de tondeuse overheen omdat ik dat simpelweg wat vlotter vindt. Het is anders zo'n slonzig hondje. Lowie is 1x getrimd maar dat vond ie serieus niet leuk dus ik dacht ach ik ram hier ook de tondeuse overheen. Hij heeft echt mega voor gek gelopen maar inmiddels is ie weer zijn pluizige zelf.

Hoe kom je aan je hond?
Beide honden zijn buitenlandse honden via dezelfde stichting. Kruimel is van Gran Canaria en kwam met een klein half jaartje hierheen en heb ik op SChiphol als droppie opgehaald. Lowie werd voor dood gevonden op straat in Roemenie en er kwam een oproep voor donatie voorbij. Dus ik heb gedoneerd en dacht twee dagen later ahhh zielig, ff mailen wat ie heeft en hoe het gaat. Lang verhaal kort, hij heeft 2 dagen in de auto gezeten en ik heb m toen in huis genomen. Zijn kaak was op 3 plekken gebroken en is enigszins scheef gegroeid en hij mist een oog sinds vorig jaar maar verder is ie zijn geheel eigen rare ik!

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 02:19

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?

Zeer weinig…. Althans, beide zijn kortharig. Maar omdat Hoax assistentiehond is moet ik hem soms wel even onder de douche zetten, gebeurd zelden maar als ie in de verkeerde sloot springt dan ruikt ie nogal


Hoax is beetje sneu, de DA heeft vrijdag zn mannelijkheid eraf gehaald hij heeft zn kap netjes gesloopt dus nu loopt ie rond met muilkorf en een pleister op de hechtingen… sukkeltje.

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 08:59

Ogossie :(:) Een donut werkt ie ook z'n weg omheen?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:20

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?
Bij Ollie regelmatig een borstel door zijn vacht en af en toe een klit wegknippen. Verder gaat hij om de 8-10 weken naar de trimsalon.
Oh en hij gaat mee onder de douche als hij weer eens ergens in heeft liggen rollen :')

Bij Otis nu heel weinig, hij is nog lekker in een korte zomerse coupe.
Dan is het af en toe zijn oren en staart borstelen en regelmatig even met de waterblazer zijn hele lijf.
Ik heb hem ook wel in showmodel gehad en dat is echt veel werk, wekelijks helemaal wassen en föhnen en dagelijks borstelen.
We hebben samen besloten dat we dat niet meer doen ;)
Ook Otis gaat iedere 8-10 weken naar de trimsalon.

Finlay is nu ook in een kort model, hij zit in de vachtwissel.
Kan zijn dat hij daarna wat langer blijft, hij heeft een hele makkelijke vacht die helemaal niet klit.
Dan is regelmatig een borstel erdoor of met de waterblazer voldoende.
En ook Finlay gaat iedere 8-10 weken naar de trimsalon.

En wie bedenkt dat ie in een vieze sloot wil zwemmen, gaat onder de douche.
Gelukkig is Ollie de enige die in stinkende dingen rolt.

CaptainJS

Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:00

We zijn nu aan het verbouwen dus Pleun is uit logeren. Donderdag ga ik haar weer ophalen.

Afbeelding

L_iek
Berichten: 9731
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:46

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?

Bobbie wordt regelmatig verwacht bij de trimsalon. Zoals je aan zijn hoofd kan zien is dit echt een uitje voor hem :')

Afbeelding

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:45

Bij mij komt er nog wel een mooie vraag op:

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?

Uiteraard kan ik die makkelijk beantwoorden. Kruimeldief heeft er een gewoonte van gemaakt om als ik te lang (volgens haar) zit te werken thuis, te gaan piepen wat uiteindelijk zachtjes gillen wordt, net zo lang tot ik of boos word en de plantenspuit in mijn hand neem of met de bal kom gooien. Die wil dus gewoon aandacht. Ook wordt ze nijdig van dieren op de TV en neem van mij aan, die zijn er heeeeel veel.

Lowie is een irritante blaffer, vooral buiten naar andere honden. Als ik ook maar 1 seconde te laat ben met ingrijpen, valt ie uit en dat valt in mijn ogen echt onder gedrag wat ik niet wil. Maar ja Lowie is een ZMLH, hersenbeschadiging dus die leert niet of nauwelijks. Ik moet dus altijd alert zijn en dat ben ik simpelweg niet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48640
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:28

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Cinna blaft om het minste geringste… en Ronja is altijd op zoek naar eten…. En als we niet opletten, vreet ze ook nog het voer van Cinna op, en/of het kattenvoer

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:01

Mila is echt een regelteef als andere ruzie hebben of blaffen moet zij zich er mee bemoeien.

Emma pakt elke kabel snoer of iets wat ze maar kan vinden en eet het op

Raya is niet zo happig op vreemden honden dus als ik een hond tegenkom weten ze het 2 straten verder

Anoniem

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:08

Lilly is stikjaloers. Als ik nog maar kijk naar mijn man eist ze alle aandacht op. Knuffel? Ze wurmt zich er tussen. Lepeltje lepeltje liggen om te slapen? Hond op jou. Zoen? Een duwende hond. Mijn man is van haar. Denkt ze toch. Soms wil ik gewoon wat tijd met ons 2’en en niet met ons 3’en :')

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:30

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Het geblaf :')
Een keer aanslaan, geen probleem. Maar het liefste blijft Jarvis schreeuwen dat er iemand bij de deur is, of dat hij verderop in de straat iemand ziet. Shut up please, ik weet het _O-

Anna_98

Berichten: 460
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:01

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Hier ook vooral het geblaf (je verwacht het niet van een teckel :') ). Hij blaft echt naar alles en niets, de postbode, bezoek, als er iets in de tuin op een andere plek staat, naar andere honden (ook naar z'n teckelvriendjes, die vrolijk terug blaffen), naar ons als we te lang op de wc zitten of als hij niet op schoot mag, en natuurlijk gewoon omdat hij al een kwartier niet heeft geblaft

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:05

Bo komt net zo tegen me aan liggen....ze kan meteen niks meer fout doen :')
Afbeelding

Ik zou weleens willen dat vo wat dapperder en vrijer is. Het is te verklaren waaron ze zo is. Alleeen doordat ze snel onzeker is en dichtklappen is obedience trainen geen feestje voor haar. Ze reageert ook op paarden, die wil ze weg snappen, met het idee... als ik jou eerst wegjaag doe jij dat niet bij mij.

AfricanLady

Berichten: 8011
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:29

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?

Uhh nou geen eigenlijk.
Ze is aan de lijn onzeker geworden doordat ze 2x is gebeten door een andere hond
Maar dat was buiten haar schuld om.
Los is ze super sociaal en we ik kan haar goed lezen als ze aangelijnd is dus is er niks aan de hand.
Zolang anderen hun hond maar bij zich houden....

Leo

Berichten: 50206
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:19

Ik heb lekker de hele middag zitten inpakken! Pakket is compleet :D {:)