Wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 07:10

Momenteel ben ik zoekende naar geschikt voer voor mijn honden. Nou heb ik dat al wel gevonden maar daar zit een behoorlijk kosten plaatje aan met 2 labradors. Momenteel voer ik een combinatie tussen Renske en Acana. Nu kwam ik online de volgende brok tegen: https://www.jachtinstinctdierenvoeding. ... envoeding/
Prijstechnisch wel een stuk interessanter maar ik ken het niet en kan er eigenlijk ook niet zo veel over vinden.
Een van mijn honden eet alleen: eend, konijn of hert. De andere is jong die eet nog erg veel maar vind alles lekker.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:14

Hier vooral acana nu. Voorheen wolf of wilderness, brit care grain free(sensitive is met hert) en natural greatness.
Afgewisseld met kvv van kivo, darf, alroda en kiezebrink.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 07:20

Veel merken hebben kip of vis in de brok zitten en dat is voor de oudste een No Go. De pup is 5 maanden en onverzadigbaar. Die krijgt momenteel 3 pakjes Renske van 395gr per dag. Dit is dus best een dure kostganger op het moment. Vandaar dat ik toch eens aan het rondkijken ben. Met acana Junior blijft hij hongerig. Ondanks dat hij daar behoorlijk veel van krijgt.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:25

Waarom wil je overstappen? Wil je goedkoper voeren? Of doen ze het er niet goed op?

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:26

Wij zijn net bezig met de overstap van Taste of the Wild naar Acana. Tot nu toe heel tevreden over beide, alleen vond de hond de TotW niet heel lekker en leek hij ook wat te erg af te vallen. Al zijn deze weken niet echt representatief - we zijn net geëmigreerd naar Canada en het is nog erg zoeken naar de juiste hoeveelheden, zeker in combinatie met de extra beweging :).

Acana en het voer uit de link ontlopen elkaar toch niet veel qua prijs? (Omdat je aangeeft dat die interessanter is qua prijs)

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:35

Ik heb hier eentje aan Natural Fresh Meat brokken zitten. Online zijn er nog meer smaken te vinden dan in de winkel. Het is een brok die voor Jarvis goed werkt :j

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:44

Ik hou me niet meer aan merken maar kijk gewoon naar interessante aanbiedingen. Welkoop had nu 20 procent korting per zak voer naar keuze. Ben 2x om een zak van 15 kg geweest. Heb zelf voor royal canin gekozen. Daarvoor bij zooplus rocco gekocht. Wel vis variant was leuke aanbieding en ze blijken het heerlijk te vinden. Daarvoor heb ik bosch, farmfood en cavom gevoerd. Ik voer tussendoor smuldier mulders of ander vers vlees of betere merken blikvlees. Hier gelukkig 2 honden die het overal goed op doen. Op lidl brok na daar gaan ze scheten van laten haha

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:27

Ik geef mijn honden altijd Cavom.
Ook mijn vorige honden deden het daar goed op, dus ik ben er eigenlijk nooit meer vanaf gestapt.

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:35

Mijn honden eten alledrie rauw vlees.

De eigenaar van Jachtinstinct staat niet heel goed bekend := dus daar zou ik rekening mee houden.

Je zou naast Acana Junior kunnen nadenken over vezels, ofwel in dd voeding of erbij. Acana heeft bijvoorbeeld een light & fit versie, waar extra vezels in zitten voor een gevuld gevoel. Niet alleen geschikt om af te vallen, maar ook voor honden die op gewicht moeten komen of blijven.

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:37

Hier de geperste brok van kenner. :)
Voor ons Roemeense asbak. Afbeelding

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 09:05

Goof schreef:
Waarom wil je overstappen? Wil je goedkoper voeren? Of doen ze het er niet goed op?


De oudere doet het prima op de acana duck. De pup doet het ook goed op 3 pakjes Renske per dag. Maar dat komt al snel op €240,- per maand + de €90,- van de andere hond. Dat vind ik best veel.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:07

Wij voeren een combinatie van Energique (puppy) en Dog Lovers Gold (original). Ben geen echte voerkenner, maar so far doet onze hond (niet allergisch) het hier goed op. Vooral de kvv vindt hij érg lekker.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:09

€240 per maand voor alleen de pup is ook wel echt bizar moet ik zeggen. Voor dat bedrag eet mijn bijna 36kg zware herder 2,5 maand kvv voor - met dure diersoorten erbij. Ik weet niet hoeveel je pup weegt, maar qua hoeveelheid zal ie met kvv gewoon echt niet voor zoveel geld per dag/maand eten.

Is KVV dan geen optie voor de pup aangezien ie met renske al gestoomd vlees gewend is. Dan is de overstap niet zo enorm bv. En ook kun je hiermee qua prijzen nog afwisselen tussen duurdere en goedkopere diersoorten en heb je wat controle erover. Ik ben gemiddeld 100e per maand kwijt aan KVV en dan heb ik dure diersoorten ertussen zoals hert en paard ook, dus ik zou het echt nog een stuk goedkoper kunnen maken als ik wil. Ik geef dan wel kvv zonder premix, toevoegingen dus voeg wel zelf nog supplementen e.d. toe wat ik niet mee tel, maar dat is heel specifiek per hond dus dat hoeft niet zo gek veel te zijn nog wat daarbij komt.

Of de pup ook op Acana of een ander vergelijkbaar merk - denk oa aan Orijen bv - zetten anders? Of een brok van DARF. Er zijn vandaag de dag gelukkig nog wel genoeg opties waar geen kip of vis in zit, als je dat voor de pup ook niet zou willen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-10-22 09:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49134
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:13

Hou er rekening mee dat er (veel) labradors zijn die het gen voor het eiwit dat zegt: 'ik ben verzadigd' missen. Een pup die meer dan een kilo(!) voer eet op een dag lijkt mij dat gen te missen. Dat is niet normaal en niet goed.
Ik zou dus gaan zoeken naar een voer dat goed vult maar weinig energie bevat, of je pup leren dat 200 gram per maaltijd óók goed is. Anders heb je straks een zwaar obese hond, met vroegtijdig artrose door te zwaar belaste gewrichten op veel te jonge leeftijd.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:15

Je kunt, aanvullend op wat Ibbel aangeeft, ook nog denken aan voeren met slow feeders e.d. dat er ook nog eens langer gedaan wordt over het eten van een maaltijd. Denk ook aan vullers e.d. waar je het voer in kunt doen, ook erg handig. Dat zou ook zeker nog een fijne toevoeging kunnen zijn. Eventueel kun je nog denken aan 't toevoegen van groenten nog bv. maar in jouw geval zou ik idd ook eerst gaan kijken naar ander voer :j

Ik vind de hoeveelheid idd ook echt heel hoog, zie nu idd dat je wel bijna aan een kg voer per dag zit met renske, is dat echt aangepast op zijn huidige gewicht? Renske adviseert ongeveer 1 pakje per dag per 13kg lichaamsgewicht, maar ik kan me niet voorstellen dat je 5mnd oude pup al richting de 40kg gaat? := Of voer je extra omdat hij idd niet verzadigd lijkt te zijn? En verwerkt ie die hoeveelheden voer ook goed genoeg in verhouding, dat hij zegt maar ook goed op gewicht is en blijft? Of komt ie ook echt bij ervan? Want dat laatste moet je idd wat Ibbel zegt wel echt mee oppassen, Zeker met een jonge hond in de groei en labjes hebben al de neiging heel snel overgewicht te ontwikkelen wat dat betreft, dus over voeren is dan echt iets waar je mee moet oppassen. Al ken ik ook honden die idd echt heel grote hoeveelheden nodig hebben omdat ze veel energie verbruiken, maar dat zijn meestal wel Echt de hele actieve honden (uit sport/werk lijnen vaak ook) en is voor de gemiddelde hond meestal niet van toepassing.

Al moet ik zeggen dat bv. mijn hond ook bijna 4 blikken zou moeten krijgen per dag van bv. Edgard & Cooper of Terra Canis e.d. als je het voeradvies moet geloven op die verpakkingen - maar dan is zij wel al een volwassen hond van bijna 36kg. Dan zou ik ook arm zijn aan't eind van de maand haha. Dat zou ik dan idd ook niet als hoofd voer geven, is niet te doen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-10-22 09:27, in het totaal 5 keer bewerkt

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:19

Wij voeren Barca Adult aan onze 3 Cane Corso's en 1 Labrador. En dit is het eerste voer in jaren waar we echt ontzettend tevreden over zijn. De honden zien er echt goed uit en zijn allemaal op goed gewicht (terwijl ze erg verschillen in stofwisseling)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:24

Mijn hond at toen hij jong was ook heel veel, met kvv / barf eten ze wel veel meer als met brok.

Ik voer verschillende kvv merken, zonder premix, toegevoegde kunstmatige calcium en geen groenten of rijst oid. Dus gewoon echt alleen bot, vlees en organen. Daarnaast wat barf. Nu is de mijne wel allergisch voor verschillende dingen, oa de toevoegingen die in brok zitten waardoor zelfs speciale hypo allergene en andere brok speciaal voor allergie alsnog extreme reactie geven. Hij reageert dus niet op eiwit, wat veel mensen denken bij voedselallergie. Hij kan elke diersoort eten. En aantal groenten ook in groentemix die ik zelf maak.

Andere honden kregen brok met hoog vleesgehalte. Hebben een tijd purizon gevoerd uit mijn hoofd, wisselde af qua smaken. En altijd kvv erbij ook.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:33

Ze krijgen hier vers vlees, zowel kvv als BARF , ik zit niet vast aan merken, koop van alles wat ik interessant vind en op mijn pad komt...
Ze krijgen wel eens brokjes, dan wel meer als koekje, en dan krijgen ze 4 PAWS brokjes uit de supermarkt.

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:36

Mijn hondje krijgt geperste brokken van Biofood en Cavom. Op die combi doet ze het goed.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 09:39

KVV is voor mij geen optie. Ik heb er de ruimte niet voor en ik vind het heel smerig. Het klopt dat het een flinke hoeveelheid is maar minder is voor hem echt niet voldoende. Hij blijft dan om eten zeuren. En nee hij is geen mollige pup.
Eigenlijk doet hij het goed op de 3 pakjes Renske. Alleen mijn portemonnee minder. Vandaar dat ik naar een alternatief op zoek ben. En een brok makkelijk is als je onderweg bent.

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:45

Mijn duitse herder teef krijgt kvv van Kivo.

We hebben halve kilo worsten die in 1 dag op gaan :) Zo blijft er geen worsten lang openliggen in de koelkast.

Afbeelding

Lyona

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:48

Ik voer mijn 4 vuilnisbakken honden nu Rocco brok, en ook Rocco natvoer. Voorheen Wolf of Wildernes. Maar vind ik toch wel erg duur worden. Ik kijk altijd naar voer met het hoogste vlees gehalte, zo natuurlijk mogelijk. En vooral geen troep erin. Erg tevreden met Rocco. Honden doen er een moord voor.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:15

Ik voer Wolfsblut. Zijn qua brok heel veel versies van. Ik voerde het altijd al, maar nu mijn hond allergieën had en haar beste dierlijke eiwitbron struisvogel is zat ik helemaal goed, aangezien Wolfsblut dus een brok op basis van struisvogel heeft. Ze hebben ook brok gebaseerd op alleen konijn en alleen eend. Weet niet zeker of dat ook voor alleen hert is.
Waarom voer je je pup geen brok?

Leo

Berichten: 50135
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:32

Hier ook KVV, soms afgewisseld met een dag brok. Brok voer ik nu Carnilove large, maar ik ben wel voorstander voor afwisselen van merken (doe ik met KVV ook). Acana vind ik een heel mooi merk maar omdat ik zo weinig brok voer, wil ik kleine zakken en die vind ik van Acana niet bij mij in de buurt.

Ken je de site van Voerwijzer? Staan hele duidelijke vergelijkingsoverzichten.

Ik zou echt voeren op basis van gewicht en eventueel tussendoor verrijking geven en gedroogde snacks. Bij mijn pup is kophuid nu favoriet en doet hij lekker lang mee. Hij krijgt ook dagelijks een likmat of voerspeeltje met wat extra (appelmoes, kefir, geprakte banaan, etc.). Soms een klein beetje gestoomd of blikvlees in een wat moeilijker speeltje. Daar is hij heerlijk mee bezig. Hij krijgt verder 2 maaltijden met 300 gram kvv (gebaseerd op zijn gewicht) of dus brok.

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:39

Mijn hond krijgt kvv Carnibest en als hij naar het pension gaat gestoomd vlees van Butternut Box, dat is gekookt vlees wat per portie wordt klaar gemaakt en thuis geleverd. Kan hij wat meer van eten dan van kvv dus iets meer een verzadigd gevoel maar ik hou van slanke honden dus ik weeg elke dag de hoeveelheid kvv precies af.