Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:17

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?
Eigenlijk borstel ik alleen haar broek en hals als ze weer alles loslaat en op het hoogte punt was ik haar en blaas ik alles eruit, ze heeft aan alle verzorging eigenlijk een hekel maar vindt het ook wel weer lekker. Altijd hele ruzie met zichzelf.


Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Áltijd het laatste woord.. ALTIJD := als ze ergens op reageert zeg ik altijd niet zo mopperen of hé niet doen is die of dat maar en ze blijft dan net zo lang weerwoord geven tot ik zelf ophoud met "sussen" :') soms tot het komische aan toe.

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:19

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Poeh lastig als ik echt iets moet noemen

Tenno
Een hekel aan hebben niet tus alleen soms lastig en dat is zijn drift naar de bal naar ook naar de paarden, beide is in goede banen te leiden maar bijv. lekker samen op buitenrit met hem zal ik niet doen en dat vind ik ergens wel jammer :j

Wisper
Heb eigenlijk niet echt iets wat ik kan benoemen al mocht ze wellicht wat minder enthousiast mogen naar mensen die ze leuk vind maar ik kan dat stiekem wel waarderen :=

Dus nee heb nergens echt een hekel aan bij beide

Cerosa

Berichten: 772
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:25

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?
Ze wordt regelmatig gekamd. Dat vind ze best prima, zolang ze maar wat lekkers tussendoor krijgt. Zo nu en dan trim ik zelf haar potenpluis en haar broek bij. En ze gaat af en toe in bad wanneer ze zich weer eens erg vies gemaakt heeft. Wat ze daar van vindt, laat ik aan jullie over..

Afbeelding



Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Mona is gek op visite. Ze blaft veel, springt het liefst op schoot, en wil alleen maar aandacht. Wanneer ik haar dan naar haar plaats stuur, blijft ze daar een seconde zitten, om vervolgens net zo hard weer op de visite af te rennen. Ik moet haar dus echt bezig houden het eerste halfuurtje. Daarna is ze een stuk kalmer gelukkig.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:40

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?

Dieke poept soms nog binnen als het buiten enorm slecht weer is zoals vandaag met de regen. Verder volledig zindelijk maar dit is er nooit helemaal uitgegaan

StonedRomy

Berichten: 7543
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:47

Ik heb niet echt een eigenschap waar ik een hekel aan heb bij Olivia. Sommige dingen zijn jammer, maar over het algemeen sluiten we goed op elkaar aan.


Afbeelding
De advent kalender voor de jongste staat alweer gezellig op. Want ze heeft nog geen knuffels

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:37

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Ik heb nergens echt een enorme hekel aan, maar hij zou best wat minder mogen blaffen en wat minder ranzigheidjes op straat mogen oppakken _O-

cursebreaker

Berichten: 11514
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:02

Ik heb wel mee gelezen, maar even geen energie gehad om bij te werken want was een beetje druk.
Zal even de laatste vragen nog beantwoorden, voor het geval m'n lootje daar nog op aan't wachten was misschien.

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?
Weinig. Veel mensen denken vaak dat zo'n langhaar als Arya ontzettend veel werk is, maar ik denk dat ik qua onderhoud minder heb als menig korthaar hond wat dat betreft. Maar zal ook heel erg individu afhankelijk zijn want ik ken ook andere oudduitse herders die een heel andere vacht en onderhoud hebben. Enige nadeel wel als ze echt smerig is, dan is alles wel idd echt veel smeriger met die langere haren hahaha - al hebben we daar de badjas voor met poten nu erbij en ook nu een waterblazer. Maar goed, qua onderhoud heeft haar vacht an zich niet zoveel nodig in ieder geval. Als ze vies is en ze droogt op, valt alle rotzooi bv ook gewoon nagenoeg vanzelf weer eruit, d'r vacht klit niet echt, is gezond verder etc etc. Haar dubbele vacht is qua werking ook wel echt ideaal wat dat betreft, want in de koudere periodes gedijt ze juist ontzettend goed wat dat betreft maar ook in de zomer heeft ze niet echt veel last van de ondervacht, omdat ze echt een duidelijke zomer/winter vacht heeft .

Tussen rui periodes in verhaart ze ook echt niet veel, houd haar haren goed vast. Wanneer de rui is aangebroken is het wel even ellende, daar kan ik gewoon niks anders van maken :') Maar goed, dat is pakweg 2x per jaar een aantal weken, dat is echt wel te overleven - Sansa doet uiteraard gezellig mee als Maine Coon met lange haren dus double the fun. In die periode gaat ze dan ook langs de trimsalon :wave: Sinds kort hebben we nu ook eindelijk zelf een waterblazer, dus dan komen we de rui periode vanaf nu misschien ook wat sneller door als ik die loszittende haren sneller eruit krijg - nu deed ik wel 1x of max 2x in de rui periode met de herdershark eens er doorheen gaan, maar dat is ook eigenlijk de enige keer echt dat ik dus helemaal borstel. Haar vacht heeft veel meer niet nodig dus het is puur om dan de losse haren even eruit te halen tussendoor. Vooral als we van winter > zomer vacht gaan... daar komt me wat vanaf. Even ter visualisatie hieronder; dit was de laatste keer bij de trimsalon voor de zomer, toen het laatste deel van haar wintervacht eruit is gekomen - hier was dan al in de weken ervoor ook al veel vanaf gekomen moet je je bedenken:

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb in de zomer altijd een halve hond minder en je ziet dan ook haar kleur weer veranderen omdat de kleur van de ondervacht, het grauwe, dan meer naar boven komt op oa de achterpoten bv. In de winter heeft ze altijd meer zwart nog daar.
Afbeelding


Borstelen doen wij nagenoeg niet tussendoor. Heel af en toe de broek achter even, maar dat is het dan ook wel. Wassen doe ik ook niet, tenzij ze dus idd die 2x per jaar bij de trimmer is of tenzij ze zich echt door iets stinkends heeft gerold - toen ze jonger was had ze er een handje aan om door diarree te rollen van andere honden. Echt zoooooo smerig, vreselijk. Of dode vogels ofzo. Ik kan gelukkig niet meer herinneren wanneer de laatste keer was dat ze dit deed, tegenwoordig komt dat dus zelden nog voor. Geloof een half jaar terug wel nog eens op het land, waar de boer net gemest had. En ik had d'r aan de lijn notabene ook, maar ze heeft zich daar dus meteen doorheen geveegd en ik stond daar in the middle of nowhere halverwege onze lange wandeling. Was echt fantastisch.... Kon d'r wel wat doen :=

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Een enorme hekel wil ik niet zeggen, want soms erger ik me ergens wel aan en soms niet. Beetje afhankelijk van m'n eigen mood die dag en de situatie hahaha. Maar ze kan soms heel irritant/dwingend zijn als ze aandacht wil van specifieke honden, soms kan ze een regelteef zijn wat niet altijd handig is en wanneer er iemand aan de deur is slaat ze goed aan. An zich ook weer niet erg hoor, maar soms kan ik het gewoon even niet hebben hahahaha. Nu is blaf gedrag wel trainbaar, maar goed in de regel valt het zo buiten enz an zich best mee. Alleen tijdens spel en zoals gezegd wanneer een ander d'r negeert als ze aandacht wil blijft ze het nog wel eens proberen :') Als een ander dan duidelijk grenzen aangeeft, is ze ook heel heel snel klaar wel maar ze zoekt uiteraard altijd honden uit waarbij ze lekker lang door kan gaan soms _O-

Zijn geen dingen waar ik nu echt een enorme hekel aan heb, maar vind het soms wel irritant :')
Herder bitches be like... Als het een keer echt de spuigaten uit loopt, manage ik dat wel natuurlijk maar nu ze ondertussen iets ouder is hoeft dat wel minder vaak tov toen ze nog jonger was. Meestal zijn het namelijk gewoon momenten die ook weer zo voorbij zijn.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:23

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?
Freddy borstel ik af en toe met de striphair van de paarden om het haar er een beetje uit te halen. Was hem bijna nooit. Las hier dat sommige wassen tijdens het verharen, helpt dat echt?
Limbo kam ik 1 keer per week en knip af en toe zijn broek en staart wat bij. Ik was hem af en toe.

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Heel soms heeft Limbo een grote bek tegen andere honden, dan is hij echt zo’n irritante Chihuahua. Het komt gelukkig niet vaak meer voor, maar toen ik hem net had was het heel erg.
Bij Freddy, zijn geblaf als er iemand thuiskomt. Meestal slaat hij even aan en dan is het goed, maar soms overdrijft hij en dat vind ik heel vervelend. Ik kom er ook niet achter waarom hij dat de ene keer wel en de andere keer niet doet.

cursebreaker

Berichten: 11514
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:38

Wassen tijdens verharen kan zeker helpen ja. Wanneer Arya bv. ook zeiknat geregend is tijdens het wandelen en ze is in de rui, komen de haren er ook massaal vanaf erna :') Als je een waterblazer hebt, is de combi met wassen nog beter, want dan kun je echt de loszittende haren ook nog goed eruit blazen erna.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:46

Die heb ik, dat ga ik dan maar eens proberen :j .

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:55

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?

Cody zijn gigantische gaten in de oprit die hij maakt! Wij hebben een prachtige oprit die mijn grootvader zelf heeft aangelegd met natuurstenen. Ligt al 50 jaar maar sinds Cody er is is die niet meer zo netjes. Soms staan we smorgens op en hebben we een gat van zeker een meter diep. Echt al vanalles geprobeerd maar dat leert die niet af.

Billy blaft veel, maar doet elke chihuahua dat niet? :+ :')

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:01

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Dat hij altijd blaft als er iemand binnen komt die alin het huis was zoals als dit gewoon mijn ouders zijn die van de gang de woonkamer binnenkomen en dan nog niet direct stopt met blaffen, of als m'n ma haar hondje optilt om buiten te zetten, dan blijft racky blaffen tot ze buiten gezet is.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:26

Meisje is gesteriliseerd vandaag dus nu een beetje zielig <3
Afbeelding

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:39

Ahwww dat koppie, beterschap :knuffel: .

Freddy heeft zich net in het mandje van Limbo gepropt, dat is eigenlijk een kattenmandje :') . Hij ligt er al een hele tijd in, volgens mij zit hij zo klem dat hij er niet meer uit kan _O- .Afbeelding

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:20

Mijn hond moet echt nodig een nieuwe badjas merk ik xD

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:18

Eloya schreef:
Meisje is gesteriliseerd vandaag dus nu een beetje zielig <3
[ [url=m/oSpXJC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat koppie. Beterschap met Dieke.

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:47

Eloya schreef:
Meisje is gesteriliseerd vandaag dus nu een beetje zielig <3
[ [url=m/oSpXJC.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hier eentje die vorige week vrijdag is gecastreerd. Hij heeft al 2 wondkragen vernield en voelt zich opperbest. Sokken kun je ook jatten met een kraag om…

Afbeelding

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:21

VillaNeusjes schreef:
Eloya schreef:
Meisje is gesteriliseerd vandaag dus nu een beetje zielig <3
[ [url=m/oSpXJC.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hier eentje die vorige week vrijdag is gecastreerd. Hij heeft al 2 wondkragen vernield en voelt zich opperbest. Sokken kun je ook jatten met een kraag om…

[ [url=m/Ff2Q6w.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die van mij heeft zo speciaal T-shirt meegekregen was dat voor jullie niet ook een optie ?
Zo kraag is voor mijn 40kg sloopkogel niet echt een optie haha
Hier was ze 4 november gesteriliseerd en heeft ze zeker tot afgelopen dinsdag a woensdag dat shirt omgehouden

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:29

Wat gaan jullie hard zeg!
Sorry Santa, ik heb niet heel veel mee kunnen kletsen omdat ik voor mijn werk een paar deadlines heb staan die af moeten %) Maar ik ben wel al druk bezig met shoppen!

Hoe kwam jouw huidige hond in je leven? Na een lange zoektocht of als herplaatser? Van pup af aan of wat ouder?
Ik heb Faizah van pup af aan. Ik ben bij de fokker op bezoek geweest toen ze nog geen nestje hadden en daar had ik meteen een erg goede klik mee, dus toen heb ik gewacht op een nestje, wat uiteindelijk nog bijna twee jaar heeft geduurd :)) Nooit spijt van gehad, ik heb nog steeds heel goed contact met de fokkers.
Toen het nestje geboren was heb ik de fokkers gevraagd om te kiezen welk van de pups het beste bij mij zou passen, en dat was toevallig degene die ik ook het leukst vond :D

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?
Faizah gaat een paar keer per jaar in bad, met speciale hondenshampoo en conditioner en anti-klit, en dan doe ik haar helemaal föhnen en borstelen. De maanden daarna is het een kwestie van elke week even doorborstelen en een paar klitten eruit halen.

Aan welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?
Ze kan bij bepaalde honden uitvallen. Heeft wat nare ervaringen gehad met een paar herders en een husky, en waardoor vindt ze alle bruine herders en blauw/grijze honden met blauwe ogen doodeng := Meestal kruipt ze gewoon achter mij, maar soms schiet ze in de verdediging {:)-:(
En het waken naar honden die langslopen thuis.. Mevrouw heeft een heel harde, lage stem, alsof er een dikke rottweiler op je af komt :roll:

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:51

Cody heeft 2 dagen een onderbroek aan gehad, daarna heb ik bij hem enkel blauwspray erop gedaan dan ging die er ook niet aan likken. Zodra het zo goed als genezen was zat die er wel aan, maar is nooit geïrriteerd geweest de wonde.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:26

Bo bleef er netjes vanaf. Ze heeft een paar dagen zo'n pakje aangehad.

Afbeelding
Bo heeft t koud vandaag

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:34

Ik had een erg jaloerse Leslie naast me vandaag
Allemaal leuke dingen inpakken wat niet voor haar is xD
En ik heb haar speelgoed vandaag wat opgeruimd aka weggegooid wat echt niet meer kon
Dus van 10 is ze naar 3 speelgoedjes gegaan en dat kan natuurlijk echt niet
Dus volgens mij is ze wat beledigd.

Ik zal afwachten wat ze krijgt komende maand en anders zal ik haar wel even weer weer verwennen met knuffels met piepers

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:35

Ik moet ook even sorry zeggen tegen mijn Santa :o vanwege tijdgebrek...ik kan het ook niet bijhouden helaas...maar gelukkig zijn Beer en ik blij met alles en houden we van verassingen *\o/*
En voor mijn lootje straks een leuk gevuld pakket +:)+ <3

Lugea

Berichten: 1666
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:38

Wat veel castraties hier! Melle is er ook net weer van herstelt. Hij was de eerste twee dagen enorm zielig, maar inmiddels lijkt hij het alweer vergeten.

Ik ben druk bezig met het bedenken van de hints en dan kan ik het pakket compleet maken. Ik ben zo benieuwd wat ons lootje van de cadeautjes gaat vinden. :)

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:40

Ik ben ook wat minder actief, sorry Santa! Wel is mijn eigen pakket bijna klaar, alleen nog de hints en dan inpakken maar.

Hoe kwam jouw huidige hond in je leven? Na een lange zoektocht of als herplaatser? Van pup af aan of wat ouder?


Per toeval via een kennis. Hun hadden een netjes met puppy's thuis, wij kregen foto's doorgestuurd. Waren eingelijk nog helemaal niet op zoek naar een (2de) hond maar dit voelde te goed om niet te doen. Volgende dag wezen kijken en toen hebben we Kyara gekocht. Daarna kon het lange wachten beginnen haha!


Welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?

Ze is altijd super lief tegen iedereen behalve de postbode(s) en de buren. Elke keer weer begint ze te blaffen als ze hun ziet. Geen idee waarom maar soms kun je haar wel even achter het behang plakken haha }>